Ruotsalaisen “Föreningen Vetenskap och folkbildning”- yhdistyksen tuoreen gallupin mukaan (2015), niin ruotsalaisista:
-19 % uskoo enkeleihin (naiset 26%, miehet 12%)
-16% uskoo kummituksiin ( naiset 21%, miehet 10%)
-37% uskoo paranormaaleihin ilmiöihin ( naiset 44%, miehet 29%).
( 8.000 vastaajaa).
Tuore galluppi Ruotsista
11
70
Vastaukset
- Anitta-Titta
Vahvistan henkilökohtaisesti kaikki kolme. Eipä noista ole haittaakaan ollut mitä nyt joskus vähän pelottanut.
- rurtutr6u7
Puolella ruotsalaisista on keskimääräistä alempi älykkyysosamäärä.
- rehellisyyttä
Vainko 19% uskoo Enkeleihin? Vaikea uskoa.. Yhdysvalloissa 77% uskoo Enkeleihin(New Associated Press poll) ja Ruotsinkin todellinen on varmasti korkeampi kuin 19%.
En tiedä, mutta veikkaan, että se on noin 60% kaikissa pohjoismaissa.- rehellisyyttä
Vuonna 2014 tehdyn kyselyn mukaan lähes puolet suomalaisista uskoo Enkeleihin. Johtavassa asemassa olevista 60%. Enkeliusko Ruotsissakaan tuskin kovin paljoa tuosta tuloksesta poikkeaa, vaikka Ruotsi melko ateistisena länsimaisena valtiona tunnetaankin.
- rehellisyyttä
Kysymysten asettelullahan gallupeja usein manipuloidaan. Olisikohan tuossa käynyt niin, että vain ne 19%, joilla on todella vahva usko, on laskettu uskoviksi?
- rehellisyyttä
Useinhan se on näissä "yliluonnollisissa" asioissa, kuten Enkelikohtaamisissa, että vasta omakohtainen kokemus antaa varmuuden ja saattaa olla, että noin viidennes ruotsalaisista on kokenut enkelikokemuksen.
- rehellisyyttä
rehellisyyttä kirjoitti:
Useinhan se on näissä "yliluonnollisissa" asioissa, kuten Enkelikohtaamisissa, että vasta omakohtainen kokemus antaa varmuuden ja saattaa olla, että noin viidennes ruotsalaisista on kokenut enkelikokemuksen.
Tai, ei ehkä ihan viidennes kansasta sittenkään. Varsinaiset enkelikokemukset ovat harvinaisempia, mutta jonkinlaiset yliluonnolliset merkit ja vihjeet ovat yleisempiä ja niiden perustellahan monet ihmiset osaavat päätellä asioita.
Tutkimuksesta voi tehdä johtopäätöksen että alhainen testosteronimäärä altistaa taikauskolle.
- mimoosa2
Kaikilla meillä on ns yliaisti, toisilla parempi, toisilla heikompi, ja todennäköisesti naiset ovat herkempiä tunnistamaan muutakin kuin materiaa. Johtuuko se lapsista? Kun lapsi syntyy, hän muistaa vielä paljon enemmän kuin tiedetään (että hän on tietoisuus, henkiolento), hän katsoo äitiään silmiin ja 'sanoo': "Tässä nyt olen niinkuin sovittiin".
kekek-kekekillä on tietenkin valmiina vähättelevä vastaus tähän, ehkä hänen ihmis-yliaistinsa on kuivettunut kokonaan. Silti hänelläkin se on. - Kekek-kehek
mimoosa2 kirjoitti:
Kaikilla meillä on ns yliaisti, toisilla parempi, toisilla heikompi, ja todennäköisesti naiset ovat herkempiä tunnistamaan muutakin kuin materiaa. Johtuuko se lapsista? Kun lapsi syntyy, hän muistaa vielä paljon enemmän kuin tiedetään (että hän on tietoisuus, henkiolento), hän katsoo äitiään silmiin ja 'sanoo': "Tässä nyt olen niinkuin sovittiin".
kekek-kekekillä on tietenkin valmiina vähättelevä vastaus tähän, ehkä hänen ihmis-yliaistinsa on kuivettunut kokonaan. Silti hänelläkin se on.Juo itse työttömänä viinaa vuosikymmen munia raapien sohvalla saatana ja testaa sitten yliaistejasi! Ovikello kun soi niin ensin sitä ei kuule, sitten sitä ei tajua. Kolmannella kerralla sitä sitten säikähtää, ja menee sohvan alle. Lopulta unohtaa sen miksi alunperin meni sinne sohvan alle, nousee sieltä pois ja jatkaa munien rapsuttelua.
- Mimoosa2
Kekek-kehek kirjoitti:
Juo itse työttömänä viinaa vuosikymmen munia raapien sohvalla saatana ja testaa sitten yliaistejasi! Ovikello kun soi niin ensin sitä ei kuule, sitten sitä ei tajua. Kolmannella kerralla sitä sitten säikähtää, ja menee sohvan alle. Lopulta unohtaa sen miksi alunperin meni sinne sohvan alle, nousee sieltä pois ja jatkaa munien rapsuttelua.
Surullista mutta murheellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959