Kristillistä rakkautta USA:ssa

Karmea-uskonto

"19-vuotias mies on kuollut ja hänen 17-vuotias veljensä toimitettu sairaalaan heidän jouduttuaan vakavan pahoinpitelyn uhreiksi New Hartfordissa sijaitsevassa kirkossa New Yorkin osavaltiossa Yhdysvalloissa.
Veljekset yritettiin saada "tunnustamaan syntejään". Pahoinpitelyn pääepäillyt ovat nuorukaisten omat vanhemmat."

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015101520519936_ul.shtml

Taas yksi esimerkki siitä, mihin fanaattinen uskonnollisuus pahimmillaan voi johtaa. Kun luin otsikon, arvelin tuon tapahtuneen jossain syrjäkylässä Afrikassa, mutta ei. Ihan olivat jenkit asialla. Paljonko vastaavia jää piiloon, kun uhrit eivät kuole?

17

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhemmat, sisar ja kolme muuta seurakuntalaista hakkaavat kuoliaaksi "tunnustamattomien syntien vuoksi". Näille pölvästeille ei ilmeisesti tullut mieleen, että heidän oma syntinsä on varmasti suurempi kuin se mistä tahansa nyt poikia syyttivätkään...

• Jenkeissä on niin ankaria lahkoja, että hyvä jos osaamme niitä kuvitellakaan. Tällaiset uutiset tietysti helpottavat kuvittelua kaikessa kamaluudessaan.

• fda

Raamatullinen kasvatusopasko taas vaatinut kuolonuhrin?

Raamattu "tietää", että kepillä hakkaamisesta ei voi kuolla, ainkaan jos on poika.
      "13 Älä jätä poikaa kurituksetta --
      ei hän kuole, jos saa keppiä."

• dgdfgd

Ei perustu Kristinuskoon eli Jeesuksen opetuksiin johon Kristinusko perustuu.

Valita tuhansia vuosia sitten eläneille juutalaisille asiasta.

• fda
        dgdfgd kirjoitti:

Valitan mielummin niille, jotka nykypäivänä luulevat kirjaa Jumalan sanaksi ja sen perusteella pieksevät lapsensa hengiltä.

http://www.christianpost.com/news/couple-who-followed-controversial-christian-child-rearing-book-convicted-of-manslaughter-104237/

Lapsiuhreja on tullut kun joku on kirjoittanut Raamatun pohjalta kasvatusoppaan kristityiltä kristityille.

• dgdfgd kirjoitti:

<<< Ei perustu Kristinuskoon eli Jeesuksen opetuksiin johon Kristinusko perustuu. >>>

Luepa Raamattusi tarkemmin, neiti hyvä. Jeesus nimenomaan vaatii, että vanhan testamentin käskyjä tulee noudattaa:

[Matt. 5:17-19]"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

• Frans_2
        dgdfgd kirjoitti:

Toisin sanoen raamatussa, jota jumalanne sanaksi väitätte, on puolet paskaa niinkuin Himangan akan pierussa.

• asdasag
        Vanellus kirjoitti:

<<< Ei perustu Kristinuskoon eli Jeesuksen opetuksiin johon Kristinusko perustuu. >>>

Luepa Raamattusi tarkemmin, neiti hyvä. Jeesus nimenomaan vaatii, että vanhan testamentin käskyjä tulee noudattaa:

[Matt. 5:17-19]"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

Et vain ymmärrä mitä on laki. Ei laki ole mikään vanha testamentti.

• Taikauskonnoton
        asdasag kirjoitti:

Et vain ymmärrä mitä on laki. Ei laki ole mikään vanha testamentti.

Vanhan testamentin sääntöjäkö ei kristittyjen mukaan kuulu enää noudattaa? Saatteko itse valita mitä sääntöjä haluatte noudattaa ja mitä ette?

• asdasdaah
        Taikauskonnoton kirjoitti:

Vanhan testamentin sääntöjäkö ei kristittyjen mukaan kuulu enää noudattaa? Saatteko itse valita mitä sääntöjä haluatte noudattaa ja mitä ette?

Vanhan testamentin aikaan ei ollut Kristittyjä. Hölmönkin pitäisi ymmärtää että se on juutalaisten historiaa yli kahden tuhannen vuoden takaa.

Kristillisyys on sitä mitä Jeesus opetti. Mutta jankuttakaa ateistit kuitenkin kun ette mitään ymmärrä.

• fda

Myyttejä historiasta ja uskonnollisia ohjeita, kuten varoitus kankaiden sekottamisesta.

• No sehän meni juuri niin kuin Raamattu opettaa. Lapsiaan pitääkin hakata. Hengiltä pieksemistä kehotetaan vain välttämään:

[Sananl. 19:18] "Kurita poikaasi, kun vielä on toivoa, varo sentään hengiltä hakkaamasta."

Taivaallinen palkinto luvassa näin nöyrästi herraa palveleville vanhemmille.

• asdsadah

Ei ollut Kristityille vaan sen aikaisille juutalaisille.

• asdsadah kirjoitti:

Ei ollut Kristityille vaan sen aikaisille juutalaisille.

Jännää silti, että Jumala antoi tällaisen käskyn vaikka vain juutalaisille. Fysiologisestihan he tuntevat kipua ja kuolevat ihan siinä missä mekin ilman mitään eroa.

• asdsadah

Jumala ei osaa johtaa kuin sähköä tuolissa.

• fda
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Jännää silti, että Jumala antoi tällaisen käskyn vaikka vain juutalaisille. Fysiologisestihan he tuntevat kipua ja kuolevat ihan siinä missä mekin ilman mitään eroa.

Jumala muutti mieltään kuoltuaan Jeesuksena, joka ei tiennyt Jumalan suunnitelmaa kokonaisuudessaan ja luuli tulleensa hylätyksi ristillä.

• fda kirjoitti:

Jumala muutti mieltään kuoltuaan Jeesuksena, joka ei tiennyt Jumalan suunnitelmaa kokonaisuudessaan ja luuli tulleensa hylätyksi ristillä.

Jumala ei tiennyt omaa suunnitelmaansa? Asia kunnossa...

Raamatun jumala tosiaan muuttelee mieltään usein. Kuten vaikka määrätessään Abrahamin pojan polttouhriksi itselleen. Tuli toisiin aatoksiin juuri viime hetkellä. Harmi, ettei muuttanut kuitenkaan mieltään määrätessään lahtaamaan vieraita kansoja ja kaappaamaan pikkutyttöjä seksiorjiksi.

Hän myös korjailee paskoja suunnitelmiaan jatkuvasti. Raamattu ei selvästikään kerro jumalasta, joka olisi kaikkivoipa ja kaikkinäkevä. Ennemminkin systemaattisesti tunaroiva tohelo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      94
      2713
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1734
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1640
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe