Hommasin rikkoutuneen vanhan huoltoluukun tilalle uuden. Miten luukku kannattaisi tiivistää luukun reunuksen osalta, joka tulee aukkoa vasten, jossa tuo lattian sandwich-rakenne on näkyvissä (se oli vanhan luukun jäljiltä hieman kostea)?
Luukun asennus sitloodaan
4
<50
Vastaukset
Yleensä nuo näkee asennetun suoraan sahattuun reikään. Siinä muodostuu riski, että väliaine kostuu.
Virallinen "oikea" tapa olisi sellainen, että väliaine nakerretaan parin sentin etäisyydeltä pois ja syntynyt kolo täytetään polyesteri- tai epoksikitillä, eli tehdään reijän reunasta tavallaan umpilaminaatti. Samalla syntyy kiinnitysruuveille tukevampi alusta.
Väliaineen nakerrus onnistuu esim porakoneella ja sopivalla nakertimella. Nakerrin on yksinkertaisimmillaan ysikympin kulmaan taivutettu naula tai muu edes vähän terävä juttu.- hexwrench
Kuusiokoloavain on sekin riittävän terävä juttu ja istuu hyvin porakoneen istukkaan. Nakerrinosakin on sopivan mittainen tekemään tasasyvyisen nakerruksen.
Tavallisemmin muuten nakertaja on pellin leikkaukseen käytetty työkalu. - Ohlsonisti
Kiitos hyvistä vinkeistä. Rakenteeseen jäljelle jäävälle kosteudelle ei varmaankaan tuossa voi mitään, koska sen kuivattaminen ei taida kovinkaan hyvin onnistua.
- Amatoori
Kun tuo rakenne on nyt tuonkin verran auki, niin selvitä mistä kosteus on sinne päässyt. Tämä syy on korjattava, ettei vaiva uusiudu. Sitten poistat kostunutta tai pilaantunutta väliainetta sen verran kuin mahdollista, ja kuivatat rakenteen. Kuivattaminen on hidasta hommaa. Lopuksi rakenteen korjaaminen esim epoksi tai polyesterimassalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009