Miksei näistä säästetty?

Perpanssi

Eduskunnan palkat: Nyt 6300e/kk-> leikkaus: 2000e/kk

Arvioitu säästö kymmeniä miljoonia

Eduskunta avustajat: Rajoitetaan yhteen

Arvioitu säästö useita miljoonia

Eduskunnan lomat: nyt 4kk/vuosi-> 4vk/vuosi

arvioitu säästö taas kymmeniä miljoonia

Taksisetelien ym. etuuksien poisto

Säästöä useita kymmeniä miljoonia

Eduskunnan kerhot lakkautetaan määräajaksi

Taas miljoonia säästyy

Kulukorvaus lakkautetaan: Nyt 1300e/kk

säästöä taas miljoonia

Lisäpalkkiot lakkautetaan: nyt 1200 e/kk

Sopeutumisraha lakkautetaan

Häpeäisivät edes

Eläkeikä 65 vuotta

Miksei näitä leikkauksia tai edes jotain samansuuntaista tehty jos kerran kaikki ollaan samassa veneessä?

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienieläke

Tarkoitus taisikin olla kannattajiensa kiristys, vaikka toista luultiin. Eli valta nousi heti päähän, kun herraporukoihin persut pääsi ja oma etu turvattu - hmm - entiset pientalonpojat-puolue, 60 luvulta.

• herrahississä

Eipä olla enää samassa veneessä.Ennen vaaleja luulimme olevamme.

• fsdfdfdasf

Kiva kun kateellisia vaan vituttaa

• Perpanssi

Tulipa selväksi sinun asemasi. Siellä ministeriauton takapenkillä. Hyvä että naurattaa...vielä.

• kohtaHänkinHerää

Tuolle persulle ei ole vielä ehtinyt totuus valjeta. Käy vähän hitaalla, mutta kyllä se siitä.

• ihmiselle.nannaa

Persutkin saavat nyt soinieliitiltä poliittisesti turpaansa 24/7 niin, että tukka tärisee. Moraalinen krapula saattaa olla perssuleilla melkoinen, mikäli uskaltavat joskus tunnustaa aikaansaaneensa tämän köyhiä kurmoittavan paskasateen ihan itse??

• Vai kateellisia?

Jos minä muuttuisin jollakin mystisellä tempulla Soiniksi, hirttäisin itseni häpeästä.

• Perpanssi

Ja ihan unohtui: puoluetuki. Miksei sitä lakkautettu?

• Tulisiko itsellesi mieleen yhtäkään mahdollista syytä?

Minulle tulee muutama: 1. Soinin hillot, 2. Lindströmin hillot, 3. J.Niinistön hillot, ...

• Perpanssi

Persu säästää vain muiden kuluissa, ei omissaan.

• Hyvin yksinkertainen syy: koska nuo säästöt olisivat kirpaisseet säästöpäätösten tekijöitä itseään. Vanhan viidakon lain mukaan sellaisia päätöksiä ei tehdä.

• EttäSellaisetTalkoot

Persun mielestä vain muille kuin persuille menevät rahat ovat turhia. Ja millä sitten Soinin eläkesäätiötä lihotettaisiin Soinin hovin tarpeisiin jolleivät tuet pysy ennallaan.

Kyllä se OInonen tulee edelleen nukahtamaan sopivasti, kun pitäisi esittää tukien karsimista.

• Perpanssi

Oinosella jo torkkupeitto valmiina

• politiikanseuraaja

Puoluetuista olisi voinut hyvin leikata parikymmentä prosenttia eikä se olisi vielä mihinkään vaikuttanut mutta olisi tuonut valtiolle kymmeniä miljoomnia euroja. Vesiskootterit ja mönkijät kaipaisivat myös käyttömaksua. Saastuttavat ja häiritsevät kovasti toisia jotren viidenkympin vuosimaksu olisi paikallaan. Kansanedustajien pitäisi olla esimerkkinä muille, joten heidän kuuluisi leikata omia palkkojaan ensimmäisinä.

• Perpanssi

Kyllä näin on. On täysin idioottimaista väittää ettei kansanedustajelle riitä se 2500 euroa kuussa. Säästöä tulisi huimasti jo siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe