C C kuulla tämän, sattumalta tupsahti eteeni You tubessa.
https://www.youtube.com/watch?v=-tVmxsbzoB8&list=RD8LAPHI-QVDA&index=3
Old Pastoral Hymn from Dalarna.
Joskus kauan sitten halusit
58
75
Vastaukset
Kiitän Merilii viestistäsi ja linkistäsi. Tästä musiikkivideosta sanotaan tuolla 'selitysosassa' ettei tähän Dalarniin ei kyllästy ikinä.
Urkuri jonka nimeä en muista nousee mielessäni hyvin korkealle; tässä urkukoraalissa on pyhyyttä ja nöyryyttä.
Se on soinut yotubessa itse asiassa joka päivä sen jälkeen kun vaimoni lähti kotoamme 8.8.2011. Itki kohtaloaan vuosia saattohoitopaikoissaan.
Tuo urkukoraali antaa voimia jaksaa. Talostamme alkoi pudota lattiat alta, lattiasienen tuhottua puurakenteita.
Halusin olla kohtuullinen. Omistamme puoliksi tämän vanhan hökkelin.
En kelvannut maistraatille vaimoni edunvalvojaksi.
Sain allekirjoituksen lainoihin maistraatilta pankin kiinnityksiä varten isoon remonttilainaan. Itse pystyn just ja just hiukan sisällä siivoamaan.
Siivoushommat eivät ole ikinä kiinnostaneet, elleivät ole palkkaduunia.
Kuitenkin minulla on asumisoikeus tässä tönössä elinaikani. Maistraatilta en ole saanut kaikkia laskuja perittyä, joita omalta tililtäni makselin. Vaimoani käytettiin törkeästi hyväksi. Hankittuja tavaroita jouduin antamaan pois kuorma-autolavallisen. Vaimon lapset perivät tietysti parhaat päältä.
Vasta viime kuussa selvisi, että pystyn selviämään taloudellisesti. Nyt on menossa jalat alta vnhojen työtapaturmavammojen takia.
Luonnollisesti painonnousuni on edistänyt tätä alaraajojen rapautumista.
Tuli pitkä kirjoitus. Tuli sauma purkaa tressintäyttämää elämäntilannettani.
Katson että luonto pitää huolta hulluistaan. Aspergin syndrooma ei ole niitä helpoimpia ihmisen sopeutumissovelluksia.Joo, luonto pitää huolen hulluistaan, hulluja on niin erilaisia. Olenhan itsekin tuntenut ystävänäni Asperger-ihmisen. Liika älykkyys oli hänen ´vikansa´ ja vasta iäkkäämpänä sai tietää, mistä vaikeudet sopeutua ns. normaalielämään yliälykkäänä oli helpotus.
Tuo veisu, jota tarjoatte tuossa, on minusta kammottava ihmisen alakuloon painava veisu, vähemmälläkin nopeuttaa hautaan halua, Mieluummin otan vaikka Georg Otsilta voimaa kuuntelemalla vaikka Rakastan elämää - biisin.Aloittajan ´sattumalla´juttuihin suhtaudun varauksella, tarkka ihminen eri nikeillä iskeä ihmiseen kiinni taltioimalla keskusteluja.
- huomattuon
Niin suhtautuu varauksella moni muukin jolla vähänkin hoksottimet pelaa. Ilmankos palsta hiipunut.
Voiko osuvammin ilmaista tuntemustaan kuin cc käyttämää "pyhyyttä ja nöyryyttä"!
Tuo käsitys Oskar Lindberg'in urkukoraalista synkkänä, ei mielestäni tee sille oikeutta. Siitä lähtien kun olen sen kuullut jo nuorena, puhutteli sen melodinen kieli suoraan sisimpääni.
Siinähän aistii yksinäisyyden ja kaipauksen äänen, etsiytyen lopulta maanläheisyydestä kohti lohdullista universaalia kokemista.
Kyllä musiikintarjonta toiselle palstalaiselle on tulkittavissa myös lohduksi, jokainen meistä sitäkin joskus tarvitsee.
- Kat-leija
Tuon Old Pastoral Hymn from Dalarna, Gammal fäbodpsalm från Dalarna på svenska ja kotimaisella Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta olen monesti kuullut uruilla soitettuna siunaustilaisuuksissa. Erittäin hyvin sopii siihen tunnelmaan.
Kuunteleehan sitä mieluusti muulloinkin, vaikka tuosta juutuuplinkistäkin tuossa. Hieno ja harras kerrassaan.
Musiikki on siitä mukava, että sieltä löytää aina sopivaa nautittavaa kaikenlaisiin mielialoihin ja nehän nyt meillä vaihtelevat normaalisti monissa sävellajeissa, eik' vaan.- capt.cöpenick-
Kiitos hienoista kannanotoistanne Katleia ja Sini-Sirkku ja Sus.
Meillä oli hienoja urkutaiteilijoita Tauno Äikää ja Enzio Forsblum. Heidän äänityksiään en enää löydä.
Tästä myöskin tykkään, harras ja kaunis, näköaloja avaaava, siksi nuo
kuvat sopivat siihen. Aina kun joku läheinen on mennyt, kuuntelen näitä.
https://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4Minä en. Monesti,useimmiten, ihmisen kuolema on oikeaan aikaan osunut, ei jaksa enää elää. Itsekkyyttä on iät kaiket ´surra´ lähimmäisensä kuolemaa, joka on ollut kuolleelle oikea aika. Minunkin mieheni ´kuoli´ oikeaan aikaan,
Sanon vaan etto Kiitos Meriili --tuli vietettyä pitkästä aikaa oikeansuomalaisen mentaliteetin Pohjamudissa -
Näitä ihania lauluja olen kuunnellut joskus -- tuli oikeen hyvä olla, kun löysin taas sen omani mielenlaatuni -- ne oli niissä lauluissa ja musiikissa -
Kiitos vielä --aion kuunnella taasen kun on "tarvis" sitä ikäväksi en voi sanoa ,koska olen sopeutunut hyvin nukyaikaankin .
Elän täysillä ja sitä toivon muillekkin .Olenko omituinen, kun en lopun ikääni sure ja vaikerroi toisen kuolemaa. Olen monenkin lähimmäiseni , oman miehenikin, elämänhalun kokenut ,täyttyneeksi, yhtäkkinen kuolema on oikein. Mksi sitä lopun elämääni siät vaikeroisin. Antaa arvoa sille, että jollekin toiselle kuolema on täysi elämä.
Miks hillutte noitten tyhjänpäiväisten viisujen kera ,omaa onnettomuuttanne.
Minä elän, kuolema on luonnollinen jatke eletylle ´elämälleni´.
- Ramoona_
Jäin miettimään, mitä täysillä eläminen tarkoittaa. Usein sihen liitetään vain positiivisia ja itsekkäitäkin asioita, menevää ja näkyvää elämää. Täyteläiseen elämään kuuluu myös tietoisuus kuolevaisuudesta, tietysti ilot, surut, rakkaus, vihankin tunteet. Täyttä elämää on heikoista huolehtiminen, on aikoja jolloin omat tarpeensa täytyy laittaa sivummalle. Mainostajan täysillä eläjä käyttää vitamiinivalmistetta, joka saa ikäihmisenkin joka päivä uhkumaan reippautta ja tarmoa, nauttimaan joka hetkestä. Jos joka hetkestä nauttii, eikö se jo käy tylsäksi pilvissä leijailuksi.
Miksei hautajaismusiikki voi olla surumielistä, raskastakin. Monelle musiikki avaa tunnelukkoja, auttaa itkemään. Nykyisin on kai aika tavallista, että omat hautajaiset on suunniteltu musiikkia myöten.
Meidän suvun monissa hautajaisissa on virsien lisäksi soitettu Järnefeltin kehtolaulu. Joku musisointitaitoisista lapsista tai nuorista on sen soittanut pianolla, joskus alttoviululla. Tällä sivulla on paljon muutakin kaunista harrasta musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=Mou3m3IuwlY Aika jännää, etten koskaan yhdistä musiikkia johonkin tapamuottiin! Minua musiikki puhuttele vain sävelillä itsessään.
Edes tuo, en muista nyt tarkkaan nimeä,.."andante adagio" ei upeassa hengellisyydessään tuo ollenkaan hautajaisia mieleen.
Voitko sus tajuta, että käytin sitä näyttelyn avajaisissa taustamusiikkina, sen herkkyyden lumoamana, eikä tunnelma ollut lainkaan synkkä:D No, ehkä portailla tullessaan oli jokunen hartaan vakava, nyt kun muistelen,..itse vain nautin hetkittäin sävellyksen kauneudesta.
Subjektiivistä on kokemamme siinäkin lajissa, aamupäivällä muistelin isäni kulkemassa olohuonessa laulaen: "Käy tieni laulaen,kuin säveltä kuunnellen. Mä toisille laulan, mutt, itselläin vain,,.... sävel kuumana soi rinnassain! Ihana muisto :)Tarkoittanet varmaan Albinonin Adagio´ta. Toki olen minäkin urkumusiikkia rakastanut, muistan vieläkin ensi kosketukseni alle kakskymppisenä. Joensuun kirkossa oli saksalainen urkuritaituri konsertoimassa, en enää tietenkään nimeä muista. Tuo Albinonin Adagio, lempeä, herkkä ja samalla voimakas onkin suosittua hautajaismusiikkina.
Tajuan, tajuan toki, en vaan enää harrasta tällaisen painavan musiikin kuuntelua, joka tuo menneitä tuskia mieleen.sus.morsian kirjoitti:
Tarkoittanet varmaan Albinonin Adagio´ta. Toki olen minäkin urkumusiikkia rakastanut, muistan vieläkin ensi kosketukseni alle kakskymppisenä. Joensuun kirkossa oli saksalainen urkuritaituri konsertoimassa, en enää tietenkään nimeä muista. Tuo Albinonin Adagio, lempeä, herkkä ja samalla voimakas onkin suosittua hautajaismusiikkina.
Tajuan, tajuan toki, en vaan enää harrasta tällaisen painavan musiikin kuuntelua, joka tuo menneitä tuskia mieleen.Puh, miten vaikeasti tavoitettavia nuo suurten isännöintitoimistojen kirjanpitäjät voivatkaan olla!
No, vasta ehdin vilkaista tännekin, yhtä asiajärjestelyä on päiväni ollut, mutta nyt sentään reirassa.
Kuka tässä aina jaksais hartailla, eilen jo riemastutti Venlastiinan Ievanpolkan melodia :D,..lähdenkin tästä kuvaamaan liekehtivää vaahteraa pihalla, kun roskapussin heitän mennessäni.
" Älkää kaatako maitohinkkia porstuassa mennessänne, piupali paupali,
piupali paupali, porstuassa mennessänne,....
Se on sitten taas KESÄ - on ollut jo monta tuntia, vaikka aamulla tuli vettä niin paljon, ettei sitä sumun seasta kunnolla erottanutkaan.
Ehkä siellä suvi-illan vieno tuuli hiukan koivujen alaoksia keinuttelee, mutta aurinko suorastaan nauraa, ja sinisellä taivaalla ei ole kuin muutaman höyhentyynyn sisus auringonkylpyjä ottamassa.
Uteliaisuuttani poikkesin kuuntelemaan taalainmaalaista hengellistä musiikkia ja sitä tietä pidin parin tunnin konsertin itselleni aiheina mitä silmiin osui. Siinä sivussa keittiömesteria onnistuneesti leikkinyt puoliskonikin sai osuutensa,
Yhden kerran painostin hänet jopa katsomaan, kun Hitlerin plagiaatti johti Ievan polkkaa. Ohi mennessän hän huomautti, ettei konsertissa passaa nauraa. Koska saman polkan esittivät Wiener Sänger Knaben, utelin, uskoisiko herra keittiömestari Helsingin suurkirkon poikakuoron Cantores Minores laulavan Ievan polokan yhtä reippaasti kuin itävaltalainen veljeskuoronsa.
Puolisoni ei uskonut, ja ehdottomasti hän oli sitä mieltä, etteivät "pikku kantturamme" edes unissaan laulaisi sitä.
Olin samaa mieltä, ja siinäkään ei tullut kiistaa, kun kehaisin, että oli se Salomaan Hiski vain mestarismies.
Eipä sitten muuta kuin hellurei ja hellät tunteet!"Jokaisena päivänä
pitäisi kuulla vähintään yksi
kaunis laulu, lukea hyvä runo,
nähdä jokin oivallinen maalaus
ja jos mahdollista,
puhua muutamia järkeviä sanoja."
.
(Johann Wolfgang von Goethe)
Usein on kokeiltu käytännössä tätä mietelausetta:
.....
Nöyryyden oppitunti
.....
Joskus ihmisen on kutistuttava
omaan kokoonsa, - se onnistuu
menemällä ison puun alle ja
katselemalla taivasta, silloin
tuntee olevansa vain pieni osa
suurta kokonaisuutta.- Tuo..ajatelma.mietelause
yksi parhaista minustakin, kiitos Merilii.
Ihmiset usein suhtautuvät väärin toisiinsa, koska suhtautuvat väärin itseensä. Luulevat liikoja itsestään.Ja se sitten vääristää kaiken. - lirimee
Tuo..ajatelma.mietelause kirjoitti:
yksi parhaista minustakin, kiitos Merilii.
Ihmiset usein suhtautuvät väärin toisiinsa, koska suhtautuvat väärin itseensä. Luulevat liikoja itsestään.Ja se sitten vääristää kaiken.Kiitos Merilii tuosta kehusta myös.
- Perkel
Muistankohan väärin? Muistaakseni Janne Rautio soitteli kyseistä kappaletta Paraisten kirkon uruilla.... Tulee tippa silmään .-
- Kat-leija
"Tulee tippa silmään"
Tosi on että joskus koskettaa musiikki noinkin syvästi. Minut herkistää tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=a7bC6xO2akM - Ramoona_
Voiko rakkauden ja rakastavaisten kaiken voittavasta voimasta ja suojasta ilmaistakaan, kuin tuo Tapio Rautavaaran laulama, Georg Malmstenin säveltämä ja Erkki Karun sanoittama laulu. Liikuttaahan se, ja eri ikäkausina nämä laulut koskettavat eri tavoin.
Tämä V.A Koskenniemen sanoittama ja Frans Linnavuoren säveltämä "Minä laulan sun iltasi tähtihin" on aina koskettanut , palvova mies tahtoo rakkaalleen antaa kaikkein kauneinta mitä maailmassa on kevätkiuruineen kukkasineen, turvan ja lohdun.
http://www.shazam.com/track/89907316/minä-laulan-sun-iltasi-tähtihin- stm.määttä
Hietasen akanpoika herkistelee videolla aiheenaan: Paljon sanomatta jäi.
https://www.youtube.com/watch?v=pZDCB-MPXZc
Ihminen pehmenee tullessaan vanhaksi. Olisin lällättänyt vieä 10v. sitten Katri Helenan Virta sovellukselle Amazon Gracesta. Nyt se on mielestäni timangia.
https://www.youtube.com/watch?v=UEGwWLIJil4Tässä onkin pyynto suoraan C C :lle, ja rauhaahan kaikki toivomme:
https://www.youtube.com/watch?v=S61f31CIbYE
Äänesi mä kuulen (sanat Hector)
.
Käännyn puoleenne, kapteeni kuunnelkaa.
Liekkien alla tuskaansa huutaa maa.
On kasvot sotilaan niin väsyneet,
jossain rakkaani silmät ummistaa.
Laivoissa näen sotalippujen liehuvan,
kansilla liekkien ahnaasti riehuvan.
Jo vaihtuu aamuun hetket yön ja kuulen
äänesi rakkain sylissä tuulen.
Niin riennän aamuun äänesi mä kuulen,
rauhan jo tulleen rakkaani mä luulen.
Käännyn puoleenne kapteeni kuunnelkaa.
Rakkaani ei ole syntynyt sotimaan.
Hän jossain odottaa ja haluaa
käskyn kuulla ja aseensa luovuttaa.
Kapteeni kertokaa mistä nuo kyyneleet,
mielessä käyvätkö ystävät kaatuneet.
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
Kerran astua varjoista miehet saa.
Kerran tuoksuihin puhkeaa kuollut maa.
pois joutaa naamio tuo sotilaan,
silloin rauhassa silmät voin ummistaa.
Käännyn puoleenne, kapteeni kuunnelkaa.
Jossain rakkaani vieläkin odottaa.- Kukaan_ei-ole_sotimaan
syntynyt.
Tuo laulu on aina tuonut mieleeni veljeni ja heidän viiden vuoden urakkansa rintamilla Venäjän rajalla. - NL se taisi silloin olla. Myöskin äidin ja isän muuttuneet olemukset.
Ennen sotaa niin mahdottoman reippaat työntekijät, iloiset, muistan heidän hymynsä ja hampaansa, pikkupentuna niitä ihailin.
Sitten sodan viiden vuoden jälkeen ilmeet olivat muuttueet
aivan erilaisiksi.
- Täält_löyt_lis_sanoituks
http://www.sweetslyrics.com/ - melkeinluulen
Ossaako se kapu lontoon kieltä, en olis ihan varma. Ja taas ne hampaat kummittelee ja ilman nikkiä. Kyllä nyt saa hävetä jollaon tekarit tai puuttuu hampaita.
- monninen
Palstan ihanalle Ladylle
Ramona ja Luis Armstrong
https://www.youtube.com/watch?v=iArN5bW_Ntc monninen kirjoitti:
Palstan ihanalle Ladylle
Ramona ja Luis Armstrong
https://www.youtube.com/watch?v=iArN5bW_NtcRamonasta puheenollen annetaan Olavi Virran laulaa:
https://www.youtube.com/watch?v=awzYLebashI
- Muistoja-menneisyydestä
Olavi Virtaa kuuntelisi enemmänkin.
Luonnonlapsi
https://www.youtube.com/watch?v=jbRNF__wt6w&list=RDjbRNF__wt6w#t=87
ja Tyttö Metsässä- OlaviVirtaaa
Kannattaa kuunnella ne seuraavatkin tuosta ed. linkistä, nostalgista!
- iltalukija
Jopas on hyvä meininki tänään ketjussa, ihan tässä mieli nuortuu ja pattipolvet suortuu.
- Kat-leija
"Musiikki on siitä mukava, että sieltä löytää aina sopivaa nautittavaa kaikenlaisiin mielialoihin ja nehän nyt meillä vaihtelevat normaalisti monissa sävellajeissa, eiks' vaan."
Sanoinhan minä, nytkin lähdettiin liikkeelle Taalainmaan karjamajoilta ja ollaan ehditty ylistämään rakkauden ihanuutta. Mitäs tuohon vielä lisäisi....
https://www.youtube.com/watch?v=Br8yw41BspkDalarnaan, Taalainmaahan ja yleensä leppeään asenteeseeni ruotsalaisuutta kohtaan sisältyy myös historiallinen yhteys.
Esi-isämme olivat aikoinaan savosta muuttaneita ruotsin metsäsuomalaisia.
Googletin aamulla sanan metsäsuomalaiset. Eräs esi-isämme Jaakko kunnostautui Ruotsin käymässä sodassa. Teki urotyön kuninkaan silmissä.
Hän lahjoitti sotilaalle suuren maa-alan Savon sydämestä .Tilasta muodostettiin Isojaossa kokonainen Lappetelän kylä.
Sen aikainen Halla-yhtiökin juoni omistukseensa suuren palstan tästä suurtilasta. Kauppahinta oli 12.000 markkaa.
Ukin-ukki ei ollut kauppamiehiä. Halla-yhtiö sai jo harvennushakkauksella aarnimetsä-alasta enemmän mitä kauppahinta oli.
Kuulin pikkupoikana kotona anodiradiosta ensi kerran Dalarna urkuhymnin. Se tuntui erittäin upealta. Tuo ehkä 1940 luvun lopulla.
Niin paljon kuuluu rakkauteen oli elokuvan Päivien kimallus johtoteema, aivan pysäyttävän kaunis, ja miten upeasti Pentti Hietanen sen esittääkään!
- Kat-leija
Kävin katsomassa tuon niin ihanan surullisen filminTurussa elokuvateatteri Dominossa vuonna 1956. Pääosissa näyttelivät Jennifer Jones ja William Holden.
Love Is A Many Splendored Thing)
Palstan ihanien ladyjen puolesta kiitän monnista ja Meriliitä ystävällisestä huomiosta .
Minulta on useammankin kerran palstalla kysytty, olenko hitaan valssin vai Tuomari Nurmion tangotyttö Ramona. Kumpikin tanssilaji sujuu, mutta valssista sain nikki-idean.
Olemme saaneet nauttia lempeästä syyskuusta, tähänkin päivään sopii Harryn pehmeä ja Nanan kirkas ääni, joka on kuin kuulankirkas syyskuun taivas.
https://www.youtube.com/watch?v=iqxQj9DwmEE- sinisirkkuek
Miten ihana ääni Nana Mouskorilla onkaan! Samoin kuin taivas tänään niin huikaisevan sininen, että ajattelin ihastuksissani, voiko missään taivas olla niin puhdas kuin Suomessa!
Kauniita säveliä olette löytäneet uudelleen,
tässäkin yksi sellainen, Memory:
https://www.youtube.com/watch?v=ZpLPxb-PZEY- Merilii_ek
Tuo hidas valssi olikin jäänyt mieleeni.
- näkemisiin
Näin tämän linkin muistelussa, pois mennelle Näkemiin!
https://www.youtube.com/watch?v=eji0av3LCk4 Eilen oli syyspäiväntasaus.
Kevätpäiväntasaus 2016 on 20. maaliskuuta.
Linnut lentävät aina valoon päin, syksyllä etelään, keväällä tänne pohjolaan.
.
"Oi oppi ottakaatte joutsenista,
ne lähtee syksyin, palaa keväisin.
On meidän rannoillamme rauhallista
ja turvaisa on rinne tunturin."
Kristian Meurman: Lapin kesä
Hieno tulkinta!
https://www.youtube.com/watch?v=8R_hJtOCzAw- P.S.-klikkaa-tätä
Kristian Meurman - Lapin kesä (Live!)
Hieno tulkinta!
YOUTUBE.COM - Ei-ehkä-toimi-tuo-linkki
No, löytynee kuitenkin you tubesta.
https://www.youtube.com/watch?v=ZRkIY0LCyEY
- Toinen-versio
- Hei-eivät-onnistu-nyt
Nyt ei taida millään onnistua tuo kaikkein koskettavin tulkinta eikä muutkaan.
Mutta jos kirjoittaa You tubessa sen siihen hakukenttään, niin toimii ihan hyvin.
Pitää mennä, moi!- kat-leija
Lukaisepa ohje aloituksesta Linkit viesteissä.
- Merilii_
Siniseksi maalaaminen ja avaa- toimii minullakin.
Tässä nykykoneessani ei hiirellä ole jakautuneena oikeata ja vasenta,
mutta kärkeä painamalla putoamisvalikossa ovat nuo kopio- ja avaa-
mahdollisuudet kyllä aina löytyneet, en vain ole tullut painaneeksi avaa-
näppäintä koskaan, joten kiitos katleija vinkistä.
Kiireisiä pyörähdyksiä useimmiten ovat käyntini.
- Merilii_
Kyllähän tiedän tuon siirtomahdollisuuden,
mutta lyhyemmin löydän sen
kirjoittamalla laulun nimen ja esittäjän
You tuben hakuriville.- muille-kirj.-saiteille
Outo ja ihmisiä karkoittava toimenpide.
Instagram on coolein ja kohteliain, sieltä saa aina hyvän mielen. Moi! - Ensi-maanantaina
Missasitko nämä avaruuden ilmiöt? Seuraavan kerran v. 2126 tai
70 000 vuoden päästä
KOTIMAA JULKAISTU 25.09.2015 06:30
27
Jakoa
FacebookTwitterWhatsApp
1
Täydellinen auringonpimennys nähtiin muun muassa Ellis Beachillä Queenslandissä Australiassa 14. marraskuuta 2012.
Osittaisia auringonpimennyksiä nähdään Suomessakin silloin tällöin, mutta seuraava täydellinen auringonpimennys näkyy meillä vasta vuonna 2126.
EPA
Mitä avaruuden erikoisia tapahtumia voi kokea vielä elinaikanamme? Entä mitkä menivät jo?
Ensi maanantaina aamuyöllä Suomessa on mahdollista havaita täydellinen kuunpimennys. Pimennys voidaan nähdä sään salliessa koko maassa. Kuu näyttää pimennyksen aikaan punaiselta. Viimeksi täydellinen kuunpimennys näkyi meillä joulukuussa 2011 ja seuraavan kerran 31.1.2018.
Täydellinen kuunpimennys aamuyöllä 28.9.2015
Suomessa koetaan täydellinen kuunpimennys maanantaina aamuyöllä 28. syyskuuta 2015. Kuunpimennys alkaa, kun Kuun reuna lipuu Maan heittämään puolivarjoon. Puolivarjopimennys alkaa kello 3.10. Tapahtuman näyttävimmät vaiheet käynnistyvät kello 4.07 osittaisen pimennyksen alkaessa. Täydellinen pimennys alkaa kello 5.11 Kuun kuljettua kokonaan Maan täysvarjoon. Tällöin taivas on vielä tumma ja tähdet ovat näkyvissä. Täydellisen pimennyksen syvin hetki on kello 5.47. Kuu näyttää tumman punertavalta. Täydellinen pimennys päättyy kello 6.24.
Toisaalta: ainahan aika on eteenpäin pitkä, taaksepäin lyhyt. Meriliikö, Satu vaiko joku muuko olet. Tässä yhtenä päivänä pohdimme ajan menoa. Miten nopeasti aika kuluu. Nykyinen aika nopeasti, tulevasta ei tiedä, mennyt on Omalla aivoituksellani, mennyt on hujahtanut, siksi en kovin menneitä funtsi.
- IHMETTELIJÄ___
Pyramidi, Susmorsian vai Susmori ko olet, en osaa vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029