Katsotko koskaan tähtiä?

Aamun pimeinä tunteina etelätaivasta koristaa upea Orionin tähdistö. Orion muistuttaa tiimalasin muotoa, mutta tarkemmin tähdistöä tutkien se onkin ihmishahmon muotoinen. Muinaisten kreikkalaiset nimesivät sen juuri tuon muodon mukaan metsästäjäksi.

Muinaiset egyptiläiset tunsivat taas sen mahtavana jumalana, Osiriksena. Orion metsästää tähtitaivaalla härkää (Härän tähdistö) ison ja pienen koiransa kanssa.

:)

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnMutta

joko Rigel loisti supernovana?

• Not yet ;)

• hyviäjahuonojaharrastuks

Minä näen koko ajan tähtiä? Esitän vastakysymyksen ap:lle: harrastatko koskaan stalkkaamista?

• En, ei kuulu hyviin tapoihin. Stalkkaaminen on kasaria.

• reppaana_olet

kaikki mitä tääl "viisaana" tiedotat, löytyy googlella. Runojakin olet kuulemma tääl kopsannut ja ominas esittänyt. Vekkihame onni, shemale.

• Katkeruutesi tulee tuhoamaan sinut itsesi ei muita. Ja niinhän siinä on jo käynytkin ;)

• runosielunmetsästäjä

Ite tykkään katsoa tähtiä taivaalta ilman muotoja, alati muotoaan vaihtavina.

• HärkääTähdissä

Kun katson tähtiä ajattelen, että hän on jossain saman tähtitaivaan alla ja kenties katsoo tähtiä myös. Olisihan se todella kivaa katsella tähtiä joskus yhdessä :)

• pimeämeri

Tähän vuodenaikaan on ihana kellua meressä, kuunnella sen kohinaa ja katsella tähtiä. Tuntea miten suuri onkaan maailma.

• hilmanhajatusaamuun

Eiks' e jahattava
      ollutkaan lammas vaan härkä.
      hmmm...
      Kurkota kuuhun
      ja jos osut harhaan
      putoat keskelle tähtiä
      niin ja mikäli on kuin
      olisi lattianraossa
      ja katse osuu ylöspäin
      ei tarvitse kuin nähdä
      tähti
      ja mieli muuttuu hymyksi...
      *hymyhuomenet aamuun*
      ps.katohan mitä härkää metästät!

• Kuntulinkotiin

Viime yönä, kesän valoisien ja joidenkin vähemmän sateisten :) öiden jälkeen, mahtava tähtitaivas, aivan mahtava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2159
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1489
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1327
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      1002
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe