TV veneeseen

Porilain

MIstä löytyisi pieni DTV 12V neneeseen ?

19

159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porilain

Typo virhe : tietenkin veneeseen.

• Suomen ensimmäinen telkkari sisäänrakennetulla digiboksilla oli 17" Humax. Tehty toimimaan 12voltilla ja syöttää myös antenniliitäntään virtaa vahvistinta varten.
      Tuli ostettua venettä varten mutta jäi kotiin kakkostelkkariksi. Laatu ilmeisen hyvä koska toimii moitteetta vieläkin jokapäiväisessä käytössä. Maksoi 10vuotta sitten tasan 1000€!
      Ei varmaan ole enää myynnissä mutta käytettynä voisi löytyä koska niitä kuulemma silloin myytiin satoja.

• TV-matkailija

Meillä on finlux merkkinen tv. Näkyvyyden kanssa on ollut vähän ongelmia, vaikka on vahvistinantenni. Ainakin Taalintehtaalla on singnaalit hukassa. En tiedä miten järvialueella näkyy. Onhan siitä sadepäivinä iloa.

• Glomexplusfinluxrocks

Äkkiseltään tämä näyttää ainoalle asialliselle kommentille ketjussa. Finlux on halpa ja meillä malli jossa DVD soitinkin samassa. Taitaa olla jo kohta 5v ollut käytössä. Kuva näkyy glomex:in ufolla hyvin ja yleensä maksukanavia myöten. Liikumme pääasiassa tosin rannikolla, joten en tiedä mikä tilanne jos reissut suuntautuu ihan ulkosaaristoon.

• Ainatv

Itse ostin clas ohlsonilta, tosin pieni ja ohut digitv n.7". Maksoi n. 120€. Laite yllätti positiivisesti toimivuudellaan ja näkyy hyvin Suomenlahden rannoilla.

• VaikeaaOn

Tämä mahdollisestikin sivuaa aihetta, mutta mistä pirusta toinen teräväpiirtonäyttö tutka/plotteri/kaiku-monitoiminäytölle, siis monitori jossa olisi erotuskykyä ja terävyyttä, sekä mahdollisesti myös WiFi mahdollisuus. Sitten se vaikein osa, edullinen !

• Saman sortin ongelmaa pukkaa, tämän Furunon apunäytöksi ala-ohjaamoon. Nyt on 9,7" Androidi tabletti, joka kai välttää ensialkuun, mutta kyllä kunnon n. 10-12" monitori kiinnostaisi.

• teevee24

Itse huomasin että netin kautta (puhelinverkko) tulee paremmin kuin TVsignaalin kautta. Tabletilla näkee hyvin kun ottaa jonkun TV palvelun (saahan sen kuvan tietysti tabletista sitten telkkariinkin jos sellainen on, mutta tosiaan puhelinverkon kautta parempi signaali saaristossa. Eroja tietysti voi olla paikasta riippuen). Onhan noita 13" tuuman tablettejakin. Itsellä 24" tuuman 12v telkkari ja 10" tabletti.

• Pixelöintiä
        teevee24 kirjoitti:

Itse huomasin että netin kautta (puhelinverkko) tulee paremmin kuin TVsignaalin kautta. Tabletilla näkee hyvin kun ottaa jonkun TV palvelun (saahan sen kuvan tietysti tabletista sitten telkkariinkin jos sellainen on, mutta tosiaan puhelinverkon kautta parempi signaali saaristossa. Eroja tietysti voi olla paikasta riippuen). Onhan noita 13" tuuman tablettejakin. Itsellä 24" tuuman 12v telkkari ja 10" tabletti.

Terve , kerro enemmän tuosta vastaanotosta puhelinverkon kautta. Mitä pitää mennä ostamaan?
        Minulla on 19 inch TV ja Glomex, mutta joskus täytyy sitä herkkyys säätöä ruuvata tarkasti, jotta saisi sen näkymään.

• netti_TV

No tablettiin lataat jonkun TV palvelun (Itsellä DNATV, mutta Elisalla ja Soneralla lienee vastaavat joissa voi tallentaa ohjelmia ja katsoa suoria lähetyksiä, sitten on myös Watson, booxtv ja eri kanavien omat palvelut), useimmat toimivat varmaan myös läppärissä (en noista kaikista ihan varmasti tiedä). Toi DNA maksaa 6,5 euroa/kk, hinnat varmaan suunnilleen samoissa noilla muilla.

Tabletissa tai kännykässä täytyy tietysti olla nettiliittymä (4G:ssä olisi hyvä olla tuki 800Mhz taajuudelle)

Kuvan voi sitten tabletista toistaa myös telkkarissa (näytöllä), siihenkin on monia tekniikoita, itsellä MHL HDMI kaapeli.

• Pixelöintiä

Kiitoksia tiedoista. Tuota täytyy kokeilla, jos vaikka se pätkiminen jäisi pois :)

• Tvonvainmonitori

Ei taida olla järkeä hankkia digiteeveetä kun digiboxi riittää. Sitä voi käyttää kotona ja veneess tai mökillä kortilla tai ilman

• töllöttelijä

joo,
      Mikä tahansa läppäri on telkkari niin veneessä kuin kotonakin. Jos ruudun koko ei riitä, sitten vain viereen niin iso monitori ku veneeseen mahtuu ja kaapelilla kiinni.

• Onsevaikiaa

Ei se ihan noin auvoista ole. Ihmiset mielellään katsovat sitä ohjelmaa , joka juuri nyt tulee televisiosta, eikä mitään vanhoja tallenteita. Yritin juuri katsoa nelosen "Joanna Lumley" -ohjelmaa (alkoi klo 11). Mutta ei onnistu. Nelonen Ruutu rupeaa mainostamaan jotain ilmaista kokeilua ja pitäisi kai rekisteröityä, että pääsee eteenpäin. Kuitenkin siinä sanotaan , että tämä kuuluu maksulliseen Ruutu -palveluun. Eli en pystynyt katsomaan sitä.

• nuurdikki

Kai siitä läppäristä tai tabletista voi katsoa suoranakin lähetystä. Ainakin YLE:n ohjelmilla toimii ihan hyvin.

• boksion
        Onsevaikiaa kirjoitti:

Ei se ihan noin auvoista ole. Ihmiset mielellään katsovat sitä ohjelmaa , joka juuri nyt tulee televisiosta, eikä mitään vanhoja tallenteita. Yritin juuri katsoa nelosen "Joanna Lumley" -ohjelmaa (alkoi klo 11). Mutta ei onnistu. Nelonen Ruutu rupeaa mainostamaan jotain ilmaista kokeilua ja pitäisi kai rekisteröityä, että pääsee eteenpäin. Kuitenkin siinä sanotaan , että tämä kuuluu maksulliseen Ruutu -palveluun. Eli en pystynyt katsomaan sitä.

Anysee digiboksilla näkee suoraan tv lähetykset

• ta-vu-vii-voil-la

lue kirjaa tai aku ankkaa

• RillitHuurussaMerelläkin

Finlux 22" sisäänrakennetulla DVD:llä löytyy ainakin Expertiltä. Ihan laatupeli, ostin viime vuonna ja maksoi reilut 200€. Jos on signaalin kanssa ongelmaa niin se on käytännössä aina antennissa/kaapelissa, TV:den herkkyys kyllä riittää.

• vatsouevöri

Itellä on mukana uistellessa tabletti johonka tökkään kiinni Elgato EyeTV Micro palikan. Hyvin näkyy telkkarikanavat, nou proplem vatsouevör

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe