Nainen on naistyökaverilleen

susi

Työpaikoilla naiset puukottaa toisiaan jatkuvasti kateudesta.

9

1610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilla

on ihan totta eikä mikään klisee!! Olen ollut kahdessa naisvaltaisessa työpaikassa ja molemmista otin loparit juuri sen vuoksi.Se akkojen selkää puukotus teki minut sairaaksi!!Nyt olen miesvaltaisella työpaikalla ja voin hyvin.

• näin on

varsinkin jos tämä nainen osaa ja onnistuu. Naispuukottajia ja kateellisia naisia riittää.
      Lisäksi naistyökaveri manipuloi taitavasti, eli syöttää väärää informaatiota työkaverille. Vain siksi ettei naistyökaveri onnistuisi, mutta ei ole valmis itse yrittämään ja näkemään vaivaa.

• turhautunut

minäkin tulin huonovointiseksi edellisessä työpaikassa siitä akkojen jatkuvasta kieroilusta ja haukkumisesta niin että oli pakko lähteä pois. Ei se auttanut, ettei itse mennyt mukaan, lopuksi ihmeteltiin että mikä minä luulen olevani kun en mennyt heidän paskamaisiin touhuihin mukaan. Jotkut olivat mukana hiljaa nyökytellen vaan. Minä päätin lähteä.
        Ei sitä touhua kokonaan pakoon pääse, mutta nyt uudessa paikassa on inhimillisempää, se riittää.

• Kokenut JA sivusta seurannut

Mä olen ollut työelämässä jo niin pitkään, että en enää usko SEN johtuvan kateudesta... Jotkut vain ovat niin pahansuopia luonnostaan, ja haluavat vain kuulua sellaiseen pieneen piiriin, jossa haukutaan kaikki piiriin kuulumattomat. Jotenkin noin se menee.

Esimerkiksi jos firmaan tulee uusi, nuori työntekijä, joka on nätti ja tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen - ja jonka seurasta miesväki erityisesti nauttii, niin joku "alkuperäisnaistyöntekijäporukka" yrittää savustaa kyseisen neidon ulos aika häikäilemättömällä tavalla. He yleensä jopa levittävät valheita kyseisestä henkilöstä, "teettävät" hänellä jopa työvirheitä neuvomalla tietoisesti väärin ja nyrpistelevät neniään uuden tulokkaan suuntaan, jos esimiehiä on lähettyvillä, jotta hekin huomaavat, ettei uusi tulokas ole toivottu.

Erityisen valitettavaa on se, että nämä naiset saavat yleensä pitää työpaikkansa, vaikka heidän työnantajansa olisikin tietoinen syrjinnästä. Työnantajat ovat liian laiskoja vaihtamaan "hyviä vanhoja työntekijöitään" uusiin, koska "aika on rahaa" ja "onhan tähänkin asti selvitty".

Kyseisenlainen piiri löytyy varmasti suurinpiirtein jokaisesta yrityksestä, jossa on työssä vähintään 3 naista ja vähintään 1 mies.

Parannuskeinokin on tiedossa: kaivataan lisää sellaisia yrittäjiä, jotka vastustavat työpaikoilla syrjintää ja jotka pitävät työntekijöitään tasa-arvoisina. Yksikin tyytymätön työntekijä tekee hallaa yrityksen imagolle, joten jos henkilöstöasioita ei pidetä OIKEASTI kunnossa, ei yritys voi päästä parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

• Hei siskot,
        muutetaan tilanne. Kun itse muutamme omaa käyttäytymistämme, se ei voi olla vaikuttamatta tilanteeseen.

Jos enemmistö ei tyytyisi hiljaa kuuntelemaan, kun yksi tyhmänilkeä ryhtyy panettelemaan yhteistä työtoveria, ilkimys saattaisi pysähtyä ajattelemaan ja ehkä pelätä suosionsa menettämistä.

Mikään ei ole sietämättömämpää kuin ilkeä ihminen, paitsi tyhmä ja ilkeä! (Nainen tai mies.)

Kieltäydyn uskomasta, etteikö jokainen meistä voisi halutessaan vaikuttaa tilanteeseen - ainakin pitkällä aikavälillä.

• tintteli

Jos jako selkään puukottajista olisikin niin selvä, että vain naiset tekisivät sitä, tietäisivät kaikki varoa ja hakeutua miesvaltaisiin työpaikkoihin.Työnohjaajilla, työpaikkapsykologeilla ja muilla työilmapiirin parantajilla olisi aina selvä resepti, miten eliminoidaan kaikki ikävä pois.Kuvitelkaa, miten ihanan helppoa. Jos joskus työ vähän ahdistaisi, niin hakisi vain työpaikan kaikki yli 50v. naiset paikalle ja vaatisi heille rangaistusta tai hoitoa. Muut työpaikalla voisivat aina hyvin, kohtelisivat toisiaan lempeästi ja työttöminä olisi vain ikäviä, epäsosiaalisia ämmiä? Niinkö se tosiaan olisi?

Koska olen tehnyt aivan riittävästi työvuosia miesten kanssa en voi yhtään kehua heitä sen paremmiksi. Itse asiassa miehet ovat vieläkin ilkeämpiä, jos nainen on nuorempi ja osaavampi. Mistähän se sitten johtuu?

terv 38v.

• naisia

Toisaalta myös parhaat kannustukset saa toisten naisten joukosta. Miehet vaan toljottavat selän takana.

• Truth

Mitä pienempi palkkainen, huonoa koulutustasoa vastaava, toistuvaa työtä ilman haastetta, sen enemmän kiusantekoa ilmenee, ihan tutkittu juttu, ei tosin sukupuolisidonnainen.

• mies (28)

Minulta löytyy kokemusta yhdestä miesvaltaisesta ja kahdesta eri naisvaltaisesta työpaikasta sekä opiskeluajalta yksi huomio.

Jos miesvaltaisella työpaikalla oli epäselvyyttä työnjaosta, muita erimielisyyksiä tai epäselvyyksiä, ne selvitettiin suoraan ja jatkettiin työntekoa.

Ensimmäisessä naisvaltaisessa työpaikassa eräs naistyötoveri sanoi minulle suoraan, että työpaikan ilmapiiri olisi parempi jos työpaikalla olisi enemmän miehiä. Selitykseksi hän kertoi, etteivät miehet puhu selän takana toisitaan pahaa vaan sanovat asiat suoraan asianosaiselle. No myöhemmin huomasin tämän naisen toimivan erittäin manipuoloivasti ja puhuvan pahaa selän takana.

Nykyisessä työpaikassani kaksi naistyötoveria tuli ensimmäisen kuukauden aikana puhumaan minulle pahaa eräästä työtoverista. En ollut uskoa silmiäni ja korviani, näin naiset todellakin toimivat...

Opiskeluaikana ihmettelin monesti käydessäni tyttöjen soluasunnoissa näiden yhteisten tilojen hoitoa. Monesti sain kuulla erään opiskelijaneidon suusta kuinka se ja se ei tee mitään ja se tekee sitä ja tätä. Kysyin miksi et mene ja sano asiaa suoraan tai miksi ette sovi asioista yhteisesti. No tästä nousi aivan kauhea haloo.

Semmoisia te naiset olette. Ei pahalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7270
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      727
      3479
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      162
      1758
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      341
      1757
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1395
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1270
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      261
      1235
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe