Mielenkiintoinen kohta valtiovarainministerin kohdalla. Tehtäviin EI KUULU kunta- ja uudistusministerille kuuluvia asioita.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
KOKOOMUS Valtiovarainministeri
Valtiovarainministeri toimii VM:n päällikkönä ja käsittelee VM:n asiat lukuun ottamatta kunta- ja uudistusministerille kuuluvia asioita.
Opetus- ja kulttuuriministeri
Opetus- ja kulttuuriministeri käsittelee OKM:n asiat.
Sisäministeri
Sisäministeri käsittelee SM:n asiat.
Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri
Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri käsittelee kauppapolitiikkaa koskevat asiat ja kehitysyhteistyötä koskevat asiat.
Kokoomusministereiden tehtävät
2
<50
Vastaukset
- VesaKaitera
Minusta tuo kohta on aika luonnollinen. Jos sitä ei olisi, niin valtiovarainministeri voisi kävellä kunta- ja uudistusministerin yli. Tosin tämä kuuluu samaan puolueeseen kuin pääministeri, joten tuo ylikävelyn mahdollisuus olisi joka tapauksessa aika teoreettinen.
Valtiovarainministerin salkku on joka tapauksessa hyvin merkittävä ja myös vaikea. Koska Timo Soini omasta halustaan valitsi ulkoministerin tehtävät, niin Stubb sai aikaisen joululahjan. Jos Soini olisi ottanut valtiovarainministerin salkun, niin siinä tapauksessa elinkeinoministerin tehtäviin olisi lisätty työministeriön asiat ja Stubb olisi ottanut tuon "tuunatun" salkun. Kun hän saikin astetta raskaamman valtiovarainministerin salkun, niin "tuunauksesta" luovuttiin. Koska ministereitä ei haluttu enempää kuin 14, niin työministeriyttä ei voitu pitää erillisenä. PS vaati sen asioita sisällytettäväksi jollekin omista ministereistään, ja näin se päätyi oikeusministerin tehtävien lisäksi Lindströmille. Mitäs mielenkiintoista tuossa on?
Sama juttu on ollut aikaisemminkin, kun hallituksessa on ollut kuntaministeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796