Mitäpä olette mieltä ihmiset? Eikö lapsilisät voisi ottaa pois "hyvätuloisilta", ja vastaavasti köyhempien lapsilisiä nostaa?
Selkeät rajat että jos vanhemmat tienaavat yli x euroa, niin lapsilisiä ei myönnetä.
Vähennettäisiin näin jonotusta kelalla, ja tulisihan siitä säätöäkin, jos 100e otetaan pois hyvätuloisilta ja lisätään köyhille tulevaa vain kympillä tai kahdella?
Kokeilemisen arvoinen?
Lapsilisistä
90
5178
Vastaukset
- DUUNARI
MEE TÖIHIN
- yön_tytär
Minä olisinkin valmis luopumaan lapsilisistä, mikäli tuloni ylittäisivät esim. 1200 €.
- Huhhei
yön_tytär kirjoitti:
Minä olisinkin valmis luopumaan lapsilisistä, mikäli tuloni ylittäisivät esim. 1200 €.
Siis 1200 kk ja luopuisit, sehän on köyhyysraja.
Jos käteen jäisi 4000 kk molemmille vosi harkita. - yön_tytär
Huhhei kirjoitti:
Siis 1200 kk ja luopuisit, sehän on köyhyysraja.
Jos käteen jäisi 4000 kk molemmille vosi harkita.Paljonko saa toisen asteen opiskelija maksimissaan yksin tai parisuhteessa ollessaan? asumislisineen 385.15
Paljonko saa työtön?
Paljonko saa eläkeläinen?
Niin. Ehkä sinä tarvitset sen 4000 tai 8000 euroa. Minä olen laskenut, että jos minä saisin 1200, maksaisin vuokran, eläisin sillä hyvin, ja kaikki muu on plussaa, mitä tulee. - kaunistaa..
yön_tytär kirjoitti:
Paljonko saa toisen asteen opiskelija maksimissaan yksin tai parisuhteessa ollessaan? asumislisineen 385.15
Paljonko saa työtön?
Paljonko saa eläkeläinen?
Niin. Ehkä sinä tarvitset sen 4000 tai 8000 euroa. Minä olen laskenut, että jos minä saisin 1200, maksaisin vuokran, eläisin sillä hyvin, ja kaikki muu on plussaa, mitä tulee.ja nöyryys kunniaan..
- Ruunaa
kaunistaa.. kirjoitti:
ja nöyryys kunniaan..
että olen perheellinen mies ja lapsia on kaksi! Vuosiansioni on noin 50000€ ja se on aivan liian vähän! En luopuis niistä vähistä eduista! Verotus alas ja samalla vois karsia sosiaalietuudet kokonaan!!!!
- keksi toinen aihe
Byrokratia siinä vain lisääntyisi, kun pitäisi tehdä laskelmia ihmisten tulotasosta, sillä kai sinäkin olet sitä mieltä, että asuntolainat pitää ottaa lukuun lopullisia käyttövaroja laskettaessa.
Miten pitäisit asiat järjestyksessä joka perheen kohdalla? Ihmisten tulotasokin voi muuttua vuosittain.
Suomalainen se kadehtii naapuriaan vaikka olisi itse oikeutettu samaan summaan. Jos ei sinulla ole lapsia eikä lapsilisiä, niin olet kyllä monesta rahan menosta vapaa.- yön_tytär
Minä olen sitä mieltä että omistusasunnot ovat turhia.
Tiedän niin monta tapausta, joissa asunnon ostaminen on tullut vuosien myötä kalliiksi, että en ikinä tule ostamaan asuntoa.
Esimerkkejä; kun vuokra-asunnosta poksahtaa putki? sähköhella? Jääkaappi? Lattia pitää uusia? On peruskorjauksen aika..?
Kaiken sen joutuu omistusasuntolainen maksamaan. Ja tietysti lämmityksen, veden, jätehuoltomaksut.. Jonkun pitäisi ihan tosissaan laskea omistusasunnon ja vuokra-asunnon väliset meno- ja tuloerot.
En suostuisi luopumaan vuokralla asumisesta lähestulkoon mistään syystä; mitä vain minulla hajoaa, vuokranantaja uusii. Minun ei tarvitse huolehtia siitä pelaako jätehuolto, paukahtaako putket, pelaako lämmitys. Kaikki se toimii.
On toki asunnon omistamisessakin puolensa, mutta henkilökohtaisesti uskon rahallisen riskin olevan liian suuri omistusasunnossa.
Näin ollen, asuntolainaa ei pitäisi ottaa lukuun varallisuutta katsottaessa.
Mutta sen sijaan tulotason muutokset ovat kinkkisempi homma. Mutta senkin voisi kätevästi järjestää vuosittaishakemuksilla, sillä tarkastetaanhan asumistuet, opintotuet jne... - MELLU
yön_tytär kirjoitti:
Tiedän niin monta tapausta, joissa asunnon ostaminen on tullut vuosien myötä kalliiksi, että en ikinä tule ostamaan asuntoa.
Esimerkkejä; kun vuokra-asunnosta poksahtaa putki? sähköhella? Jääkaappi? Lattia pitää uusia? On peruskorjauksen aika..?
Kaiken sen joutuu omistusasuntolainen maksamaan. Ja tietysti lämmityksen, veden, jätehuoltomaksut.. Jonkun pitäisi ihan tosissaan laskea omistusasunnon ja vuokra-asunnon väliset meno- ja tuloerot.
En suostuisi luopumaan vuokralla asumisesta lähestulkoon mistään syystä; mitä vain minulla hajoaa, vuokranantaja uusii. Minun ei tarvitse huolehtia siitä pelaako jätehuolto, paukahtaako putket, pelaako lämmitys. Kaikki se toimii.
On toki asunnon omistamisessakin puolensa, mutta henkilökohtaisesti uskon rahallisen riskin olevan liian suuri omistusasunnossa.
Mutta sen sijaan tulotason muutokset ovat kinkkisempi homma. Mutta senkin voisi kätevästi järjestää vuosittaishakemuksilla, sillä tarkastetaanhan asumistuet, opintotuet jne...koska omakotitalossa on oma ihana rauha, koira saa juoksennella vapaasti ilman että kukaan valittaa.. vaikka omakotitalossa on tekemistä niin se on vaan mukavaa, just lähössä lumitöihin..vuokralla asuminen ei ole mun heiniä, täällä varsinkin kaikki naapurit on jotain eläkeläisiin ha joutuu erittäin helposti silmätikuksi..ja ainahan sitä maksaa omaa pois kun maksaa vuokraa, mihin ne vuokrarahat menee? Jonnekin..
- Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
Mutta sen sijaan tulotason muutokset ovat kinkkisempi homma. Mutta senkin voisi kätevästi järjestää vuosittaishakemuksilla, sillä tarkastetaanhan asumistuet, opintotuet jne...Jos ihminen haluaa sijoittaa raha- varojaan niin omistusasunto, on varmasti hyva tapa kartuttaa omaisuuttaan.
Ystavani asuu vuokralla Helsingin keskustassa, asunnon koko on 2h k ja parveke ja siita ihanuudesta, han maksaa n. relusti yli 600e/kk ja asunto on vuokrattu vvo, nimiselta konsernilta. Mita ihmeen jarkea tuossa sitten on ? Asua vuokralla ja maksaa korkeaa vuokraa, ja antaa muiden rikastua, kun itse koyhdyt.
Mina ostin ensimmaisen " oman " omistusasunnon Helsingin alueelta 7 vuotta sitten ollessani alle 30 vuotias. En ollut asunto-saastaja vaan laskettuani vuokra-asunnon vuokraa ja ns. asunto-lainan lyhennyksia ja vuokraa, oli se huomattavasti kannattavampi ratkaisu ja sijoitus.
Nyt, kun asun ulkomailla, olen vuokrannut ko. asunnon, ja saan kohtalaisen hyvaa vuokraa kuukausittain, ja normaalisti lyhennan lainaani.
Oikeastaan lyhennys tapahtuu vuokra-rahalla, eli mita vuokralainen maksaa niin se menee lynennyksiin, ja kertaakaan en ole katunnut ratkaisuani. Saan asunnon tavallaan ilmaiseksi itselleni. Eiko se mielestasi ole sijoitus ? Ja hyva sellainen. Ja verottajakin muistaa vuosittain, aina on tullut takaisin veronpalautuksia.
Lapsilisat: Kannatan lapsilisia kaikille ihmisille. Itse olen ainakin joutunut opiskelemaan Suomessa ja ulkomailla, etta olen paassyt tai saannut nykyisen ammattini, ja olen joutunut ottamaan opinto-lainaa Suomen valtiolta ym lainoja Suomesta, joten koen, etta vaikka olisinkin hyva tuloinen niin lapsilleni kuuluu kuitenkin Suomen lakien mukainen lapsilisa. Ulkomaillekkin sen onneksi nykyaan saa, jos kysymyksessa on esimerkiksi tyokomennus. Miksi hyva tulosia pitaisi sakottaa siita, etta he ovat ehka ahkeroinneet ja saavuttaneet elamassaan jotakin kovalla tyolla, toista on sitten nama moni-miljonaarit.
Ihmiset ajettaisiin toisarvoiseen asemaan Suomessa ja syntyisi todellinen luokkajako, sita en ainakaan mina halua. Itse olin vuonna 2002 Suomessa n. 6kk ja sen aikana myoskin tyoskentelin, ja maksoin veroja mielestani ihan liiaksi eli veroprosentti oli 34%( n.1100e/kk ), joten olisko minun viela luovuttava lapsilisistakin, etta olisin kelpo kansalainen Suomessa ?
Kannatan myoskin yksityisyrittajyytta, mita olen harkinnut, kun- ja jos palaan Suomeen.
Miksi sina Yon_Tytar koet omistamisen huonona, etko halua kartuttaa omaisuuttasi, rikastua saada toimeentuloa ? Haluatko koko loppu-ikasi maksaa vuokraa kaupungille, valtiolle, yksityiselle, saatioille jne .. Kuin, etta maksaisit itsellesi asunnon, vaikka siihen sitten kuluisikin 30 vuotta. Oletko ajatellut, etta sinun kaikki tulosi menevat jollekkin muulle kuin sinulle itsellesi. - yön_tytär
Srilankalaisen puoliso kirjoitti:
Jos ihminen haluaa sijoittaa raha- varojaan niin omistusasunto, on varmasti hyva tapa kartuttaa omaisuuttaan.
Ystavani asuu vuokralla Helsingin keskustassa, asunnon koko on 2h k ja parveke ja siita ihanuudesta, han maksaa n. relusti yli 600e/kk ja asunto on vuokrattu vvo, nimiselta konsernilta. Mita ihmeen jarkea tuossa sitten on ? Asua vuokralla ja maksaa korkeaa vuokraa, ja antaa muiden rikastua, kun itse koyhdyt.
Mina ostin ensimmaisen " oman " omistusasunnon Helsingin alueelta 7 vuotta sitten ollessani alle 30 vuotias. En ollut asunto-saastaja vaan laskettuani vuokra-asunnon vuokraa ja ns. asunto-lainan lyhennyksia ja vuokraa, oli se huomattavasti kannattavampi ratkaisu ja sijoitus.
Nyt, kun asun ulkomailla, olen vuokrannut ko. asunnon, ja saan kohtalaisen hyvaa vuokraa kuukausittain, ja normaalisti lyhennan lainaani.
Oikeastaan lyhennys tapahtuu vuokra-rahalla, eli mita vuokralainen maksaa niin se menee lynennyksiin, ja kertaakaan en ole katunnut ratkaisuani. Saan asunnon tavallaan ilmaiseksi itselleni. Eiko se mielestasi ole sijoitus ? Ja hyva sellainen. Ja verottajakin muistaa vuosittain, aina on tullut takaisin veronpalautuksia.
Lapsilisat: Kannatan lapsilisia kaikille ihmisille. Itse olen ainakin joutunut opiskelemaan Suomessa ja ulkomailla, etta olen paassyt tai saannut nykyisen ammattini, ja olen joutunut ottamaan opinto-lainaa Suomen valtiolta ym lainoja Suomesta, joten koen, etta vaikka olisinkin hyva tuloinen niin lapsilleni kuuluu kuitenkin Suomen lakien mukainen lapsilisa. Ulkomaillekkin sen onneksi nykyaan saa, jos kysymyksessa on esimerkiksi tyokomennus. Miksi hyva tulosia pitaisi sakottaa siita, etta he ovat ehka ahkeroinneet ja saavuttaneet elamassaan jotakin kovalla tyolla, toista on sitten nama moni-miljonaarit.
Ihmiset ajettaisiin toisarvoiseen asemaan Suomessa ja syntyisi todellinen luokkajako, sita en ainakaan mina halua. Itse olin vuonna 2002 Suomessa n. 6kk ja sen aikana myoskin tyoskentelin, ja maksoin veroja mielestani ihan liiaksi eli veroprosentti oli 34%( n.1100e/kk ), joten olisko minun viela luovuttava lapsilisistakin, etta olisin kelpo kansalainen Suomessa ?
Kannatan myoskin yksityisyrittajyytta, mita olen harkinnut, kun- ja jos palaan Suomeen.
Miksi sina Yon_Tytar koet omistamisen huonona, etko halua kartuttaa omaisuuttasi, rikastua saada toimeentuloa ? Haluatko koko loppu-ikasi maksaa vuokraa kaupungille, valtiolle, yksityiselle, saatioille jne .. Kuin, etta maksaisit itsellesi asunnon, vaikka siihen sitten kuluisikin 30 vuotta. Oletko ajatellut, etta sinun kaikki tulosi menevat jollekkin muulle kuin sinulle itsellesi."Miksi sina Yon_Tytar koet omistamisen huonona, etko halua kartuttaa omaisuuttasi, rikastua saada toimeentuloa ?"
En ole sanonut missään vaiheessa, että omistaminen on huonoa. Sanoin, että minun silmissäni omistaminen ei kannata. Se ei siis rahallisesti kannata, koska omistusasunnon kunnossapito jne, maksavat enemmän vuosien mittaan kuin maksamani vuokra tässä ja nyt.
"Oletko ajatellut, etta sinun kaikki tulosi menevat jollekkin muulle kuin sinulle itsellesi."
Kyllä. Ja sinähän syytit minua edellisissä keskusteluissa itsekkääksi kusipääksi. Tässä tilanteessa voidaan kääntää ihan toisinpäin.. Mitäs sinä ajattelet? Sinä et halua rikastuttaa ketään muuta, sinä haluat itse vain omistaa?
Minä tiedostan, että rikastutan muita. Ja tiedän, että paljon rikastutankin elämäni aikana. Mutta; minä rikastutan heitä antamalla vuokraani. Ehkä joku muu rikastuttaa esim. Minua, jos perustan firman. Sinä rikastutat leipomoa, kun ostat leipäsi leipomosta sen sijaan että teet itse.. Sinä rikastutat pyöräkorjaamoa, jos viet pyöräsi korjaamolle, sen sijaan että korjaisit itse.
Se vaan menee maailmassa nykyään niin. Minä rikastutan jotakuta, jolta ostan palveluita. Ja sitten, jos haluan rikastua, minulla on siihen mahdollisuus, jos jaan tiettyyn summaan jotain palveluita muille ihmisille.
Näin ollen, sinä se olet itsekäs, en minä. Minä rikastutan mielelläni toisia, jos itse pääsen helpommalla, kuten tässä vuokra-asumisessa pääsen. Minun ei tarvitse tilata lumiaurausta.. ei tarvitse tilata jätehuoltoa. Ei tarvinnut edes itse korjata parvekkeenoven karmeja.
Ja mikä parasta, minun ei tarvitse maksaa sille, joka käy korjaamassa. - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
"Miksi sina Yon_Tytar koet omistamisen huonona, etko halua kartuttaa omaisuuttasi, rikastua saada toimeentuloa ?"
En ole sanonut missään vaiheessa, että omistaminen on huonoa. Sanoin, että minun silmissäni omistaminen ei kannata. Se ei siis rahallisesti kannata, koska omistusasunnon kunnossapito jne, maksavat enemmän vuosien mittaan kuin maksamani vuokra tässä ja nyt.
"Oletko ajatellut, etta sinun kaikki tulosi menevat jollekkin muulle kuin sinulle itsellesi."
Kyllä. Ja sinähän syytit minua edellisissä keskusteluissa itsekkääksi kusipääksi. Tässä tilanteessa voidaan kääntää ihan toisinpäin.. Mitäs sinä ajattelet? Sinä et halua rikastuttaa ketään muuta, sinä haluat itse vain omistaa?
Minä tiedostan, että rikastutan muita. Ja tiedän, että paljon rikastutankin elämäni aikana. Mutta; minä rikastutan heitä antamalla vuokraani. Ehkä joku muu rikastuttaa esim. Minua, jos perustan firman. Sinä rikastutat leipomoa, kun ostat leipäsi leipomosta sen sijaan että teet itse.. Sinä rikastutat pyöräkorjaamoa, jos viet pyöräsi korjaamolle, sen sijaan että korjaisit itse.
Se vaan menee maailmassa nykyään niin. Minä rikastutan jotakuta, jolta ostan palveluita. Ja sitten, jos haluan rikastua, minulla on siihen mahdollisuus, jos jaan tiettyyn summaan jotain palveluita muille ihmisille.
Näin ollen, sinä se olet itsekäs, en minä. Minä rikastutan mielelläni toisia, jos itse pääsen helpommalla, kuten tässä vuokra-asumisessa pääsen. Minun ei tarvitse tilata lumiaurausta.. ei tarvitse tilata jätehuoltoa. Ei tarvinnut edes itse korjata parvekkeenoven karmeja.
Ja mikä parasta, minun ei tarvitse maksaa sille, joka käy korjaamassa.Omistaminen ja itsekkyys ei mielestani kuulu lainkaan samaan ryhmaan. Mina rakastan lahimmaisiani, vaikka minulla onkin se omistus asunto olemassa ym. Eli en katso olevani itsekas, vaikka olenkin halunnut kartuttaa omaa paaomaani. Eiko jokainen ihminen halua paasta elamassaan eteenpain ? Minakin olisin voinnut unohtaa opiskelut, asunnut jne. Nyt saisin palkkaa n. 1300e/kk ja maksaisin silla kaikki menoni. Mita minulle jaisi ? Ei mitaan !
Mita mahdollisuuksia minulle on tullut, kun olen halunnut kasvattaa paaomaani myos opiskellen. Olen saannut mielekkaan tyon, mista saan mielekkaan korvauksen. Olen saannut mahdollisuuden matkustaa, ja ostaan oman asunnon. Mutta oma asunto kannattaa ostaa, vaikka ei olisi mielekasta hyva palkkaista tyota, koska se on sijoitus.
Ihminen voi myos olla omatoiminen sekaan ei ole itsekasta tai arvosteltavissa olevaa.
esim.
- mina leivon ja valmistan ruokani
- mina siivoan itse
- mieheni korjaa pyoran, jos se hajoaa
- teemme itse kunnostus/korjaustyot, jos pystymme sen tekemaan
..mika tassa kaikessa on vaarin. Paljon puhutaan uus avuttomista, ja luulen, etta he ovat suurin kuluttaja ryhma. Onneksi heitakin on, muutoin loppuisi tiettyjen alojen/tuotteiden kauppaaminen.
Ja viela, niin sina rikastut toisia mielellasi, mitakohan mina sitten teen :) Jos maksan palkastani veroja yli 1000e( nyt en ole Suomessa niita maksamassa) niin eikohan sekin raha mene valtiolle. Ja kylla mina otan osaa muutoinkin norm. elamaan, kayn kaupassa, lapseni tarvitsevat paivahoitoa, ostan perheemme vaatteet vaateliikkeista, kaytamme laakaripalveluja, jne .. Millainenkohan summa tuosta kaikesta kertyykaan ! Ja en ole sinua kovinkaan paljoa vanhempi, jos ajatellaan asioita nain niinkuin ikahaitarissakin verrattuna. - yön_tytär
Omistaminen ja itsekkyys ei mielestani kuulu lainkaan samaan ryhmaan. Mina rakastan lahimmaisiani, vaikka minulla onkin se omistus asunto olemassa ym. Eli en katso olevani itsekas, vaikka olenkin halunnut kartuttaa omaa paaomaani. Eiko jokainen ihminen halua paasta elamassaan eteenpain ? Minakin olisin voinnut unohtaa opiskelut, asunnut jne. Nyt saisin palkkaa n. 1300e/kk ja maksaisin silla kaikki menoni. Mita minulle jaisi ? Ei mitaan !
Mita mahdollisuuksia minulle on tullut, kun olen halunnut kasvattaa paaomaani myos opiskellen. Olen saannut mielekkaan tyon, mista saan mielekkaan korvauksen. Olen saannut mahdollisuuden matkustaa, ja ostaan oman asunnon. Mutta oma asunto kannattaa ostaa, vaikka ei olisi mielekasta hyva palkkaista tyota, koska se on sijoitus.
Ihminen voi myos olla omatoiminen sekaan ei ole itsekasta tai arvosteltavissa olevaa.
esim.
- mina leivon ja valmistan ruokani
- mina siivoan itse
- mieheni korjaa pyoran, jos se hajoaa
- teemme itse kunnostus/korjaustyot, jos pystymme sen tekemaan
..mika tassa kaikessa on vaarin. Paljon puhutaan uus avuttomista, ja luulen, etta he ovat suurin kuluttaja ryhma. Onneksi heitakin on, muutoin loppuisi tiettyjen alojen/tuotteiden kauppaaminen.
Ja viela, niin sina rikastut toisia mielellasi, mitakohan mina sitten teen :) Jos maksan palkastani veroja yli 1000e( nyt en ole Suomessa niita maksamassa) niin eikohan sekin raha mene valtiolle. Ja kylla mina otan osaa muutoinkin norm. elamaan, kayn kaupassa, lapseni tarvitsevat paivahoitoa, ostan perheemme vaatteet vaateliikkeista, kaytamme laakaripalveluja, jne .. Millainenkohan summa tuosta kaikesta kertyykaan ! Ja en ole sinua kovinkaan paljoa vanhempi, jos ajatellaan asioita nain niinkuin ikahaitarissakin verrattuna.Ei sillä ole väliä.. Mitä sinä teet, ja mitä minä teen.. Eikä iälläkään.
Sinä olet oman elämäntapasi valinnut, eikä sitä pidä tyrkyttää muille. En minäkään tyrkytä omaa tapaani sinulle.
Mutta ei sinunkaan pitäisi koko ajan puuttua henkilökohtaisuuksiin, ja yrittää "käännyttää" ajattelemaan sinun tavallasi. Elä vain elämääsi, ja anna toisten elää.
Alan väsyä sinun kanssasi näissä keskusteluketjuissa keskustelemaan, sillä en pidä sinua oikeastaan kovin mielenkiintoisena keskustelukumppanina. Keskustelen mieluiten ihmisten kanssa, joilla on jotain annettavaa, ja jotka perustelevat mielipiteensä muullakin tapaa kuin "minä sanon että näin on, niin näin on." Srilankalaisen puoliso kirjoitti:
Jos ihminen haluaa sijoittaa raha- varojaan niin omistusasunto, on varmasti hyva tapa kartuttaa omaisuuttaan.
Miksi sina Yon_Tytar koet omistamisen huonona, etko halua kartuttaa omaisuuttasi, rikastua saada toimeentuloa ? Haluatko koko loppu-ikasi maksaa vuokraa kaupungille, valtiolle, yksityiselle, saatioille jne .. Kuin, etta maksaisit itsellesi asunnon, vaikka siihen sitten kuluisikin 30 vuotta. Oletko ajatellut, etta sinun kaikki tulosi menevat jollekkin muulle kuin sinulle itsellesi.Mutta heitäthän sinäkin rahaa kankkulan kaivoon!
- asumiskuluihin (sähkö, lämmitys, vesi, yhtiövastike, kiinteistövero, ylläpitokulut ym., niitä rahojahan ei saa koskaan takaisin).
- korkoihin.
Olen itse laskenut että n. 600 e/kk sijoituksella (joka vastaa aika tarkkaan KAIKKIA nykyisiä asumismenojani vuokralla, v. 1998 rakennettu tasokas luhtitaloasunto 74 m2 3 h k s omalla pihalla, autokatoksella jne. Oulussa hyvällä alueella) voisin ottaa nykykorolla asuntolainaa n. 100 000 e 25 vuoden takaisinmaksuajalla. Tuohon päälle tulisi vielä asunnon ylläpitokulut, lämmitykset, vedet, sähköt, vakuutukset... niihin saisi varmaan varata pari sataa euroa/kk, mikä tekee 25 vuodessa 60 000 euroa. Lisäksi remontti- ym. kulut,joita on hankala ennustaa. Varmaan ainakin joitakin tuhansia, ehkä jopa kymmeniä. Lisäksi maksaisin tuona aikana pankille korkoa noin 50 000 euroa. Eli jo pitkästi yli sata tonnia olisi mennyt kankkulan kaivoon. Näitähän en saisi koskaan takaisin. Entä jos myyn joskus asunnon, saanko siitä samaa hintaa mitä olen itse maksanut? En voi tietää, hinnat voivat joko nousta tai laskea.
Jo noilla korko- ja ylläpitorahoilla asuu aika pitkään vuokralla, ilman suuria riskejä.
Jotkut sanovat, että oman asunnon maksaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Mutta saako niitä tuosta "pankista" koskaan ulos? Käytännössä niistä varmaan pääsee nauttimaan vasta perilliset, ellet sitten itse repäise esim. eläkeiässä, myy kämppää ja rupea rellestämään siitä saaduilla rahoilla.
Minulla ei ole tarvetta ylpeillä kenellekään omistamalla seinät ympärilläni. Koti on minulle koti vaikka sen omistaakin joku muu. Jännää että tässä maassa et ole kunnon kansalainen, jos et omista kotiasi. Vuokralainen mielletään aina köyhälistöön kuuluvaksi luuseriksi, vaikka olisi hyvätuloinenkin.
Minusta raha on luotu kiertämään, on hyvä että joku elää minun vuokrarahoillani! Kaikki työpaikathan karkaavat nykyään muualle... Tässä on yksi tapa pitää edes joku työpaikka omassa maassa... eli rahani menevät varmasti hyvään tarkoitukseen. Ja koska asun aravavuokra-asunnossa, kukaan ei pääse rahoillani "rikastumaan", niillähän ei saa tehdä voittoa.
Eli asioissa on aina puolensa.- yön_tytär
Piukka kirjoitti:
Mutta heitäthän sinäkin rahaa kankkulan kaivoon!
- asumiskuluihin (sähkö, lämmitys, vesi, yhtiövastike, kiinteistövero, ylläpitokulut ym., niitä rahojahan ei saa koskaan takaisin).
- korkoihin.
Olen itse laskenut että n. 600 e/kk sijoituksella (joka vastaa aika tarkkaan KAIKKIA nykyisiä asumismenojani vuokralla, v. 1998 rakennettu tasokas luhtitaloasunto 74 m2 3 h k s omalla pihalla, autokatoksella jne. Oulussa hyvällä alueella) voisin ottaa nykykorolla asuntolainaa n. 100 000 e 25 vuoden takaisinmaksuajalla. Tuohon päälle tulisi vielä asunnon ylläpitokulut, lämmitykset, vedet, sähköt, vakuutukset... niihin saisi varmaan varata pari sataa euroa/kk, mikä tekee 25 vuodessa 60 000 euroa. Lisäksi remontti- ym. kulut,joita on hankala ennustaa. Varmaan ainakin joitakin tuhansia, ehkä jopa kymmeniä. Lisäksi maksaisin tuona aikana pankille korkoa noin 50 000 euroa. Eli jo pitkästi yli sata tonnia olisi mennyt kankkulan kaivoon. Näitähän en saisi koskaan takaisin. Entä jos myyn joskus asunnon, saanko siitä samaa hintaa mitä olen itse maksanut? En voi tietää, hinnat voivat joko nousta tai laskea.
Jo noilla korko- ja ylläpitorahoilla asuu aika pitkään vuokralla, ilman suuria riskejä.
Jotkut sanovat, että oman asunnon maksaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Mutta saako niitä tuosta "pankista" koskaan ulos? Käytännössä niistä varmaan pääsee nauttimaan vasta perilliset, ellet sitten itse repäise esim. eläkeiässä, myy kämppää ja rupea rellestämään siitä saaduilla rahoilla.
Minulla ei ole tarvetta ylpeillä kenellekään omistamalla seinät ympärilläni. Koti on minulle koti vaikka sen omistaakin joku muu. Jännää että tässä maassa et ole kunnon kansalainen, jos et omista kotiasi. Vuokralainen mielletään aina köyhälistöön kuuluvaksi luuseriksi, vaikka olisi hyvätuloinenkin.
Minusta raha on luotu kiertämään, on hyvä että joku elää minun vuokrarahoillani! Kaikki työpaikathan karkaavat nykyään muualle... Tässä on yksi tapa pitää edes joku työpaikka omassa maassa... eli rahani menevät varmasti hyvään tarkoitukseen. Ja koska asun aravavuokra-asunnossa, kukaan ei pääse rahoillani "rikastumaan", niillähän ei saa tehdä voittoa.
Eli asioissa on aina puolensa.Hih. Kiitos, sanoit selkeämmin juuri minun ajatuksiani ääneen, ottaen huomioon että niitä remonttikustannuksia ei todellakaan voi aavistaa millään tasolla..
- tapioa
yön_tytär kirjoitti:
Mutta sen sijaan tulotason muutokset ovat kinkkisempi homma. Mutta senkin voisi kätevästi järjestää vuosittaishakemuksilla, sillä tarkastetaanhan asumistuet, opintotuet jne...Kuvitteletko, että vuokranantajat ovat jotain hyväntekijöitä, jotka hyvää hyvyyttään tarjoavat sinulle "halvan" asumismuodon. Kyllä se kuule olet sinä, joka ne remontit ja muut kulut maksat korkeassa vuokrassasi. Lisäksi maksat vuokranantajasi palkan.
Onhan se nyt päivän selvä juttu, että pitkässä juoksussa omistusasuminen on reippaasti edullisempaa. Naiivia alkaa muuta edes väittämään.
- jooo
Suomessa on niin vitun vähän "rikkaita" että niiden sorsimisella ei mitään ratkaista.
Progressiivinen verotushan on sitä varten.
Joku Ollila on maksanut 40miljoonna euroa veroa pelkästään espoon kaupungille, niin eiköhän senkin kakarat sen muutan euron lapsilisää ansaitse.
Me suomalaiset ollaan vaan sellaisia kommareita että kaikkien pitäis tienata yhtä paljon (pohjois.koreassa kaikki tienaa yhtä paljon). Ja kuika vitussa me voidaa olla niin kateellisia???. - Roope
mitä vittua persaukisia täytyy auttaa? Saatana rikkaat maksaa enemmän veroja eli heille kuuluu enemmän etuja.
- yön_tytär
Ennenkaikkea kannattaisi sitä, että kaikki maksaisivat samanverran veroja. Prosentuaalisesti.
Eli esim. veroprosentti yli 1000 euroa ansaitseville 30. tai jotain niillä main. Näin ollen ne rikkaatkaan eivät maksaisi kohtuuttomia 80 % veroja.
Rikkaatkin kun yleensä ovat rikastumisensa eteen tehneet jotain. (niin, yleensä...)
- kuis sitten
Käy kun niitä maksajia kay korpeamaan ja muuttavat muualle töihin?
Nehän maksavat jo muutenkin ainakin kahden pesueen lisät? - asiaa
pohdittuani...voisi olla ajatuksessasi järkeä...jos tulot ois niin suuret...Jorma Ollila tyyliin...tai ehkei tarvii olla niinkään suuret, ku vois ottaa l.lisät poes...
- pummit impivaarassa
niih kysykää joskus mitä voimme antaa suomelle, eikä aina mitä minun pitäis saada,niinse vaanon,et jokaisen ken saa jotain avustusta, kuten esm työttömyys, pitäis mennä esm viideksi tunniksi johonkin osoitettuun työhön,vaik puistoon tai vaik kouluihin mihin vaan,siten ei sikiäis lisää pummeja, ja sais itse hyvän mielen,eton tehnyt jotain hyödyllistä rahansa eteen,,
- tutkailija
Näinhän se pitäs olla, rikkaille ei ole lapsilisistä mitään hyötyä mutta köyhille voitaisiin nostaa lapsilisiä. Jumalakin käskee antaa köyhille.
- Keskiyön Kauhu
Miksi aina rikkailta pitäisi ottaa etuisuuksia pois?
Ajaahan Halonen ja Lipponenkin sellaisilla mersuilla,joista köyhäkansa osaa edes uneksia.
Tuomioja taas matkustaa Intiaan saakka toteamaan että maailmassa on sittenkin köyhyyttä ja köyhiä.
Sen yksityiskoneella ja -polotilla ei siis turhia lentoja tehdä,me veronmaksajat riemuiten maksamme mm. tuonkin viisauden hakemisesta Intiasta saakka.
Kai Tuomioja oli niin järkyttynyt Intian köyhyydestä ettei kyennyt reagoimaan kuin 3 pv myöhemmin Aasian tulvakatstrofiin. Parenpi jetti pitäisi ulkoministerille saada,kun matkat rasittaa ja hermoille käy. Työt siinä kärsii.
Mielestäni on oikein että köyhiä sorretaan.
Mitä köyhät yleensäkään rahalla tekevät,ovat tottuneet muutenkin vaatimattomaan elämään. Tuhlaisivat vaan nekin rahat,ja nekin olisi pois sitten meiltä varakkaimmilta.
Ja tarviiko köyhän tehdä lapsia? Ei siihen kukaan pakota,lasten hankkiminen on vapaaehtoista,jollette tiedä.
Toisaalta köyhien kakarat muutenkin sivistymättömiä moukkia(tulleet vanhenpiinas)ja hetihän ne ammatikoulun jälkeen pääsevät kuitenkin sos.luukulle ja työttömyyskortistoon kuluttamaan yhteisiä rahojamme.
Kyllä niillekin rahoille on parenpaa käyttöä.
Lapsinlisärahat voidaan lähettää suoraan Afrikkaan kehitysapuna,jossa ne saavat kumman muodonmuutoksen,niistä tulee aseita.
Ja mikä henkinen järkytys se olisikaan jos köyhät alkaisivat rikastumaan,kyllä se meitä varakkaita ja äveriäitä koskisi ja syvältä. Sekö muka olisi sitten oikein? Lisäisitte vain meidän kärsimyksiämme ja huoliamme.
Köyhänä on hyvä olla: Kun ei ole rahaa,niin ei ole rahahuolikaan !- yön_tytär
Minusta kehitysavun voisi lakkauttaa.
Tavoite on, että jokainen maa antaisi kehitysapuun 0.7% omasta bruttokansantuotteestaan.
Miksi? Minusta on täysin turhaa että me joudumme elättämään maita, jotka ovat itse itsensä siihen jamaan ajaneet.
Mitkä ovat todennäköisimmät syyt, mitkä ajavat maita siihen, että kehitysapua tarvitaan? Diktaattorit, epävakaa poliittinen tilanne, sodat.. Siinä se. No myönnettäköön, että maantieteellinen sijainti vaikuttaa sekin. Mutta jos lopettaisivat hullut sotimisensa ja toistensa kurkussa olemisen uskontojen varjolla, niin kummast vähenisi kehitysavun tarvekin. - tutkailija
Ohoh mitä tekstiä,varmaan vanhemmat on opettanut ja pannut sanat suuhun. Köyhyys johtuu monesta tekijästä on työttömyyttä, heikkolahjaisuutta, sairautta jne. jotka eivät ole ko. henkilön omia syitä. Kuka voisi näitä ihmisiä auttaa, elleivät rikkaat. Muistat varmaan mistä sai alkunsa vallankumous Venäjällä 1917 tai vaikka sisällissota Suomessa. Onneksi monet rikkaat ymmärtävät tämän, ja maksavat mielellään veroja yhteiskuntarauhan säilymisen vuoksi.
- joona
yön_tytär kirjoitti:
Tavoite on, että jokainen maa antaisi kehitysapuun 0.7% omasta bruttokansantuotteestaan.
Miksi? Minusta on täysin turhaa että me joudumme elättämään maita, jotka ovat itse itsensä siihen jamaan ajaneet.
Mitkä ovat todennäköisimmät syyt, mitkä ajavat maita siihen, että kehitysapua tarvitaan? Diktaattorit, epävakaa poliittinen tilanne, sodat.. Siinä se. No myönnettäköön, että maantieteellinen sijainti vaikuttaa sekin. Mutta jos lopettaisivat hullut sotimisensa ja toistensa kurkussa olemisen uskontojen varjolla, niin kummast vähenisi kehitysavun tarvekin.Asumistuen voisi lakkauttaa.Jokainen valitkoon asumismuodon johon on varaa
- samaamieltä
yön_tytär kirjoitti:
Mitkä ovat todennäköisimmät syyt, mitkä ajavat maita siihen, että kehitysapua tarvitaan? Diktaattorit, epävakaa poliittinen tilanne, sodat.. Siinä se. No myönnettäköön, että maantieteellinen sijainti vaikuttaa sekin. Mutta jos lopettaisivat hullut sotimisensa ja toistensa kurkussa olemisen uskontojen varjolla, niin kummast vähenisi kehitysavun tarvekin.Se summahan on valtava, joka sinne vuosittain työnnetään. Ja on työnnetty jo vuosia. Eikä mitään kehitystä ole tapahtunut. Kyse on siitä, että kun toisilla on rahaa, heidänkin pitää saada siitä osansa.
Tämä toimii ehkä kunkin valtion rajojen sisällä, siinäkin harkinnanvaraisesti. Tarkoitan nyt sitä että verovaroin kustannetaan joitakin hyvinvointipalveluja. Mutta että muihin valtioihin... hyvä tarkoitus vesittyy ahneiden ja laiskojen tarpeden tukemiseen. Kuten mainitsit, sotaan, uskontoihin ym.
Ei muutakun töihin heille rahaa tienaamaan...
- Pop
Miksi niiden kenellä ei ole lapsia eikä niitä halua/voi hankkia pitäisi maksaa veroina muiden lapsien hoitoa. Yhdyn monen muun mielipiteeseen ja sanon MENKÄÄ TÖIHIN ja hankkikaa sitten lapsia.
- 2 äiti
Oletko tullut ajatelleeksi että maksat myös veroissasi perheiden päiväkotimaksuja! Siis kunnat tukevat lasten päivähoitoa tulojen perusteella.
Ja lapsen paras paikka on ainakin pienenä koti! Ja sitä lapsilisä tukee, vaikka summa onkin marginaalinen.
- Pop
Miksi niiden kenellä ei ole lapsia eikä niitä halua/voi hankkia pitäisi maksaa veroina muiden lapsien hoitoa. Yhdyn monen muun mielipiteeseen ja sanon MENKÄÄ TÖIHIN ja hankkikaa sitten lapsia.
- hoijaa
Lapsilisiä ei ole tarkoitettu tasaamaan ihmisten tuloja. Ne on tarkoitettu kattamaan lapsista aiheutuvia kuluja ja siksi ne osoitetaan tasapuolisesti kaikille.
- Infi
haluaa lapsia niin pitäs myös olla valmis vastaamaan kuluista.
- silleen
Infi kirjoitti:
haluaa lapsia niin pitäs myös olla valmis vastaamaan kuluista.
Todellako? Miksi siis lapsilisiä maksetaan ylipäätään kenellekään?:)
- Jussi
Ja kaupassa köyhät maksavat samastatuotteesta vähemmän kuin rikkaat... Eli "Köyhä" maksaa Kevyt maidosta 25senttiä ja "Rikas" 95 senttiä!
Olisiko tämä sinusta oikeutettua? Mielestäni tämä on rasismia. - Pop
Eikös olisi hyvä ottaa kaikki rahat kaikilta pois ja sitten jakaa tasaisesti. Tai sitten ei jakais vaan valtionjohto ohjailis kaikkea tuotantoa kauppaa ja kulutusta.
Sillonhan köyhistä tulis rikkaita ja rikkaista köyhiä.... Vai tulisko?
Jostain muistan, että jossain tuolla idän suunnalla on kokeiltu jo ehdotustasi, mutta ei oikeen toiminu. Lisäkokeita tehdään vielä eräällä itäisellä niemimaalla. Käy siellä katsomassa miten toimii. - ,.-
ihan hyvä ajatuksena, mutta ei sitä rajaa voi vetää johonkin tiettyyn summaan esim 3500 € koska se olisi epäreilua 3501 € saavilla (kun 3499 € saavat saisivat myös lapsilisiä) vaan se olisi mentävä portaittain alkaen esim 2500 €:sta jolloin lisät vähenevvät 5% per 100 € lissää palkkaa. ja TYÖSSÄ KÄYVILLE köyhille lisää koska muutehnan pian olisi näitä 12 lapsen perheitä tuhansia joissa vanhemmat eivät viitsi käydä töissä ja elävät hyvin lapsilisillä...töyssä käyville köyhille ehkä vastaavasti 1800 €:sta 5% korotus per 100 € vähemmän palkkaa...tietenkin nuo ovat vain esimerkkejä koska en tiedä maksettaisiinko lapsilisä yhteensä enemmän vai vähemmän kuin nyt tuolla tavalla...
- Elävä
Ensinnäkin hyvätuloisen raja on mahoton määrittää.
Mutta nyt kun kansakunta elää lahjoittamishurmassa niin ainoa oikea tapa "tasata" vaikkapa lapsilisiä olisi se, että ne, jotka eivät oikeesti koe sitä tarvitsevansa palauttaisivat summan vaikka valtiolle semmoiselle tilille, josta rahaa saa käyttää vain ja ainoastaa lasten hyväksi. Ei esim vanhempien olueeseen. - 2 äiti
Kannatan ajatusta kyllä, olisi tietysti kiva kuulla jonkun hyvätuloisen mieleipide tähän. Taitaa vaan köyhät nahistella täällä...
- yön_tytär
Kukas se oli kansanedustajista kun sanoi että oli valmis luopumaan omista lapsilisistään jos moinen esitys olisi mennyt läpi?
Niitä oli muutamiakin vissiin.. Eli kyllä ne rikkaat ovat itseasiassa luopumassa niistä, jos valtiolle sillä saataisiin säästöä.
Minä ainakin, kuten sanoin, voisin luopua lapsilisistä jo saadessani palkkaa 1200. tosin, tuohon ei ole edes sitä asumislisää laskettu. Eli noin tuhannella eurolla väitän jo maksavani ruuan, ja eläväni miehen kanssa ja elättäväni yhden lapsen. Kaksikin lasta, mikäli vain olisivat suht samanikäisiä.
- on ratkaisumme
Tehdään Suomessa kommunistinen vallankumous niin voidaan tasata kaikki. Suljetaan rajat, ettei hyvätuloiset ja rikkaa lähe menee täältä.
Helvetin kommunistit. Kun mä saan opiskelut päätökseen niin lähen muualle tekemään työtä, koska samasta työstä Suomessa saa rahaa käteen niin surkeasti. - j.jussi W-T
rikastuu LAPSILISILLÄ nykypäivän Suomessa?
Vastaus kuuluu vanhoillislaestadoilaiset.
Ne eivät tarvitse enintään 5lapsesta LAPSILISÄN.
Rikkaat eivät tarvitse myöskään LAPSILISÄÄ. - tuleva vanhus
LL lienee vain valtiovallan keino varmistaa että köyhät ja rikkaa ovat kiinnostuneempia pitämään Suomen nuppilukua yllä.
Toinen kätevä keinohan olisi poistaa eläkkeet.
...- yön_tytär
Tulee todennäköisesti tapahtumaan. Veikkaan että enää minun ikäluokkani (täytän tänään 24) ei todellakaan saa eläkkeitä.
Suomessa syntyvyys on laskussa sen verran, että kohta ei ole enää niitä jotka maksaisivat veroja niin paljon että kaikille riittäisi.
Näin ollen todennäköisesti eläkejärjestelmä tullaan laittamaan uusiksi parin vuosikymmenen päästä. Se jää sitten nähtäväksi.
- Infi
koko systeemi vois uudistaa.. tarkemmat luokkamäärittelyt tai kastijärjestelä varallisuuden/ tulojen perusteella. ja sen mukaan vois maksaa tukia. miks köyhä joutuu maksaa teiden ylläpidosta ku ei oo autoo? paljonko kaikki rikkaat ja paljonko kaikki köyhät maksavat yhteensä veroja? miks köyhien pitäs ylläpitää rikkaiden mässäilyä?
mut sit taas. miks tehä lapsia tähän maailmaan? aallonmurtajiks? vai setien huvixXx?
vois tehä täyskäännöksen ja ruveta verottamaan lapsia, eka 10%, toka 25%, kolmas 50% tuloista. vois olla toimiva systeemi muuallakin kuin kiinassa. tarvis siihen lapsenmurhaan ryhtyä. joku kirjoitti että eläke pois? pyh. kukas sit ku ei kellekkään ois mitään rahallista hyötyy kuolleista eläkeläisistä ni kukas sitte ne siivois ja kantais pois?- elämän asioita
voittekin pohdiskella yhdessä yön tyttären kanssa...kun kerta samassa punkassa makoilette...pohtikaa rauhassa riittäisikö yön tyttären heittämä 1200 euroa, sanotaanko vaik, et jos teil ois kolme tervettä lasta ja yksi kehitysvammainen lapsi...ja olisitte luopuneet lapsilisistä...
Yleensäkin teillä on tapana heitellä tänne palstalle kommentteja...joista tulee tuntemus, että himoitsette vain vellovaa sanasotaa, jonka saatte täällä aikaiseksi...Huomannut olen myös sen, että sinä sitten puolustelet/heität "ollaan samalla linjalla" kommentteja...kuin yön tytär..toki kumppaniaan pitää puoltaa...???? (vaikka olisikin väärässäkin...kö?)
Mahtaakohan teillä olla harkinnassa lapsien teko...julki bi parilla, minkä yön tytär kertoikin yleisesti tällä palstalla...sitähän tosiaankin voitte yhdessä pohdiskella kaiken tämän kuohunnan jälkeen... - yön_tytär
Erittäin hyvä näkökohta. Mutta miten lapsen arvon määrittää?
Jos lapsilla olisi verotus, niin ihmiset saattaisivat lopettaa sen hyväksikäytön, ja kohdella lapsia enemmän arvoisina kuin mitä nykyään kohtelevat.
Mutta; miten määrittelet lapsen verotusarvon? - yön_tytär
elämän asioita kirjoitti:
voittekin pohdiskella yhdessä yön tyttären kanssa...kun kerta samassa punkassa makoilette...pohtikaa rauhassa riittäisikö yön tyttären heittämä 1200 euroa, sanotaanko vaik, et jos teil ois kolme tervettä lasta ja yksi kehitysvammainen lapsi...ja olisitte luopuneet lapsilisistä...
Yleensäkin teillä on tapana heitellä tänne palstalle kommentteja...joista tulee tuntemus, että himoitsette vain vellovaa sanasotaa, jonka saatte täällä aikaiseksi...Huomannut olen myös sen, että sinä sitten puolustelet/heität "ollaan samalla linjalla" kommentteja...kuin yön tytär..toki kumppaniaan pitää puoltaa...???? (vaikka olisikin väärässäkin...kö?)
Mahtaakohan teillä olla harkinnassa lapsien teko...julki bi parilla, minkä yön tytär kertoikin yleisesti tällä palstalla...sitähän tosiaankin voitte yhdessä pohdiskella kaiken tämän kuohunnan jälkeen...Missä vaiheessa sanoin meidän olevan Bi-pari? Tietääkseni puhuin vain omasta seksuualisesta suuntautumisestani, en suinkaan mieheni seksuaalisesta suuntautumisesta, joka on, btw, Hetero.
Lisäksi; millä tavalla biseksuaalisuus kumoaa lapsenteon?
Ja sitten; tuleeko sinulle mieleenkään, että me olemme mieheni kanssa yhdessä juuri siitä syystä, että meillä on samanlainen näkemys asioista? Sovitaanko treffit kymmenen vuoden päähän, ja katsotaan sitten oletko sinä kumppanisi kanssa yhdessä, ja olenko minä kumppanini kanssa yhdessä?
Ja ei, kumppaniaan ei pidä puoltaa, mikäli se sopii omia arvoja vastaan. Ei missään nimessä. Siinä vaiheessa vaaan kannattaa miettiä, että kannattaako olla yhdessä jos arvot menevät kovin ristiin.
Ja aiemmassa vastineessa jollekin ilmoitin että lapsia meillä ei ole, eikä varmastikaan tule. Ei siinä ole sen kummempaa pohdintaa tarvittu. Meillä ei ole varaa tehdä lapsia, Ja jos olisikin, ei halua. Mieheni lausahdus niin selvästi kuvaa asennettamme: Miksi tähän maailmaan pitäisi tehdä yhtään enempää lapsia? ts. ihmisiä.
Eikö täällä ole lapsia tarpeeksi?
Mutta sen sijaan, jos joskus tulee eteen tilanne, että on jotain hoivattavaa koirien lisäksi saatava, niin se on sen hetken asia. Jokatapauksessa biologista lasta tuskin koskaan tulee, mutta mahdollinen sijaisperheeksi rupeaminen saattaa olla vuosien päästä edessä. - olekaan
yön_tytär kirjoitti:
Missä vaiheessa sanoin meidän olevan Bi-pari? Tietääkseni puhuin vain omasta seksuualisesta suuntautumisestani, en suinkaan mieheni seksuaalisesta suuntautumisesta, joka on, btw, Hetero.
Lisäksi; millä tavalla biseksuaalisuus kumoaa lapsenteon?
Ja sitten; tuleeko sinulle mieleenkään, että me olemme mieheni kanssa yhdessä juuri siitä syystä, että meillä on samanlainen näkemys asioista? Sovitaanko treffit kymmenen vuoden päähän, ja katsotaan sitten oletko sinä kumppanisi kanssa yhdessä, ja olenko minä kumppanini kanssa yhdessä?
Ja ei, kumppaniaan ei pidä puoltaa, mikäli se sopii omia arvoja vastaan. Ei missään nimessä. Siinä vaiheessa vaaan kannattaa miettiä, että kannattaako olla yhdessä jos arvot menevät kovin ristiin.
Ja aiemmassa vastineessa jollekin ilmoitin että lapsia meillä ei ole, eikä varmastikaan tule. Ei siinä ole sen kummempaa pohdintaa tarvittu. Meillä ei ole varaa tehdä lapsia, Ja jos olisikin, ei halua. Mieheni lausahdus niin selvästi kuvaa asennettamme: Miksi tähän maailmaan pitäisi tehdä yhtään enempää lapsia? ts. ihmisiä.
Eikö täällä ole lapsia tarpeeksi?
Mutta sen sijaan, jos joskus tulee eteen tilanne, että on jotain hoivattavaa koirien lisäksi saatava, niin se on sen hetken asia. Jokatapauksessa biologista lasta tuskin koskaan tulee, mutta mahdollinen sijaisperheeksi rupeaminen saattaa olla vuosien päästä edessä.väittänyt, että bi seksuaalisuus kumoaisi lapsenteon...pyydän anteeksi jos sellaisen vaikutelman sait.
Sijaisperheeksiryhtymis aikomukselle nostan hattua..:) Ala koskettaa minua henkilökohtaisesti. Tosin sijaisperheenä toimimiseen vaaditaan tiettyjä edellytyksiä ja rutkasti elämänkokemusta, Tietyt elämänarvot täytyy olla myös itsellä kohdillaan turvatakseen mahdollisimman turvallisen ja tasapainoisen elämän esim.kehitysvammaisille tai huostaanotetuille lapsille. Vahvuuksia täytyy myös olla..esim.byrokratian rattaissa...palvelut eivät olekaan itsestään selvyyksiä...vaan joskus niistä on taisteltava...mutta sinultahan rohkeutta ja neuvottelutaitoja löytyy... - Infi
elämän asioita kirjoitti:
Mahtaakohan teillä olla harkinnassa lapsien teko...julki bi parilla, minkä yön tytär kertoikin yleisesti tällä palstalla...sitähän tosiaankin voitte yhdessä pohdiskella kaiken tämän kuohunnan jälkeen...ensinnäkin en oo tekemässä lapsia joten.. "Yleensäkin teillä on tapana heitellä tänne palstalle kommentteja...joista tulee tuntemus, että himoitsette vain vellovaa sanasotaa" ei ihan niinkään,en ole nyt ihan niin hirweesti tälle palstalle kirjoitellu. tarkoitus on saada ihmiset reagoimaan jotenkin, kun nykyinen hälläväliä asenne on niin syvästi juurtunut. "toki kumppaniaan pitää puoltaa...???? (vaikka olisikin väärässäkin...kö?)" ei taaskaan ihan niinkään, silloin hyväskytään keskustelun jälkeen toisen mielipide ja pidetään oma jos ei vieläkään pysty näkemään asiaa samoin..
ja sitten itse asiaan.
lapset ovat tulevaisuus, ainakin ihmiskunnan kannalta joten, eikö silloin olis myös turvattava se lapsien turvallisuus? päivittäin saa lukea miten jotakin lasta piiskataan, paiskataan, raiskataan, jätetään ruuatta etc. joten jonkunlaisella verotuksella voisi taata ettei näin käy. koska silloin lapsi olisi investointi, ei mikään sekunnin pidänenpäsjuupas asia. lapsiin kohdistuva väkivalta tai muun lainsäädäntö vois olla paljon tiukimmin laadittu. lyö lasta, katkotaan käsi = monta kertaa ku se on laskenut. tuskin hirween monella kävisi mielessäkään kajota toisen investointiin. raha ratkaisee paljon tässä maailmassa. näillä verorajoilla vois taata riittävä turvallisuus, ruoka, koulutus etc. ja ja .. ajatus katkes =)
ainiih, perheen tuloista kokonaisvaltaisesti tietty prosentti/lapsi veroja..
satuilen lisää kun ajatus kulkee
- s ja a
ONNEKSI ET OLE PÄÄTTÄJÄ!!!!!!!!
Nyt vähän järkeä peliin. On ehkä parempi, että jätät mielipiteesi vain seinille kerrottavaksi, ennen kuin olet todella perehtynyt aiheeseen. Oletko todella sitä mieltä, että köyhyysraja menisi jossain 1200 eurossa? Hitto, jos perheessä nyt sattuu olemaan vaikkapa neljä lasta ja miehen tulot 2000 euroa kuussa ja vaimon työttömyyskorvaus 4 euroa päivässä (koska miehen tulot ovat niin hyvät) niin paljon jää käteen kuussa... VARSINKIN JOS LAPSILISÄT OTETTAISIIN POIS!!! Voin vakuuttaa ettei jää mitään käteen. Kaikki tuet lasketaan hyvien tulojen mukaan, emmekä me sellaisia ole. Kaikki menee suoraan elämiseen, laskut, vuokrat, velat, vaatteet, ruoka. Eläminen maksaa ja jos me emme niitä lapsilisiä saisi, olisimme todennäköisesti jo leipäjonossa. Että teeppä tyttö palvelus ja palaa niiden kirjojesi pariin. Ja kysymys näin ohi mennen... onko sinulla itselläsi lapsia, jotka pitää elättää?- yön_tytär
Sinulle ja muillekin..
Paljonko se lapsilisä on? Paljonko on lastenpitokustannukset? jne
ei, minulla ei ole lapsia. Ja arvaa mitä? Ei tulekaan. Koska minulla ei ole varaa niitä elättää niin hyvin kuin toivoisin.
Sitten; Tulonne ovat noin 3000 euroa siis. Se jaettuna viiden hengen taloudelle? Luulisi riittävän.
Mieheni kanssa opiskelimme molemmat, asumislisineen tulot olivat tasan 700.30 euroa. Siitä meni 480 vuokraan. Ja loput jäi elämiseen; koulukirjat, vaatteet, pesuaineet jne. Ja arvaa mitä? Hyvin pärjättiin.
Ei tosin ole niitä lapsia, mutta jos kaksi aikuista pärjää n. 200 eurolla kuussa, vaikka kotiin on pitänyt uusia tietokone, televisio, jne. niin luulisi sitä teidänkin perheen pärjäävän.
Kyse on vain siitä mikä on turhaa. Poltatteko? Ostatteko vaatteita kirppareilta? Millaista ruokaa valmistatte? Yllättävän hyvin täällä pärjää. Suomen kuvalehdessä (muistaakseni, en ole varma oliko sittenkin kotiliesi) oli juttua miehestä, joka ei ottanut mitään rahaa vastaan, ei mitään avustuksia. Eli vain roskiksia tonkimalla ja maleksimalla avuliaitten ihmisten luona jne. Vuoden eli sillä tavalla. Hyvin on onnistunut.
Minun oma isäni asuu teltassa, saa tavallisen eläkkeen. ja hyvin pärjää.
Kaikki on siis kiinni asennoitumisesta.
On totta, että jos haluaa säästää, matkustella jne, perheen kanssa, se vaatii ehkä liiaksi tinkimistä lapsiperheen kanssa. Mutta toisaalta, se lapsien tekeminen on edelleen jokaisen oma valinta. - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
Sinulle ja muillekin..
ei, minulla ei ole lapsia. Ja arvaa mitä? Ei tulekaan. Koska minulla ei ole varaa niitä elättää niin hyvin kuin toivoisin.
Sitten; Tulonne ovat noin 3000 euroa siis. Se jaettuna viiden hengen taloudelle? Luulisi riittävän.
Mieheni kanssa opiskelimme molemmat, asumislisineen tulot olivat tasan 700.30 euroa. Siitä meni 480 vuokraan. Ja loput jäi elämiseen; koulukirjat, vaatteet, pesuaineet jne. Ja arvaa mitä? Hyvin pärjättiin.
Ei tosin ole niitä lapsia, mutta jos kaksi aikuista pärjää n. 200 eurolla kuussa, vaikka kotiin on pitänyt uusia tietokone, televisio, jne. niin luulisi sitä teidänkin perheen pärjäävän.
Kyse on vain siitä mikä on turhaa. Poltatteko? Ostatteko vaatteita kirppareilta? Millaista ruokaa valmistatte? Yllättävän hyvin täällä pärjää. Suomen kuvalehdessä (muistaakseni, en ole varma oliko sittenkin kotiliesi) oli juttua miehestä, joka ei ottanut mitään rahaa vastaan, ei mitään avustuksia. Eli vain roskiksia tonkimalla ja maleksimalla avuliaitten ihmisten luona jne. Vuoden eli sillä tavalla. Hyvin on onnistunut.
On totta, että jos haluaa säästää, matkustella jne, perheen kanssa, se vaatii ehkä liiaksi tinkimistä lapsiperheen kanssa. Mutta toisaalta, se lapsien tekeminen on edelleen jokaisen oma valinta.Minun on ihan pakko kommentoida kirjoituksiasi, koska jo heti alusta alkaen olen vaistonnut, etta kirjoittajalla on-tai on ollut elamassaan suuria ongelmia ja vaikeuksia.
Kirjoitit kaksi aikuista parjaa 200e kuukaudessa hyvin:
Mina kumoan vaitteesi, vaikka se ei perustu mihinkaan muuhun kuin mutu-tietouteen.
Ensinnakin:
- matkalippujen hinnat ovat kalliita ainakin paakupunki seudulla, eli yhteen suuntaan 3e, ja kk/kortti tekee n. 70e eli siihen menisi jo kahdelta aikuiselta melkein 200e/kk:ssa
- sahkolasku ( vaikka vuokralla )
- ruokamenot
- laakarinpalvelut ja laakkeet
- elainten hoito ja huolenpito/ tiedan, koska itsellani myos 2 koiraa
- tv-lupa maksut
- internet
- puhelin maksut
jne jne joten miten ihmeessa te 2 aikuista ja koirat olette tulleet 200e toimeen ?
Isastasi kirjoitit kalseasti, asuu teltassa ja tulee hyvin elakkeellansa toimeen. Asuu teltassa ja tulee hyvin toimee. No en voi sanoa muuta, kuin Lycka till vain teidankin perheen elamalle. - s ja a
yön_tytär kirjoitti:
Sinulle ja muillekin..
On totta, että jos haluaa säästää, matkustella jne, perheen kanssa, se vaatii ehkä liiaksi tinkimistä lapsiperheen kanssa. Mutta toisaalta, se lapsien tekeminen on edelleen jokaisen oma valinta.Meitä on kuule kuuden hengen perhe, joka asuu kolmiossa. Vuokra on jo pelkästään 780 euroa, telttaanko meidän pitäisi muuttaa, että voidaan tinkiä asumiskustannuksissa? Vaatteet ostamme kirpputorilta tai muuten halvemmalla. Ruokaa ostamme tarpeellisen. Mitään sisäfilepihvejä meidän ruokapöydässä kyllä harvemmin näkee. Sieltä säästetään aina mistä voidaan! Emme edes harkitse matkustelua, se on ylellisyyttä johon ei ole varaa. Et voi siis perustella väitettäsi oikeissa mittasuhteissa. Isäsi saa asua teltassa jos haluaa, tekisi varmasti hyvää sinullekin. Tosiaankin, olemme pysyneet pystyssä juuri siitä syystä, että kaikki perheemme menot syynätään. Ja ihan vain vihjeeksi, suurperheet harvemmin rikkaita tässä maassa ovat.
- Infi
Minun on ihan pakko kommentoida kirjoituksiasi, koska jo heti alusta alkaen olen vaistonnut, etta kirjoittajalla on-tai on ollut elamassaan suuria ongelmia ja vaikeuksia.
Mina kumoan vaitteesi, vaikka se ei perustu mihinkaan muuhun kuin mutu-tietouteen.
Ensinnakin:
- matkalippujen hinnat ovat kalliita ainakin paakupunki seudulla, eli yhteen suuntaan 3e, ja kk/kortti tekee n. 70e eli siihen menisi jo kahdelta aikuiselta melkein 200e/kk:ssa
- ruokamenot
- tv-lupa maksut
- internet
- puhelin maksut
jne jne joten miten ihmeessa te 2 aikuista ja koirat olette tulleet 200e toimeen ?
Isastasi kirjoitit kalseasti, asuu teltassa ja tulee hyvin elakkeellansa toimeen. Asuu teltassa ja tulee hyvin toimee. No en voi sanoa muuta, kuin Lycka till vain teidankin perheen elamalle.lifti toimiii, sähköä on joten se on maksettu (kirjoitanhan tässä). ruokaa oli ihan tarpeeks, oon elossa. kunnallisilla pärjää vaikka lekurit kuinka haukkuis. opiskellessa ei kyllä ollu koiria mutta ois voinu varmaan vielä nipistää jostai. eivät ole kantaneet telkkaa pois. kuten sanoin, kirjoittelen tässä ja nyt jote nettiinki on varaa. vaikka kännykkä ei ole uusinta laatua niin sillä voi smsää ja puhuu jos huvittaa. ytyn isä on aika persoona =) liian kuuma nukkua sisällä jote nykyää kun on kylässä nukkuu parvekkeella.
eikä mitkään ongelmat ois liian suuria jottei niistä yli pääsis tavalla tai toisella. joten otsikkosi on väärässä.
hyvää illanjatkoa. - Srilankalaisen puoliso
Infi kirjoitti:
lifti toimiii, sähköä on joten se on maksettu (kirjoitanhan tässä). ruokaa oli ihan tarpeeks, oon elossa. kunnallisilla pärjää vaikka lekurit kuinka haukkuis. opiskellessa ei kyllä ollu koiria mutta ois voinu varmaan vielä nipistää jostai. eivät ole kantaneet telkkaa pois. kuten sanoin, kirjoittelen tässä ja nyt jote nettiinki on varaa. vaikka kännykkä ei ole uusinta laatua niin sillä voi smsää ja puhuu jos huvittaa. ytyn isä on aika persoona =) liian kuuma nukkua sisällä jote nykyää kun on kylässä nukkuu parvekkeella.
eikä mitkään ongelmat ois liian suuria jottei niistä yli pääsis tavalla tai toisella. joten otsikkosi on väärässä.
hyvää illanjatkoa.Infi olet varmaan teista kahdesta se jarkevampi ja hyva sydammisempi ihminen " perustuu " kirjoituksiin, ja tapaan esittaa asioita. Mutta, tuollainen tyyli " liftilla paasee jne " ei pade, ikava kylla.
Elamalle pitaa asettaa tavotteita, oli ne tavoiteet sitten millaisia hyvansa, mutta kuitenkin tavoitteita. Elamssa ei paase eteenpain, jos ajattelee " mita silla on valia "
Pitaa tehda jotakin, jotta saa aikaiseksi itselleen jotakin parempaa. Vaikutat aika nuorelta, alle 25v todennakoisesti, mutta ei se nuoruus kauan kesta. Jossain vaiheessa ihmisen on pakko ymmartaa taman elaman tarkoitus tai tarkoittamattomuus.
Jos, sinulla on hyvia ideoita niin mikset tee asialle jotakin, etta saisit aanesi kuuluville?
Se on sita eteen pain menemista. Koulta itseasi lisaa, ja hakeudu tyohon, missa voit ilmaista omia ideoitasi.
Kerrotko viela miten te kaksi tulitte toimeen 200e/kk , en voi kasittaa sita. Vaimosi paasasi etta han kayttaa palveluita, koska haluaa maksaa kaikesta kaikille, joten ymmarsin, etta han on ns. taloudelliselta ajatustavoiltaan/toimiltaan epataloudellinen henkilo.
- ostaa kaiken valmiina jne
- vie korjaajalle, jos jokin rikkoutuu jne ..
Miten tallainen ihminen selviytyy 100e/kk
Alkaa nyt viitsiko edes naurattaa ihmisia. Ja 200e eirosta ei ole varaa nipistaa.
Tavallaan suosittelisin teille omia lapsia, mutta vaimosi on kovin arean sorttinen henkilo, joten en tieda millaisia lapsistanne tulisi, mutta lapset ovat tulevaisuus, kuten sanoit, ja lapset tuovat mukanan velvotteita, joten pelkka liftilla meno on silloin historiaa. Uskaltakaa kohdata elama ja sen mukana tulevat asiat.
Hyvaa illan jatkoa sinnekkin .. - yön_tytär
Minun on ihan pakko kommentoida kirjoituksiasi, koska jo heti alusta alkaen olen vaistonnut, etta kirjoittajalla on-tai on ollut elamassaan suuria ongelmia ja vaikeuksia.
Ensinnakin:
- ruokamenot
- tv-lupa maksut
- internet
- puhelin maksut
Isastasi kirjoitit kalseasti, asuu teltassa ja tulee hyvin elakkeellansa toimeen. Asuu teltassa ja tulee hyvin toimee. No en voi sanoa muuta, kuin Lycka till vain teidankin perheen elamalle.matkalippujen hinnat kumoan sillä, että pyörällä voi kulkea kesät talvet, kuten me teemme..
Sähkölasku = 15e /kk
ruokamenot = mitä syö
Lääkkeet = riippuu sairastelusta, e-pillerit 20e/3kk
eläinten hoito = 2 koiraa, 15kg/kk = 38e.
tv-lupa = ei tarvita
Internet = 30e/kk
puhelin = 10e kk
Eli helposti tulee toimeen, kun käy paikan päällä soittamisen sijaan. Pitää yhteyttä netitse, soittamisen sijaan. Ostaa eläinkaupan ruokaa, niin koirat saavat vitamiinit, ja eläinlääkäriä ei ole tarvittu kun rokotuksiin. Matokuurit eivät ole kalliita.
Ja se matkakulu, mihin sinä laitat 70e, tosiaan, meillä kuljetaan kaikkialle pyörällä.
Leipä leivotaan suurelta osin itse, ruokaa tehdään isompia satseja pakkaseen, alkoholia ei käytetä, tupakkaa ei käytetä.. Vaatteet löytyy kirppareilta. Siinä se, ei siinä ihmeitä tarvita.
Nykyisin tosin mies ei enää opiskele, vaan on siviilipalveluksessa. Ts. tulot lähes samat. - yön_tytär
Infi olet varmaan teista kahdesta se jarkevampi ja hyva sydammisempi ihminen " perustuu " kirjoituksiin, ja tapaan esittaa asioita. Mutta, tuollainen tyyli " liftilla paasee jne " ei pade, ikava kylla.
Elamalle pitaa asettaa tavotteita, oli ne tavoiteet sitten millaisia hyvansa, mutta kuitenkin tavoitteita. Elamssa ei paase eteenpain, jos ajattelee " mita silla on valia "
Pitaa tehda jotakin, jotta saa aikaiseksi itselleen jotakin parempaa. Vaikutat aika nuorelta, alle 25v todennakoisesti, mutta ei se nuoruus kauan kesta. Jossain vaiheessa ihmisen on pakko ymmartaa taman elaman tarkoitus tai tarkoittamattomuus.
Jos, sinulla on hyvia ideoita niin mikset tee asialle jotakin, etta saisit aanesi kuuluville?
Se on sita eteen pain menemista. Koulta itseasi lisaa, ja hakeudu tyohon, missa voit ilmaista omia ideoitasi.
Kerrotko viela miten te kaksi tulitte toimeen 200e/kk , en voi kasittaa sita. Vaimosi paasasi etta han kayttaa palveluita, koska haluaa maksaa kaikesta kaikille, joten ymmarsin, etta han on ns. taloudelliselta ajatustavoiltaan/toimiltaan epataloudellinen henkilo.
Alkaa nyt viitsiko edes naurattaa ihmisia. Ja 200e eirosta ei ole varaa nipistaa.
Tavallaan suosittelisin teille omia lapsia, mutta vaimosi on kovin arean sorttinen henkilo, joten en tieda millaisia lapsistanne tulisi, mutta lapset ovat tulevaisuus, kuten sanoit, ja lapset tuovat mukanan velvotteita, joten pelkka liftilla meno on silloin historiaa. Uskaltakaa kohdata elama ja sen mukana tulevat asiat.
Hyvaa illan jatkoa sinnekkin ..Sitä sinä nyt teet, tuputat.
Varmasti Infi on meistä se järkevämpi.. Mutta hyvin sitä on liftillä menty nyt 13 vuotta, jos on jonnekin pitänyt päästä.
Mikä sinä olet saarnaamaan että elämässä pitää tehdä jotain? Ensinnäkin, sinä varmasti tiedät Infin koulutustaustan? Varmasti tiedät myös minun koulutustaustani, eikö totta?
Jos sinun elämäsi tarkoitus on jokin, tuskin voit tulla sanomaan että muiden elämäntarkoitus olisi oltava sama kuin sinulla..?
Ja minusta sinä et ole ollenkaan oikeutettu sanomaan millaiseen töihin mieheni kelpaa.. Eikä sitä että mihin hänen pitäisi suuntautua. Et tiedä mitään elämästämme, joten lopetapa se elämänohjeiden jakelu, ja keskustele nyt jostain järkevämmästä aiheesta..
Millä tavalla ensinnäkään mieheni ja minun liittoni, meidän elämäntapamme, tai mikään muukaan mistä olet niin äärimmäisen halukas keskustelemaan, liittyy tähän aloittamaamme keskusteluun, tai edellisiin?
Minusta voisit nyt keskittyä johonkin muuhun kun peilaamaan itseäsi meihin.
On selkeää että elät eri tavalla jne..
(ostotottumuksistani; korjautan pyöräni tutulla pyöräkorjaajalla, joten saan alennusta. Ostan lihani aina samasta paikasta, joten saan alennusta. Ostan suuria määriä kerralla, saan alennusta. Ostanko kaiken valmiina? En toki. Mieheni leipoo leivät, pullat, tekee kastikkeet jne. Palvelut, niitä ostan valmiina, sillä itse ei voi hallita kaikkea..)
Niin, ja siitä liftillä menosta lapsen kanssa. Äitini, kuten isäni, liftasi minut mukanaan. Ja siitä hyvästä innostus liftaukseen on tarttunut, ja varmasti, jos ikinä meille lapsia tulee, opetan heidät liftaamaan.
Ja minusta sinä et voi suositella meille lapsia, se ei ole millään tavalla sinun asiasi.
Etkö nyt helvetti vie voi keskustella aiheesta, jos sinun pakko on keskustella. Helvetti vieköön, ihme touhua tuollainen toisen elämän yritetty ohjailu. - yön_tytär
s ja a kirjoitti:
Meitä on kuule kuuden hengen perhe, joka asuu kolmiossa. Vuokra on jo pelkästään 780 euroa, telttaanko meidän pitäisi muuttaa, että voidaan tinkiä asumiskustannuksissa? Vaatteet ostamme kirpputorilta tai muuten halvemmalla. Ruokaa ostamme tarpeellisen. Mitään sisäfilepihvejä meidän ruokapöydässä kyllä harvemmin näkee. Sieltä säästetään aina mistä voidaan! Emme edes harkitse matkustelua, se on ylellisyyttä johon ei ole varaa. Et voi siis perustella väitettäsi oikeissa mittasuhteissa. Isäsi saa asua teltassa jos haluaa, tekisi varmasti hyvää sinullekin. Tosiaankin, olemme pysyneet pystyssä juuri siitä syystä, että kaikki perheemme menot syynätään. Ja ihan vain vihjeeksi, suurperheet harvemmin rikkaita tässä maassa ovat.
Ensinnäkin; itse olet valinnut koulutuksesi, ja tätä kautta työpaikkasi. Toisekseen; itse olet valinnut lastentekoajankohdan, ja vielä senkin, että kuinka paljon niitä teet.
Juu, eivät suurperheet niitä rikkaita ole, mutta mitä varten valtion pitäisi maksaa sinun lastesi olemassaolo? Ja tässä tapauksessa valtio = kaikki kanssaihmiset, jotka maksavat veroja jne.
On julmaa ja kärjistettyä sanoa että lapset ovat virheitä, enkä niin väitä. Väitän, että jos itse teet lapsia, ja et niistä kykene huolehtimaan omin avuin, Se on sinun virheesi.
Ja sen asuinpaikan voi valita. 780 on iso summa kolmiosta, meillä on tilava kolmio, ja maksamme 500 euroa. muutaman euron alle, itseasiassa, jos saunamaksu otetaan pois. - Infi
Infi olet varmaan teista kahdesta se jarkevampi ja hyva sydammisempi ihminen " perustuu " kirjoituksiin, ja tapaan esittaa asioita. Mutta, tuollainen tyyli " liftilla paasee jne " ei pade, ikava kylla.
Hyvaa illan jatkoa sinnekkin .."Infi olet varmaan teista kahdesta se jarkevampi ja hyva sydammisempi ihminen " perustuu " kirjoituksiin, ja tapaan esittaa asioita. Mutta, tuollainen tyyli " liftilla paasee jne " ei pade, ikava kylla."
jaahas, tähänkös tämä aina menee.
tavoitteeni on elää täysi elämä ja olla katumatta mitään. [piste]
200€/kk ei oo ruusuilla tanssimista mutta sillä selviää.
pienet rääkyvät lapset ällöttävät joten niitä en tee.
omat ovat valintani tämän oman elämäni suhteen.
mut tämä ei taida oikein millään tavalla liittyä keskustelun aiheeseen.
öitä - s ja a
yön_tytär kirjoitti:
Ensinnäkin; itse olet valinnut koulutuksesi, ja tätä kautta työpaikkasi. Toisekseen; itse olet valinnut lastentekoajankohdan, ja vielä senkin, että kuinka paljon niitä teet.
Juu, eivät suurperheet niitä rikkaita ole, mutta mitä varten valtion pitäisi maksaa sinun lastesi olemassaolo? Ja tässä tapauksessa valtio = kaikki kanssaihmiset, jotka maksavat veroja jne.
On julmaa ja kärjistettyä sanoa että lapset ovat virheitä, enkä niin väitä. Väitän, että jos itse teet lapsia, ja et niistä kykene huolehtimaan omin avuin, Se on sinun virheesi.
Ja sen asuinpaikan voi valita. 780 on iso summa kolmiosta, meillä on tilava kolmio, ja maksamme 500 euroa. muutaman euron alle, itseasiassa, jos saunamaksu otetaan pois.Valitettavasti tämä asunto on niitä halvimpia näillä seuduilla. Ja ainuttakaan lastani en vaihtaisi mihinkään muuhun, sen ymmärtäisi tyhmäkin. Ehkei rahaa, mutta ainakin rakkautta meillä riittää. Ja olen yhä edelleen sitä mieltä, ettei sinun pitäisi hutkia ennen kuin paneudut asioihin tarkemmin.
- yön_tytär
s ja a kirjoitti:
Valitettavasti tämä asunto on niitä halvimpia näillä seuduilla. Ja ainuttakaan lastani en vaihtaisi mihinkään muuhun, sen ymmärtäisi tyhmäkin. Ehkei rahaa, mutta ainakin rakkautta meillä riittää. Ja olen yhä edelleen sitä mieltä, ettei sinun pitäisi hutkia ennen kuin paneudut asioihin tarkemmin.
Paneutuminen = sinun perheesi ymmärtäminen?
En aiokaan siinä tapauksessa paneutua.
Kuten sanottu; itse valitset missä asut. Itse valitset millä seudulla asut. Itse valitset minkä asumismuodon valitset.
Ja niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi; mutta olisi kannattanut miettiä ennenkuin niitä lapsia teki x kpl. Ja ennenkuin niitä tekee lisää.
Ja millä tavalla se rakkauden riittämisesi liittyy siihen että lapsilisät ovat turha meno valtiolle, tietyissä tapauksissa?
kiinan yhden lapsen politiikka toimisi suomessakin, ellei syntyvyys muutenkin olisi laskemassa. Miten olisi kahden lapsen politiikka?
Miten työssäkäyvä ihminen kasvattaa ja huomioi yli kolmea lasta? Huonosti. Vaikka kuinka tuntisi olevansa hyvä vanhempi, antaisi tarvittavat asiat jne.. En usko että työssäkäyvillä vanhemmillakaan on yksilöllistä aikaa kovin monelle lapselle. Kaksi lasta pitäisi olla maksimi, ainakin jos jaksaa vielä ruikuttaa keskustelupalstoilla siitä, että on tullut tehtyä lapsia, vaikka on pieni palkka; typerää ajatella edelleen sillä mallilla että "kyllä se lapsi itsensä elättää taloon tullessaan". Tosiasia tuntuu olevan, että yhteiskunta ne lapset elättää. - s ja a
yön_tytär kirjoitti:
Kuten sanottu; itse valitset missä asut. Itse valitset millä seudulla asut. Itse valitset minkä asumismuodon valitset.
Ja niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi; mutta olisi kannattanut miettiä ennenkuin niitä lapsia teki x kpl. Ja ennenkuin niitä tekee lisää.
Ja millä tavalla se rakkauden riittämisesi liittyy siihen että lapsilisät ovat turha meno valtiolle, tietyissä tapauksissa?
kiinan yhden lapsen politiikka toimisi suomessakin, ellei syntyvyys muutenkin olisi laskemassa. Miten olisi kahden lapsen politiikka?
Miten työssäkäyvä ihminen kasvattaa ja huomioi yli kolmea lasta? Huonosti. Vaikka kuinka tuntisi olevansa hyvä vanhempi, antaisi tarvittavat asiat jne.. En usko että työssäkäyvillä vanhemmillakaan on yksilöllistä aikaa kovin monelle lapselle. Kaksi lasta pitäisi olla maksimi, ainakin jos jaksaa vielä ruikuttaa keskustelupalstoilla siitä, että on tullut tehtyä lapsia, vaikka on pieni palkka; typerää ajatella edelleen sillä mallilla että "kyllä se lapsi itsensä elättää taloon tullessaan". Tosiasia tuntuu olevan, että yhteiskunta ne lapset elättää.turha kai tässä enää mitään sanoa. Jos olet oikeassa, saat olla oikeassa aivan keskenäsi. Vetäydyn tästä jupakasta.
- Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
Miten työssäkäyvä ihminen kasvattaa ja huomioi yli kolmea lasta? Huonosti. Vaikka kuinka tuntisi olevansa hyvä vanhempi, antaisi tarvittavat asiat jne.. En usko että työssäkäyvillä vanhemmillakaan on yksilöllistä aikaa kovin monelle lapselle. Kaksi lasta pitäisi olla maksimi, ainakin jos jaksaa vielä ruikuttaa keskustelupalstoilla siitä, että on tullut tehtyä lapsia, vaikka on pieni palkka; typerää ajatella edelleen sillä mallilla että "kyllä se lapsi itsensä elättää taloon tullessaan". Tosiasia tuntuu olevan, että yhteiskunta ne lapset elättää.Sinun mielipiteesi ja vastaukset ovat kuin viuh-vauh-ja vouh. Sanoja paljon, mutta itse asiaa vahan.
Suomessa ei tarvitse noudattaa Kiinan lapsipolitiikkaa, koska Suomessahan ihmisia kannustetaan hankkimaan lapsia, muuten suomalaiset kuolevat sukupuuttoon.
Kolmilapsisen perheen lapset saavat rakkautta aivan riittamiin. Itsellani on kolme sisarrusta,minulla oli hyva ystava, kuka oli perheensa ainokainen, mutta meidan kodissa meidat jokainen huomioitiin ja aina oli jotakin mukavaa tekeilla sisarrusten kanssa, mutta tama ystavani, istui omassa huoneessaan ja tuijotti omaa pienta matkatelevisiota. Elama on rikkaampaa henkisesti, josa lapsia on paljon. ja sanonta, ei kahta ilman kolmatta, ja siinahan se komaskin menee .. On totta !
Sina olet todennakoisesti perheesi ainut lapsi ?
Miten sina voit hoitaa kahta koiraa ? Etko pelkaa, etta toinen koirista jaa hoidotta.
Kylla Suomikin menisi perseelleen, jos ihmisilla olisi vain koiria ja kissoja. ( vaikka elainrakas olenkin ) Haluatko, etta sinua hoitaa palvelukoira, kun olet 80 v ja asut hoito-kodissa, vai toinen ihminen ? Katsos niita hoitajiakaan ja kaikkien alojen asiantuntijoita ei synny, jos emme hanki lapsia. - yön_tytär
Sinun mielipiteesi ja vastaukset ovat kuin viuh-vauh-ja vouh. Sanoja paljon, mutta itse asiaa vahan.
Suomessa ei tarvitse noudattaa Kiinan lapsipolitiikkaa, koska Suomessahan ihmisia kannustetaan hankkimaan lapsia, muuten suomalaiset kuolevat sukupuuttoon.
Kolmilapsisen perheen lapset saavat rakkautta aivan riittamiin. Itsellani on kolme sisarrusta,minulla oli hyva ystava, kuka oli perheensa ainokainen, mutta meidan kodissa meidat jokainen huomioitiin ja aina oli jotakin mukavaa tekeilla sisarrusten kanssa, mutta tama ystavani, istui omassa huoneessaan ja tuijotti omaa pienta matkatelevisiota. Elama on rikkaampaa henkisesti, josa lapsia on paljon. ja sanonta, ei kahta ilman kolmatta, ja siinahan se komaskin menee .. On totta !
Sina olet todennakoisesti perheesi ainut lapsi ?
Miten sina voit hoitaa kahta koiraa ? Etko pelkaa, etta toinen koirista jaa hoidotta.
Kylla Suomikin menisi perseelleen, jos ihmisilla olisi vain koiria ja kissoja. ( vaikka elainrakas olenkin ) Haluatko, etta sinua hoitaa palvelukoira, kun olet 80 v ja asut hoito-kodissa, vai toinen ihminen ? Katsos niita hoitajiakaan ja kaikkien alojen asiantuntijoita ei synny, jos emme hanki lapsia.Sanoin että yli kolme lasta on liikaa, osaatko sinä sisäistää ollenkaan lukemaasi?
Yllätys, en ole ainoa lapsi. Eikä ole Infikään.
Haluanko että vanhuksena minua hoitaa joku sukulaiseni? Hui kauhistus. En todellakaan... Minua ahdistaisi, että joku joutuisi minua holhoamaan. Ja varmaan tappaisin itseni ennenkuin olisin holhottavana. Mikä on aika pitkälti ollut suvussamme tapana; isän äitini asuu yksin, voi hyvin, ja on 86 vuotias. Yksikään tuntemani suvun vanhuksista ei ole elänyt elämäänsä muiden palveltavana. (poikkeuksena mm. äidinäitini, joka halvauksensa alkuvaiheessa tarvitsi omaishoitajaa, joka muuten olin minä, kunnes sopeutui ja oppi tekemään asiat pyörätuolissa..) - Srilankalaisen puolsiso
yön_tytär kirjoitti:
Sanoin että yli kolme lasta on liikaa, osaatko sinä sisäistää ollenkaan lukemaasi?
Yllätys, en ole ainoa lapsi. Eikä ole Infikään.
Haluanko että vanhuksena minua hoitaa joku sukulaiseni? Hui kauhistus. En todellakaan... Minua ahdistaisi, että joku joutuisi minua holhoamaan. Ja varmaan tappaisin itseni ennenkuin olisin holhottavana. Mikä on aika pitkälti ollut suvussamme tapana; isän äitini asuu yksin, voi hyvin, ja on 86 vuotias. Yksikään tuntemani suvun vanhuksista ei ole elänyt elämäänsä muiden palveltavana. (poikkeuksena mm. äidinäitini, joka halvauksensa alkuvaiheessa tarvitsi omaishoitajaa, joka muuten olin minä, kunnes sopeutui ja oppi tekemään asiat pyörätuolissa..)Voi ystava hyva, mina kylla luin sinun kirjoituksen, mutta KERROIN OMAN MIELIPITEENI. Tajuatko sina, etta tama on keskustelu/mielipide palsta ? Minun mielestani, kolme lasta ei ole liikaa ai edes nelja, jos kykenee heidat hoitamaan, mutta joillekkin ihmiselle jo YKSI lapsi on liian paljon. Se katsos on jokaisen oma valinta montako lasta haluaa ja viela onnistuuko saamaan, sekaan, kun ei ole itsestaan selvaa.
Minun mielestani terveydenhuolto on raadollinen tana paivana. Vanhuksia ja vammaisia ei hoideta tarpeeksi hyvin, koska ei ole hoito-henkilokuntaa. Paluu vanhaan, eli omaiset hoitavat omat vanhukset kotona tulee varmasti olemaan myos Suomessa totta.
No vihdoinkin jotakin positiivista myos sinusta. Mutta ei se todennakoisesti mikaan urotyo ollut hoitaa omaa iso-aitiaan ? Ja jos olit omaishoitaja niin silloinhan sinulle maksettiin siita palkaa. Mika hyva asia sekin.
- 3 lapsen TYÖSSÄ käyvä äiti!
Musta toi oli loistava idea...Hyvä!!!
- Srilankalaisen puolsiso
Hei taas,
Lueskelin eilisia vastauksianne, ja olisin halunnut kommentoida muutamalla sanalla.(lauseella)
- Mina en ole tyrkyttanyt omia mielipiteitani tai omaa elamantapaani teille, mutta KANNUSTANUT, koska ilman kannustamista ei synny mitaan, moni lahjakaskin ihminen unohtuu, jos hanta ei kannusteta.
- Keskustelupalsta on palsta, missa jokainen saa vapaasti tuoda esille omia mielipiteitaan anonyymina, se ei siis ole lietsontaa tai riidan hakuisuutta. Keskustelu syntyy/muodostuu kahden tai useamman henkilon esittaessa mielipiteita eri asioista.
- Minakaan en ole kokennut sinua " yon tytar " mitenkaan kovin mielenkiintoisena keskustelukumppanina, mutta eihan minun tarvitsisi kirjoittaa ja ottaa kantaa, jos en halua, eli se on ihan omasta halusta kiinni kenelle vastaa ja kirjoittaa.
- En muutoin ole huomannut, etta sinulla olisi syntynyt mielekkaita keskusteluja kenenkaan kanssa, koska yleensa juuri sina olet niin ehdoton, etta alat herjaamaan muita, jos oppisi ei mene perille.
Mina voin anonyymina keskustella miehesikin kanssa netissa, ei kait siina mitaan pahaa ole. En kysellyt koulutustaustaa, en sinun, enka hanen vaan ehdotin, etta kouluttautuu lisaa ja hankkiuttuu sellaiselle alalle. esim. media/politiikka ym, missa voi tuoda ajatuksiaan julki, ja jopa saada kannatusta.
Ja tahan 200e/kk menoihin. Puppua kaikki, sen voin todeta. Suomessa ei ela 200e/kk. Laskeskelin tuota antamaasi listaa, ja sehan teki jo melkein 100e/kk. Paljonko sanoitkaan, etta teidan ruoka-menot on kk:ssa ? Kaksi aikuista ja kaksi koiraa, .. Oletko laskenut, etta miten kay budjettisi, jos sina sairastut, miehesi sairastuu, koirasi sairastuvat jne ?
Asunnoista ja matkakuluista: Helsingissa asuntojen vuokra on varmasti korkeampi kuin Kouvolassa. Helsingissa sellainen 700-800e/kk vuokra kolmiosta on ihan normaali. Eivat ihmiset voi muuttaa esim. Kouvolaan, jos heilla on tyo Helsingissa, vai voivatko.
Helsingin lahistolla on useita pienia asumislahioita, kaupungeja, jne ..Ja monesta saattaa matkaa olla Helsinkiin n. 30-40kn ja sinako polkisit paivittain sellaiset 100km .. Kesat/talvet. Itse kannatan pyorailya, mutta sattuneesta syysta en voinnut siella asuessasi sita tehda, koska matkat olivat niin pitkia, mutta, heti, kun muutin Keskustaan asumaan aloin pyorailla tyomatkani.
Raaka-aineet: Pullat, patongit ..sampylat eivat valmistu taikoen, vaan tarvitaan raaka-aineitakin, ja ne maksavat. Kovin montaa kakkua ei 6 munalla leivo, jne. Maito maksaa, jauhot maksavat(jotakin) suola, sokeri,hiiva, mausteet ..jne Valilla olen jopa laskenut, etta valmis leipa on edullisempi, kuin itse tehty.
Koirien ruoka: Sina annat siis kuivamuonaa koirillesi ? Itse en anna, koska haluan, etta koirani saavat nauttia hyvasta ruuasta ja syoda hyvin. Koirani ovat myos perusterveita, eivat sairastele, koska saavat tarpeeksi vitamiineja, liikuntaa ja " huomiota " Koirat ovat, kuin lapsia, eli niihinkin pitaa sitoutua ja niiden kanssa pitaa olla. Ei koiriakaan voi vain ottaa, jos tykkaa koirista(ym elaimet ), mutta, jos haluaa sitoutua hoitamaan ja valittamaan niin, silloinhan ei asiassa ole mitaan kummallista.
Infille: Ei ne lapset ikuisesti huuda, jos osaat ne kasvattaa hyvin ja annat tarpeeksi rakkautta.
Meilla ainakin sellainen itku-vaihe on kestanyt vain vauva-ian ja uhma-iassa, ehka " hieman " huutoa. Lapset on elaman rikkaus, jos omat asiat on kunnossa. Suosittelen !- yön_tytär
1. Kannustusta tarvitsevat vain ne, joilla ei itseluottamusta ole.
2.Minulla on ollut mielekkäitä keskusteluja useammankin henkilön kanssa, vaikka ne eivät sinulle ole mielekkäitä seurata.
Tulkitset järjestelmällisesti kaiken sanomani päin hevon kukkua, joten siksi kanssasi ei voi minun osaltani mielekkäitä keskusteluja syntyäkään.
3. Et ilmeisesti osaa nähdä sarkasmia.
4. "Suomessa ei ela 200e/kk." No. Menehän kelan sivuille. Laske tulot, paljonko ihminen saa, jos opiskelee? Paljonko voi maksimissaan saada, jos asunnon vuokra on 500 euroa, ei oikeutta opintolainaan, ja silti haluaa opiskella? Asumistuki, kahdelle tavalliselle yli 20 vuotiaalle opiskelijalle asumislisineen on 700 euroa ja 30 senttiä. Millä kuvittelet että muuten saisin rahaa? Pakko sillä oli pärjätä, ja pärjättiinkin. Kuten mieheni sanoi, hengissä ollaan. Eli miten sinä selität sen pari vuotta kestäneen ihmeen että noilla rahoilla tulimme toimeen? Ja kuten sanottua, emme ole ainoat. Suomessa Jokainen opiskeleva pariskunta, joka ei käy töissä, saa samanverran. Korkeakouluopiskelijat muutaman kympin enemmän.
"Kaksi aikuista ja kaksi koiraa, .. Oletko laskenut, etta miten kay budjettisi, jos sina sairastut, miehesi sairastuu, koirasi sairastuvat jne ? "
Niin. Huomasitko, että siihen sataan euroon, minkä laskit, Sisältyi jo koiran ruoka? Eli 100 euroa pesuaineisiin jne, riittää kohtalaisesti. Paljollako syömme / kk. Koululta tulee yksi lämmin ateria päivässä, ja sen lisäksi sitten kotona jos tekee vaikka keiton / padan tms. Keskimäärin 40-50 euroa riittää perusruoka-aineisiin kahdelle ihmisille. Siinä on hernemaissipaprikat tuoresalaatin sijaan jne, mutta sillä selviää hengissä. Puuro ei maksa paljoakaan, jauhot jne..
Jos sairastun, on olemassa suomessa julkinen terveydenhuolto. Päivystyspakkauksilla pärjää pitkälle, ja sitten jos vakavammin sairastuu, on olemassa sosiaalihuolto.
"Eivat ihmiset voi muuttaa esim. Kouvolaan, jos heilla on tyo Helsingissa, vai voivatko"
Kyllä voivat. En muista tilastoja, mutta jos niitä kaipaat, voin ne sinulle hakea, että kuinka monta käy töissä tampereelta helsingissä, kouvolasta helsingissä jne.. Sitä kutsutaan Pendelöinniksi. Hae helsinginsanomien arkistosta juttuja, niin siellä mainittiin tilastojakin jossain, että kuinka monta prosenttia ihmisistä nykyään pendelöi. Pendelöinnin yksi määritelmä taisi olla että käy toisella paikkakunnalla töissä, ja kuluttaa vähintään yli puoli tuntia yhdensuuntaiseen työmatkaan.
Eli näin ollen, vastaus on tosiaankin Kyllä voi. Moni kouvolasta käy töissä helsingissä, matkaan menee reilu tunti. Eri asia, haluaako käydä jne.
"Ja monesta saattaa matkaa olla Helsinkiin n. 30-40kn ja sinako polkisit paivittain sellaiset 100km .. Kesat/talvet."
Ei, en polkisi. Mutta tunnen kyllä yhden, joka polkee keuruulta haapamäkeen ja toisinpäin.
Mutta; siksi minä asun kahden kilometrin päässä keskustasta. Siksi minä hommaan työpaikkani 5 -10 kilometrin säteellä, että voin polkea töihin. Elämä on valintoja, ja minä teen niitä sen mukaan, mitä teen. Sinä teet omasi. Minä käyn mielummin töissä muualla kun pääkaupunkiseudulla, ja näin ollen minulla on valinnanvaraa. Enkä muuten mistään hinnasta kasvattaisi edes lapsiani pääkaupunkiseudulla, sivumennen sanottuna.
"Kovin montaa kakkua ei 6 munalla leivo, jne. Maito maksaa, jauhot maksavat(jotakin) suola, sokeri,hiiva, mausteet ..jne Valilla olen jopa laskenut, etta valmis leipa on edullisempi, kuin itse tehty. "
Ensinnäkin; kakkuja ei montaa leivo, mutta meillä ainakaan ei ole varaa leipoa kakkuja kun juhliin. Joten se siitä kakusta. Leipään ei munaa mene, samoin kun ei maitoa. Jauhot maksavat 2kg n. 50 senttiä, sokeria ei käytetä, mausteita hyvin vähän, ja hiiva maksaa 1 euron 10 pussia kuivahiivaa ja suola maksaa alta euron puoli kiloa. Eli meillä tehdyn leivän / sämpylöiden hinnaksi tulee... n. 20-30 senttiä pellillinen. Että onnea sinulle, jos valmis leipä todellakin sinulle tulee halvemmaksi. Siinäkin ehkä maiden välisiä eroja, ja varmaan maan sisälläkin eroja.
"koska haluan, etta koirani saavat nauttia hyvasta ruuasta ja syoda hyvin. Koirani ovat myos perusterveita, eivat sairastele, koska saavat tarpeeksi vitamiineja, liikuntaa ja " huomiota " "
Selvä. Sinä kumoat siis kaikki eläinlääkäreitten jne, lausunnot siitä, että terveellisin ruoka koiralle on kuivamuona, josta koira saa kaikki tärkeät ravintoaineet tarkalleen laskettuna jne. Ota huomioon, että tässä vaiheessa ei todellakaan keskustella mistään pedigreestä jne, vaan kunnon ruuasta, mikä on kehitetty Koirille nimenomaan. Kyllä koirani saavat välistä lihaakin, mutta silloin se on maustamatonta, tuoretta lihaa kauppahallista. Sisältää yleensä luitakin. Se on yleensä vain makupaloina, ei suinkaan ravintoarvojen takia.
Eli http://www.nutro.fi/ tai com, jne, riippuen millä kielellä luet mieluiten. Menepä sinne sanomaan että ne, jotka syöttävät koirilleen kuivamuonaa, eivät rakasta koiriaan ja eivät välitä niiden terveydestä.
Mitä tulee minun koirieni terveyteen; ei pelkkä ruoka niille huomiota takaa, puhumattakaan rakkaudesta. Nuo juoksevat vapaana metsässä, kentillä jne, heillä on oma lelulaatikkonsa, jne. Voit käydä tutustumassa heihin http://koti.mbnet.fi/rocc ja sitten katsoa että näyttävätkö ne sairailta, kituvilta ja väärällä tavalla ruokituilta?
Tämä koirakeskustelu olisi Oikeasti mielenkiintoista käydä kanssasi lemmikkieläinpalstalla, koska siellä kuulisi muitakin mielipiteitä koiran ruokinnasta, kasvatuksesta jne, joten jos haluat aiheesta keskustella enemmän tämän jälkeen, aloittakaamme ketju siellä, ok? Nimittäin täällä ei ihmisiä kiinnosta kuitenkaan koirista lukeminen niin paljoa..
Infi varmaan vastaa lapsi-asiaan vielä itsekin, mutta sen verran voin kertoa, että ne lapset, joiden kanssa infi on joutunut olemaan tekemisissä kauttani, ovat kaikki olleet alkoholistejen ja osa narkkareidenkin lapsia, jotka ovat olleet vaikeita tapauksia. Ja mitä muuten tulee lapsen käyttäytymiseen:
pentuna ne huutavat. sitten tulee "hyvä" ja antoisa vaihe, sitten murrosikä, jossa huutavat kuitenkin, tekevät kaiken väärin, ja ovat aikuisena kiittämättömiä jne.
Juu, voi sitä kasvatuksella ehkäistä, muttakun kasvatus ei aina takaa sitä että kaikki menee hyvin, kaikkea elämässä sattuvaa kun ei todellakaan voi ennakoida. - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
1. Kannustusta tarvitsevat vain ne, joilla ei itseluottamusta ole.
2.Minulla on ollut mielekkäitä keskusteluja useammankin henkilön kanssa, vaikka ne eivät sinulle ole mielekkäitä seurata.
Tulkitset järjestelmällisesti kaiken sanomani päin hevon kukkua, joten siksi kanssasi ei voi minun osaltani mielekkäitä keskusteluja syntyäkään.
3. Et ilmeisesti osaa nähdä sarkasmia.
4. "Suomessa ei ela 200e/kk." No. Menehän kelan sivuille. Laske tulot, paljonko ihminen saa, jos opiskelee? Paljonko voi maksimissaan saada, jos asunnon vuokra on 500 euroa, ei oikeutta opintolainaan, ja silti haluaa opiskella? Asumistuki, kahdelle tavalliselle yli 20 vuotiaalle opiskelijalle asumislisineen on 700 euroa ja 30 senttiä. Millä kuvittelet että muuten saisin rahaa? Pakko sillä oli pärjätä, ja pärjättiinkin. Kuten mieheni sanoi, hengissä ollaan. Eli miten sinä selität sen pari vuotta kestäneen ihmeen että noilla rahoilla tulimme toimeen? Ja kuten sanottua, emme ole ainoat. Suomessa Jokainen opiskeleva pariskunta, joka ei käy töissä, saa samanverran. Korkeakouluopiskelijat muutaman kympin enemmän.
"Kaksi aikuista ja kaksi koiraa, .. Oletko laskenut, etta miten kay budjettisi, jos sina sairastut, miehesi sairastuu, koirasi sairastuvat jne ? "
Niin. Huomasitko, että siihen sataan euroon, minkä laskit, Sisältyi jo koiran ruoka? Eli 100 euroa pesuaineisiin jne, riittää kohtalaisesti. Paljollako syömme / kk. Koululta tulee yksi lämmin ateria päivässä, ja sen lisäksi sitten kotona jos tekee vaikka keiton / padan tms. Keskimäärin 40-50 euroa riittää perusruoka-aineisiin kahdelle ihmisille. Siinä on hernemaissipaprikat tuoresalaatin sijaan jne, mutta sillä selviää hengissä. Puuro ei maksa paljoakaan, jauhot jne..
Jos sairastun, on olemassa suomessa julkinen terveydenhuolto. Päivystyspakkauksilla pärjää pitkälle, ja sitten jos vakavammin sairastuu, on olemassa sosiaalihuolto.
"Eivat ihmiset voi muuttaa esim. Kouvolaan, jos heilla on tyo Helsingissa, vai voivatko"
Kyllä voivat. En muista tilastoja, mutta jos niitä kaipaat, voin ne sinulle hakea, että kuinka monta käy töissä tampereelta helsingissä, kouvolasta helsingissä jne.. Sitä kutsutaan Pendelöinniksi. Hae helsinginsanomien arkistosta juttuja, niin siellä mainittiin tilastojakin jossain, että kuinka monta prosenttia ihmisistä nykyään pendelöi. Pendelöinnin yksi määritelmä taisi olla että käy toisella paikkakunnalla töissä, ja kuluttaa vähintään yli puoli tuntia yhdensuuntaiseen työmatkaan.
Eli näin ollen, vastaus on tosiaankin Kyllä voi. Moni kouvolasta käy töissä helsingissä, matkaan menee reilu tunti. Eri asia, haluaako käydä jne.
"Ja monesta saattaa matkaa olla Helsinkiin n. 30-40kn ja sinako polkisit paivittain sellaiset 100km .. Kesat/talvet."
Ei, en polkisi. Mutta tunnen kyllä yhden, joka polkee keuruulta haapamäkeen ja toisinpäin.
Mutta; siksi minä asun kahden kilometrin päässä keskustasta. Siksi minä hommaan työpaikkani 5 -10 kilometrin säteellä, että voin polkea töihin. Elämä on valintoja, ja minä teen niitä sen mukaan, mitä teen. Sinä teet omasi. Minä käyn mielummin töissä muualla kun pääkaupunkiseudulla, ja näin ollen minulla on valinnanvaraa. Enkä muuten mistään hinnasta kasvattaisi edes lapsiani pääkaupunkiseudulla, sivumennen sanottuna.
"Kovin montaa kakkua ei 6 munalla leivo, jne. Maito maksaa, jauhot maksavat(jotakin) suola, sokeri,hiiva, mausteet ..jne Valilla olen jopa laskenut, etta valmis leipa on edullisempi, kuin itse tehty. "
Ensinnäkin; kakkuja ei montaa leivo, mutta meillä ainakaan ei ole varaa leipoa kakkuja kun juhliin. Joten se siitä kakusta. Leipään ei munaa mene, samoin kun ei maitoa. Jauhot maksavat 2kg n. 50 senttiä, sokeria ei käytetä, mausteita hyvin vähän, ja hiiva maksaa 1 euron 10 pussia kuivahiivaa ja suola maksaa alta euron puoli kiloa. Eli meillä tehdyn leivän / sämpylöiden hinnaksi tulee... n. 20-30 senttiä pellillinen. Että onnea sinulle, jos valmis leipä todellakin sinulle tulee halvemmaksi. Siinäkin ehkä maiden välisiä eroja, ja varmaan maan sisälläkin eroja.
"koska haluan, etta koirani saavat nauttia hyvasta ruuasta ja syoda hyvin. Koirani ovat myos perusterveita, eivat sairastele, koska saavat tarpeeksi vitamiineja, liikuntaa ja " huomiota " "
Selvä. Sinä kumoat siis kaikki eläinlääkäreitten jne, lausunnot siitä, että terveellisin ruoka koiralle on kuivamuona, josta koira saa kaikki tärkeät ravintoaineet tarkalleen laskettuna jne. Ota huomioon, että tässä vaiheessa ei todellakaan keskustella mistään pedigreestä jne, vaan kunnon ruuasta, mikä on kehitetty Koirille nimenomaan. Kyllä koirani saavat välistä lihaakin, mutta silloin se on maustamatonta, tuoretta lihaa kauppahallista. Sisältää yleensä luitakin. Se on yleensä vain makupaloina, ei suinkaan ravintoarvojen takia.
Eli http://www.nutro.fi/ tai com, jne, riippuen millä kielellä luet mieluiten. Menepä sinne sanomaan että ne, jotka syöttävät koirilleen kuivamuonaa, eivät rakasta koiriaan ja eivät välitä niiden terveydestä.
Mitä tulee minun koirieni terveyteen; ei pelkkä ruoka niille huomiota takaa, puhumattakaan rakkaudesta. Nuo juoksevat vapaana metsässä, kentillä jne, heillä on oma lelulaatikkonsa, jne. Voit käydä tutustumassa heihin http://koti.mbnet.fi/rocc ja sitten katsoa että näyttävätkö ne sairailta, kituvilta ja väärällä tavalla ruokituilta?
Tämä koirakeskustelu olisi Oikeasti mielenkiintoista käydä kanssasi lemmikkieläinpalstalla, koska siellä kuulisi muitakin mielipiteitä koiran ruokinnasta, kasvatuksesta jne, joten jos haluat aiheesta keskustella enemmän tämän jälkeen, aloittakaamme ketju siellä, ok? Nimittäin täällä ei ihmisiä kiinnosta kuitenkaan koirista lukeminen niin paljoa..
Infi varmaan vastaa lapsi-asiaan vielä itsekin, mutta sen verran voin kertoa, että ne lapset, joiden kanssa infi on joutunut olemaan tekemisissä kauttani, ovat kaikki olleet alkoholistejen ja osa narkkareidenkin lapsia, jotka ovat olleet vaikeita tapauksia. Ja mitä muuten tulee lapsen käyttäytymiseen:
pentuna ne huutavat. sitten tulee "hyvä" ja antoisa vaihe, sitten murrosikä, jossa huutavat kuitenkin, tekevät kaiken väärin, ja ovat aikuisena kiittämättömiä jne.
Juu, voi sitä kasvatuksella ehkäistä, muttakun kasvatus ei aina takaa sitä että kaikki menee hyvin, kaikkea elämässä sattuvaa kun ei todellakaan voi ennakoida.1: Itseluottamus ja kaanustaminen on 2 eri asiaa. Kun lapsi on pieni, hanta pitaa kannustaa, etta lapselle syntyy hyva itseluottamus, mutta ihminen tarvitsee koko elamansa ajan kannustamissa, ja muiden ihmisten tukea. En tarkoita, etta pitaisi itkea vaatehuoneessa ja odottaa kannustamista, mutta kannustaminen autaa monesti, jos esim. tarvitsee henkista tukipilaria.
- Ja esim. pitka-aikaistyottamat saattavat saada kannustamisrahaa, jos he perustavat esim. oman toiminimen. Siis kannustaminen on sama kuin tsemppaaminen.
2: Mina en tulkitse kirjoituksiasi vaan luen ne, ja saan tietynlaisen kasityksen, mita olet mistakin mielta. Mutta se suinkaan ei ole negatiivista vaan kasvattavaa.
4: 200e/kk tuntuu mahdottomalta, mutta hattua teille nostan, jos silla summalla olette toimeen tulleet.
- muuten miksi sina et ollut tyossa, kun opiskelit ? Itse ainakin painoin niska limasssa toita, aina kun olin vapaalla ja kaikki illat meni toita tehden aina koulun jalkeen. Ehka sakotettiin opintososiaalisissa eduissa, mutta olempahan ainakin oppinut, ettei mikaan tule ilmaiseksi. Ja en ole ollut yhetiskunnan elatti.
5: En ole sanonnut, etteivat sinun koirasi syo terveellisesti " ala nyt veda hernetta nnenaan kaikesta, mika on minun mielipide " Kylla minakin tunnen ihmisia, joiden koirat ruokitaan kuivamuonalla. Omalla ystavallani on kenneli Suomessa, han ruokkii koiransa paasaantoisesti kuivamuonalla. Mutta mina en ruoki, koska haluan, etta koirani syovat samaa kuin minakin, melkein samaa, ja saavat maistaa eri ruokia, ja nauttia !
Ja olen asiasta elainlaakarinkin kanssa keskustellut, ja han sanoi, etta koiran ollessa kasvavassa iassa, silloin kuivamuona ehka parempi vaihtoehti, koska koira saa tarvitsemansa vitamiinit.
6: Kuten kirjoitin, tiedan, etta ihmiset asuvat ympariinsa. YMMARSITKO, ETTA MINAKAAN EN ASUNNUT HELSINGISSA VAAN KAUENPANA KESKUSTASTA YLI 30KM YHTEEN SUUNTAAN. Mutta muutin kaupunkiin, joten matka-kulut loppuuivat ja muutenkin oli mielekkaampaa, kuin istua bussissa 1.5h yhteen suuntaan. Ja kaupungissa on muuitakin palveluja enempi. Taloudellisesti parempi ratkaisu.
7: Kaikki eivat halua asua maalla vaikka maaseudusta pitaakin. Ihan ydin keskuskustassakin on hyvia metsia ja ulkoilualueita riittamiin.
Muutama sana lopuksi. Kerron muutamalla sanalla sinusta itsestasi.
- isa asuu teltassa
- kirjoittaja julki BI
- Mies leipoo kakut ja sampylat
- Mies sivari
- Tutut narkkareita ja holisteja
- Liftaus elamantapa
- Vanhemmat liftasivat kirjoittajan kanssa
- Koirilla lelulaatikko
Sarkasmia parhaimmillaan ... - yön_tytär
1: Itseluottamus ja kaanustaminen on 2 eri asiaa. Kun lapsi on pieni, hanta pitaa kannustaa, etta lapselle syntyy hyva itseluottamus, mutta ihminen tarvitsee koko elamansa ajan kannustamissa, ja muiden ihmisten tukea. En tarkoita, etta pitaisi itkea vaatehuoneessa ja odottaa kannustamista, mutta kannustaminen autaa monesti, jos esim. tarvitsee henkista tukipilaria.
- Ja esim. pitka-aikaistyottamat saattavat saada kannustamisrahaa, jos he perustavat esim. oman toiminimen. Siis kannustaminen on sama kuin tsemppaaminen.
2: Mina en tulkitse kirjoituksiasi vaan luen ne, ja saan tietynlaisen kasityksen, mita olet mistakin mielta. Mutta se suinkaan ei ole negatiivista vaan kasvattavaa.
4: 200e/kk tuntuu mahdottomalta, mutta hattua teille nostan, jos silla summalla olette toimeen tulleet.
- muuten miksi sina et ollut tyossa, kun opiskelit ? Itse ainakin painoin niska limasssa toita, aina kun olin vapaalla ja kaikki illat meni toita tehden aina koulun jalkeen. Ehka sakotettiin opintososiaalisissa eduissa, mutta olempahan ainakin oppinut, ettei mikaan tule ilmaiseksi. Ja en ole ollut yhetiskunnan elatti.
5: En ole sanonnut, etteivat sinun koirasi syo terveellisesti " ala nyt veda hernetta nnenaan kaikesta, mika on minun mielipide " Kylla minakin tunnen ihmisia, joiden koirat ruokitaan kuivamuonalla. Omalla ystavallani on kenneli Suomessa, han ruokkii koiransa paasaantoisesti kuivamuonalla. Mutta mina en ruoki, koska haluan, etta koirani syovat samaa kuin minakin, melkein samaa, ja saavat maistaa eri ruokia, ja nauttia !
Ja olen asiasta elainlaakarinkin kanssa keskustellut, ja han sanoi, etta koiran ollessa kasvavassa iassa, silloin kuivamuona ehka parempi vaihtoehti, koska koira saa tarvitsemansa vitamiinit.
6: Kuten kirjoitin, tiedan, etta ihmiset asuvat ympariinsa. YMMARSITKO, ETTA MINAKAAN EN ASUNNUT HELSINGISSA VAAN KAUENPANA KESKUSTASTA YLI 30KM YHTEEN SUUNTAAN. Mutta muutin kaupunkiin, joten matka-kulut loppuuivat ja muutenkin oli mielekkaampaa, kuin istua bussissa 1.5h yhteen suuntaan. Ja kaupungissa on muuitakin palveluja enempi. Taloudellisesti parempi ratkaisu.
7: Kaikki eivat halua asua maalla vaikka maaseudusta pitaakin. Ihan ydin keskuskustassakin on hyvia metsia ja ulkoilualueita riittamiin.
- isa asuu teltassa
- kirjoittaja julki BI
- Mies sivari
- Liftaus elamantapa
- Koirilla lelulaatikko
Sarkasmia parhaimmillaan ...itseluottamus ja kannustaminen ovat kaksi eri asiaa, en ikinä niitä samaksi sanonut. Mutta ne, joilla on vahva itsetunto ja itsetietous, tuskin tarvitsevat kannustusta. Ja kannustusraha? Mikä ihme se on?
Miten voi sanoa että "minä en tulkitse, vaan luen ja saan tietynlaisen käsityksen?.." Olet taatusti maailman ensimmäinen ihminen, joka ei Tulkitse lukemaansa. Miten voi muodostaa käsityksen Mistään lukemastaan, ellei ensin Tulkitse sitä? Tulkitseminen tekstistä tarkoittaa sitä että luet jotain, ja muodostat mielipiteen. Sinulla lienee käsitykset hukassa hiukan.
Opiskelen vieläkin. En ollut silloin töissä, sillä opiskelu ja opiskeluprojektit veivät kaiken ajan. Tein projekteja siis normaalien kouluaineiden ohella, mistä sain osan opintoviikoista.
Tällä hetkellä en käy töissä, koska opiskelen merkonomiksi, Sekä käyn lukiota. Lisäksi minulla on koirat. Aikaa työssäkäynnille ei ole. Minusta on väärin ottaa koiria ellei niiden kanssa kerkeä olla.
(tiedätkö, että monet asiat, mitä ihmisten ruuassa on, on myrkkyä koirille? Sipulissa on b12 vitamiinen pilkkojia, ksylitoli on puhdas myrkky jne..)
Ja mitä tulee sarkasmiin, sinä et ilmeisesti sitä ymmärrä. Eli sarkasmilla, ja sen ilmenemisellä viittasin mieheni kirjoituksiin, jotka ovat monilta osin täysin sarkasmia. - seurannut
1: Itseluottamus ja kaanustaminen on 2 eri asiaa. Kun lapsi on pieni, hanta pitaa kannustaa, etta lapselle syntyy hyva itseluottamus, mutta ihminen tarvitsee koko elamansa ajan kannustamissa, ja muiden ihmisten tukea. En tarkoita, etta pitaisi itkea vaatehuoneessa ja odottaa kannustamista, mutta kannustaminen autaa monesti, jos esim. tarvitsee henkista tukipilaria.
- isa asuu teltassa
- kirjoittaja julki BI
- Mies sivari
- Liftaus elamantapa
- Koirilla lelulaatikko
Sarkasmia parhaimmillaan ...lisää viel listaan HYVÄ LAPSITIETOUS ja PUHEIDENSA PERUSTEELLA LAPSEN KASVATUKSESSA ERINOMAINEN, vaikkei lapsia kenties hankikaan ja JOS ryhtyy (tuskin pääsee)sijaisperheeksi hyväksikäytetyille, pahoinpidellyille lapsille...opettaa heidät liftaamaan...
T.Parempi tavallinen elämä, kuin tavaton... - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
itseluottamus ja kannustaminen ovat kaksi eri asiaa, en ikinä niitä samaksi sanonut. Mutta ne, joilla on vahva itsetunto ja itsetietous, tuskin tarvitsevat kannustusta. Ja kannustusraha? Mikä ihme se on?
Miten voi sanoa että "minä en tulkitse, vaan luen ja saan tietynlaisen käsityksen?.." Olet taatusti maailman ensimmäinen ihminen, joka ei Tulkitse lukemaansa. Miten voi muodostaa käsityksen Mistään lukemastaan, ellei ensin Tulkitse sitä? Tulkitseminen tekstistä tarkoittaa sitä että luet jotain, ja muodostat mielipiteen. Sinulla lienee käsitykset hukassa hiukan.
Opiskelen vieläkin. En ollut silloin töissä, sillä opiskelu ja opiskeluprojektit veivät kaiken ajan. Tein projekteja siis normaalien kouluaineiden ohella, mistä sain osan opintoviikoista.
Tällä hetkellä en käy töissä, koska opiskelen merkonomiksi, Sekä käyn lukiota. Lisäksi minulla on koirat. Aikaa työssäkäynnille ei ole. Minusta on väärin ottaa koiria ellei niiden kanssa kerkeä olla.
(tiedätkö, että monet asiat, mitä ihmisten ruuassa on, on myrkkyä koirille? Sipulissa on b12 vitamiinen pilkkojia, ksylitoli on puhdas myrkky jne..)
Ja mitä tulee sarkasmiin, sinä et ilmeisesti sitä ymmärrä. Eli sarkasmilla, ja sen ilmenemisellä viittasin mieheni kirjoituksiin, jotka ovat monilta osin täysin sarkasmia.Ja yhteiskunta maksaa, koska sina haluat 2 koiraa ja 3h k :) Mene ensin toihin ja ansaitse rahasi, silloin sinulla on oikeus paattaa miten ne haluat kuluttaa. On vaarin, jos saat asumislisaa yhteiskunnalta vain ja ainoastaan sen takia, etta teilla on 2 koiraa ja sina olet elainrakas. Jos kaikki olisivat, kuten sina niin Suomi olisi pian entinen hyvinvointivaltio.
Tekstiasi ei tarvitse juurikaan tulkita. Luen sen ja saan tietynlaisen vaikutelman. Yksikaan kirjoituksesi ei ole antanut ns. vihreaa valoa eli sielta on puuttunut sellainen asianydin. Kovasti kirjoitetaan, mutta kaikki on vain sellaista ..
- mina
- mina
- jos
- jos
Ei synny keskustelua, kun kaikki vastuksesi on todella perseesta. Sina kumoat muiden ajatukset taysin. Vaitat, etta mina tuputan omaani sinulle, mutta unohdat, etta EN MINA TUPUTA VAAN KERRON ITSESTANI JA OMISTA MIELIPITEISTANI.
Ja viela kerran, kaikki tarvitsevat kannustamista niin itsetehokasta ihmista tuskin onkaan, kuka selviaa pelkalla hyvalla itsetunnolla. Naita ihmisia, ketka parjaavat omillaan on paljon, mutta yleensa heilla on jokin yhdistava tekija, kuten esim: persoonallisuushairio.(narsismi)
Sina olet kuin suoraan Tommy Helsteenin kirjoista kotoisin oleva henkilo. Kiukkuinen, itsetietoinen, kankkarankka, kaiken tietava, muut aliarvioiva jne
Mutta kaiken takana on Traaginen elama/tapaus, yleensa lapsuudessa ollut paljon vaikeuksia.
Mutta en "tulkitse" enempaa, kun voin olla vaarassakin ! TAMA OLI MIELIPIDE" HAVAINTO "
Opiskelusta viela: Itse opiskelin AMK:ssa ja sen jalkeen jatkoin yliopistossa, MUTTA AINA PROJEKTEISTA HUOLIMATTA olen tehnyt toita. Yleensa kaikki opiskelijat joutuvat tekemaan toita Suomessa, koska opintososiaaliset edut ovat pienia. Ja sehan vain kasvattaa ihmista.
Kannustusraha oli ainakin 1990-luvun alussa sellainen raha, mita tarjottiin oman yrityksen esim> toiminimen perustaville ihmisille. Kannustusraha auttaa ihmista selviytymaan ensimmaiset 6kk, jos oma toiminimi ei tuota tarpeeksi hyvin.( kysy opettajaltasi, jos et tieda, kaupallisen opiskelija pitaisi tietaa )
No opiskele hyvin ! Tama oli kannustamista, tsemppausta !!! - yön_tytär
Ja yhteiskunta maksaa, koska sina haluat 2 koiraa ja 3h k :) Mene ensin toihin ja ansaitse rahasi, silloin sinulla on oikeus paattaa miten ne haluat kuluttaa. On vaarin, jos saat asumislisaa yhteiskunnalta vain ja ainoastaan sen takia, etta teilla on 2 koiraa ja sina olet elainrakas. Jos kaikki olisivat, kuten sina niin Suomi olisi pian entinen hyvinvointivaltio.
Tekstiasi ei tarvitse juurikaan tulkita. Luen sen ja saan tietynlaisen vaikutelman. Yksikaan kirjoituksesi ei ole antanut ns. vihreaa valoa eli sielta on puuttunut sellainen asianydin. Kovasti kirjoitetaan, mutta kaikki on vain sellaista ..
- mina
- mina
- jos
- jos
Ei synny keskustelua, kun kaikki vastuksesi on todella perseesta. Sina kumoat muiden ajatukset taysin. Vaitat, etta mina tuputan omaani sinulle, mutta unohdat, etta EN MINA TUPUTA VAAN KERRON ITSESTANI JA OMISTA MIELIPITEISTANI.
Ja viela kerran, kaikki tarvitsevat kannustamista niin itsetehokasta ihmista tuskin onkaan, kuka selviaa pelkalla hyvalla itsetunnolla. Naita ihmisia, ketka parjaavat omillaan on paljon, mutta yleensa heilla on jokin yhdistava tekija, kuten esim: persoonallisuushairio.(narsismi)
Sina olet kuin suoraan Tommy Helsteenin kirjoista kotoisin oleva henkilo. Kiukkuinen, itsetietoinen, kankkarankka, kaiken tietava, muut aliarvioiva jne
Mutta kaiken takana on Traaginen elama/tapaus, yleensa lapsuudessa ollut paljon vaikeuksia.
Mutta en "tulkitse" enempaa, kun voin olla vaarassakin ! TAMA OLI MIELIPIDE" HAVAINTO "
Opiskelusta viela: Itse opiskelin AMK:ssa ja sen jalkeen jatkoin yliopistossa, MUTTA AINA PROJEKTEISTA HUOLIMATTA olen tehnyt toita. Yleensa kaikki opiskelijat joutuvat tekemaan toita Suomessa, koska opintososiaaliset edut ovat pienia. Ja sehan vain kasvattaa ihmista.
Kannustusraha oli ainakin 1990-luvun alussa sellainen raha, mita tarjottiin oman yrityksen esim> toiminimen perustaville ihmisille. Kannustusraha auttaa ihmista selviytymaan ensimmaiset 6kk, jos oma toiminimi ei tuota tarpeeksi hyvin.( kysy opettajaltasi, jos et tieda, kaupallisen opiskelija pitaisi tietaa )
No opiskele hyvin ! Tama oli kannustamista, tsemppausta !!!"Tekstiasi ei tarvitse juurikaan tulkita. Luen sen ja saan tietynlaisen vaikutelman."
Ei tarvitse olla ruudinkeksijäkään tajutakseen ettet tiedä mistä puhut taas. se, että luet, ja saat tietynlaisen vaikutelman ON tulkitsemista.
mitä tarkoitat sillä että saan sumislisää, vain ja ainoastaan koska meillä on kaksi koiraa?
Ja eiköhän se työnteko ole mitä on. Sinä sanot minulle että mene töihin opiskellessa. Ja minä kysyn; MIKSI? en se minä tainnut olla joka inisi ettei opintotuella pärjää? Sinähän se olit. Minä pärjään opintotuella, opiskelen yhteiskunnan kustantamana, enkä viitsi valittaa. Juuri missään muussa maassa valtio ei kustanna ihmisten opiskelua niinkuin suomessa. Ja useat kiittämättömät, kuten sinä, sitten kiittää valtiota siten, että vie osaamisensa ulkomaille.
Ja sinun projektisi korkeakouluissa jne olivat todennäköisesti täysin erilaisia kuin minun projektini, joten älä viitsi tulla arvostelemaan minun ajankäyttöäni.
Ja miksi minun pitäisi tietää minkään ENTISEN kannustusrahan olemisesta. Mennyt on mennyttä, nykyiset rahat ovat mitä ovat. - Veda henkea valilla ja lue ...
yön_tytär kirjoitti:
"Tekstiasi ei tarvitse juurikaan tulkita. Luen sen ja saan tietynlaisen vaikutelman."
Ei tarvitse olla ruudinkeksijäkään tajutakseen ettet tiedä mistä puhut taas. se, että luet, ja saat tietynlaisen vaikutelman ON tulkitsemista.
mitä tarkoitat sillä että saan sumislisää, vain ja ainoastaan koska meillä on kaksi koiraa?
Ja eiköhän se työnteko ole mitä on. Sinä sanot minulle että mene töihin opiskellessa. Ja minä kysyn; MIKSI? en se minä tainnut olla joka inisi ettei opintotuella pärjää? Sinähän se olit. Minä pärjään opintotuella, opiskelen yhteiskunnan kustantamana, enkä viitsi valittaa. Juuri missään muussa maassa valtio ei kustanna ihmisten opiskelua niinkuin suomessa. Ja useat kiittämättömät, kuten sinä, sitten kiittää valtiota siten, että vie osaamisensa ulkomaille.
Ja sinun projektisi korkeakouluissa jne olivat todennäköisesti täysin erilaisia kuin minun projektini, joten älä viitsi tulla arvostelemaan minun ajankäyttöäni.
Ja miksi minun pitäisi tietää minkään ENTISEN kannustusrahan olemisesta. Mennyt on mennyttä, nykyiset rahat ovat mitä ovat.Asumislisa: Miksi 2 ihmista asuu 3h k asunnossa ja saa siihen huomattavan summan asumistukea valtiolta ?
Opintososiaaliset etuudet: Mina olen ulkomailla, mutten suinkaan omalla tyokomennuksella vaan mieheni mukana. Koko perhe on. Olen tuonnut osaamiseni myos tanne, mutta en juurikaan ole nauttinut opintorahoista Suomessa, muuta kuin lainasta, koska olin tyossa opiskelu-aikana. O.rahaa ei saa taysimaaraisena, jos haluaa olla aktiivinen ja tehda toita ja maksaa veroja. Laiskat nostavat avutukset, ja eivat ylla pida valtionkassaa.
Ja taas sama vanha virsi, mina, mina ja mina .. Kasva aikuiseksi ja opettele ajattelemaan, etta siella minan takana on muitakin ihmisia.
Ei siina mitaan ongelmaa ole, jos sina haluat elaa, kuten elat. Onnea ja menestysta ! Opiskelu on aina hyva asia, ja kun sinakin olet valinnut tuollaisen poroporvarillisen ammatin itsellesi niin eikohan tuo liftarimeininki ja sivarihenkisyys viela karsiudu pois, sitten kun olet valmistunut. Sina vaikutat sen sortin sosialistilta, etta rynderiksi sinusta on. Oma yritys ja miljoonatulot, ja muilta henki pois !
Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee ! - yön_tytär
Veda henkea valilla ja lue ... kirjoitti:
Asumislisa: Miksi 2 ihmista asuu 3h k asunnossa ja saa siihen huomattavan summan asumistukea valtiolta ?
Opintososiaaliset etuudet: Mina olen ulkomailla, mutten suinkaan omalla tyokomennuksella vaan mieheni mukana. Koko perhe on. Olen tuonnut osaamiseni myos tanne, mutta en juurikaan ole nauttinut opintorahoista Suomessa, muuta kuin lainasta, koska olin tyossa opiskelu-aikana. O.rahaa ei saa taysimaaraisena, jos haluaa olla aktiivinen ja tehda toita ja maksaa veroja. Laiskat nostavat avutukset, ja eivat ylla pida valtionkassaa.
Ja taas sama vanha virsi, mina, mina ja mina .. Kasva aikuiseksi ja opettele ajattelemaan, etta siella minan takana on muitakin ihmisia.
Ei siina mitaan ongelmaa ole, jos sina haluat elaa, kuten elat. Onnea ja menestysta ! Opiskelu on aina hyva asia, ja kun sinakin olet valinnut tuollaisen poroporvarillisen ammatin itsellesi niin eikohan tuo liftarimeininki ja sivarihenkisyys viela karsiudu pois, sitten kun olet valmistunut. Sina vaikutat sen sortin sosialistilta, etta rynderiksi sinusta on. Oma yritys ja miljoonatulot, ja muilta henki pois !
Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee !"Asumislisa: Miksi 2 ihmista asuu 3h k asunnossa ja saa siihen huomattavan summan asumistukea valtiolta ?"
Ethän sinä tiedä mitään asumislisän myöntämisestä? Etkä asumistuenkaan. Asuin sitten vaikka kuusi huonetta ja keittiö, niin asumislisää saa vain tiettyyn pisteeseen asti, kuten asumistukeakin, ja loppu on maksettava itse.
Tiedätkö, saan täsmälleen yhtä paljon asumistukea / asumislisää tähän asuntooni, joka on 74 neliötä, kun sain edelliseen kaksiooni, joka oli 62 neliötä. Ja en tunne ketään, joka saisi enemmän asumislisää, vaikka asuisi tällaisessa kämpässä YKSIN. Kela katsoo neliömäärän ja vuokran suuruuden. Ja tiettyjä normeja ylittävältä osalta ei myönnä avustuksia.
Miksi sinä niin helvetisti olet saarnaamassa ja puuttumassa asioihin, joista et näköjään kuitenkaan tiedä hevon vittua?
"Olen tuonnut osaamiseni myos tanne, mutta en juurikaan ole nauttinut opintorahoista Suomessa, muuta kuin lainasta".. Oletko saanut koulutuksesi suomessa? Paljonko jouduit maksamaan lukukausi jne maksuja?
"ja kun sinakin olet valinnut tuollaisen poroporvarillisen ammatin itsellesi niin eikohan tuo liftarimeininki ja sivarihenkisyys viela karsiudu pois, "
Miksi se karsiutuisi? Sinustako ihmisen pitää mennä tiettyyn muottiin, ja sinustako esim. minun ammattiini kuuluva ei voi liftata? Tiedätkö sinä mitä opiskelin tätä ennen? Entä mieheni?
Älä sinä helvetin yleistäjä-idiootti todellakaan enää jaksa jauhaa asioista, joista et tiedä.
Olet aivan väärä henkilö keskustelemaan mistään suomen valtion asioista, kun et kerran edes tiedä niistä mitään. Pysy siellä sri lankassasi miehesi kanssa, äläkä rasita suomalaisia enempää.
Ja minusta jokainen saa omistaa. Olenko missään vaiheessa sanonut ettei saa omistaa.
Miten nämä omat juttusi:
"Sina vaikutat sen sortin sosialistilta, etta rynderiksi sinusta on. Oma yritys ja miljoonatulot, ja muilta henki pois ! "
ja sitten heti perään:
"Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee ! "
Noh, kumpaa mieltä olet minusta nyt sitten? Pistän sen oman firman pystyyn ja rikastun, vai jätän rikastumatta ja annan kaiken valtiolle? Noh? vai perustanko oman valtion? SINÄ olet se naurettava, ja todella ärsyttävä tässä tapauksessa. En näe mitään pointtia kirjoituksissasi, jotka menevät kovin ristiriitaisiksi jo yhden postauksen aikana. Minä jätän tästä lähin kirjoituksesi kokonaan huomioimatta, ellet niissä jotain asiaakin sano. - Infi
- isa asuu teltassa
- kirjoittaja julki BI
- Mies sivari
- Liftaus elamantapa
- Koirilla lelulaatikko
Sarkasmia parhaimmillaan ...mistäköhän kaikki alko?
"Aasian katastrofi kyllästyttää jo." [2.1.2005 klo 14.45]
ensimmäisessä vastauksessa menit jo henkilökohtaisuuksiin ja haukuit hänet itsekkääksi.
ja siihen lisäks suret irakia, entäs niitä 1,3 milj ajoneuvo-onnettomuus uhria, ½milj väkivaltauhria, 0.3 milj sotauhria jne. päivässä on, jos oikein laskin, n5 milj. sekuntia. suretko unissasi?
"Tekopyhän Suremisen Lähteillä..." [ 2.1.2005 klo 16.37 ] tässä keskustelussa mietit mitenniin raha määrittelee ihmishengen, eikös se jo määritelty 1,5 miljardia avustuksia kansainvälisesti, suomen hallituksen mielestä 4milj ja kansalaisten mielestä 7? ja sarkasmi meni ohi niin että hujahti, tais olla tässä ihmetellä et onkohan yty selvinpäin, ihmettelen tässä nyt samaa mutta jostakin toisesta henkilöstä.
"antakaa Aasian unohtua.." [ 2.1.2005 klo 19.42 ]
tässä keskustelussa tuli vissiin selville jonkun jonkunlainen suuntautuminen, johon olette takertunut nytten henkeen ja vereen. ihan kuin sillä olisi oikeasti jotain merkitystä keskusteluihin tai mielipiteisiin. mutta sen siitä saa kun kapea vyötärö ja avara mieli vaihtavat paikkaa. rupesit myös miettimään jonkun taustoja, kai niillä on jonkunlainen painoarvo keskustelussa, mutta mites sitten poliitikot? kuuluuku heidän tietää muiden poliitikkojen taustoja? vai haitko vain lisää ammuksia kun mielipiteet eivät riittäneet?
"Sina olet Hitlerin jalkeen seuraava henkilo, kuka on nostattanut minun hiuskarvani pystyyn."
hyvää settiä, hyvät ihmiset.
ja sitten tietenkin tämä keskustelu. huh, ensin on hyvä luopua rahastaan (aikasempi keskustelu) ja sitten onkin jo hyvä pitää kiinni omistuksistaan. väitit useaan otteeseen valehteliaks. niin ja mielummmin pankeille korkoja kun tavalliselle pulliaiselle kunniallista palkkaa? jokanen taapertaa tyylillään.
nyt en ottanut huomioon kaikkia haukkujia, ehkä olisi pitänyt, olisi ainakin saanut paremman yleiskuvan ihmisistä. mutta eiköhän jokanen tiedä kuka sieltä peilintakaa kurkistaa.
"
- isa asuu teltassa
- kirjoittaja julki BI
- Mies sivari
- Liftaus elamantapa
- Koirilla lelulaatikko "
puhut havelventavasti toisen isästä jota et tunne, joka on elänyt omalla tavallaan juuri niin kun on halunnut, mikä on oikeasti kunnioitettava saavutus, meidän yhteiskunnassa, harva onnistuu. mitä seksualisuuteen tulee, taidat itse piilotella jotain synkkää salaisuutta? niin kovasti riiput kiinni siinä aiheessa, nyt kun olet turvassa yhden tai useamman nimimerkin takana niin voitaisiin tietysti keskustella siitä. mitä leipomiseeni tulee, mietitäänpäs historiaa, minkälainen tai näköinen on se leipurin stereotyyppi? vanha, kohta 60v emäntä? (naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä, tai wanhempana aikana puukon ja miehen). tutuista, jos olet tehnyt vapaaehtoistyötä niin olet itsekkin törmännyt heihin, joten kun listasit heidät niin vapaaehtoistyösi taitaa olla aika rajoittunutta? miksi siviilipalvelus? jaa'a, se ei olekkaan ihan yksiselitteinen asia mutta omapaha on asia =). asia josta voisi keskustella, jos saisi parempia kommentteja kuin "vitun sivarihomo" mutta koska kaikki joihin olen törmännyt tässä foorumissa ei nää pitemälle kuin elimensä niin se tuskin tulee tapahtumaan. liftaus, liftausta pitäisi suosia ihan vaan vaikka luonnon takia jos ei muuta syytä keksi. yks ponppu, ja päästäänkin koiriin. ne voi hyvin ja asiat vaikuttaa niillä olevan hyvin, siis meidän koirat. jokanen saa koiraansa retuttaa niin paljon kuin haluaa, syöttämällä, juottamalla, asettelemalla outoihin asentoihin. en keksi mitä olet tarkoittanut sillä lelulaatikollasi mut mun koirat tykkää.
ainiih, lapset verollisiks tuotteiks!!1 - Infi
Veda henkea valilla ja lue ... kirjoitti:
Asumislisa: Miksi 2 ihmista asuu 3h k asunnossa ja saa siihen huomattavan summan asumistukea valtiolta ?
Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee !bi:llä tarkoitetaan tässä asiassa että kyseinen henkilö pystyy rakastamaan romanttisessa mielessä kumpaakin sukupuolta. ei sitä että ollaan bipoliittisia tai biorginelleja tai bifilosofisia. siis se ei tarkoita sitä ollaan bidemokraattisia tai bikommunistisia. ne ovat vissii toisensa pois-sulkevia. viitaten viimeiseen ja toiseksi viimeiseen kappaleeseen. =)
"Ei siina mitaan ongelmaa ole, jos sina haluat elaa, kuten elat. Onnea ja menestysta ! Opiskelu on aina hyva asia, ja kun sinakin olet valinnut tuollaisen poroporvarillisen ammatin itsellesi niin eikohan tuo liftarimeininki ja sivarihenkisyys viela karsiudu pois, sitten kun olet valmistunut. Sina vaikutat sen sortin sosialistilta, etta rynderiksi sinusta on. Oma yritys ja miljoonatulot, ja muilta henki pois !
Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee ! "
eli näihin. - RITARI
Infi kirjoitti:
bi:llä tarkoitetaan tässä asiassa että kyseinen henkilö pystyy rakastamaan romanttisessa mielessä kumpaakin sukupuolta. ei sitä että ollaan bipoliittisia tai biorginelleja tai bifilosofisia. siis se ei tarkoita sitä ollaan bidemokraattisia tai bikommunistisia. ne ovat vissii toisensa pois-sulkevia. viitaten viimeiseen ja toiseksi viimeiseen kappaleeseen. =)
"Ei siina mitaan ongelmaa ole, jos sina haluat elaa, kuten elat. Onnea ja menestysta ! Opiskelu on aina hyva asia, ja kun sinakin olet valinnut tuollaisen poroporvarillisen ammatin itsellesi niin eikohan tuo liftarimeininki ja sivarihenkisyys viela karsiudu pois, sitten kun olet valmistunut. Sina vaikutat sen sortin sosialistilta, etta rynderiksi sinusta on. Oma yritys ja miljoonatulot, ja muilta henki pois !
Tiesitko muuten, etta sosialismissa (kolvhooseissa) ihmiset antavat kaiken valtiolle eli kaikesta verotetaan ja ns. omistusoikeus puuttuu. Se on kommunismia se. Lapsilisat pois, asumistuki pois, elakkeet pois, opintoraha pois, sosiaalituet pois, jne .. Kylla kopeammallakin nokka laskee ! "
eli näihin.puolustaa jälleen emäntäänsä, vaikka hänen kiihtyvä kielenkäyttökin on ihan alatyylistä..
Mites on...tossun allako oot...? kotileipuri... - Infi
RITARI kirjoitti:
puolustaa jälleen emäntäänsä, vaikka hänen kiihtyvä kielenkäyttökin on ihan alatyylistä..
Mites on...tossun allako oot...? kotileipuri...mikäs on suuntautumisesi? siis mihinkään? kuitenkaan Uskalla kertoa söör RITARI? rohkea kuin olet piiloudut taas rekisteröimättömän nimimerkin taakse, josta selviää vain asenteesi salamurhaajiin. joka siis oli se että naisen paikka on veitsen ja miehen välissä. olet toivottamattoman wanhentunut.
enäts omat leipurintaitosi? osaakko? osaakko pestä omat vaatteesi? osaatko silittää ne? mites oma "emäntä", ettei vaan olis äitee? toivottavastiet ole juurtunut kiinni helmaan.
mitä kielenkäyttööni tulee, ni se on aina ollu "alatyylistä" joskaan harvoin kiihtyvä.
ni ja aihe oli vieläkiin ne lapsilisät. ymmärtäähän sen että joku joka on jääny keskiajalle ei ehkä tätä ymmärrä. lapset ovat tulevaisuuden tuote, varmistakaa tulevaisuus ja maksakaa lapsistanne veroa! - myö
Infi kirjoitti:
mikäs on suuntautumisesi? siis mihinkään? kuitenkaan Uskalla kertoa söör RITARI? rohkea kuin olet piiloudut taas rekisteröimättömän nimimerkin taakse, josta selviää vain asenteesi salamurhaajiin. joka siis oli se että naisen paikka on veitsen ja miehen välissä. olet toivottamattoman wanhentunut.
enäts omat leipurintaitosi? osaakko? osaakko pestä omat vaatteesi? osaatko silittää ne? mites oma "emäntä", ettei vaan olis äitee? toivottavastiet ole juurtunut kiinni helmaan.
mitä kielenkäyttööni tulee, ni se on aina ollu "alatyylistä" joskaan harvoin kiihtyvä.
ni ja aihe oli vieläkiin ne lapsilisät. ymmärtäähän sen että joku joka on jääny keskiajalle ei ehkä tätä ymmärrä. lapset ovat tulevaisuuden tuote, varmistakaa tulevaisuus ja maksakaa lapsistanne veroa!tiäl maalla tehään kotitöitä yhessä..Tekee kuka kerkeää mitäkin..Sitä kun ei ou vapaapäivää viikossa, ni kaikki osallistuu kaikkeen. Lapsetkin meillä ovat reippaita ahertajia...eivät joutavista nurise..eivätkä todellakkaan ou mittään uusavuttommii..Meillä ei mittään tietokonepelejä paukutella..luonto on lähellä sydäntä meillä kaikilla.
Nii..ja ne lapsilisät on meijän lapsilla ollu säästössä vauvasta asti ja kohan opiskelemmaan lähtevät..ni suavat sitten itelleen, ei tarvii niitä lainoja sitten otella..
Silimille myö ei hyökkäillä,eikä viljellä kirosanoja.. - Infi
myö kirjoitti:
tiäl maalla tehään kotitöitä yhessä..Tekee kuka kerkeää mitäkin..Sitä kun ei ou vapaapäivää viikossa, ni kaikki osallistuu kaikkeen. Lapsetkin meillä ovat reippaita ahertajia...eivät joutavista nurise..eivätkä todellakkaan ou mittään uusavuttommii..Meillä ei mittään tietokonepelejä paukutella..luonto on lähellä sydäntä meillä kaikilla.
Nii..ja ne lapsilisät on meijän lapsilla ollu säästössä vauvasta asti ja kohan opiskelemmaan lähtevät..ni suavat sitten itelleen, ei tarvii niitä lainoja sitten otella..
Silimille myö ei hyökkäillä,eikä viljellä kirosanoja..ei tainnu ollu miun edellinen viesti osotettu teille? paitsi jos sitten kärsit pahemmanlaatuisesta skitsofreniasta.
- wiz
oikeestaan homman vois viedä vielä vähän pitemmälle niin et kaikki antais kaiken omaisuutensa valtiolle ja valtio sitte jakais sen oikeudenmukaisesti tasan kaikkien kesken. niin kaikki ois todella samanarvosia ja onnellisia koska keneltäkään ei puuttuis mitään! kumma kun kukaan ei aikasemmin oo tätä keksiny... tai jos onkin ni ei sitä ainakaan missää oo toteutettu, varmaahan on et jos sitä kokeiltais ni se ois täydellinen menestys aikojen loppuun asti! mikähän moiselle järjestelmälle ois hyvä nimi... hmm... käviskö "kommunismi"? x)
- wiz
joo olis kannattanu lukee noita aikasempiaki vastauksia ennenku räpelsin omat srkastiset ajatukseni tänne... ainaki "pop" oli kerenny kirjottamaan viestissään http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000006064819 ihan samat asiat ehkä karvan verran laimeammin sarkastiseen sävyyn...
- yön_tytär
Miten helvetissä sinä kommunismia siitä väännät että suomen valtio on velkainen ja tarvitsee säästöjä jostain ihan muusta kun mm. terveydenhuollosta jne? =)
Minä en ymmärrä miksi sinusta(kaan) rikkaiden pitää saada tukea, jolla he eivät kamalasti tee mitään. Ja mitä tulee siihen että antaa valtiolle omat rahansa.. *huok*
Jossain vaiheessa on eduskunnassa tätä mallia esitetty, ja monet edustajat olivat itsekin sitä mieltä että sillä saavutettaisiin huomattavia säästöjä, ja olivat itsekin valmiita luopumaan lapsilisistään.
Eihän asumistukeakaan makseta niille, joiden tulot ylittävät x euroa? eikä kukaan narise siitä että se on menoa kommunismiin, tai mihinkään muuhunkaan. Se on selkeä TUKI. Minusta ei pitäisi olla millään tasolla automaatio, että yhteiskunnan pitää kustantaa lapsien olemassaoloa, johan yhteiskunta maksaa lasten koulutuksen, neuvolat, sairaalahoidon...
Minusta lapsilisät ovat käytännössä myös sellainen asia, mikä ehdottomasti pitäisi saada Tueksi, eikä automaattiseksi etuudeksi. - Hyvä yön tytär
yön_tytär kirjoitti:
Miten helvetissä sinä kommunismia siitä väännät että suomen valtio on velkainen ja tarvitsee säästöjä jostain ihan muusta kun mm. terveydenhuollosta jne? =)
Minä en ymmärrä miksi sinusta(kaan) rikkaiden pitää saada tukea, jolla he eivät kamalasti tee mitään. Ja mitä tulee siihen että antaa valtiolle omat rahansa.. *huok*
Jossain vaiheessa on eduskunnassa tätä mallia esitetty, ja monet edustajat olivat itsekin sitä mieltä että sillä saavutettaisiin huomattavia säästöjä, ja olivat itsekin valmiita luopumaan lapsilisistään.
Eihän asumistukeakaan makseta niille, joiden tulot ylittävät x euroa? eikä kukaan narise siitä että se on menoa kommunismiin, tai mihinkään muuhunkaan. Se on selkeä TUKI. Minusta ei pitäisi olla millään tasolla automaatio, että yhteiskunnan pitää kustantaa lapsien olemassaoloa, johan yhteiskunta maksaa lasten koulutuksen, neuvolat, sairaalahoidon...
Minusta lapsilisät ovat käytännössä myös sellainen asia, mikä ehdottomasti pitäisi saada Tueksi, eikä automaattiseksi etuudeksi.paljon on tullut aiheesta mielipiteitä...kenties sopivasti sanasotaakin..:) mutta..olisiko tämä aihe nyt käsiteltynä...jokainen pohtikoon mielessään omia mielipiteitään ja elämän perusarvojaan..
Sinä olet mielestäni kiva keskustelun aloittaja...ja aihealueesi ovat useimmiten laajoja pohdittavaksi..:) Aloittaisitko uuden keskustelun...kohan kerkeät,viitsit jaksat...:) - yön_tytär
Hyvä yön tytär kirjoitti:
paljon on tullut aiheesta mielipiteitä...kenties sopivasti sanasotaakin..:) mutta..olisiko tämä aihe nyt käsiteltynä...jokainen pohtikoon mielessään omia mielipiteitään ja elämän perusarvojaan..
Sinä olet mielestäni kiva keskustelun aloittaja...ja aihealueesi ovat useimmiten laajoja pohdittavaksi..:) Aloittaisitko uuden keskustelun...kohan kerkeät,viitsit jaksat...:)Veetuile vaan, saunan takana on vielä tilaa :P
- uskoisikaan
yön_tytär kirjoitti:
Veetuile vaan, saunan takana on vielä tilaa :P
niin tarkoitin mitä kirjoitin..asioistahan voi kiistellä loputtomiin jos haluaa...mutta jossain vaiheessa asia alkaa riistäytyä käsistä...niinkuin tässä tapauksessa on jo päässyt käymään..loukkaavia kirjoituksia alkaa olla niin paljon, että olennainen unohtuu...se ei oo ennää kivvoo...
Lopettakkee jo riitely..ja heitäppä uusi aihealue kehiin...tarkoitin siis myös todella sitä, että sinulla on hyviä aihealueita keskusteluihin, kuten oletkin varmasti vastausten määristä huomannut, että ihmisiä kiinnostaa...Eläkee immeisiks...=)
- Srilankalaisen puoliso
Te, ette todellakaan ole ymmartanett mita olen kirjoittanut. Kerrataan viela, sitten saa luvan loppua, ainakin minun osaltani.
BI= aivan samantekevaa minulle. Mutta koin asian aika hauskana, kun se tuotiin esille Aasian katastrofin yhteydessa. En ymmartanyt miksi, joku haluaa julistamalla julistaa olevansa JULKI BI. Keta kiinnostaa, muiden seksuaalinen suuntautuneisuus ?( tunnen itsekkin muutaman homoseksuualin ja he eivat ainakaan todistele yhtikas mitaan )
ISA TELTASSA= en todellakaan herjaa sellaisen ihmisen kohtaloa. Olen pahoillani hanen puolestaan. Mutta senkin tama "yty" kertoi leuhkien, isa asuu teltassa ja tulee hyvin toimeen elakkeellaan.(huoh)
SIVARI= ihan hyva-juttu eli siina ei sen ihmeellisempaa.
MIES KEITTIOSSA= hyva sekin !!!
KOIRIEN LELULAATIKKO= hienoa !!!
Nama asiat vain kaikessa hullunkurisuudessaan tuntuivat hauskalta. Ihmeellista, etta yhden ja saman ihmisen elama on noin ratki-riemukasta.
Naetteko itsekkaan satiiria,
isa teltassa ja, kuitenkin koirilla on lelulaatikko. jne...
Lue vaimosi kirjoituksia ja sano vasta sen jalkeen, etta mina olen kirjoittanut loukkavasti.- Infi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000006044854
olen lukenu kaikki keskustelut. yön tytär on tempperamenttinen, se on ollu jo selvää päivästä yksi.
sinä taas...
voisit itse ihan hyvin olla se joka tekee paljastuksia, täyttää keskustelut loukkauksilla ja muilla törkeyksiä. enkä epäilis jos näin olisi.
rekkaa nikki, käytä sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816