Voiko elämä muuttua näin paljon...

Terve suomalainen mies vm -72

En tiedä missä mättää, mutta kolmekymppisenä on lähes mahdotonta löytää naista. Olen seurallinen, mukava, kiltti, 175/80, kohtelias, hyvin toimeentuleva juristi. Ja vielä komeakin. Nuorena oli vientiä kuin millä mitalla ja päädyinkin avoliittoon. Kiltisti elin vaimokkeen kanssa 6 vuotta. Nyt kun taas on sinkkuna, ja naisen kaipaus on kova, ei mistään ketään löydy. En etsi edes mitään 22 v. huippumallia, vaan ihan tavallista, oman ikäistäni, rehellistä sosiaalista suomalaista naista isolla N:llä. En ultracoolia lääkäri-juristi-tuplatohtori-city-aerobic-tofu-viilettäjää, vaan terveet elämänarvot ja itsekunnioituksen omaavaa yksilöä millä tahansa koulutuksella. Ei luulisi etsinnän olevan vaikeaa, mutta kuinkas ollakaan. Kaupungista ei löydy juuri muita kuin edellä mainittuja viilettäjiä, joita ei kiinnosta kuin kansainvälinen työkokemus ja viimeisimmät gourmet-vinkit. Seksi on ollut kyllä näiden kanssa hyvää, mutta kun ei viini-lehden tilaus kiinnosta, niin ei kiinnosta tällaiset naisetkaan.

Voiko todellakin elämä muuttua kuudessa vuodessa näin paljon? Pitäisi varmaan pyrkiä vaan ajassa taaksepäin tai tyytyä kakskymppisiin ei-niinku-omaa-tahtoa-tai-jotain - tyttöihin.

T. Pettynyt

17

3492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sassuPii

ihmetellyt minäkin sillä erolla,että missä ne miehet luuraa?? Minä en halua elämääni mitään keskenkasvuista-pintaliitäjä-juppia, joita Helsingin yöelämä on pullollaan...

Siihen tulokseen olen tullut etten ainakaan ravintoloista hakemaani löydä, enkä edes niistä enää etsi. Itse olen absolutisti ja ilmeisesti jonkin sortin vakava uhka ravintolamaailmassa pörrääville miehille... ;)

Vaaliiko kukaan enää ns. elämänperusarvoja? uskollisuus,rehellisyys,lojaalisuus,aito välittäminen ja mutkattomuus...sitä minä kaipaan. En halua materiaa tai mammonaa, en näyttelyesinettä rinnalleni vaan aidon ihmisen jonka kanssa jakaa elämää. Nauraa, itkeä, hullutella, olla vakava, pohtia ja piirtää selkään kuvia....pieniä asioita, jotka kuitenkin niin tärkeitä.

Ja usko pois, minulle on ihan sama mitä ammattikuntaa kukakin edustaa. Kunhan osaa itsestään huolta pitää, ettei tarvitse aikuiselle äidiksi ryhtyä ;)

Lumisin terveisin ja lämpöisin halauksin:
      Terve suomalainen nainen vm -74

• Nainen31

Kuule, sinä olet ihan löytö!!!! Mutta ehkä me, kuvaamasi elämänarvot omaavat naiset, olemme täällä kotona viettämässä perhe-elämää. Biologinen kello on ajanut meidät jo avioliittoon ja lasten tekoon.

• Pekustan

Toden totta. Olen 38 täyttänyt mies ja olosuhteiden pakosta nyt sinkkuna. Kierreltyäni ja kaarreltuani aikani huomasin ettei ikäisiäni naisia ole.
        Ne ovat kaikki perusteneet perheen.
        Vapaana on muutamia viillettäjiä jotka eivät kiinosta minua. Ainoa vaihtoehto on siirtyä nuorempiin naisiin.

• Meri
        Pekustan kirjoitti:

Toden totta. Olen 38 täyttänyt mies ja olosuhteiden pakosta nyt sinkkuna. Kierreltyäni ja kaarreltuani aikani huomasin ettei ikäisiäni naisia ole.
        Ne ovat kaikki perusteneet perheen.
        Vapaana on muutamia viillettäjiä jotka eivät kiinosta minua. Ainoa vaihtoehto on siirtyä nuorempiin naisiin.

samanikäisiä naisia, muttei miehiä vapaana -ne kaikki ovat perustaneet perheen :)
        Arki ja työ vievät aikaa, monella vapaalla naisella on lapsi/a ja vkl:t kuluvat kotitöissä, ravintoloihin ei ole aikaa eikä intoa.

• Mietityttää
        Meri kirjoitti:

samanikäisiä naisia, muttei miehiä vapaana -ne kaikki ovat perustaneet perheen :)
        Arki ja työ vievät aikaa, monella vapaalla naisella on lapsi/a ja vkl:t kuluvat kotitöissä, ravintoloihin ei ole aikaa eikä intoa.

Niin, mutta löytyykin niitä naisia, jotka eivät ole vielä perustaneet perheen. Me (ei vielä ole perheen perustanut) keskitymme aivan muihin asioihin ennen kuin ikä tulee huomaamatta. Siinä iässä aletaan etsiä, mutta sopivaa ei vielä tullu eteen.

• Ihmisiän jo opiskellut 40 v...
        Mietityttää kirjoitti:

Niin, mutta löytyykin niitä naisia, jotka eivät ole vielä perustaneet perheen. Me (ei vielä ole perheen perustanut) keskitymme aivan muihin asioihin ennen kuin ikä tulee huomaamatta. Siinä iässä aletaan etsiä, mutta sopivaa ei vielä tullu eteen.

Niin huomasin tuon saman kyllä miehissäkin ku oma a-liitto kariutui.Näitä erikoisuuden erilaisia olentoja kyllä löytyy ja heidän mitä erilaisemmat ongelmat siinä sivussa. Ihan perusarvot kunnossa olevaa yhteisen "yrityksen" perusmiestä en ole vielä tavannut,joka kommunikoi asioita asiatasolla mutta osaa myös tunteilla,syödä HK sinistä nuotiolla ja kulkea ryhdikkäännä vaatteissa kuin vaateissa ja olla vaivautumatta hiljaakin. Mutta olen varma että nämäkin yksilöt jossain lymyilevät meitä odotaen,Eikö?

• Meri kirjoitti:

matematiikallani ajatellen ajatuksenjuoksusi tuntuu hieman oudolta... ei meitä miehiä nyt kolmenkympin ikäluokassa vielä niin paljon vähemmän ole. Onhan se toki aika epätodennäköistä että tapaa ketään, jos ei kerran käy missään. Sinkkumiehet käyvät töissä ja pesevät pyykkinsä siinä kuin naisetkin, se miten ja missä viettää vapaa-aikaansa, onkin sitten jo henkilökohtainen valinta. Tiedän jo etukäteen, mitä yh-äidit vastaavat em. väitteeseeni, totean vain, että kaikilla heidänkin lapsillaan on isä.. ja useasti ns. vapaailta onkin vain järjestelykysymys!

• Punatukkainen

Hyvää kannattaa odottaa.
      Itse olen eronnut.Vapaana
      viisi vuotta,Tää aika on
      ollut elämäni parasta aikaa.
      Tarjontaa olisi mut olen
      oppinut elämältäni paljon.
      Vapaus on kultaa.En etsi
      ketään.Se tulee vielä jos
      haluu sitoutua.Sinulle
      toivon ettet menetä uskoasi.
      Odota älä kiirehdi Sinulla
      on kaikki hyvä edessäsi.
      Nauti vapaudestasi niin
      teen minäkin.Odotetaan
      kevättä yhdessä.
      Terveisin Punatukkainen
      Itä Suomesta.

• nainen30

Olen samassa tilanteessa ja myös pitkä suhde ollut joskus. On tullut mietittyä samaa, miksi ei tunnu löytyvän, vaikka meitä sinkkuja tuntuu olevan pilvin pimein tarjolla. Miksi me ei kohdata? Pelottaa välillä, et jos sitä omaa perhettä ei saakaan koskaan, silloin elämän tarkoitus kyllä minimoituu. Kaipa se täytyy vaan uskoa, että joskus....Eihän se mies etsimällä löydy:)

• paistaa se päivä..

Juttu on valitettavasti niin että siinä 3-kympin hujakoilla kun kaikki tuppaa olemaan naimisissa.
      Valta osalla kumppani on löytynyt ja baareissa pyörii ne "jämät". Tietysti on uusiosinkkuja, mut niiden löytyminen onkin sitten toinen juttu.
      Itse ehdottaisin nettiä, chat tms.. ei siinä ainakaan huonommaksi asiat mene. 3-kymppiset on baarimaailmassa väliinputoajia, alle 3-kymppisille on seuraa kuten myös yli 4-kymppisille. Onnea matkaan, kyllä se vielä tulee vastaan.

• Nainen -72

Tässä neljä vuotta sinkkuna olleena ihmettelen myöskin, että missä kaikki kunnolliset miehet luuraa??? Useasti saan kuulla olevani kaunis, iloinen ja fiksu nainen. En ole korkeasti koulutettu, mutta toimeen tulen omillani. Minulle kelpaa ihan tavallinen suomalainen mies. Ei tarvitse olla rikas eikä malli. En hakemalla hae miestä enkä ole epätoivoinen. Olen myös päättänyt, että jos ei kunnollista miestä kohdalle satu, niin elän yksin ja lapsettomana. Kaksin olisi kuitenkin kivempi kuin yksin :)

• sinkku33

En näet ole myöskään ainut joka asian havainnut.
        Oli yllätys että 30-35 vuotiaita kauniita,normaaleita,huumorintajuisia,normaalin ajatusmaailman omaavia naisia on liikkeellä vähän, saati sitten vapaana. Allekirjoittanut itse on ainakin ajatellut olevansa sellainen, miespuolinen. On se sitten vaikea löytää kys. ikähaarukasta itselleen kumppani... kaksin aina kaunihimpi...
        Niin ja väkisin ei kannata ottaa ketään, eikä huonompaa kuin entinen...

• täti moonika

No jo on, kannattaa käydä kaupungeista vähän kauempana naista katselemasta, maalta sinä sen onnen löydät varmasti:)

• kaa-tuu...

Juuh, ei ole tarkoitusta elämällä, jo 31 v, pari todella lyhyttä seurustelusuhdetta, muutamia yhden illan juttuja...Tylsä työ, tylsä elämä. Jotain täytyis tehrä...mutta mistä saisin voimaa?

Täytyy myötää että hieman kateellinen ja katkera olen sisarilleni ja kavereilleni, joilla elämä tuntuu pyyhkivän hienosti. Ja hävettää kanssa, ja surettaa vanhempieni puolesta...

Kyllä, koen olevani epäonnistunut ja tyhmä.

• Minä

Naisena on ihan sama ongelma.En ole koskaan kaunis ollutkaan, mutta nyt sen painoarvon vasta huomaa.Kun en edes osaa ajatella olevani vanha, sillä olen hiukan erilainen nainen..Ei meikkiä eikä rimpsuja, ei kapakkakierroksia, ei harrastuksiakaan, mitä nyt musiikki sellainen on.Jos aika sopiva mies osuu kohdalle, on hän varattu (ei kiitti), homo (ei toimi) tai sitten hän kammoaa musiikkikammoani niin kovin, että homma kariutuu siihen. No, sinkkuna on OK, eipä ole parisuhdeongelmiakaan, mutta eipä ole seksiäkään, sehän tässä harmittaakin, rehellisesti.

• Minä taas

"kammoaa musiikkikammoani" Mitä helvettiä tuo nyt oli? Siis korjaus: kammoaa musiikkiMAKUANI..Jessus, ei ole tosiaankaan koulutusta tuon vertaa..

• juristi!

Oletko ehkä etsimässä väärästä paikasta?! ehkä yrität liikaa ja vääränlaista henkilöä?!
      Itse jäin juuri sinkuksi ja minua ihan hirvittää ajatus lähteä ulos " etsimään" itselleni uutta rakasta.
      Se on aika rankkaa puuhaa löytää joku kuka on samalla aaltopituudella ja kemiat toimisi.
      Itsekin olen viehättävä ja sosiaalinen mutta rehellisesti sanottuna mikään ei ole niin karseeta kuin humalassa ja puutteessa olevat miehet.
      Tsemppiä sinulle!
      p.s jos haluat lähteä kahville laita viestiä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe