tuli voimaan 1994. Silloin sanottiin, että vuodeksi. Nyt on kuitenkin ollut jo kauan,
tänä vuonna 22 vuotta tulee olleeksi.
Joka vuosi maksu on noussut, nytkin yli 50 euroa on nousu.
Pitkästi yli 200,00 euron lapun posti toi.
Katsastamassa pitäisi käydä ja varmaan uudet kesärenkaat ostaa, että on se autoilu kallista!
Auton käyttömaksu
8
111
Vastaukset
- jakolasku
Autoilu kallistuu koska uskon veljet jättivät makeisveron nostamatta mutta bensa kallistuu.
- reikiintyy
Tuo oli aivan omituinen asia, että jättivät makeisveron nostamatta ja sen sijaan
nostivat pensan hintaa!!
Aivan huvittaa tuo, aivan hölmöä. Hampaat vain reikiintyy kun on halpaa karkkia,
ja mitä niissä väriaineissa onkaan, kaikkia myrkkyjä.
Ei ole fiksua!
- apostolin.kyytikö
Maasedulla on pakko olla auto, muuten ei pääse minnekään.
Maaseudulla on myös pieneläkkeiden määrä suuri. Kyllä siinä kuukauden eläke menee kertaheitolla, jos meinaa saada ajopelin kuntoon.
Kyllä maaseudullekin pitäisi saada jotain paikallista joukkoliikennettä, niinkuin kaupungeissa on !!- terkkuja.kaupungista
Ei ole pakko olla autoa maaseudulla. Ihmiset ovat asuneet maaseudulla suurimman osan historiasta ja autoja ei ole ollut kuin 100 vuotta.
Rahalla saa taksilla pääsee.
Muistakaa viljellä maata, niin saatte talveksi ruokaa. Polttopuut kannattaa tehdä nyt keväällä.
- jakolasku
Eikö löytyisi kimppakyytiä tuttujen kesken?
Olen samaa mieltä, että auton pito maksaa. Ei se ole mikään säästöpossu!
Kun asuu maalla on melkein pakko pitää omaa autoa kun ei
ole yleisiä kulkuneuvoja. En tiedä minkälaisilla edellytyksillä
saa noita ns. kela-takseja. Onko oltava aivan liikuntakyvytön,
tai onko oltava lääkärintodistus vai miten tämä juttu toimii?
Ja mitä se mahtaa maksaa?
Onko jollakin tietoa?- jakolasku
Näin se toimi entisessä paikassa tuttavallani joka on omaishoitaja, jos hoidettavaa piti viedä esim. vaikkapa hampilääkärille niin omaishoitajakin pääsi maksutta samalle reissulle.
- saasitämitätilaa
Vanhemmista autoistahan on maksettu autovero jo moneen kertaan, koska niistä on ensin maksettu vero oston yhteydessä ja sen jälkeen vielä joka vuosi aina uudelleen.
Nythän hallitus poistaa oston yhteydessä maksettavan veron kokonaan ja maksattaa sen vanhojen autojen omistajilla. No sellainen hallitus meillä on, jota kansa on äänestänyt. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.
Koska ollaan demokratiassa, niin meillä on pakko olla enemmän rikkaita kuin köyhiä. Pakko olla myös niin, että rikkaiden määrä kasvaa koko ajan. Nimittäin muuten saattaisi tulla tilanne, että köyhät äänestäisivät valtaan köyhien etuja ajavia...
Köyhyyden poistaminen on jalo ajatus ja hallituksemme tekee hartiavoimin töitä sen eteen. Tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039