Tyhmentääkö ateismi?

ateismin.tylsä.kirves

Ovatko ainoastaan tämän palstan ateistit patologista vihaa potevia, älyllisesti alamittaisia yksilöitä?

En väitä mitään, kysyn vaan.

Enkä harrasta tältä palstalta löytämääni, ateistien käyttämää yleistämistä ja leimaamista.

13

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fda

Oletko ainoastaan sinä vähentänyt vaimosi hakkaamista palstan fundis-osastosta?

• pehmeä.pää

Lista keskusteluista missä olette olleet täällä oikeassa:

• kv-ilmiö

Valitettavasti eivät ole ainoita. Heidän oppi-isänsä uusateistit Dawkins, Hitchens et al yltyvät ihan samaan älylliseen alamittaisuuteen. Luulevat vielä olevansa skeptikoita, vaikkei skeptisyydestä ole merkkiäkään.

• Voisitko perustella väitteesi? Dawkins ja Hitchens ovat älykkäinä ateisteina oppikirjaesimerkkejä skeptikoista.

• kv-ilmiö
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

Voisitko perustella väitteesi? Dawkins ja Hitchens ovat älykkäinä ateisteina oppikirjaesimerkkejä skeptikoista.

Skeptikko on tietämätön ja uskossa oleva fanaatikko vai? Skeptikko ateistina on yhtä mahdoton kuin skeptikko fundisuskovaisena, ainakin jos puhutaan uusateisteista. Uusateistit ovat uskossaan vähän liian varmoja yltääkseen skeptikon määritelmään edes osittain. Lisäksi taisteleva asenne, johon liittyy vihamielisyys kaikkia uskontoja ja kaikkia uskovaisia kohtaan, on lähempänä ISIS:tä kuin minkäänlaista epädogmaattisuutta. Uusateistit ovat tehneet ateismistakin uskonnon.

• kv-ilmiö kirjoitti:

Skeptikko on tietämätön ja uskossa oleva fanaatikko vai? Skeptikko ateistina on yhtä mahdoton kuin skeptikko fundisuskovaisena, ainakin jos puhutaan uusateisteista. Uusateistit ovat uskossaan vähän liian varmoja yltääkseen skeptikon määritelmään edes osittain. Lisäksi taisteleva asenne, johon liittyy vihamielisyys kaikkia uskontoja ja kaikkia uskovaisia kohtaan, on lähempänä ISIS:tä kuin minkäänlaista epädogmaattisuutta. Uusateistit ovat tehneet ateismistakin uskonnon.

Siinä on kyse nimenomaan dogmaattisuuden vastustamisesta. He kyllä perustelevat näkemyksensä hyvin ja yleisellä tasolla voidaan sanoa että tietty varmuus omista näkemyksistä on ihan perusteltua kun vastapuoli uskoo yliluonnolliseen, josta ei löydy pienintäkään todistetta koko ihmiskunnan dokumentoidusta historiasta. Sitä sopii miettiä, tuhansia vuosia ja miljardeja ihmisiä, mutta ei ensimmäistäkään todistetta.

He eivät vastusta uskovaisia vaan uskontoja ja niiden pakkosyöttämistä lapsille ja sivullisille. Voimakkainta vastustus on uskonnon haitallisimpia ilmenemismuotoja kohtaan, mutta en minä sitäkään vihamielisyydeksi kutsuisi.

• kv-ilmiö kirjoitti:

Kyllä skeptikko voi olla ateisti ja useat ovatkin sitä ainakin käytännössä. Tieteellinen skeptismi on varmasti lähempänä ateismia kuin uskontoa. Tietämistäni skeptikoista lähes kaikki ovat joko ateisteja tai agnostikkoja.

• ristoffferihizensssi

Ateisti on ihminen ja siten todennäköisemmin tyhmä kuin ei-tyhmä. Sama pätee teisteihin ja agnostikkoihin. Ihmiset ovat tyhmiä. Paitsi minä ja Einstein.

• 4.13

Joo. Tyhmentää.

• ateismin.tylsä.kirves

En ymmärrä mitä tarkoitat, selvennä.

• >>Tyhmentääkö ateismi?<<
      Ei.

• Ruuttana

Ja kaikki vielä samassa penaalissa, voi ei!

• IlkimyksenTyöhevonen

Patologista vihaa löytyy lähinnä uskovista. Ketkä Lähi-idässä taistelevat ja ketkä Pohjois-Irlannissa ovat taistelleet - aivan oikein, saman uskonnon eri lahkojen edustajat.

Tämän palstan puitteissa yksi nimi on ylitse muiden: sami-a.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      86
      2650
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1704
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1572
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe