sähköinen dieselin siirtopumppu

kiisselinsiirto

Onko uudemmissa dieseleissä alettu käyttää sähköistä diiselin siirtopumppua vai vieläkö mekaaniset dominoi?
Onko kukaan laittanut noita jälkiasennuksena?

8

5150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joissain uusissa moottoreissa on sähköinen siirtopumppu. Kyllä, mekaanisen voi korvata sähköisellä pumpulla. Sähköisessä yleensä ainakin se etu, että ilmaantuu automaattisesti esim suodattimen vaihdon yhteydessä.

• seppomartti

Sähköisiä pa-pumppuja on aika monessa marinoidussa pikkudieselissä. Ilmeisesti toimivat. Eikös näin ole autossakin?

• tumpelotumppi

Mitenkä sen jälkiasentaminen tapahtuu ja mistä niitä saa. Itselläni Nannin 30hp kone jossa sitä ei ole. Merellä yksinään ongelmatilanteessa siitä saattaa olla suurikin apu.

Olen jo kokenut biodieselin ongelmat ja vaihtanut Racorin dieselsuodattimeen, joka paljon yksinkertaisempi vaihtaa kuin Cav suodattimet. Automaattisesti ilmaava systeemi olisi jälkiasennettuna hyvä apu. Ainakin Volvon koneissa se ilmeisesti on vakiona.

• Esim tuollainen käsittääkseni sopii hyvin:
        http://varaosatedullisesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=39/747

Sähköisen pumpun asentamisessa linjaan ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Voi laittaa alkuperäiseen linjaan sarjassa tai sitten voi purkaa vanhan pumpun välistä pois. Jos alkuperäisen mekaanisen pumpun purkaa niin monimutkaisin homma on sen asennusreijän tulppaaminen. En ehkä jättäisi sitä naksuttelemaan tyhjää vaan ottaisin pois.

• nankub

Itsellä Nannissa varalla sähköpumppu. Laita sähköpumppu vedenerottajan ja mekaanisenpumpun väliin. Vedä pumpusta piuhat katkasijalle ja kas se on siinä. Nyt jos mekaaninen pumppu rikkoutuu niin virrat sähköpumppuun ja taas mennään. Sähköpumpussa takaiskuventtiili joka päästää polttoaineen virtamaan vain moottoriin päin. Biltemasta 30 €.

• mätönetti
    • Anonyymi

Älä laita sähköpumppua mekaanien pumpun etupuolelle, koska jos mekaanisen pumpun kalvo vuotaa niin dieseliä virtaa koneen öljyn joukkoon. Eikä se toimi mekaanisen pumpun jälkeenkään koska risasta kalvosta vuotaa ilmaa pumpun imupuolelle.

• Anonyymi

On sähköinen pumppu koneessa, kone on vuodelta 2009, parasta tuossa on automaatti ilmaus polttoainesuodattimen vaihdossa.

Uusi suodatin paikalle, virta avaimesta käänetään ja pumppu alkaa surrata ja ajaa polttoaineen suodattimeen ja ilman pois pumppu pysähtyy noin minuutin jälkeen, tämä operaatio toistetaan parikertaa jonka jälkeen voi startata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      51
      2089
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1364
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1004
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe