Rotat ja korkeat äänet

Vinkuiita

Minulla on rottia ollut useampaan otteeseen ja hankinnassa taas. Nyt kun olen muuttanut uuteen asuntoon niin aloin tässä miettiä että mitä jos asunnossa kuuluu korkeita ääniä, joita ei omalla korvalla edes kovin hyvin kuule, muta häiritsevätköhän ne rottia? Kun siis on kyseessä kerrostaloasunto ja aina aamuisin ja päiväsaikaan täällä kuuluu sellainen hyvin pieni mutta korkea ääni, en osaa sanoa mistä se tulee (tyyliin jostain sähkölaitteesta?) ja se minuakin joskus häritsee jos on ihan hiljaista (olen aika herkkä kaikille ärsyttäville äänille :D) Illalla ja yöllä ääntä ei kuulu.

Tuli vain mieleeni että jyrsijät ja eläimet ylipäänsä kuulevat paljon korkeampia ääniä kuin ihminen että mistä sitä tietää millaisia ääniä kaikki lemmikit joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät kun elävät ihmisten kans. Etenkin täällä kaupungissa menee kokoajan kaikenmaailman sähkövirtoja ja puhelin ja netti yhteyksiä ja joka paikassa tuntuu kuuluvan joku surina ja vinkuna. Perus asunnossakin on jääkaapit ja kaikki laitteet jotka pitää ääntä. Eihän ne omaan korvaan sillai välttämättä häiritse mutta mitä jos ne kuuluvat inhottavina eläimille?

Hiirien, rottien ja myyrien karkottamiseen käytetään niitä karkotuslaitteita mitkä päästää sitä korkeaa ääntä jota ei ihmiskorval kuule, joten on ihan selvä et pikku eläimet kavahtaa korkeita ääniä.

Yritin googlettaa mutta en löytänyt mitään tähän liittyvää. Must on vaan kamala ajatus että lemmikit joutuis kuuntelee jotain vinkunaa mitä en ite kuule. Onks kukaan koskaan huomannut et omat lemmikit ois reagoinu johki ääneen?

Vähän hassu aihe ehkä mutta tulipahan mieleeni

1

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Mitään ärsyttäviä ääniä ei kannata tahallaan aiheuttaa, mutta eläimet myös tottuu ääniin tosi hyvin. Kuulemma jyrsijänkarkoittimetkaan ei oikeasti toimi kuin hetken. Rotat pelästyy aika helposti äkillisiä kovia ääniä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32