Mulla on ihan tavallinen mummopyörä ja nyt tuli ongelma, kun pitäis ostaa taakse ulkorengas ja sisuskumi. Tuumakoko on 26 muuta en tiedä. Mitä tarkoittaa nuo 47 tai 50 ja siteeten sisuskumin venttiili pitäisi olla sellainen , että ilmaa saa ihan tavallisella halpis pumpulla?
Voiko kukaan auttaa tumpeloa?
Venttiili ja renkaat
9
133
Vastaukset
- narskis
47 ja 50 ovat renkaan leveyksiä millimetreinä. Tavalliseen ajoon kaupungissa riittää nuo nelosella alkavat rengasleveydet. Monet halpispumputkin ovat nykyään sellaisia, että sen kumisen pään voi kääntää ja sitten sopii sekä tavalliseen Dunlop-venttiilin ja Schrader-venttiiliin eli auton venttiiliin. Mutta varminta on valita tavallinen Dunlop.
- Tumpelofillaristi
Kiitos! Tämä riittikin hyvin vastaukseksi. En ajele paljon, joten Dunlopilla mennään ja neliseiskalla !
- Alkup_maantiepyöräi
Tumpelofillaristi kirjoitti:
Kiitos! Tämä riittikin hyvin vastaukseksi. En ajele paljon, joten Dunlopilla mennään ja neliseiskalla !
Venttiilien ja oman pumpun vaihto shraderiin olisi juuri helpompi valinta, koska silloin ilmaa voi käydä ottamassa bensikseltä. Dunlopin kanssa voi toki elää, mutta se on kyllä aikansa elänyt konstruktio.
Renkaan valintaan vaikuttaa myös vanteen leveys, mutta jos pysyy suurin piirtein aikaisemman levyisessä renkaassa, on turvallisilla vesillä. - Ulkosuomalainen_
Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:
Venttiilien ja oman pumpun vaihto shraderiin olisi juuri helpompi valinta, koska silloin ilmaa voi käydä ottamassa bensikseltä. Dunlopin kanssa voi toki elää, mutta se on kyllä aikansa elänyt konstruktio.
Renkaan valintaan vaikuttaa myös vanteen leveys, mutta jos pysyy suurin piirtein aikaisemman levyisessä renkaassa, on turvallisilla vesillä.Mikäs venttiilityyppi on se joka tuossa maastiksessa on? Eli perinteisen venttiilin oloinen, mutta tässä kierretään venttiilissä oleva ruuvi auki pumppaamista varten. Olin nolona pyöräliikkeen pihalla, kun nuori jannu opasti miksi ilma ei mene renkaaseen.
Tuossa on venttiilityypit selitetty:
https://www.youtube.com/watch?v=7NHzerKVQLQ&list=PLsDJucv3JYFWDpnuWS3fOVHbnr17iZ2Lx&index=9
- Alkup_maantiepyöräi
https://www.partshop.fi/category/214/sisarenkaat
tuossa on fillarin renkaissa käytössä olevat venttiilit- Ulkosuomalainen_
kiitokset
- Ulkosuomalainen_
Prestahan se. Ovat muuttuneet venttiilit sitten nuoruusaikojen. Ehkä hyvä niin; ainakin Presta näyttää pitävän 3,5 bar ilmanpaineen renkaassa pitkänkin aikaa ilman lisäkitkutusta pumpulla.
Kiitos avuliaille palstalaisille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806