50 vuotias on jo elämänsä elänyt. Turha sitä on sinnitellä vastaan. Odottaa vaan että elämä loppuisi. Ettei tarvitse kitua toisten armoilla. Itse olen 55 vuotias, eli tiedän mistä puhua. Tässä iässä elämästä ei löydy enään mitään mukavaa. Jokainen päivä on yhtä tylsä.
Vanhus
23
1390
Vastaukset
- pölhö
Tapu...tapu...!
- Ikääntynyt
Tapu...tapu. Olet liian nuori ymmärtämään näitä elämän viisauksia. Varmaan muistat vielä minun kirjoituksen, kun olet täyttänyt 50 vuotta. Ja ajattelet aivan samoin kuin minä. Voi Rassua sinulle vaan kun tulet perässä kovaa kyytiä.
- pölhö
Ikääntynyt kirjoitti:
Tapu...tapu. Olet liian nuori ymmärtämään näitä elämän viisauksia. Varmaan muistat vielä minun kirjoituksen, kun olet täyttänyt 50 vuotta. Ja ajattelet aivan samoin kuin minä. Voi Rassua sinulle vaan kun tulet perässä kovaa kyytiä.
Mikä tässä oikein on marssijärjestys?
- pölhö
pölhö kirjoitti:
Mikä tässä oikein on marssijärjestys?
Miltä se olo tuntuu, maistuuko elämä yhtään paremmalta nyt kun olet saanut paljon tukea?
Voin lohduttaa sinua, että tähän ikään tullessa kaikki tahtoo jo unohtua, murheetkin. Niin, elellään vaan hissukseen ja annetaan ajan silotella, mitä sitten silotteleekin.
- yopollo
elämä nyt parissa vuodessa ehtii noin romahtaa, ihmettelee 53v.
- Loppu
Se on vaan totuus, jolle me ihmiset ei voida yhtään mitään. Jokaisessa ihmisessä käy koko ajan tiimalasi. Ajattele itse, kaikki on jo koettu siinä iässä. Naimisiin on menty ja erotttu. Armeja on käyty. Koulut on käyty. Ja tietysti lapset on saatu, ollan jo isoisiä. Mitä ihminen voi vielä odottaa. Suoraan sanottu , ei yhtään mitään. Ai voi sentään vielä odottaa omia hautajaisia. Se onkin se viimeinen päätepysäkki.
- Pirre*
Loppu kirjoitti:
Se on vaan totuus, jolle me ihmiset ei voida yhtään mitään. Jokaisessa ihmisessä käy koko ajan tiimalasi. Ajattele itse, kaikki on jo koettu siinä iässä. Naimisiin on menty ja erotttu. Armeja on käyty. Koulut on käyty. Ja tietysti lapset on saatu, ollan jo isoisiä. Mitä ihminen voi vielä odottaa. Suoraan sanottu , ei yhtään mitään. Ai voi sentään vielä odottaa omia hautajaisia. Se onkin se viimeinen päätepysäkki.
sentään mies(?) ryhdistäydy ja rakastu, se on ihanaa "vanhanakin".
- japanitar
Pirre* kirjoitti:
sentään mies(?) ryhdistäydy ja rakastu, se on ihanaa "vanhanakin".
Hyvä Pirre!
- Leila
Loppu kirjoitti:
Minä olen pian 55 vuotias, eikä minun elämäni ole loppu ,,, ei läheskään. Minua ei ole edes vielä mummoksi tehty, eivät lapset pidä kiirettä.
Elämä on ihanaa , se on elettävä. Älä jää itsesäälissä sohvalle makaan. Mene ihmisten joukkoon,hanki harrastuksia. Kyllä kaikki siitä selvenee. Tsemppiä. - yopollo
Loppu kirjoitti:
elämässä olla pelkkiä elämyksiä keräämässä. Ihmisiä täällä on ympärillä ja jos jotakin on jo takana, voi kokemuksellaan olla muille avuksi. Kyllä tässä maailmassa on vielä paljon elämistä niin kauan kuin järki pelaa, ja sen sammumisen jälkeen sitä vasta hauskaa onkin.
- kottarainen
Loppu kirjoitti:
tuota vuodatusta ja kyynisyyttä omaan elämään. Ajattele ,että oot vapaa ,ei akka käläkätä ,kun meet duunista himaan saat tehdä ihan mitä haluat . Odottaa kesää ,lomaa eläkettä ja vapautta ,jonka voit käyttää pesällä käyntiin tai ihan mihin vain. Ollaan tyytyväisiä niin kauan kuin ei olla taluteltavissa ja toisten varassa ,mutta sittenkin löytyy etsimättä ilonaiheita ,vaikka kaunis uunilintu.
- Ansku (n)
Loppu kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tuollaista puhu... Tulin tässä ajatelleeksi jospa olet yksi minun kiusaajistani.. ? Kun aina toivoin heille jotka minun perääni huuteli ilkeyksiään että heille tulisi sama tylsä elämä minkä minä koin lapsuudessani ja nuoruudessani laihuuteni tähden.
Jollen minä ole kohteesi niin kuka on ollut niin hän on sitten toivonut samaa.. - sönkkö
Ansku (n) kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tuollaista puhu... Tulin tässä ajatelleeksi jospa olet yksi minun kiusaajistani.. ? Kun aina toivoin heille jotka minun perääni huuteli ilkeyksiään että heille tulisi sama tylsä elämä minkä minä koin lapsuudessani ja nuoruudessani laihuuteni tähden.
Jollen minä ole kohteesi niin kuka on ollut niin hän on sitten toivonut samaa..Ajattelehan, minun elämäni on aivan varmasti yhtä tylsää kuin sinunkin, vaikka en heti muista sinulle mitään huudelleenikaan. Ainakaan rumia, sillä niitähän pitää ihmisen karttaa kaikissa muodoissaan. Sinäkö myös laihuuttasi sureksit, ainakin ennen? Minun nikilläni on vieläkin sama ongelma. Olisikohan meillä vielä muutakin yhteistä?
- mistä
kottarainen kirjoitti:
tuota vuodatusta ja kyynisyyttä omaan elämään. Ajattele ,että oot vapaa ,ei akka käläkätä ,kun meet duunista himaan saat tehdä ihan mitä haluat . Odottaa kesää ,lomaa eläkettä ja vapautta ,jonka voit käyttää pesällä käyntiin tai ihan mihin vain. Ollaan tyytyväisiä niin kauan kuin ei olla taluteltavissa ja toisten varassa ,mutta sittenkin löytyy etsimättä ilonaiheita ,vaikka kaunis uunilintu.
se tyhjyyden tunne tulee tässä iässä!!Ei jaksa innostua mistään?Ja aina väsyttää mutta toisaalta on levoton olo..kun pitäs tehdä jotain.
- nyt
ei tässä mitään vanhuksia vielä olla, vaikka paikat kolottaakin ja töitä ei enään saa,ei silti anneta periksi. Minä kuukauden päästä 55, ja nyt nautin siitä kun ne lapset on maailmalla ja olen sinkkuuteni takaisin saanut. Nythän sitä ollaan kuin nuorta tyttöä tässä vaan ja tehdään kaikkea kivaa, kyllä se sinäkin jotain mukavaa keksit usko pois. Tsemppiä ja hyvää joulun odotusta sinulle.
- Madilta
Kuule, mene lääkäriin. Kerro miten kurjalta Sinusta tuntuu. Saat apua, elämä alkaa taas maistua. Itse en tunne itseäni ollenkaan vanhaksi.
- Hylkiö
Madilta kirjoitti:
Kuule, mene lääkäriin. Kerro miten kurjalta Sinusta tuntuu. Saat apua, elämä alkaa taas maistua. Itse en tunne itseäni ollenkaan vanhaksi.
Kulehan ei lääkärilä ole mitään ihmepillereitä. Ja voin sanoa sinulle, missä ammattikunnassa tehdään eniten itsemurhia. Se ammatttikunta on lääkärit. Ei nekään löydä mitään ihmelääkkeitä.
- yopollo
Hylkiö kirjoitti:
Kulehan ei lääkärilä ole mitään ihmepillereitä. Ja voin sanoa sinulle, missä ammattikunnassa tehdään eniten itsemurhia. Se ammatttikunta on lääkärit. Ei nekään löydä mitään ihmelääkkeitä.
vain siitä että välineet ovat aina käsillä, tulee käytettyä harkitsemattomammin kuin muilla.
- Pirre*
kannattaa, vaikka ensin itseensä - peilaile ja joka kantilta, ensin ulkonäkö ja mieti mitä sille voisi tehdä, sitten mene kemppariosastolle ja valitse ihanaa tuoksua (ei Mennen), jotain Kourosta tms.
Käy osta joululevy tai jotain muuta musiikkia ja soita sitä aina kun tulee alamäki - minulla tehoaa hyvin - huomaat pian ettei tässä olekkaan mitään hätää.
Käy joskus istumassa tavaratalon sisääntuloaulassa ja katsele vain ohikulkevia ihmisiä, sekin on mukavaa ajanvietettä.
Jos asut maalla pöräytä naapuriin ja kerro, heille että lähdetään syömään johonkin hyvään ravintolaan - sinä tarjoat.
Ja tanssimaankin voi mennä vaikka ei tanssisi, tulee jo iloinen mieli kun katseleekin toisten pyörähtelyä, sieltä voi ensin löytyä juttuseuraa.
Niin - rakasta ensin itseäsi - ja tee itsestäsi rakastettava.
Ei ihmeessä elämä ole ohi vielä - sehän on vasta puolessa välissä. - haliNalle
sanoo tämä nalle, nythän sitä vasta alkaa
oivaltamaan mistä elämässä on kysymys.
Jokainen uusi päivä on seikkailu.
Elämme nyt parasta aikaa tai anakin kohta
kun tulee joulu ja saa halia niin ei tule se halipula. - pst, pst
onnea vaan valitsemallesi tielle, mutta älä pitkästy, voit joutua odottelemaan kymmeniä vuosia.
Siispä tuosta ajasta kannattaa ottaa kaikki irti niin kuin Pirre* tuossa edellä neuvoi ja tehdä siitä
mieluisan ja sisältörikkaan. Ja höpö höpö, nythän se elämä vasta alkaa:
Velvollisuudet alkaa olla täytetty ja saa itsekkäästi miettiä, mitä haluaisi loppuelämällään tehdä.
Et sinäkään ole ehtinyt vielä ihan kaikkea tehdä; siispä mieti, mitä uutta voisit kokea. Toki ikä joissain asioissa voi rajoittaa mahdollisuuksia, mutta toisaalla aukeaa uusia.
Lopeta omaan napaan tuijottaminen ja ryhdy esimerkiksi miettimään, miten voisit ilahduttaa lähimmäisiäsi. Voisitko ehkä tehdä palveluksen naapurille, kirjoittaa kirjeen, keksiä uuden harrastuksen tai tehdä jotain epäitsekästä muiden hyväksi. Maailma on täynnä mahdollisuuksia - avaa silmäsi ja karista masennus mielestä. Muita ajatellessa ja epäitsekkäästi toimiessa tylsyyskin katoaa huomaamatta.
... tai kieriskele sydämesi halusta masennuksen kourissa ja kerro siitä kaikille lähimmäisillesi, ehkä joku heistä saa tyydytystä ryhtyessään sinua auttamaan. Sinulla on taatusti paljon tarjottavaa monellekin lähimmäisellesi. Kykenethän ainakin kirjoittamaan!
Pilkettä silmäkulmaan ja toimeksi!- taika
moneksi! Päivittäin tapaan 80-90 vuotiaita ihmisiä, jotka elävät täysillä tätä päivää! Itse olen 56 ja elämässä vaikka mitä mukavaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069