Valentich-tapauksesta löytyi uusi mappi

9

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raportissa oli yksi tarkennus tapahtumiin. Valentichin havainto ei ollut yhtäjaksoinen, vaan käsitti kolme eri jaksoa. Tästäpäs joku sitten pohti meteoriittien mahdollista osuutta.

Valentichin ja maasta tehtyjen kuvailujen perusteella, meteoriitit ei kuitenkaan tule kysymykseen. Myöskään luontokuvaajan kuvassa ei esiinny meteoriitti, vaan muihin kuvauksiin sopiva alus, jota pilveksikin epäilty.

Myöskin arvio siitä, että Valentich lensi ylösalaisin, ja pälyili omaa kuvajaistaan meren pinnasta ei toimi, koska koneen polttoainejärjestelmä ei toimisi kuin hetken lennettäessä ylösalaisin. Ehdotus on suhteellisen naurettava muutenkin kokonaisuus huomioituna.

Valentichin katoamista on koetettu selittää myös sillä, että nuorukainen oli huono lentäjä, ja sai lisenssin vasta monen yrityksen jälkeen. No sai kuitenkin, ja huono lentotaito ei selitä Valentichin havaintoja, jotka saivat tukea myös maasta.

Itsemurha- selitys ontuu monilta osin. Edelleenkin on suhteellisen selkeästi todistettu että Valentichia todellakin seurasi jokin. Olisiko se "jokin" siis osallistunut Valentichin itsemurhaan? Moisen tarinan kehittely itsemurhan täytteeksi ei myöskään ole uskottavaa.

Kyseisen lentokentän (minne Valentich oli matkalla) valaisupyyntö suoritettiin usein matkan varrelta, joten sitäkään seikkaa ei voida käyttää tukena itsemurha- teorialle.

Teoria että Valentich oli huumekuriiri, ontuu myöskin. Edelleenkin häntä seurasi jokin, toiseksi miksi huumekauppiaat värväisi tavallisen rehellisen nuorukaisen, ja kolmanneksi miksi moinen tarina "huumekuriirilta"? Eiköhän huumekuriirin tehtävä olisi ollut pitää matalaa profiilia keikallaan.

Lopuksi tästä ei voi paljon muuta päätellä, kuin että Valentichia seurasi jokin, ja joko Valentich sen seurauksena syöksyi mereen tai kaapattiin alukseen. Alukseen kaappaamista tukee ne oudot jaksolliset äänet radiolähetyksen lopuussa, sekä se että Valentich sanoi että se ei ole lentokone, ja se että Valentichin konetta eikä öljyläikkääkään koskaan löydetty laajoista etsinnöistä huolimatta.

Ehkäpä Valentichin kone on jonkun vihreän pienen ukkelin kirjahyllyssä ja Valentich itse hengailee avaruusamatsoonien kanssa Andromedan yökerhoissa! 8)

• huspois

Katos pellekoukku tuli taas oksentamaan palstalle. Menisit nyt taas sinne mielikuvitusmatkallesi (hoitoon) rämpyttämään mielikuvituskitaroitasi niin palsta pysyisi paljon siistimpänä.

• lutkuttajako
        huspois kirjoitti:

Katos pellekoukku tuli taas oksentamaan palstalle. Menisit nyt taas sinne mielikuvitusmatkallesi (hoitoon) rämpyttämään mielikuvituskitaroitasi niin palsta pysyisi paljon siistimpänä.

Onko taas sama pseudoskepo liiteristä tullut piruilemaan asialliseen kommentiin?

• pojatonpoikiavaan
        lutkuttajako kirjoitti:

Onko taas sama pseudoskepo liiteristä tullut piruilemaan asialliseen kommentiin?

Asialliset keskustelijat häiritsevät ikävästi pennistonpoikien, alfonsandrojen ja muiden lapsiapostolien jutustelua. Varaktori on katkera, kun ei saa vittuilla rauhassa.

• pienineuvo
        pojatonpoikiavaan kirjoitti:

Asialliset keskustelijat häiritsevät ikävästi pennistonpoikien, alfonsandrojen ja muiden lapsiapostolien jutustelua. Varaktori on katkera, kun ei saa vittuilla rauhassa.

Mitäs jos tunkisit sen liiterin poikkipäin anukseesi?

• ParempiNeuvo
        pienineuvo kirjoitti:

Mitäs jos tunkisit sen liiterin poikkipäin anukseesi?

Jospa tuo iänikuinen lutkuttajan kehoittaja pysyisi visusti siellä takapihan liiterissä, vääntämässä niitä omia härpäkkeitä. Silloin olisi maassa rauha ja täällä keskustelut hyvin asiallisia. Härpäkeen voisi laittaa ihan itse mieleiseen paikkaan.

• parasneuvo
        ParempiNeuvo kirjoitti:

Jospa tuo iänikuinen lutkuttajan kehoittaja pysyisi visusti siellä takapihan liiterissä, vääntämässä niitä omia härpäkkeitä. Silloin olisi maassa rauha ja täällä keskustelut hyvin asiallisia. Härpäkeen voisi laittaa ihan itse mieleiseen paikkaan.

Mene sinä nussimaan äitiäsi niin kun tapanasi on, niin pysyy rauha maassa ja keskustelut palstan aiheessa.

• OLETpervessi
        parasneuvo kirjoitti:

Mene sinä nussimaan äitiäsi niin kun tapanasi on, niin pysyy rauha maassa ja keskustelut palstan aiheessa.

Ei sinulla taida olla kaikki inkkarit kanootissa?

• Muuten.täyttäPaskaa

Hyvä kappalejako... ja ei paljoon äikkävirheitä. Papukaijjamerkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe