Ranskan Passotin haastattelu

Ranskan avaruushallituksen ufotutkimusjaoston GEIPANin johtaja Xavier Passot siirtyy eläkkeelle huhtikuun lopussa 2016,eli muutaman päivän kuluttua.
Uudeksi johtajaksi on nimetty J.-P. Aguttes.
Asian johdosta tanskalainen ufotutkija on haastatellut Passotia ja olen poiminut pari kohtaa tästä haastattelusta ja kääntänyt ne tanskan kieleltä suomeksi:

....................................
Kysymys: “ Onko aikanasi GEIPANin johtajana tullut havaintoilmoituksia jotka perusteellisen tutkimuksen jälkeen ovat jääneet selittämättä vaan jäävät arkistoon tunnistamattomina?
Passot: Vuoden 2011 jälkeen olen luokitellut noin 40 havaintoilmoitusta tunnistamattomiksi, mutta mikään niistä ei ole erityisen outo tai merkillinen:Kyseessä on vain kaukana taivaalla nähty valo ja useimmiten tapaukselle on ollut vain yksi havaitsija.
................................................
Kysymys: Onko sinulla mitään henkilökohtaisia mielipiteitä siitä mistä tunnistamattomat ranskalaiset-tai muun maalaiset- havainnot johtuvat? Millaisia henkilökohtaisia ajatuksia sinulla on tässä asiassa?
Passot: Minulla on tiettyjä olettamuksia tietyistä kuuluisista ranskalaisista tapauksista, mutta ne ovat vain henkilökohtaisia mielipiteitä joita en voi todistaa; joten olen mielummin sanomatta mitään.Annetaan niiden olla ”tunnistamattomia ” kunnes joku voi todistaa jotakin konkreettisesti.
Kysymys: Onko sinulla lopuksi mitään neuvoja niille jotka ovat kiinnostuneita ufoilmiöstä ja seuraavat ufotutkimuksia?
Passot: Annan tämän kehoituksen kaikille: Älä tyydy tunnistamattomien tapausten tutkimukseen, vaan tutki myös tunnistettuja havaintoilmoituksia;sen jälkeen et enää katso asioita samalla tavalla ja sinulla on paljon paremmat edellytykset tunnistamattomien tapausten analysointiin.

5

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufotutkijaTumelius

Ei tuonut tämäkään haastattelu kaivattua läpimurtoa ufojen olemuksen ratkaisemisessa.

• heleppoahommoo

Juu. Ranskan sutin Borgi. Jos taivaalla havaintoaikaan on lentänyt lentokone tai näkynyt Venus niin kyseessä on lentokone tai Venus. Joskus Venus voi olla kolmion mallinenkin tai ikäänkuin kaksi hopealautasta olisi laitettu vastakkain. Hävittäjien on mahdotonta saada kiinni lentokoneita ja Venuksia sillä ne ovat arkoja penteleitä! ;)
      Näin on toimiston sohvalta käsin selvitetty taas mysteerit.

• todellahelppoa

Meillä on näitä äitiään nussivia ufoidiootteja jotka lentelevät pienten vihreiden miesten aluksissa huumesienien voimalla ja sitten ihan oikeita asiallisia ufotutkijoita joihin B.Borg ja Xavier Passot luetaan.

• ei-näyttöä

GEIPAN taitaa kuitenkin olla vakavasti otettava organisaatio, joka tutkii eikä haihattele. Tuskin siellä sohvalta käsin on mysteerejä selvitetty. Jokin vuosi sitten britit avasivat arkistonsa ja Popen mukaan sieltäkään ei löytynyt ainuttakaan pitävää näyttöä maan ulkoisesta vierailusta. Popea tuskin voidaan pitää pseudoskeptikkona, joka kieltää kieltämisen vuoksi.
      Olisiko tullut aika vetää johtopäätös, että varsinaista varmaa näyttöä ei vaan ole? Ei siinä lapsellinen kiukuttelu ja tutkijoiden leimaaminen auta.

• peltokuviotutkija

Ei auta, ei.
        Ufot säilyttävät salaisuutensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe