Olen ollut pikkasen huolissani terveyrestäni kun itse istun tuntikausia yhteenmenoon.
Melkein perättäisinä päivinäkin sitä vaan istuskelee takapuoli leveenä.
Varmaan toi niskojen ajottainen jäykkyyskin johtuu etukumarasta könöttämisestä.
Jalkoihinkin toisinaan tulee särkyjä.
Varmaan pitäs keksiä joku uus tapa harrastaa ettei vaan aina istuis.
Onkohan sellasia seisaaltaan poljettavia polkupyöriä?
On mulla viel yks mieltä vaivaava juttu, millasis missikisois valitaan kompromissit?
Vaarallinen istuminen.
92
<50
Vastaukset
- kesivä
Kyllä mä suosittelen välillä käyttämään kickbikeä tai sitten vääntämään fillarin harrika-asentoon.
Missikisoista mä en ymmärrä olen missannut ne suosiolla.En mä sellasta potkupyörää,se on menoa jos potkasee tyhjää.
Sit määkin olen nuorena nukkunu.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
En mä sellasta potkupyörää,se on menoa jos potkasee tyhjää.
Sit määkin olen nuorena nukkunu.Mä luulen kanssa ettei se istuminen polkiessa ole se suurin vaara, vai miksi sitä sanotaan munamankeliksi.
kesivä kirjoitti:
Mä luulen kanssa ettei se istuminen polkiessa ole se suurin vaara, vai miksi sitä sanotaan munamankeliksi.
Mielenkiintonen kysymys, sanotaan sitä fillaria putkikameliksikin ja semmonen voi purasta,pitemmällä matkalla tuntuu et se onkin puraissut.
- tutkijatietää
Älä huoli, ens vuonna tulee uusi tutkimus, joka kumoaa entisen..nollatutkimuksia on maailma pullollaan, koska nollatutkijoiden pitää esittää jotain, että rahoitus pyörii....:)
Omituinen sana toi nollatutkimus,olet varmaan perehtyny sen alkuperään.
Mahtaaks ne viisaat tuijottaa vihreelle taululle piirettyä ympyrää?- kesivä
Mä luulen, että toi att2 kuulu nolla-tutkintaryhmään.
kesivä kirjoitti:
Mä luulen, että toi att2 kuulu nolla-tutkintaryhmään.
Ei pitäs puhuu pois olevista mut olen muutaman kerran koittanu saara juttua aikaseks mut ei onnistunu, orotellaan jos se itte kirjottais.
- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei pitäs puhuu pois olevista mut olen muutaman kerran koittanu saara juttua aikaseks mut ei onnistunu, orotellaan jos se itte kirjottais.
En mä kanssa millään pahalla, ihan kunnioittaen kun hän puhuu niin tietävästi, että Suomi-apina nolla. Perehtynyt on.
- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Vai meinasitko sä että hän on käyttänyt kickbikeä ja ilmapotkun tehnyt ja nyt on poissa oleva. Se on vaan dejavuuta :)
kesivä kirjoitti:
Vai meinasitko sä että hän on käyttänyt kickbikeä ja ilmapotkun tehnyt ja nyt on poissa oleva. Se on vaan dejavuuta :)
Tohon poissaoloon mulla on parantaja tierossa,mun vaimo saa tarkkaavaisuuren nousemaan aika äkkiä pikku äänähryksellä.
Asiaa puhuen niin se potkupyörä kuljettaminen on aika hassun näköstä,tulee mielleen takavuosien sketsin tamppoomies.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Tohon poissaoloon mulla on parantaja tierossa,mun vaimo saa tarkkaavaisuuren nousemaan aika äkkiä pikku äänähryksellä.
Asiaa puhuen niin se potkupyörä kuljettaminen on aika hassun näköstä,tulee mielleen takavuosien sketsin tamppoomies.Tamppoomies vai tampoonimies? Nyt en älynny, taaskaan, valaseks vähän, niin tiedän miltä mä näytän kikkaillessani.
kesivä kirjoitti:
Tamppoomies vai tampoonimies? Nyt en älynny, taaskaan, valaseks vähän, niin tiedän miltä mä näytän kikkaillessani.
Silloin kun olin nuori ja kaunis Suomen maantiellä liikkui tämmösiä,kaikkee se määkin muistan.
https://www.youtube.com/watch?v=Oo8GLFNWljM- kesivä
Pääsi nauri :))
- ent.siivoojaparka
Ota polkupyörästä satula pois, niin ei tee mieli istumaan.
semmoset satulan irrottamiset on isojen poikien juttuja, ei näin tanu yksniittinen semmosia .
Toisaalt on siin tarakkakin.- naatis.kellen
koti-kiusattu kirjoitti:
semmoset satulan irrottamiset on isojen poikien juttuja, ei näin tanu yksniittinen semmosia .
Toisaalt on siin tarakkakin.Ilman satulaa ajaa ruottalaiset miehettömät miehet.
- eppu2
Jos Sinua istuminen huolestuttaa, niin käy maate ja nosta jalat ylös pallille, sillai niinkuin istuisit selälläsi.
Asennon vaihto kannattaa aina.
Noista kompromissikisoista en tiedä yhtään mitään.Niin semmonen nojapyörä,oleks ajanu? ellet oo niin haluaisin olla kattelemas kun opettelet kurvii ottamaan sen kans.
- eppu2
En ole ajanut. Mahtai se olla kauhia näky.
- 1eero
En tiedä onko hyvä mutta soutulaiteella saa moneen lihakseen kohdistuvaa liikettä.
Istualtaan siinäkin hinkataan,ellei sit mee Venetsiaan gondolii sauvomaan ,sais kulttuurii ja liikuntaa samalla.
- 1eero
koti-kiusattu kirjoitti:
Istualtaan siinäkin hinkataan,ellei sit mee Venetsiaan gondolii sauvomaan ,sais kulttuurii ja liikuntaa samalla.
Sitte kuntoradalle, kuukauden tein monipuolista työtä mökillä millo missäkin asennossa siinä tuli ihan huomaatta vaikka lopulta kyllästytti.
Tai kai niitä on olemassa jokinlaisisia venytys laitteita ainakin keski-aikana ukkoja venenytettiin mielenkiinnosta jossai linnan kellarissia. - kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei sun tarvii Venetsiaan asti mennä, jollet halua vaimollesi näyttää miten sitä gongolimelaa käytät.
Suomen järvet ja merien rannat ovat nykyisin täynnään suppailevia. Talvella voi sen vaimon istuttaa potkukelkkaan ja potkia pitkin jäitä. Sitä kelkkaa, ei vaimoa. - kesivä
1eero kirjoitti:
Sitte kuntoradalle, kuukauden tein monipuolista työtä mökillä millo missäkin asennossa siinä tuli ihan huomaatta vaikka lopulta kyllästytti.
Tai kai niitä on olemassa jokinlaisisia venytys laitteita ainakin keski-aikana ukkoja venenytettiin mielenkiinnosta jossai linnan kellarissia.Vai onks se niin, että miehinen mies on niin äijää ettei se siitä haravan vartta tohdi venytyskeppinä käyttää.
Joku heimo on joka venyttää kaulaansa, huuliaan, korviaan. Ei se oikein täällä Suomessa, renkaat huurtuu talvella kaulaan. kesivä kirjoitti:
Ei sun tarvii Venetsiaan asti mennä, jollet halua vaimollesi näyttää miten sitä gongolimelaa käytät.
Suomen järvet ja merien rannat ovat nykyisin täynnään suppailevia. Talvella voi sen vaimon istuttaa potkukelkkaan ja potkia pitkin jäitä. Sitä kelkkaa, ei vaimoa.Oli hyvä tarkentaa ketä potkitaan,sä ossat hienost yhristää eri juttuja, ellen olis pirätellyt niin varmaan olis suupieli värähtäny parikertaa.
Kiitti vastaajille,halusin höpöttää joutavia ja te pelastitte ansiokkaalla rönsyilyllä mun ehtoon.
Nyt meen sinne leviän selän taakse ja huomenna jos luonnonvoimat suo niin olen ani varhain maantiellä hankkimas ruokahalua iltaa varten.
Kiitos ja anteeks.- kesivä
Kiitos itsellesi. Helpotti lenssuoloani kun sain vähän hymynkaretta suupieliin.
- 4t435t
Nouse ylös 45-50 min välein ja tee kyykyjä tai muuta urheilua
- hyiperkules
Teenäisistä teennäisin liikunta aloitus.
- kesivä
Minusta tämä oli oikein hyvä liikuntatuokio. Sormet liikkui, silmät liikkui jopa kasvolihaksetkin. Ei sovi riuhtoa ennen nukkumaan menoa hikijumppaa, ainakaan näin flunssaisena, voi sydänlihas kärsiä.
- eppu2
kesivä kirjoitti:
Minusta tämä oli oikein hyvä liikuntatuokio. Sormet liikkui, silmät liikkui jopa kasvolihaksetkin. Ei sovi riuhtoa ennen nukkumaan menoa hikijumppaa, ainakaan näin flunssaisena, voi sydänlihas kärsiä.
Minä taas ajattelin, että tämä oli huumorialoitus. Pilke silmäkulmassa tehty.
- k-kk
Perkulekselle.
ihan oikein huomattu, ihan huuhaata ja ajanhaaskausta,huomasitko yhren asian?
Ketään ei pilkattu ellei sit alottaja ollu pikkasen yksinkertanen. - kesivä
eppu2 kirjoitti:
Minä taas ajattelin, että tämä oli huumorialoitus. Pilke silmäkulmassa tehty.
No sehän se vissiin oli, mutta kuitenkin suht koht pysyin minäkii asiassa. Se on vaikeaa kun osuu mukavia samaan ketjuun :)
- Liikkuvainenlikka
Istuminen on vähän niin kuin syöminen, nukkuminen, liikkuminen ... elämäntapavalinta. Kaikki tapansahan voi valita ihan itse ja valinnat sekä niiden tulokset kertovat valitsijasta omaa kieltään.
Itse istun pisimmät ajat silloin kun tulen tietsikkatoosalle, muulloin en juurikaan. Tai nooo, joskus harvoin töllöttimestä jotakin sarjaa pitää vahdata ja vielä harvemmin leffaa.- siilimuori
Telkaria katellessaki voi polkea kuntopyörää tai polkea crosstraineria tai stepperiä.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Telkaria katellessaki voi polkea kuntopyörää tai polkea crosstraineria tai stepperiä.
Kaikkein turhapäiväsin mielestäni juoksuoksumatto, ehkä veneessä mutta näyttäs naurettavalta.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Kaikkein turhapäiväsin mielestäni juoksuoksumatto, ehkä veneessä mutta näyttäs naurettavalta.
:D. Mitnnii turhanpäiväisin? Noh, ehkä veneessä.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
:D. Mitnnii turhanpäiväisin? Noh, ehkä veneessä.
Tullee turhauttava olo kuntolaitteissa siis se paikallaa olo olo olo jne.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Tullee turhauttava olo kuntolaitteissa siis se paikallaa olo olo olo jne.
Levoton sielu :D?
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Levoton sielu :D?
Ehkä, aamu lenkillä pitkin saaren harumaisia polkuja aurinko pilkisteli mieli lepposa, lounaan jälkeen lohen uisteluun iltaan asti sen jälkeen rantanuotiolla kohti juhannus yötä. Meinaatko kuntoilla kokolla vai kasteisella niityllä ilakoida.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Ehkä, aamu lenkillä pitkin saaren harumaisia polkuja aurinko pilkisteli mieli lepposa, lounaan jälkeen lohen uisteluun iltaan asti sen jälkeen rantanuotiolla kohti juhannus yötä. Meinaatko kuntoilla kokolla vai kasteisella niityllä ilakoida.
Ihan pyörin tässä kotinurkissa. Siivosin juuri kodan, jos vaikka sataa niin saa iltasella siellä laittaa syömistä ja istua iltaa. Tai jos ulkona voi grillailla niin sitten terassilla mussutella ja ajoissa yhteentoista mennessä nukkumaan kun huomena työpäivä. Toiset menee aamulla nukkumaan niin meitsi heräilee työhön. Ihan leppoisasti ja rauhaisasti. koittaa näillä evväillä päästä jussitunnelmaan ja mikäettei pääsis :). Saunaa ja silleen. Ja en kuntoile sanan varsinaisessa merkityksessä.
- kesivä
1eero kirjoitti:
Voisko sitä juoksumattoo yhdistää generaattoriin.
Sori, tökkäsin tähän väliin tämmösen vaikken mitään tiedäkkään, jonnin joutavia. - eppu2
siilimuori kirjoitti:
Ihan pyörin tässä kotinurkissa. Siivosin juuri kodan, jos vaikka sataa niin saa iltasella siellä laittaa syömistä ja istua iltaa. Tai jos ulkona voi grillailla niin sitten terassilla mussutella ja ajoissa yhteentoista mennessä nukkumaan kun huomena työpäivä. Toiset menee aamulla nukkumaan niin meitsi heräilee työhön. Ihan leppoisasti ja rauhaisasti. koittaa näillä evväillä päästä jussitunnelmaan ja mikäettei pääsis :). Saunaa ja silleen. Ja en kuntoile sanan varsinaisessa merkityksessä.
Sataa se täälläkin, eikä loppua näy. Vaan eipä enää tartte töihin lähtöä ajatella. Lukuisat juhannukset sitä on töissä oltu.
Eerolle: Kalareissulla soudan aina parisen tuntia, se on hyvää liikuntaa.
Nuoriso oli ostanut sellaisen sähkömoottorin, tasaista menoa näytti olevan.
Tällä järvellä ei saa käyttää metelikoneita. Sen verran pienempi järvi, ettei se olisi edes järkevää. - 1eero
kesivä kirjoitti:
Voisko sitä juoksumattoo yhdistää generaattoriin.
Sori, tökkäsin tähän väliin tämmösen vaikken mitään tiedäkkään, jonnin joutavia.Saisko edes hehkulampun hehkumaan pikajuoksulla paikallaan.
- siilimuori
eppu2 kirjoitti:
Sataa se täälläkin, eikä loppua näy. Vaan eipä enää tartte töihin lähtöä ajatella. Lukuisat juhannukset sitä on töissä oltu.
Eerolle: Kalareissulla soudan aina parisen tuntia, se on hyvää liikuntaa.
Nuoriso oli ostanut sellaisen sähkömoottorin, tasaista menoa näytti olevan.
Tällä järvellä ei saa käyttää metelikoneita. Sen verran pienempi järvi, ettei se olisi edes järkevää.Meillei toistaiseksi ole vielä satanut. Ennusteissa yhden kuuron klo 15ksi lupasi mutta muuten kuivaa. Saanee nauttia grillauksesta taivasalla. Muurinpohjalettuja jälkiruoaksi. Huomisaamuun on vielä pitkä aika. Tässä terassilla hyttyssavuissa istuskelen. Kohta auringonpaiste kääntyy tälle puolen taloa.
Kompromissi saa kruununsa lihavien tyttöjen kisoista.
Siellä toimivat kivi-porarit tuomareina.
Kysellen mm. Kukas teillä on pumpannut?
En näin julkisesti kerro mitä voittaja saa palkinnoksi.
Rami-Rentillä on tietoa :)
Parasta istuskelu-urheilua on Ralli-simulaattori, ratin ja polkimien kanssa.
Siinä saa kokea kramppaavan nilkan ja hartia-lukon.
Mikä parasta, kun oppii, ei noita vaivoja tule enää koskaan.
Vaikka sortuisi fillariin.
Lento-simulaattori on rytmiltään tyttö-mäinen.
Pidetään sauvasta kiinni ja heilutellaan sitä, sekä poljetaan hitaasti mutta
varmasti.
Huomautan tässä että aloittajan törkeään seksismiin kommentoin ainoastaan
Juhannus-aattoisin.
H.Lirkun mailmanmestari ja kaksmielisyyren kaihomieli siel sanailee ,viattomalle amatöörille ,hyvää juhannust sullekkin.
koti-kiusattu kirjoitti:
Lirkun mailmanmestari ja kaksmielisyyren kaihomieli siel sanailee ,viattomalle amatöörille ,hyvää juhannust sullekkin.
"koti-kiusattu"
Se oli eilen se.
Hyvää Juhannus-päivää sinullekin.
Minulla on aina ollut tunne että Juhannus-Aatto on sillee hervottomaan
rakkauteen liittyvä juttu.
Joten yritin tehdä parhaani :)
"Runoilija" kun olen...
Olkoon Juhannus erotanasia
Eros - Thanatos
Erotanasia.
Ei siis ihan eutanasia.
Mutta melkein.
Lirkun näen joka-päiväisenä leipänä, joka ruokkii maailmaa omalla tavallaan.
Pitäen närästyksen pois henkisestä vatsasta.
Muuten, huolto-mies on saattanut laskea tulpan johonkin, jossa kärki-väliin on päässyt jotain joka paloi siihen kiinni.
Huono kipinä aiheuttaa usein huonoa käyntiä.
Pieni väli, pieni kipinä
Suuri väli, laiha kipinä
Jännitteen kehityksessäkin saattaa alkaa esiintymään käämityksen poikki-
palamisen esi-astetta.
Onko tulpan-hattu hapettunut?
Kerro tämä paapurix:ille vasta Joulun alla :)
Nimim. Itsekin savuttanut, ennenkin mopoillut.
yst.
H.
Liiallisen istumisen voi korvata sillä, että kaiken muun ajan on pitkällään.
Et arvaa minkä linnun munaset näin äsken. Isohkon linnut.Ovenraosta on tän päivän vaimo ruokii tarjoillut mulle.
Meni ihan ketulleen suunitelmat,aamulla kun tryykäsin ihan uuret sukkahousut jaloissa ulos niin ei kun vettä päin kuonoa.
Juomapullonikin nakkasin kiukkupäissäni mettään ,pitäs varmaan sitäkin hakea ,muuton oravat kiskoo hiilarit naamansa ja sit ne hajottaa koko talon.
Ei sit muuta ku aloin pihaa siivoomaan ja onhan se nätti nyt,isolla magnetilla hain kourallisen ruuvejakin esille ,vaik paljain jaloin nyt sipsuttelis.
Äsken istuskelin yksityisellä kokollani ja pari saksan makkaraa käristin.
Huomen aamulla uus yritys ,toivottavasti on maantiet rauhallisia.- 1eero
En pidä ihmeenä vesisadetta viime aikoida enkä meterolookien ennustuksia lupasi loppupäiväksi sateetonta sopivaa tuulta järvellä uistellessa jonkun aikaa vilkaisin säätä uudestaa häh kohta tulossa kunnon sade yltyvää tuulta, no maissa ollessa oli ennustus taas muuttunu pari pisaraa tuli tuuli on tyyntymässä, olkoon, huomiseksi oikein hyvää keliä luvassa, uusi yritys.
- eppu2
Minä jo päässyt lattianlakkaushommissa viimeiseen olotilaan. Mutta, ei meinaa tulla mitään, kun tietävät, että olen yksin mökillä, niin sukulaiset peijakkaat soittelee alvariinsa, tartti jo kännykin pistää laturiin.
Tässä vielä pohdin, että lämmitänkö saunan ylhäällä vai alhaalla.
Katiska pitää käydä katsomassa. - 1eero
eppu2 kirjoitti:
Minä jo päässyt lattianlakkaushommissa viimeiseen olotilaan. Mutta, ei meinaa tulla mitään, kun tietävät, että olen yksin mökillä, niin sukulaiset peijakkaat soittelee alvariinsa, tartti jo kännykin pistää laturiin.
Katiska pitää käydä katsomassa.Sempä takia en ole mökillä, liian rauhatonta, tässä istun lepotuolissa katse järvelle teetä hörppien.
eppu2 kirjoitti:
Katiska pitää käydä katsomassa.Onhan nää juhannukset muttuneet sitten nuoruuren päivien,kauhee meno päällä ja porukkaa nurkat täynnä.
Nyt vaan kaiku vastailee peräseinästä ,toisaalt ei rauhassa mitään vikaa oo ,sitähän kuulemma usein hierotaankin oikein porukalla.
Mulla oli helppo valinta saunan kanssa kun ei oo ku yks ja sitäkin pikkasen säälii kun ihan uus on ,toisaalt kelle sitäkin säästää .
Tairan mennä kuuntelemaan luonnon ääniä tonne ulos.koti-kiusattu kirjoitti:
Ovenraosta on tän päivän vaimo ruokii tarjoillut mulle.
Meni ihan ketulleen suunitelmat,aamulla kun tryykäsin ihan uuret sukkahousut jaloissa ulos niin ei kun vettä päin kuonoa.
Juomapullonikin nakkasin kiukkupäissäni mettään ,pitäs varmaan sitäkin hakea ,muuton oravat kiskoo hiilarit naamansa ja sit ne hajottaa koko talon.
Ei sit muuta ku aloin pihaa siivoomaan ja onhan se nätti nyt,isolla magnetilla hain kourallisen ruuvejakin esille ,vaik paljain jaloin nyt sipsuttelis.
Äsken istuskelin yksityisellä kokollani ja pari saksan makkaraa käristin.
Huomen aamulla uus yritys ,toivottavasti on maantiet rauhallisia.Vähän epäilinkin etteivät suunnitelmasi onnistu, mutta päivä se on huomennakin.
Varmaan on rauhallista, uupuneet uinuu puoleenpäivään.
Orava kävi taas pähkinöitä pyytämässä, näytti niin uhkaavalle, että heti annoin.
Söin Wilhelmin, tytär sanoi että sellaisen sulattaminen kestää monta päivää. Vastasin ettei minulla ole kiire, hyvin joudan sulattelemaan.
Sauna oli kuuma, koivun- ja hunajantuoksuinen.
Et sitten arvannut lintua etkä muniaan. Kyseessä on tuulihaukka.- siilimuori
1eero kirjoitti:
Sempä takia en ole mökillä, liian rauhatonta, tässä istun lepotuolissa katse järvelle teetä hörppien.
Oi. Minä tässä istun kodassa parrakkaan poikamiehen vieressä kylki kyljessä. Vatsat täynnä ja tulen loimu polttaa poskia.
Paapurix kirjoitti:
Vähän epäilinkin etteivät suunnitelmasi onnistu, mutta päivä se on huomennakin.
Varmaan on rauhallista, uupuneet uinuu puoleenpäivään.
Orava kävi taas pähkinöitä pyytämässä, näytti niin uhkaavalle, että heti annoin.
Söin Wilhelmin, tytär sanoi että sellaisen sulattaminen kestää monta päivää. Vastasin ettei minulla ole kiire, hyvin joudan sulattelemaan.
Sauna oli kuuma, koivun- ja hunajantuoksuinen.
Et sitten arvannut lintua etkä muniaan. Kyseessä on tuulihaukka.Voi ystävä kallis ja palstan kaunistus ,kun mä olin niin tohkeissani et vallan unohrin.
Olisin sanonut joutsen tai kurki, lohrutukseksi saat musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=RuWYrdUipjk- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Onhan nää juhannukset muttuneet sitten nuoruuren päivien,kauhee meno päällä ja porukkaa nurkat täynnä.
Nyt vaan kaiku vastailee peräseinästä ,toisaalt ei rauhassa mitään vikaa oo ,sitähän kuulemma usein hierotaankin oikein porukalla.
Mulla oli helppo valinta saunan kanssa kun ei oo ku yks ja sitäkin pikkasen säälii kun ihan uus on ,toisaalt kelle sitäkin säästää .
Tairan mennä kuuntelemaan luonnon ääniä tonne ulos.Minä nautin tästä rauhasta välillä.
Mutta taas rupesi satamaan, kun piti sitä katiskaa lähteä katsomaan. Täytyy ootella josko tuo menisi ohi. koti-kiusattu kirjoitti:
Voi ystävä kallis ja palstan kaunistus ,kun mä olin niin tohkeissani et vallan unohrin.
Olisin sanonut joutsen tai kurki, lohrutukseksi saat musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=RuWYrdUipjkKiitos, sekä musiikista että ylitsevuotavaisen kauniista sanoista. Hämmennyn minäkin usein, kun sinut kohtaan.
Sinä joka kaiken tiedät ja osaat sekä vielä enemmänkin, niin kerro miksi ruohonleikkuri savuttaa ja pitää put put put-tyyppistä ääntelyä?Paapurix kirjoitti:
Kiitos, sekä musiikista että ylitsevuotavaisen kauniista sanoista. Hämmennyn minäkin usein, kun sinut kohtaan.
Sinä joka kaiken tiedät ja osaat sekä vielä enemmänkin, niin kerro miksi ruohonleikkuri savuttaa ja pitää put put put-tyyppistä ääntelyä?Jos olisin eräs palstallakin usein esiintyvä runoilija niin sanoisin,joku on varmaan sen käynnistänyt.
Mutta kun olet tolkun ihminen niin sanoisin et ,talven jälkeen sen männänrenkaat on jumissa.
Olen kerran suihkutellut sellasen sylinteriin jarrujen pesuainetta, tavallinen ruosteenirroittajakin käy.
Huljauta tulpan reiästä kunnon ryyppy männän päälle ja pyörittele muutaman kerran ilman tulppaa,voit antaa sen olla yön ylikin.
Mulla se päästi käynnistyessään hirveen savupilven ja sit se alko käymään ilman prutkutusta.koti-kiusattu kirjoitti:
Jos olisin eräs palstallakin usein esiintyvä runoilija niin sanoisin,joku on varmaan sen käynnistänyt.
Mutta kun olet tolkun ihminen niin sanoisin et ,talven jälkeen sen männänrenkaat on jumissa.
Olen kerran suihkutellut sellasen sylinteriin jarrujen pesuainetta, tavallinen ruosteenirroittajakin käy.
Huljauta tulpan reiästä kunnon ryyppy männän päälle ja pyörittele muutaman kerran ilman tulppaa,voit antaa sen olla yön ylikin.
Mulla se päästi käynnistyessään hirveen savupilven ja sit se alko käymään ilman prutkutusta.Kiitos neuvoista, välitän ne koneitten huollosta vastaavalle henkilölle. Ei se leikkuri ennen ole savuttanut eikä pätkitellen prutkutellut.
Huoltohenkilö "huolsi"konetta ja sen jälkeen tulivat ongelmat.
Mitä lie tehnyt, epäili öljyä hulahtaneen bensan sekaan.
Ja onneksi et ole tuo kyseinen runoileva palstalainen, häneltä en suoraa ja selkeää vastausta saisi vielä ensi kesänäkään.Paapurix kirjoitti:
Kiitos neuvoista, välitän ne koneitten huollosta vastaavalle henkilölle. Ei se leikkuri ennen ole savuttanut eikä pätkitellen prutkutellut.
Ja onneksi et ole tuo kyseinen runoileva palstalainen, häneltä en suoraa ja selkeää vastausta saisi vielä ensi kesänäkään.Jos joku huoltaja on sitä peukaloinut niin pitäskö perua omat ohjeet?
Siin voi sit olla mitä vaan kynnenvihoja, yks suuri vian aiheuttaja on mekanikkojen itse sekoittamat pensat, se kallis huoltsikan kemikaali on hyvää tavaraa,ei happanekkaan talvisin.koti-kiusattu kirjoitti:
Jos joku huoltaja on sitä peukaloinut niin pitäskö perua omat ohjeet?
Siin voi sit olla mitä vaan kynnenvihoja, yks suuri vian aiheuttaja on mekanikkojen itse sekoittamat pensat, se kallis huoltsikan kemikaali on hyvää tavaraa,ei happanekkaan talvisin.Kyllä se huoltaja istuu tuossa vieressä, ei hänkään taida ihan kaikkea osata. Vaikka niin saattaa olettaakin, kuten niin monet miehet.
Bensa on kyllä laatutavaraa.Paapurix kirjoitti:
Kyllä se huoltaja istuu tuossa vieressä, ei hänkään taida ihan kaikkea osata. Vaikka niin saattaa olettaakin, kuten niin monet miehet.
Bensa on kyllä laatutavaraa.Kokeilkaa nyt kumminkin sitä männänrenkaiden irroitus juttua,ihan varovasti et ei menis paljoa tököttiä öljyn joukkoon.
- angeliinainen
Paapurix kirjoitti:
Kiitos neuvoista, välitän ne koneitten huollosta vastaavalle henkilölle. Ei se leikkuri ennen ole savuttanut eikä pätkitellen prutkutellut.
Ja onneksi et ole tuo kyseinen runoileva palstalainen, häneltä en suoraa ja selkeää vastausta saisi vielä ensi kesänäkään.Pitääkö taas vihjailla.
koti-kiusattu kirjoitti:
Kokeilkaa nyt kumminkin sitä männänrenkaiden irroitus juttua,ihan varovasti et ei menis paljoa tököttiä öljyn joukkoon.
Juu, kokeillaan tuota juttua, jospa siitä olisi apua.
angeliinainen kirjoitti:
Pitääkö taas vihjailla.
Olet tasan tarkkaan ensimmäinen känkkäränkkä joka tunkee mun aloitukseen,kaikessa ystävyydessä toivotan sinut jonnekkiin mis päivä ei paista.
Tee oma alotus jos haluut rähjätä ja päde siinä .- ageliinainen
koti-kiusattu kirjoitti:
Olet tasan tarkkaan ensimmäinen känkkäränkkä joka tunkee mun aloitukseen,kaikessa ystävyydessä toivotan sinut jonnekkiin mis päivä ei paista.
Tee oma alotus jos haluut rähjätä ja päde siinä .En tunge teidän aloitukseenne, mutta ainainen nälviminen pistää silmään. Anceli on mestari siinä.
ageliinainen kirjoitti:
En tunge teidän aloitukseenne, mutta ainainen nälviminen pistää silmään. Anceli on mestari siinä.
Paapurix kirjotti mulle,ymmärrätkö? ei sulle ja jos ymmärrät asian niin et kaikki mailmas kohristuu sinuun niin ,vilpitön osanottoni.
- angeliinainen
koti-kiusattu kirjoitti:
Paapurix kirjotti mulle,ymmärrätkö? ei sulle ja jos ymmärrät asian niin et kaikki mailmas kohristuu sinuun niin ,vilpitön osanottoni.
Ai, luulin hänen kirjoittavan yleiselle keskustelupalstalle. Anteeksi.
- k-kk
angeliinainen kirjoitti:
Ai, luulin hänen kirjoittavan yleiselle keskustelupalstalle. Anteeksi.
Et saa anteeks koska tahallas ymmärrät väärin
k-kk kirjoitti:
Et saa anteeks koska tahallas ymmärrät väärin
Väärin ymmärtäminen on yleistä, tahallinen ja osoitteleva, jopa vihjaileva.
Puolustuksella oli puheenvuoro, sinänsä aina yhtä mielenkiintoista.
Kysehän oli siitä, etten minä ennen ensi kesää käsittäisi viisaan, polveilevan asiantuntevasti asiaa selittävän kirjoittajan tekstiä. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mutta nythän hän sinulle vastatessaan yllättäen kirjoittikin aivan ymmärrettävästi. Kiitän tässä myös siitä.
Kuinka pyörä kulki, tuuliko suotuisasta suunnasta, löytyikö juomapullo, pääsitkö sataan kilometriin?Paapurix kirjoitti:
Kysehän oli siitä, etten minä ennen ensi kesää käsittäisi viisaan, polveilevan asiantuntevasti asiaa selittävän kirjoittajan tekstiä. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mutta nythän hän sinulle vastatessaan yllättäen kirjoittikin aivan ymmärrettävästi. Kiitän tässä myös siitä.
Kuinka pyörä kulki, tuuliko suotuisasta suunnasta, löytyikö juomapullo, pääsitkö sataan kilometriin?Aamulla anivarhain ennen kukko oli kiekaissut eres yhtä kertaa tarkkaavainen katselija olisi nähnyt liikettä mun autotallis.
Siellähän se sukkahousumies hääräili putkikamelinsa parissa.
Aatteles ,ei tuullut ei satanut ,ainoostaan karsee sumu ,vaik rillit huurtui niin poljin kuin hurmiossa.
En sataa vaan 75km tälläkertaa kun oli kiire ruualle,tuppipotut ja suolasilakat oli orottamassa.Paapurix kirjoitti:
Kuinka pyörä kulki, tuuliko suotuisasta suunnasta, löytyikö juomapullo, pääsitkö sataan kilometriin?"Paapurix"
"Mutta nythän hän sinulle vastatessaan yllättäen kirjoittikin aivan ymmärrettävästi."
Toivoisin että tarkentaisit jotenkin.
Jos tuo kommenttisi ei tarkoita minua.
YH.koti-kiusattu kirjoitti:
Aamulla anivarhain ennen kukko oli kiekaissut eres yhtä kertaa tarkkaavainen katselija olisi nähnyt liikettä mun autotallis.
Siellähän se sukkahousumies hääräili putkikamelinsa parissa.
Aatteles ,ei tuullut ei satanut ,ainoostaan karsee sumu ,vaik rillit huurtui niin poljin kuin hurmiossa.
En sataa vaan 75km tälläkertaa kun oli kiire ruualle,tuppipotut ja suolasilakat oli orottamassa.Hitsi että olet reipas, vaikka olin minäkin jo kuuden aikaan pystyasennossa.
75 km. on tosi hyvä saavutus, ja meneehän se nopeasti kun hurmiossa polkee.
Suunnittelin käveleväni järven ympäri, ei ihan yhtä pitkä matka kuin sinulla polkien oli, mutta menee siinä toista tuntia.
Minulla olisi muuten joutavia sukkahousuja, kun en itse niitä pidä, voisin lähettää.
Ehkä vähän lyhkäisiä sinulle, mutta leikkaat niistä jalkaterät pois, niin on sitten sellaiset tightsit.hunksz kirjoitti:
"Paapurix"
"Mutta nythän hän sinulle vastatessaan yllättäen kirjoittikin aivan ymmärrettävästi."
Toivoisin että tarkentaisit jotenkin.
Jos tuo kommenttisi ei tarkoita minua.
YH.hunksz
No minähän tarkennan, kun noin nätisti pyydät.
Sinua tarkoitin, sillä mainitsit koti-kiusatulle kirjoittamassasi viestissäsi nimimerkkini ja pyysit välittämään tietoja.
Kirjoitit ohjeesi ja vinkkisi niin selvästi, että jopa minä ne ymmärsin. Kiitän niistä vielä kerran.
YP.Paapurix kirjoitti:
hunksz
No minähän tarkennan, kun noin nätisti pyydät.
Sinua tarkoitin, sillä mainitsit koti-kiusatulle kirjoittamassasi viestissäsi nimimerkkini ja pyysit välittämään tietoja.
Kirjoitit ohjeesi ja vinkkisi niin selvästi, että jopa minä ne ymmärsin. Kiitän niistä vielä kerran.
YP."Paapurix"
Minä luulin että minut luettiin raskaaksi kiusaajaksi.
Sana-muotonne lipsuivat sen verran.
Minähän olen kiusaajana vain kevyt-levite.
Jos ollenkaan :)
Surkeita murteita olette kumpanenkin.
YH.hunksz kirjoitti:
"Paapurix"
YH.Usko pois hunksi,niin kauan kun kirjoitat nikilläsi sun juttus ei kiusaa sanan varsinaises merkitykses,joskus huvittaa ja pitää vastata.
Nikittömät kitinät ärsyttää vaikka ne ei elämää estäkkään.
Miehet ja suorat luonteet kirjottelee rekatuilla tunnuksilla tai muuten tunnistettavasti.piikkiö kirjoitti:
Usko pois hunksi,niin kauan kun kirjoitat nikilläsi sun juttus ei kiusaa sanan varsinaises merkitykses,joskus huvittaa ja pitää vastata.
Nikittömät kitinät ärsyttää vaikka ne ei elämää estäkkään.
Miehet ja suorat luonteet kirjottelee rekatuilla tunnuksilla tai muuten tunnistettavasti."piikkiö"
Jahas, nikitön se siinä kommentoi :)
Minä en nikistäni luovu, saati lipsu.
Tämä riimini ei ole sinulle.
Se kuvaa vain minua.
"Älä valita nainen, minä se oon
vaikka tuntuukin toisen lailla.
Miksi vaihdoit kyljeltä toiselle
tilaisuuden tuntea roiselle.
Oisit levännyt hiljaa ja vaikeroinnut
kuten silloin kun olimme nuoret.
Olen vielä sun tenori-saksofoni
sinä nykyään hopeinen Tuuba"
H.hunksz kirjoitti:
"Paapurix"
YH.hunksz
Totta, sinä olet kiusaajana vain kevytlevite, mutta sehän sopii oikein mainiosti papukaurakexin päälle. :)
Karjalan murre ja Turun turre ne yhteen soppii, koetahan kestää..
Niin se on minunkin tehtävä.
YP.Paapurix kirjoitti:
hunksz
Totta, sinä olet kiusaajana vain kevytlevite, mutta sehän sopii oikein mainiosti papukaurakexin päälle. :)
Karjalan murre ja Turun turre ne yhteen soppii, koetahan kestää..
Niin se on minunkin tehtävä.
YP."Paapurix"
Piikkiö ei tunnu luotettavalta nimmarilta...
Se on niinku yksi lauman Ampiaisista.
Kyllä minä näen niin, että selkeä-sanainen, Keski-Suomalainen mies on jotain toista.
YH.hunksz kirjoitti:
"Paapurix"
Piikkiö ei tunnu luotettavalta nimmarilta...
Se on niinku yksi lauman Ampiaisista.
Kyllä minä näen niin, että selkeä-sanainen, Keski-Suomalainen mies on jotain toista.
YH.hunksz
Ole siis iloinen, ottajiahan sinulla riittää. Ehkä joku tyytyy epäselvään Keski-Suomalaiseen.
Ukkonen jyrähti äsken kuin vahvistaakseen lujan liiton.
:)
YP.- Liitos
Lujan liiton. Salli mun nauraa.
Liitos kirjoitti:
Lujan liiton. Salli mun nauraa.
Toki saat nauraa, nauroinhan minäkin.
Mutta kyllä ihan oikeasti toivon lujaa liittoa kaikille sellaista kaipaaville.
Ellei muuta, niin ystävyyden liittoa ainakin.
- ttkkl
Kannikkavoimistelua kehitettävä! Kannikoiden jännittämistä säännöllisin ajoin kymmmenen sekunttia muutaman kerrane, eli esimerkiksi kerran tunnissa!
- ent.siivoojaparka
Minäkin katsoin istumisen vaaralliseksi aamulla. Jotain seitsemän ja kymmenen välillä istuskelin, mutta vaaralliselle tuntui ja painuin takaisin pötkölleen.
En huomannut laittaa puhelinta hiljaiselle. Muuten nukkuisin kai vieläkin. Kesken unien tuli tekstareita jostain synttäreistä, mihin minua kutsuttiin huomenillalla. Kun vastasin ja nukahdin uudestaan, niin taas kuului piip-piip...
Istumisen vaarat muistaen jatkoin ihmiselle niin terveellisessä asennossa, kunnes jotain kolmen aikaan pärähti puhelin soimaan oikein kunnolla.
Jos minulle nyt käy huonosti tässä istuessani, niin ei suinkaan ole omaa syytäni, etten saanut hoitaa terveyttäni ennaltaehkäisevästi ihmisen luonnollisessa asennossa.- onneasinulle
Onnittelut näin etukäteen, 67v. näin olen ymmärtänyt.
- ent.siivoojaparka
onneasinulle kirjoitti:
Onnittelut näin etukäteen, 67v. näin olen ymmärtänyt.
Niin olen itsekin ymmärtänyt, kiitos, ihan ilman että tarvitsee passista tarkistaa.
Likkani matikkapää nyt on mitä on. Kerran hän tässä alkoi väittämään olevansa 32v, kun on syntynyt helmikuussa -82. Kun intin itsepäisesti hänen olevan Ojalan laskuopin mukaan jo 33v, niin hän viisaasti kaivoi passinsa esiin ja sanoi, että täällähän sen täytyy jossain lukea. Siis, viideksi vuodeksi myönnetyssä passissa hänen nykyinen ikänsä vuosina?
Miten teillä muilla muuten on synttärien kanssa? Laitatteko te itse tarjoilut ja sellaista? Meillä likat laittaa aina itse itselleen ja sitten he laittavat minulle, kun on minun synttärini. En ehdottomasti saa viedä mitään muuta mukanani kuin itseni vain. Mitähän paskaa minä olen niille joskus tarjonnut, kun ei enää kelpaa minun laittamani?
tulipa tuosta avauksesta mieleen ajat jolloin sekä selkäni että jalkani vihoittelivat. Onneksi oli iso jumppapallo. Siinä kykenin istumaan suht hyvin ja sillä oli hyvä vierittää itsensä sänkyyn ja siitä pois. Niin sitä silloin pelkäsi kun se oli pahana että tuleeko siitä pysyvä; ei tullut. Kun nikama umpeutui ja jämähti kiinni niin johan helpotii ja polviin sain pirskatin hyvät jumppaohjeet enkä ole nyt lenksauttanut niitä että ärtyisivät pahoin, toivottavasti en vastakaan. No joo, istumisesta oli kyse mutta olen miettinyt usein olisko jumppapallo se jutttu kun vaan olis joku minkä sen alle laittaa. Siinä kun kokoajan kuitenkin on jonkinverran tasapainoiltava , se pitää liikkeeessä ja se on hyvä.
Niin tota noin ,oikeestaan juttu oli semmonen ketunhäntä kainalos väännetty kyse oli pyöräilystä ja siinähän istutaan jne.
Toi sun jumppapallo ja paikallaan pysyminen olen nähnyt sen alustana wc koroke renkaan ,pallo oli ku kynttilä siin renkaassa.
Itte käärisin ohuesta filtistä pitkän makkaran mallisen pötkön jonka kääntäisin pallon jalaksi.
50 palstalla joskus muistaakseni kirjoteltiin.koti-kiusattu kirjoitti:
Niin tota noin ,oikeestaan juttu oli semmonen ketunhäntä kainalos väännetty kyse oli pyöräilystä ja siinähän istutaan jne.
Toi sun jumppapallo ja paikallaan pysyminen olen nähnyt sen alustana wc koroke renkaan ,pallo oli ku kynttilä siin renkaassa.
Itte käärisin ohuesta filtistä pitkän makkaran mallisen pötkön jonka kääntäisin pallon jalaksi.
50 palstalla joskus muistaakseni kirjoteltiin.joo on keskusteltu ja ollut pitkä tauko täällä oloon. Kaipasin jotain muuta. Nyt tulin taas katsomaan mitä täällä on.
Mitä tuohon palloon tulee niin totesinkin että tuli siitä mieleen... paljon tulikin :)
Mutta yhä olen jumppapallon puolella sen liikuttavuuden vuoksi, se myös joustaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482120Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902100- 1222011
- 791742
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201279Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171165Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097