Eukon kanto

ruunemanni

Kuules Amalia, taas on kilpailtu eukonkannon maailmanmestaruudesta ja minulle juolahti mieleen meidänkin osallistuminen ensi vuonna. Ei sinulla mitään koska mieleen juolahda vaan pääsi on täynnä päättömiä ajatuksia, huomautti Amalia.
Sinäkö muka minua kantaisit? kysyi Amalia. Millä raskaan kaluston siirtolaitteella tuo tapahtuisi ja millä nopeudella kun en mihinkään formula autoon edes mahdu.
Äläs nyt, Amalia. Aina olet keskeyttämässä hyvät suunnitelmani. Ajatuksissani oli saada aikaan ukonkantokilpailu, jossa kantajana olisit sinä ja kannettavana minä, Anselmi. Jaaha, tuo muuttaakin asian kokonaan! Sinähän olisitkin ns. helppo nakki olen sinua siirtänyt ja lennättänyt täällä kotioloissakin. No niin, selvisihän asia sinullekin, Amalia. Ei siis muuta kun treenaamaan ensi vuotta varten! Tässä ollaan kyllä jo ikään kuin kilpailuvalmiina, huomautti Amalia, favoriitteja voittamaan, eikö?

6

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

Tasa-arvon nimissä kilpailu pitäisi muuttaa ilman muuta kumppanin- tai kaverinkannoksi, joka mahdollistaa sen, että kilpailupari olisi myös samaa sukupuolta. Eukonkannossa kannettavan painon pitää olla vähintään 49 kiloa, mitenkähän Anselmin elopainon laita on ? Kilparata sisältää vesiesteitä ja nousuja, joten Amalian raaka voima ei yksin riitä, miten mahtaa olla hapenottokyvyn ja kestävyyden laita ? Nopeus ratkaisee, ja sakkoaikaa tulee jos pudottaa tai retuuttaa kannettavaansa. Harjoittelun tulee olemaan haasteellista, mutta varmasti myös puolisoita lähentävää monella tasolla. Siinä säästyy avioliittoterpiarahaa , siis näihin säästötalkoisiin hyvä laji.

Hulluja urheilulajeja riittää, kääpiönheitosta kännykänheittoon. Edellinen loukkaa ihmisarvoa, mutta vanhat kännykät joutavat kilpaurheiluvälineiksi, parempi se kuin vesilintua päin heittäminen. Amalialle sopisi hyvin kuviokellunta ja teillähän on ikioma Kutemajärvi harjoituspaikaksi, sinne vaan harjoitusleiri pystyyn ja muhkeita naisia sparraamaan. Olisi siinä Anselmille silmänruokaakin.

• Upeaa, että Amaliasta ja Anselmista vihdoinkin tippuu vähän tietoja.
      Kannatan suuriäänisesti sekä Anselmin tekemää ehdotusta ukonkin kannosta että Ramoonan edistyksellistä esitystä tasapuolisuuden hyväksymisen kilpailulajiksi.

Jospa ensi vuonna olisi mahdollisuus ajella sikäläisissä maisemissa, tulisimme kannustamaan sekä A&A -pariskuntaa että muissakin kilpailusarjoissa kampailevia.

Moikataan, jos tavataan!

• Kat-leija

Taisi olla telepatiaa, kun Venlastiina tuli mieleen näitä lukiessa. Jotenkin ounastelin että eiköhän tämmönen häntä houkuta kirjoittelemaan, Venlastiinalla kun aina kukkii se huumori sanomisissaan.
        Tuli tuossa mieleen, että elleivät ne suostukaan muuttamaan tuota kisaa ukonkantokilpailuksi niin voithan sinä Anselmi ottaa kannettavaksi Amalian sijaan vaikka sen naapurin 49 kiloisen punatukkaisen pirteän flikkalapsen.
        Ei siinä pakko ole omaa eukkoa niskassa retuuttaa. Antaisko se Amalia sulle semmoiseen luvan.
        Rupesin myös keksimään nimeä tuolle kilvalle josta Rammoona puheli, että kilpapari voi olla vaikka samaa sukupuolta.
        Oliskos se kilpailu sitten nimeltään sukupuolineutraali ihmisenkantokilpailu.

• ruunevaan

Uskaltauduin lopultakin kirjoittamaan tuollaisen saduksi sanotun. Jos eukonkantoa satuna pitää niin perustella ainakin pitää.
        Voitaisiin ruveta kilpailemaan myös ME-ajasta, jolloin kantaja olisi raskaansarjan juoksija ja kannettava höyhensarjan kannettava.
        Ainutlaatuisena, suomalaisuutena tuo kilpailu tulee kuitenkin säilyttää ja me Amalian kanssa olemme ainakin hengessä mukana.

• Puskasuleima

Vai leikiks siä Kat-leija meinaat aitosuamalaisen kilipailun nimem muuttaa!
      Miä meinain saara vattanpurui, ku nauratti niin peijakkaasti.

Mut ku miä vähäm myähemmin ruvin asjaa pohtimaa, niin tulin sihrn tulokseen, etä sukupualineutraali ihmisenkantokilipailu onki tosi tyylikäs nimitys.
      Se on niih hiano, ettei sitä tartte enklanniks vääntää. Päivvaston ulukomaalaiset kilipailijat rupeisvatten kiiruulla opiskelemaa kilipailun nimee, et neet vaikuttais sivistyneilt.

Pyyrän nöyrimmästi anteeks, että alkuun en tajunnu nimen laajakarosuutta ja meinain vähärähistä Kat-leijalle.
      Vastasuuressa miä olev varovampi ennen ku esitän paheksuntani.

Tervein: neiti Suleima Puska

• hauskaoollapiti

Minä en muista mitkä kisat oli Tampereella menossa sillon kun minuakin mieheni kanto -- No oli ne oikein yleiset --niinettä ei joku heti aatettele , että muuten vaan ( juappooakkaa) kannettiin .

Se oli vielä vaikeempi tapaus, kun siinä miehenpiti koko porukkansa kantaa -- (taisikin olla ne palokunnan omat kesäjuhlat) Minä olin kutakuinkun 55 kg Ja lapset päälle Flikka oli ehkä 30kg ja poika 40 kg tai en niitä painoja muista tarkkaan 5 ja 7 vuotiaita kai sillon . Mutta hyvin sai meidät vietyä ,--minä sylissäni tyttö ja poika miehen selässä -- Voitettiin --tuli monet parit Nailonsukkia -- päävoiton sai itse mies valita -- minä olin ainakin mielissäni .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      86
      2650
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1704
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1572
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe