Miten antikvariaatit (sekä netti- että kivijalkamyymälät) vastaavat seuraavien kilpailijoiden haasteisiin: 1) lahjoitetaan/kierrätetään kirjoja esim. kirjaston "ota tästä"-hyllystä 2) kierrätyskeskusten (myös ilmaiseksi) ja fidan myymälät 3) huutonet yms. Kirjathan ovat usein ihan hyväkuntoisia. Minusta mahdollinen vastaus: "asiantuntijuus" ei ole riittävä vastaamaan yllämainittujen kilpailijoiden haasteisiin.
Antikvariaattien kilpailukyky
3
70
Vastaukset
- Ilmaisuus_ei_kiinnosta
Eiköhän antikvaarien asiakaskunta koostu enimmäkseen niistä, jotka hakevat tiettyä kirjaa tai tietyn kirjailijan teoksia, tiettyyn luokkaan tai aiheeseen liittyviä kirjoja sekä erikoiskerääjien keskuudessa jopa itseltään puuttuvia painoksia jostakin kirjasta. Noissa ilmaispisteissä tarjonta on satunnaista.
- Magisteri
Ehkäpä ne kirjat, joita antikvariaatit myyvät, eivät ole "ota tästä"-hyllyissä. Moni lahjoittaa ne kirjat kierrätykseen, fidalle ym., jotka eivät kelpaa antikvariaatteihin. Varmasti antikvariaatinpitäjät ratsaavat myös nämä "kilpailjoiden" jekelukanavat ja ehkä moni antikvariaatti myy kirjoja myös kirpputoreilla ja huutonetissä
- moilashoo
Kyllä yllättävän monet antikvariaatit pitävät valikoimissaan ihan"tavallisia" kirjoja ja yrittävät myydä niitä esim. 5-10 eurolla, vaikka tsekkaamalla esim. huutonetistä, huomaisivat, ettei ao. kirja mene kaupaksi edes 0,50 -1 e. Tämä on ihmetyttänyt minua monen kirjan kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725