Olen jo pois työelämästä, olin kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Silloin jotenkin lähetettiin palkat pankkiin määrättyyn päivään mennessä, että olivat työntekijän tilillä palkkapäivänä.
Nyt homma on kehittynyt ja on olemassa verkkopalkka. Tätä asiaa en tunne ollenkaan. Eräs tuttavani saa palkan verkkopalkkana. Alkukesästä työnantajalle sattui kömmähdys, eikä hänelle kesäkuun viimeisenä päivänä maksettukaan palkkaa. Palkanlasku on ulkoistettu. Tuttavani soitti tietysti sekä palkanlaskuun, että työnantajalle. Palkanlaskusta sanottiin, että ei voi maksaa palkkaennakkoa kun on verkkopalkka. Työnantaja ei voinut vaikuttaa asiaan. Tuttavani on nyt ilman rahaa ties mihin asti.
Kyllä minä silloin aikanaan pystyin työntekijälle maksamaan palkkaennakkoa jonka sitten vähensin seuraavasta tilistä. Onko tuttavani tapauksessa tämä palkanlaskutaho toiminut oikein? Eikö siis verkkopalkkaa maksettaessa voi maksaa palkkaennakkoa. Tuttavani on saanut palkan viimeksi toukokuun lopussa. Eikö ole laitontakin jättää työntekijä ilman palkkaa?
mennyttä aikaa
rahatonihminen
1
162
Vastaukset
- Palkkapitäämaksaa
Tuttavasi voi muistuttaa työnantajaa, että maksamattonmasta palkasta voidaan periä korkoa. Kyllä sille asialle nyt vaan pitää voida jotain.
Verkkopalkka on käsittääkseni Tieken projekti, joka mahdollistaa sen, että palkkakuitit ja palkka-ajot voidaan tehdä verkon kautta ja ne ovat yhteyksissä verkkopankkeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764