Olen ns. puolimummo ts. siis miehelläni on lastenlapsia. Olen yrittänyt olla kaikin puolin ok, en tyrkytä enkä sekaannu, vaan olen tarjonut apua, mutta mieheni lapset ja sen myötä lapsenlapset eivät tunnut hyväksyvän minua.
Minua loukkaa suuresti se, että he tulvat kotiimme nimimerkillä mennää papalle. Tai kun me menemme heille sanotaan, että pappa tulee. Minä en ole siis mitään!!! He käyttäytyvät kuin minua ei olisi olemassakaan. Kun tarhassa oli isovanhempien päivä, papalle tuotiin kutsu, jossa erityisesti alleviivattiin sen olevan vain papalle. Uskon että siellä oli muitakin puolimummoja tai -pappoja.
Miehen kanssa asiasta on erittäin vaikea jutella. Hän suuttuu poikkeuksetta, jos otan asian esille.
Paha mieli
9
1119
Vastaukset
- Pirre*
,että on pahamieli, vähemmästäkin ja jos sinä vielä tykkäät lapsista.
En tiedä, mutta vaikuttaako heidän suhtautumiseensa se, miten sinusta on tullut "puolimummo"? Oletko ollut se "toinen" mummo tai tuliko sinusta se pian miehesi mahdollisen eron jälkeen. Tai sitte, jos hän oli leski ja lapset ei oikein osaa hyväksyä sinua - tai vain eivät halua ottaa sinua äitinsä paikalle - nämä on vaikeita asioita kaikenkaikkiaan ja kaikille osapuolille.
Entäs kun miehesi kieltäytyy käsittelemästä kanssasi asiaa, voisitko sinä ottaa joskus näiden, hänen lastensa kanssa asian reilusti keskinäiseen käsittelyyn?- peKKa
pirre se suomenkieli sujuu, vaikka aikaisemmin epäilit osaamistasi.
Ei muuta kuin pysy tällä linjalla. - Pirre*
peKKa kirjoitti:
pirre se suomenkieli sujuu, vaikka aikaisemmin epäilit osaamistasi.
Ei muuta kuin pysy tällä linjalla.se pekka tuon kielesä kanssa aina inttoilloo?
Tämä on miulle vähä semmonen sanoskkoon - viiliskysymys, tämä murtteella kirjuttaminen, että koita sie kärssii vuan ja niiku sanon siulle tuassa aiemminnii, voihhan mie sulle sen sananselityskirjannii tehä, jos tunttuu vuan tarvetta sille olevan?
Ei näissä miun juttuloissa ou mittää niin päivänpolttavvoo, kuhan suutani vuan pieksän :).
- Werk
Kyllä tenavat vain vierastavat sinua , ihmettelen
hieman miksi haluaisit olla mummona heille.
Suotta mielipahaa keräät erilaisia suhtautumis-
tapoja on olemassa ja ne ovat henkilökohtaisia. Olen kokenut jotain samansuuntaista, kun seurustelin yli 10 vuotta "isoisän" kanssa.
Ongelmien todellinen syy oli oikeastaan isoisän exvaimo, joka oli mustasukkainen omasta asemastaan ja erityisesti lastensa ja lastenlastensa kiintymyksestä.
En halunnut viedä tilaa häneltä ja olinkin valmis jättäytymään pois perhetapahtumista, ellei kumppanini nimenomaan halunnut minun osallistuvan.
Koska olen aina pitänyt lapsista, saavutin vähitellen luonnollisella tavalla heidän kiintymyksensä. Ei minusta tullut heille "mummoa", vaan minua puhuteltiin etunimeltä ja pidettiin itsestään selvänä, että olin siellä missä isoisäkin.
Uuden lapsenlapsen ristiäisiä järjestellessään, perheenisä esitti erityisesti kutsunsa minulle ja totesi, että hänen äitinsä voi halutessaan itse jäädä pois tilaisuudesta, ellei halua olla minun kanssani samaan aikaan paikalla.
Luulen että ainakin pitemmän päälle konstailematon ystävällisyys useimmiten johtaa hyvään tulokseen. Sitä sinullekin toivon.
Parempaa uutta vuotta!- ....
Se on vain tosiasia etta sina et ole heidan mummo vaan isan/isoisan uusi vaimo.
Se ei suinkaan tarkoita etta lapsilla on oikeus kayttaytya epakohteliaasti sinua kohtaan. Mutta ala suotta pahoita mieltasi ellei sinua kutsuta laheisiin perhetapahtumiin. Anna vain miehesi menna yksin jos kutsu on ainoastaan hanelle esitetty. Pienten lasten on ehka vaikea hyvaksya vierasta mummon sijalle ja heille on anteeksiannettavaa etta he arastelevat sinua.
Taysi-ikaisten lasten kuuluisi kayttaytya sivistyneemmin ja ottaa sinut mukaan isan vaimona. Heidan pitaisi ymmartaa etta sina teet "papan" elonpaivat miellyytaviksi seurallasi ja olla iloisia isansa puolesta.
Elleivat he sita tajua, ala pakkaudu heidan seuraansa pyytamatta. Ole vain huomaavainen ja kohtelias heille, kylla he omaksuvat sinut ajan mittaan.- Puolimummo
En ole koskaan yrittänytkään olla mieheni lasten äiti, en liioin heidän lastensa mummo. Odotan vain normaalia kohteliasta käytöstä esimerkiksi sitä, että minut esitellään normaalisti tilanteissa, joissa mieheni esitellään vaikkapa puolisoiden sukulaisille tai muille sellaisille ihmisille, jotka eivät automaattisesti tiedä kuka olen.
Tuntuu toi tyhmältä seistä vieressä kun tytär esittelee, että tässä on isäni, mutta minusta ei sanota mitään.
Näissä tilanteissa ole oppinut esittelemään itseni tyyliin "Ja minä ole jne..."
Mieheni lasten käytös loukkaa minua erityisesti siksi, että pidän puolisoni lapsia fiksuina ja muuten hyvin käyttäytyvinä aikuisina ihmisinä, joista toisella on jopa koulutuksellinen tausta ihmisten kanssa toimimisessa.
Kun joku täällä kyseli, että miten minusta tuli "puolimummo" niin voin kertoa, että en "vienyt" ketään keneltäkään. Puolisoni oli useita vuosia leski ennen kuin minä tulin kuvioihin mukaan.
Kai asianlaita on sitten niin, että lasten, olivatpa he sitten minkä ikäisiä tahansa, on vaikea myöntää, että pappa on muutakin kuin pappa, joka köpöttelee rollaatoilla ympäriinsä ja seuraa lastenlastensa leikkejä.
- Kokomummo
Olen siis mummo ja eronnut lasteni isästä.
Lapsiini on minulla hyvät ja lämpimät suhteet.
Lapset puolestaan eivät juuri isästään välitä, mutta toivoisivat nykyisen mieheni lämpimästi ottavan ukin roolin vastaan.
Tässä juuri on se ongelma.
Nykyisellä ei ole koskaan ennen ollut naisystävää, saatika lapsia.
Hän ei oikein halua mieltää itseään ukin rooliin.
Hänellä on 80v äiti, joka ei myöskään ole kenenkään mummi.
Heillä ei siis ole tällaista ukki/mummi-perinnettä lähihistoriassa.
Olkoot minun puolestani mitä ovat, itsehän ovat päästäneet sukunsa kuihtumaan ja miehen joskus kuoltua, kuolee se suku kokonaan, että silleen.
Oman osuuteni elämänkierrosta olen hoitanut mallikkaasti ja olen ylpeä siitä.
Lisää vaan lapsenlapsia tälle mummolle, ukkeina voivat olla muut suvun miehet, jos varsinaiset eivät tästä arvokkaasta tehtävästä välitä.
Eli näin päin asiat meillä.
Toivottavasti miehesi jälkipolvi viisastuu ja ottaa vastaan arvokkaan puolimummon avosylin vastaan, koskaan ei lapsilla ukkeja tai mummoja ole liikaa.- Pampula
Tosi ikävää, että miehesi lapset eivät ota sinua vastaan muppuna (mummopuolena) niinkuin minun mieheni lapset minua kutsuvat.
Aluksi se oli meilläkin vaikeaa. Vaikeaa siksi, että rakastuimme mieheni kanssa, kun vielä molemmat olimme avioliitossa.
Kun erot tuli molempiin perheisiin, se satutti monia. Mutta aika on parantanut haavat, asiat on selvinneet parhain päin. Annoimme läheisillemme aikaa, muuta emme voineet. Rakastimme ja rakastamme edelleen toisiamme erittäin paljon. Läheisemme ovat hyväksyneet sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144