Avioliitto julkista tietoa?

morsiankyselee

Olen ollut aikaisemmin väkivaltaisessa suhteessa. En ole tietenkään sen jälkeen ollut kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä. Hän ei tiedä missä asun ja osoitetiedot ovat salaiset.

Nyt olen menossa naimisiin, en kuitenkaan halua, että ex saa mistään maistraatista ym. asiaa selville mustasukkainen kun on.

Aikaisemmasta suhteesta ei ole lapsia.

Onko siviilisääty julkista tietoa? Ja jos on, miten saa tämän tiedon salattua?

31

1863

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsiankyselee

tietääkö kukaan?

• rjuk

En tiedä, mutta eiköhän maistraatissa tiedetä.

• huuhaainnanen

kyllä tuleva puolisosi saa asian selville.jos haluaa poliisilta,ym lähteistä löytyy koko repertuaari.että oleppa hyvä ja kerro ennenkuin tapahtuu virhe ja menet vihille

• AlfMelmac

Hetkinen, jos ei ole lähiomainen niin tietoa? Yritin kerran kysellä syntymäaikaa järjestääkseni juhlat- ei onnistunut.

• onneavaansinulle
        huuhaainnanen kirjoitti:

kyllä tuleva puolisosi saa asian selville.jos haluaa poliisilta,ym lähteistä löytyy koko repertuaari.että oleppa hyvä ja kerro ennenkuin tapahtuu virhe ja menet vihille

Luepa aloitus paremmin,niin huomaat,että siinä ei pelätä kuin että aloittajan ex saisi asiasta vihiä siinä ei mainita nykyistä puolisoa edes puolella sanalla. Minulla ei ole kokemusta maistraatista,mutta luulisi,että heitä sitoo vaitiolovelvollisuus näissä asioissa.Mutta aloittajan kannattaa kysyä sieltä niin he kyllä tietävät.

• pyl.ky

kyllä se on mahdollista jos ottaa huomioon vakavan avioaikeen eikä uskoudu asiasta ja antaa ja ajan kulkea jos on mennäkseen hiljaa hivellä puolison poskea.

• sTalkkari

Ennen avioonjulistusta pappi kysyy, että onko kellään asiaan mitään vastaan, ja jos ei ole, niin NO PROBLEMO.

• kysytäänaikaisemmin

Olet katsellut liikaa amerikkalaisia elokuvia etkä ole käynyt katsomassa suomalaista vihkimistä.

• eiisojajuhlia

Kuule mä EN kuulu kirkkoon joten mitään kirkkohäitä ei tule. Ihan voidaan vaikka karata kaksin jonnekkin esim. LasVegasiin.

• doyouredy

Pelastaako salaus väkivallalta? Mustasukkaisuudelta? Lapsesi ehkä tottuvat.

• ToimiiVarmasti

Hae maistraatista turvakielto itsellesi/tulevalle miehellesi, jolloin Sinua/teitä koskevat henkilökohtaiset tiedot pysyvät salassa.

• Vain narsisti ja tyhmä ihminen salaa tuollaisia asioita, jotka kuuluu muiden tietää ! Itse olen ollut suunnilleen 100 kertaa samantyppisessä suhteissa, jossa toinen osapuoli on ollut AINA SE PETTÄVÄ OSAPUOLI. En ymmärrä tuota sairasta höpinää, että jos on naimisissa, sitä EI SAA SALA -TA KENELTÄKÄÄN, varsinkaan, jos on pettäjä ja hakee muutakin seuraa, kun oma aviomies/vaimo, ja sekin on narsistista toimintaa. Ja hävytöntä. Uskokaa kaikki mua, se ei ole ollenkaan hyvä kokemus ! Vain sairaat tekee noin koskaan.

• Huupuilu

Kai tajuat että sen suunnilleen 100 kertaa SINÄ olet se, joka on onnistunut valitsemaan pettäjätyypin? Itselle eikä tutuille noin ole taas sattunut melkein koskaan, vaan jos ero on tullut syyt ovat pääosin aina jossain muualla. Joitain satunnaisia pettäjiäkin puolin ja toisin, mutta se syy ei tosiaan ole ollut suhteiden päättymisessä enemmistönä.

Mutta jostain syystä sinä taas onnistut lähes aina löytämään ne pettäjätyypit ja menemään heidän kanssaan kimppaan/suhteeseen (mitä tuo sinulle ikinä tarkoittaakaan). Taito sinänsä, mutta kannattaa ehkä harrastaa jonkin verran itsetutkiskelua jos et moista halua jatkaa.

Jokainen niistä kertomistasi pettäjistä on eri henkilö, lähtöisin eri lähtökohdista, mutta SINÄ olet joka kerta se yhteinen tekijä joka näitä henkilöitä ja pettämiseen päättyneitä suhteita yhdistää.

Tuon perusteella vaikuttaa siltä että ihastut johonkin tiettyihin pettäjän piirteisiin/syöksyt hommaan suinpäin ja se päättyy aina samalla tavalla koska sinä toistat itseäsi ja hakeudut aina uudestaan samankaltaisten tyyppien seuraan. Sitten kun homma jälleen kosahtaa, aloitat saman kierteen uudestaan ilman että käyttäisit aikaasi miettimällä mitä tapahtui ja miksi.

Myös se että olet yleensä ehtinyt olla "suunnilleen sata" kertaa samantyyppisissä suhteissa kertoo ettet tuntuisi liikaa valikoivan kenen kanssa suhteeseen lähdet ja paljonko tyyppeihin yleensä tutustut ennen kuin lähdet mukaan vakavammin.

Tuon perusteella epäilisin että pettämiseen taipuvaisten tyyppien näkökulmasta olet ns. helppo nakki. He etsivät helppoa tapausta johon ei tarvitse tuhlata paljoa aikaa ja energiaa ja saavat helposti mitä haluavat ja sinä tarjoat sen heille. Joka kerran. Ja sitten valitat miten petollisia ihmiset ovat tarjoat heille helpon vaihtoehdon.

Ilman että sinua tuntuisi itseäsi pahemmin kiinnostavan miten on mahdollista että yksi ja sama ihminen joutuu jatkuvasti samanlaisiin tilanteisiin. Varmaan kuvittelet että vika on aina kaikissa muissa? En tiedä onko tällä vanhalle sanonnalle virallista suomenkielistä vastiketta, tämä on oma käännös: "huijaa minua kerran - vika on sinussa, huijaa minua toistamiseen - vika on minussa.

Ja sinä vain porskutat pikasuhteesta toiseen, kolmanteen, neljänteen jne. miettimättä hetkeäkään miten voisit itse vaikuttaa asiaan. Oma suositus olisi että suoritat itsetutkiskelua ja katsoisit mikä niitä kaikkia epäonnistuneita suhteitasi yhdistää ja miten sinä aina itse niissä toimit.

Mistä niitä tyyppejä yleensä löydät? Alkavatko kaikki kännissä baarin nurkasta? Oletko itse jo suunnittelemassa yhteistä tulevaisuutta esim. jo kahden yhdessä vietetyn yön jälkeen? Minkä tyyppisiä he ovat, mitä yhdistäviä tekijöitä? Onko heissä sinulle pääasia vain ulkonäkö/raha? Jne jne.

On toki mahdollista että sinulla ei yksinkertaisesti ole ihmistuntemusta sitä vertaa että osaisit tunnistaa kusipäät vähemmän kusipäisistä ja siltä se tosiaan vaikuttaa, mutta sitäkin kykyä on mahdollista harjoittaa kun käyttää osan ajasta ajatteluun ja katsoo toisen käytöstä, eikä pelkästään mitä sen suu sanoo. MIten tyyppi esim. kohtelee sellaisia ihmisiä joista ei ole hänelle suoraa hyötyä? Jos ihminen ei osaa kohdella edes tuntemattomia jokseenkin kohteliaasti ja kunnioittavasti, miksi ihmeessä hän tekisi poikkeuksen sinun kohdallasi.

Omakohtaisesti voin esim. sanoa että esim. minua ei parisuhdenäkökulmasta kiinnosta pätkääkään henkilö, joka on ns. satojen suhteiden veteraani. Kaksi nopeaa syytä. Tyypillä ei selvästikkään ole harkintakykyä (jos ei sitä ole edes ihmissuhteissa, niin miten olisi muissakaan asioissa). Tyyppi ei selvästikkään välitä itsestään koska toistaa jatkuvasti itseään vahingoittavaa toimintaa (ja miten ihminen voisi välittää muista jos ei välitä edes tuonvertaa edes itsestään).

• näinsiisrallissa

Kaveri kokos karismoo, ku toinen taasen karisto harteiltaan. Ripa rallikinttu taas roiski ravat rajantakaisen yleisön silmille.

• AlfMelmac

Kirjoittaa haluaa ko. tapauksessa, että vihkitilaisuuteen tulee väkivaltaako! Narsistismista kaukana salailu. Jos pettää niin tekee samalla tavalla, mitä sitä kärsiä tai nostaa kytkintä, hei haloo....

• Tunteidenraunio

Minä olen ollut parisuhteessa juuri tällaisen 100 kertaa suhteessa oleveen naisen kanssa melkein 6 vuotta. Se oli kauhea liitto. Erosin hänestä taannoin, hänen nyt ollessa 45 vuotias ja minä olin selkeästi hänen elämänsä pisin suhde, eikä hän ole ollut montaa kuukautta yksin sitten 15 vuotiaan. Hänellä on kolme lasta, kaikki eri miesten kanssa. Kaikki lapset häiriökäyttäytyvät jatkuvien uusien "isäpuolten" seurauksena. Hierveä surullisuus on että nämä lapset ehtivät sitoutumaan minuun ja lopulta kaikki katkesi yhdessä yössä. Enkä heistä ole sen jälkeen kuullut. Tiedän vain että nuorimmainen joka itse halusi pitää minua isänään, kärsii perheen rikkoutumisesta. Koulumenestys romahtanut, kaveripiiri vaihtunut koviksiin, poikakaveri ralli, päihteet ja tytöllä on 13 vuotta ikää.
        Vuosia kuuntelin hänen marttyyrikertomusta, kuinka pahoja nämä miehet ovat olleet.
        Vaan kun joitakin aikoja sitten aloin tutustumaan tähän ex puolisoni ex armeijaan, huomasin samaistuvani heihin hyvinkin vahvasti. Kaikki olivat leimaantuneet nairisteiksi ja kokivat suhteen tämän naisen kanssa erittäin tuhoisaksi. Osa heistä on traumatisoitunut / alkoholisoitunut ja toipuminen suhteesta on ottanut aikaa.
        Itse menetin monta ystävää erossa exään. Niin taitavasti hän manipuloi ympärillä olevat häntä uskomaan minun esim. väkivaltaisuuteen. Se on tietenkin vale.
        Ero tuli lopulta silloin kun aloin tosissani kyseenalaistamaan hänen tapaansa elää parisuhteessa väärinen toimintamalleineen. Sitä ennen monta vuotta hän osasi luikerrella ja käyttää passiivis agressiivista väkivaltaa minua kohtaan. Se oli niin vaikea nähdä ja huomata, että vasta kun olin itseni kanssa täysin hajoamisen pisteessä sisäisen syyllisyyden, häpeän, kaunan ja katkeruuden ristiriidassa ymmärsin toimia. En niellyt sitä enään ja sehän ei kokeneelle rouvalle passannut. Se oli lopun alku ja loppuun ei ollut pitkä matka. Mutta paljon siinä ehti tuhoutua, valitettavasti kannaltani mutta pääsimpä pois. Niin järki sanoo, vaikka ero ottaa siitä ulkoisesti ihanasta naisesta koville. Narsistissa kun on niitä ihania puoliakin niin paljon, kuten seireeneissä tuppaa olemaan.

• örinäää

Miss Finnland: Onko sinulla kaikki inkkarit kanootissa tai matot suorassa vintillä tai kaikki nazit bunkerissa ??

• Sinulle "Morsian kyselee" tiedoksesi ettei avioliittoa voi salata mitenkään vaan se on julkinen liitto ! ! Avioliitto on maistraatin tiedossa etkä Sinä voi salata sitä ! ! !
      Mitä hyötyä sulle ois salaamisesta?????????????????

• Tsekkaa_googlesta

Sen tiedän, että ainakaan maistraatista ei anneta tuollaisia tietoja, ei osoitetietoja tms. Jos teet maistraattiin osoitteenluovutuskiellon kattaa se vain valtakunnallisesta osoitepalvelusta tai numeropalvelusta jaettavaa osoitetietoa. Osoite saattaa selvitä silti monesta muusta lähteestä kuten operaattorilta, ehkä trafiltakin (en ole aivan varma). Ainoastaan maistraatissa tehtävä turvakielto on tarpeeksi kattava, jos sinun on salattava tietosi kaikkialta. Mutta se haittaa uskomattoman paljon myös muuta elämää, eli silloin tietojasi ei ole sairaaloilla, terv.keskuksilla, puhelinoperaattoreilla ja törmäät jatkuvasti siihen, että osa normaalista viranomaiskäytännöistä ei toimi, koska hekään eivät saa tietojasi mistään. Ja se täytyy käydä anomassa itse maistraatista henkikirjoittajan kanssa keskustellen. Ei siis mikään suitsait-juttu, johon kannattaa rynnätä vain "siks, kun exä oli ilkee".

• AlfMelmac

Petkkä ilkeä? Molemmat silmät "pandoina". Katkenneita hampaita, mustelmia kehossa ja muutenkin traumoa niin vain ilkeä...

• jorska075
    • äläkorvapien

Syyttelyä ei koskaan voi korvata.

• Sulhonen

Voihan sitä salaa kavereilta yrittää mennä naimisiin mutta ei sulhaselta.

• onnea_vaan

Vastaajat, ymmärrättekö aloittaja kysymystä, varsinaisia urpoja.
      Kysyjä haluaa tietää, saako ulkopuolinen henkilö tietoja jonkun avioliitosta esim. viranomaisilta.
      Tässä tapauksessa hänen ex joka on väkivaltainen ja sairaanloisen mustasukkainen.

Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata.
      Ainahan on noita jotka osaa manipuloida jollain tekosyyllä saadakseen tietoja.

• faktaa

Kyllä sen pystyy pitämään salaisena. Ainakin minä olen pystynyt. Kun Väestörekisterikeskukseen ilmoittaa, että sieltä ei saa antaa mitään tietoja niin eivät ne anna. Olen jopa itse testannut useamman kerran. Ainoat julkiset tiedot ovat nimi, syntymävuosi ja se, oletko elossa vai kuollut. Mitään muita tietoja sinusta ei saa kenellekään antaa, jos olet laittanut kiellon. Tämän tiedän omasta kokemuksesta.

• Civis

Avioliitto on julkinen suhde, josta ilmoitetaan mm. kuulutuksilla. Ne julistetaan kirkossa (jos vihkiminen tapahtuu kirkollisin menoin) tai julkisella ilmoitustaululla, jonne on pääsy kaikella kansalla. Ihmisen siviilisääty ei ole mikään salassa pidettävä tieto vaan päinvastoin siitä ilmoitetaa kaikelle kansalle ja ilman tuota ilmoittamista ei vihkimistä voi tapahtua.

• AlfMelmac

Vihkiminen kotona niin eipähän toitota ympäri ämpäri...

• eiauta
        AlfMelmac kirjoitti:

Vihkiminen kotona niin eipähän toitota ympäri ämpäri...

Jos kirkollinen vihkiminen (ei siunaaminen avioliittoon) niin kuulutukset julkaistaan silti.

• miksimiksimiksi

Jos et ole ollut eksän kanssa missään tekemisissä eron jälkeen niin miksi hän yht'äkkiä haluaisi tietää, oletko aviossa? Avioliitto on julkista tietoa ja sen tiedon saa maistraatista. Voit pyytää salamaan tietosi mutta se vaikeuttaa tosiaankin muiden asioiden hoitoa niinkuin joku jo edellä kirjoittaa.

• lähetys08

Saa salattua ja tuossa tapauksessa suosittelen sitä.Eli sinne maistraattiin vaan.Ja vaikka on tämä osoite ym kielto,saa poliisi ym.viranomainen tiedot.Eikä se nyt sen kummemmin haittaa asioita,eipä ainakaan tule soittoja puhelin myyjiltä ym soittajilta.Exäsi ei saa mitään tietoja sinusta.Yritin itse maistraatista saada exäni osoitetietoa kun herra otti ja katosi,niin oli laittanut tämän kiellon päälle niin en saanut mitään osoitetta.Että kyllä se pelaa,,

• urts

Itse ainakun supatin ennen vihkimistä sakastissa papille että olisiko mahdollista vihkiä niin lyhyen kaavan mukaan että minä jäisin vihkimättä kokonaan. Mutta ei kuulemma sellasia papereita ole mikä tämän mahdollistaisi. Nimen vaihtaminen mutta sehän vaihtuu muutenkin avioiduttaessa. Itse vaihdoin nimeni koska ostin käytetyn hautakiven jonka sain halvalla. Laitoin lääninhallitukseen nimenvaihdoksen anomuksen samaksi kuin hautakivessä oli.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe