Hei,
Olen tilannut ebaysta halpoja aurinkokennoja (ei paneeleita) jotka pitäisi koota. Mikä olisi sopiva materiaali taustaksi ja eteen kannattaisi kai laittaa pleksi? Esim. puuta olisi taustaksi saatavilla.
Tässä samanlaisia tarjouksia:
http://www.ebay.com/itm/40W-80W-100W-200W-1KW-high-efficiency-6x6-solar-cells-DIY-solar-panel-4-3W-pcs-/371411909987?var=&hash=item5679dffd63
Tee-se-itse aurinkopaneelit
2
108
Vastaukset
- en-ole-kenno-expertti
Taustaksi joku levy mikä ei juurikaan lämpölaajene, voisko olla mdf? Ja eteen polykarbonaatti, ei ole halvin, mutta kestää, tai sitten lasi. Jaa, voishan se tausta olla vaikka vaneeriakin?
aurinko panelin tekemisessä otettava huomioon ne materiaalit. kun piilevy kuumenee on yhtä kuin sähköhävikki. kerrottakoon itselläni olevan 6kwh. systeemi ja hellepäivinä tuotto tippuu -2kwh. siellä katolla tapahtuu rajuja lämpötilan ja muuta säätilan muutosta. tärkeää on latoa piilevyt suorana alustalle ja johdoittaa. silloin jos alusta alkaa kupruilemaan aukeavat kotitekoiset juotokset. se että pääle laitat lasin, voi aiheuttaa auringon valon heijastuman pois itse kennoista. vissiin käyttävät polykarbonaatia joissa jopa 3kerrosta heijastamassa varastoi valoa seisimaan itse materiaalissa.
itse suosittelisin, että tee niistä mitä olet ostanut jotain. kuitenkin jos isompaa järjestelmää aijot niin osta http://solarest.eu/tooted
kannataa mitata ne ostamasi kiteet, vai onko todistus. on paskaa kaupan. myydäänkin priimaa tai laitelemattomia. sekasin ladottuna aiheuttavat käytössä kuumenemista ja virtahävikin vahva solu tuhoaa heikommat. solut ja paneelitkin on asennettava sarjaan. jos eri jänniteitä, niin että alkaa heikommista ja päätyy voimakkaimpaan. muuten käy samoin kuin esim. taskulampulle jossa 2uuta ja keskellä vanha paristo. vanha ali volttinen pudottaa uusien jännitteen samalle tasolle ja uusi patteri saa veikon kuumenemaan ja vuotamaan joka hajoittaa lopuksi koko lampun.
eli tuhlaat aikaasi paskaan jolla rikot muut systeemit. esim. kinkkiset laskivat hintojaan ja sekoittivat kidelaatuja. nättejä paneleita joita itsekkin ostin. painavat pirusti ja eipä ollut kapasiteetia. sitten ostin liettualaisia. niitä mainostettiin super tehokkaiksi jopa pilvisenä päivänä. nyt keväälä ostin nuita puolet halvemmalla ja nyt jo tullut 6,3Mw koko viime vuosi oli 2Mw invertteri kandee osta tri sma ja yhdellä kertaa mahdollisimman suuri. monella pienellä ei saa jännitettä hilattua ylös. ja alle 3,5kwh systeemiä ei kannata tehdä. jos haluaa hyötyä hommasta. veden keittimet ottaa jo 2kwh siihen pitäis jo olla 6kwh systeemi. katos kun laite lähtee pääle, tempaisee se sen 2kwh sit suoraan verkosta ja ei sitten välttämättä koskekkaan omaan ali tehoiseen sähköön. eli hyöty siirtyy silloin sähkölaitokselle 200%.
niin ja mitä sähkölaitos maksaa. ainut joka visiin maksaa oman myynti hintansa on Lappeenrannan sähkö. mut mitä oma yhtiösi nussii siirrosta ??? tai vertaa mäntsälän energiaan. sitten muistaa et paneeleilla saa edullisemmin virtaa, kuin pienillä alle 48v myllyillä. mut koitappa saada isot myllyt pyörimään. no lisäämällä lavan pituuta ja asentamalla lisä siihekkeet tuulen tarttumista varten. (alumiini kouru lista.)
ai niin joo, viimiset 3kk ilman sähkölaskua lättiat lämmitetään päivisin 4kpl. watt 2000 lämpökeräimillä. johdetaan niben 100l puskuriin ja jaetaan sieltä. 4e. kellokytkin hoitaa termarin kanssa kiertovesipumppuja. katso Biotorin sivut jos kiinostaa. http://www.tulevaisuudenenergiaa.com/fi/
eli osta valmiit, niin nukut paremmin. muuten vaivut masennukseen omassa näppäryydessä. lopuksi säästät rahaa ja hermojasi. ei tarvitse olla oman epäilyksen alla tuskissaan. tsemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969