Viikkotolkulla vain yksi uutisaihe, Aasian kriisi. Onko uhrienkaan surevia omaisia kohtaan oikein, että tiedotusvälineet eivät anna hetken rauhaa? Entä jos joku on jo surutyönsä tehnyt? Haavoja väännetään koko ajan väkisin auki.
Aasia-uutisia liian paljon
4
285
Vastaukset
Nykyiset toimittajat ovat nynnyjä. Eivät pysty parempaan poloiset.
- martene
olisiko niin, että pitämällä asiaa koko aika pinnalla ohi kaikkien muiden uutisten uskotaan saatavan paremmin lahjoitusrahaa kohteeseen? ymmärrän omaisten tuskan, mutta nyt kuulee kaikkialla suunnatonta väsymystä asian kanssa. kansa, joka muutenkin masentuu herkästi, alkaa uupua tämän katastrofin alla.
nyt on aika antaa ihmisten palata arkeen. ja palata lomasuunnitelmiensa toteuttamiseen omalla tavallaan (vrt. Mönkäre ja Katainen, loma myös Thaimaaseen on oikeutettu!).
Aasian kannalta parasta apua on, että turistit eivät jätä näitä maita.
mutta, arki on arkea ja nyt on aika palata normaaliin elämään. - tämä on
Jatkuva asioiden toisto ja myös tuo uhrien nimien julkaisu(vaikka murheelliset omaiset antoivat luvankin)...nyt repostellaan lehdissä ja näillä palstoilla perheiden kohtaloita ja verrataan elossa olokuvia ruumiskuviin.
Se on totaalisen väärin juuri uhreja kohtaan ja ennenkaikkea omaisia kohtaan!
Antakaa hyvät ihmiset leporauha näille kuolleille ja kadonneille ja omaisille ennenkaikkea!
Tämä repostelu jos mikä vie omaiset ennenaikaiseen hautaan.
Ja tuosta surutyöstä sanon turtanalle sen, että kukaan ei tee surutyötä pariin viikkoon.
Kokemuksesta sanon sinulle ja kaikille repostelijoille, että suru ei lopu koskaan...ei koskaan!
Suru lievittyy ajan kanssa, mutta on haava sielussa.
Näiden uhrien omaisilla ei surutyö ole edes alkanut...he ovat vielä shokissa pitkään.
Ja omaiset, jotka eivät koskaan saa siunata läheistään haudanlepoon, eivät pääse surustaan koskaan eroon. - yön_tytär
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000006038863
Tuo on hieman toiseen suuntaan näkökanta. Olen samaa mieltä että uutisia on paljon, mutta, kuten keskustelun alussa sanon, kaikkia ei oikeasti edes kiinnosta niin kamalasti.
Ja ennenkaikkea, esim. lapset eivät todellakaan ymmärrä että mikä tämä juttu on, että kesken koulupäivän hiljennytään, mennään väkijoukolla ulos seisomaan ja aikuiset itkee, vaikkei ketään tuttua kuollut jne..
Ei se ole uhrien surevia omaisia kohtaan oikein, mutta toisaalta; ei se ole oikein niitä tavallisiakaan ihmisiä kohtaan, jotka eivät ketään menettäneet, ja jotka haluavat silti elää normaalia elämää jo.
Ymmärrän suruaikoja, ymmärrän että tapahtuma oli iso katastrofi. Mutta; maailmassa on paljon sellaista, mihin tarvittaisiin rahallista apua jne. Ja paljon sellaista, mikä jää uutispimentoon tämän takia..
Missään ei saa olla rauhassa, ilman että aasiaa tulee. Edes koulun ruokalassa, jossa on julisteet aasiasta, ja taustalla radiokanava, (mikä tahansa) jossa vieläkin, viikon, kahden jälkeen, koko ajan muistutetaan miten heillä ei ole siellä ruokaa. Että bon apetit vaan.
Ja tämä rahankeräysbuumi.. Tuntuu että siltä ei tosiaan saa hetken rauhaa, vieläkään.
joten: LOPETTAKAA JO. *huok*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806