Neuvoja teiltä viisaammilta kysyisin...
Olen säästänyt vapaaehtoista eläkevakuutusta vuodesta 2005 alkaen. Henkivakuutusyhtiönä Mandatum Life.
Tilanteeni on nyt se, että koin yllättäen vakavan burnoutin ja olen nyt ollut puoli vuotta sairauslomalla, joka jatkuu. Kelan sairauspäivärahat tulevat täyteen ensi kesänä.
Tällä hetkellä jokainen euro tarvitaan elämiseen. Mitä minun kannattaisi tehdä vapaaehtoisen eläkevakuutukseni kanssa??
Pitäisikö minun pyytää eläkevakuutusmaksun maksamisen jättämistä "tauolle" vai kannattaisiko minun yrittää irtisanoa vakuutus?
Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia säästämieni varojen nostoon??
Tiedän kyllä, että kaikki riippuu vakuutussopimukseni ehdoista, mutta löytyisikö ketään, joka osaisi heittää jonkinlaista arviota tilanteestani ihan pikaisesti näppituntumalta?
Kaikki kommentit ja näkemykset erittäin tervetulleita, sillä omalta väsymykseltä ei meinaa oikein jaksaa lähteä selvittämään tätä asiaa.
Vapaaehtoinen eläkevakuutus ja sairastuminen
3
501
Vastaukset
- Suurin_menettäjä
Halvin tapa lienee, että liityt Veronmaksajain keskusliittoon ja saat sieltä neuvoja. Mutta soita sinne ensin. Otan osaa, koeta selvitä.
- Zoetis
Sairastuin syöpään 2009 ja syöpäni on tämän jälkeen uusinut 2 kertaa. Yritin irtisanoa Nordean eläkevakuutukseni sairauden takia mutta sairastuminen ei ollut riittävän vakavaa joten ei onnistunut.
- Jam555
Maksamisen voi aina laittaa tauolle, eli laittaa vakuutuksen "vapaakirjalle". Vakuutuksen ehdoista riippuen yhtiö rankaisee tästä toimenpiteestä jonkinlaisella kk kulujen nostamisella. Irtisanominen sairauden takia voi olla hyvin haasteellista, ellei mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709