Rotta puree kaltereita

zxcfgj

Mulla on rotilla kaks häkkiä. Käytän tällähetkellä kalterihäkkiä koska toinen alkaa haiseen tosi helposti. Mutta siis ongelma on että yks rotista puree kaltereita. Toisessa häkissä ei ollu tätä ongelmaa mutta en haluais vaihtaa takas ku koko kämppä haisis sen jälkeen.

5

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Minkä kokoinen häkki on? Kaltereiden pureminen on yleensä oire tylsyydestä, mihin auttaa mahdollisimman suuri ja virikkeellinen häkki. Joillakin jyrsijöillä voi toki käydä niin että jyrsiminen jää päälle, eikä sitten enää auta vaikka olisi suuri häkki ja paljon ulkoilua. Tabascot ja muut poppakonstit ei yleensä auta, vaan ainoastaan itse ongelman, eli rotan ahdistuksen korjaaminen.

• rottianeljä

Minulla on ollut rottia, paljon. Ja yleisimmin tuo kaltereiden narskuttelu on ollut nimenomaan oire siitä, että rotalla on tylsää. Esim. yleensä pääsivät jaoittelemaan vähintään 2-3h päivässä. Eräs päivä en muistanut ottaa niitä pihalle ollenkaan, jolloin yksi uroksista alkoi järsimään ja kiskomaan kaltereita. Heti kun ulkoilutilanne normalisoitui myös tapa loppui.

Millainen hänne sinulla oikein rotille on? Millaisia virikkeitä, paljonko saavat huomiota ja ulkoilua?

• zxcfgj

Häkki on tosi iso (en nyt tiiä mittoja tähän hätään) ja paljon virikkeitä. Yritän päästää ne mahdollisimman usein vapaaksi (yleensä ne on monta tuntia vapaana, esim kun tulen koulusta päästän ne ja sitten vähän ennen nukkumaan menoa laitan häkkiin :D)

• Sedä

Kannattaa mittanauhalka mitata, eri ihmisten käsitys tosi suuresta voi olla tosi erilainen.

• 2rottaa

Moi minun kaksi urosrottaa puree kaltereita on iso häkki 85×160×60. On paljon virikkeitä puree kaltereita häkin sisäpuolelta ja ulkopuolelta kun jaloittelevat. Avaan häkin ovet kun tuun koulusta ja suljen ne ennen nukkumaan menoa. Ja annan huomiota päivän mittaa. Mikä niitä vaivaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33