Ateistit eivät usko Jumalaan/jumaliin. That's it. Ateisti voi uskoa ihan mihin tahansa, vaikkapa taivaaseen ja helvettiin, kunhan se ei ole Jumala/jumaluus. Tämä ei tarkoita sitä, että lentäviin, pinkkeihin, yksisarvisiin kreikkalaisroomalaista painia harrastaviin muumeihin tai taivaaseen uskominen olisi perusteltua, mutta ateismi itsessään ei ole maailmankatsomus eikä kannanotto mihinkään muuhun kuin Jumalan/jumaluuden olemassaoloon.
Ateistit voivat uskoa kummituksiin ja muumeihin
6
66
Vastaukset
- Taikauskonnoton
Itse en usko mihinkään satuolentoihin.
Jos sinä uskot vaikkapa Jumalaan, niin yhtä hyvin voit myös uskoa vaikka kaikkiin mainitsemiisi otuksiin. Niistä kun on tasan yhtä paljon luotettavia havaintoja kuin Jumalastasikin.- ristofferihizenssi
Käytitkö sinä-pronominia viittaamaan minuun vai ns. mikahäkkismäisesti? Sillä minä en ole teisti, mikäli niin ymmärsit.
- M4rs
Olen ateisti. En usko, että Zeus on olemassa.
- ristofferihizenssi
Zeus oli vielä 80-luvulla olemassa. Sitten hän kuoli ojentaja/hauis–supersarjan aiheuttamaan aivoinfarktiin.
- folokke
Ateisti voi uskoa Jumalaan täydestä sydämestään, mutta kieltää Hänet.
Määritelmän mukaan niin se menee, että ateistikin voi uskoa muihin kuin jumalsatuihin. Käytännössä ateismi on kuitenkin monelle enemmän skeptisyyden johtopäätös, kuin irrallinen näkemys. Silloin kaikki sadut menee samaan fiktiomappiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029