Kolmitiehana

Alehandr

http://tinypic.com/r/2cgexhc/9

Tunnistaako joku kuvan hanan? Se on septitankissa. Toinen valkoinen letku vie kansiliitäntään ja toinen runkoläpivientiin. Hana on aika jäykkä ja havaintomateriaalin seuraaminen vedessä olevassa veneessä on hankalaa, joten olisin kiinnostunut tietämään onko hana:

a) Kolmitiehana (ylös/alas/off), joka letku ylöspäin on imutyhjättävissä ja letku alaspäin laskee skeidan mereen

vai

b) sulkuhana, joka yksinkertaisesti sulkee yhteyden septitankkiin (on/off).

Kiitos avusta niille jotka tämän kaunokin tunnistavat!

Runkoläpiviennissä on vielä oma sulkuhanansa.

9

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T-venttiili

Olisiko kyseessä Whalen "Diverter Valve", ainakin kovasti näyttää siltä.
      Sillä ohjataan tankista tuleva tavara jompaan kumpaan letkuun. Ilmeisesti läpiviennissä on vielä pumppu, ainakin olisi hyvä olla.

Veikkaisin, että kahvan kärki osoittaa tyhjennysssuunnan. Voit kokeilla sitä imutyhjennyksessä. Toisessa asennossa imu kasvaa, muttei mitään kulje ja toisessa tavara kulkee tai jos tankki on tyhjä, niin imua ei muodostu.

http://www.whalepumps.com/marine/siteFiles/resources/docs/resource-library/GulperToiletPumpInstallationInstructions.pdf#search="diverter valve"

• Minulla

on juuri tuo eli kolmitiehana se on ja melko jäykkä mutta eipähän tarvitse enää usein väännellä.

• Kolmitiehana se on. Tuollaisessa asennuksessa en ole koskaan ymmärtänyt sen virkaa. Pohjaläpiviennissä on sulku ja mun mielestä kolmitiehanasta ei ole kuin haittaa. Haittaa siinä mielessä, että jumittaa ja aiheuttaa harmia. Hajotessaan lorauttaa tavarat pilssiin. Mitään ei menetä jos sen tilalle laittaa haaran. Jokainen ylimääräinen liikkuva osa on veneessä, ja erityisesti paskalaitoksessa liikaa.

• Haarapussit
        spkoo kirjoitti:

Kolmitiehana se on. Tuollaisessa asennuksessa en ole koskaan ymmärtänyt sen virkaa. Pohjaläpiviennissä on sulku ja mun mielestä kolmitiehanasta ei ole kuin haittaa. Haittaa siinä mielessä, että jumittaa ja aiheuttaa harmia. Hajotessaan lorauttaa tavarat pilssiin. Mitään ei menetä jos sen tilalle laittaa haaran. Jokainen ylimääräinen liikkuva osa on veneessä, ja erityisesti paskalaitoksessa liikaa.

Jos laittaa haaran, niin minkälaisen?
        T-haara joko päästää septin sisällön ulos tai meriveden septiin. Imutyhjennyksessä ensin tyhjenee septi tai meri riippuen siitä, kumman pinta on korkeammalla.

• Haarapussit kirjoitti:

Jos laittaa haaran, niin minkälaisen?
        T-haara joko päästää septin sisällön ulos tai meriveden septiin. Imutyhjennyksessä ensin tyhjenee septi tai meri riippuen siitä, kumman pinta on korkeammalla.

Pohjaläpiviennissä on sulkuventtiili. Imutyhjennyksesä tyhjenee tankki koska sulku on tietysti kiinni. Haara olkoon T tai Y ihan miten vaan.

• koopsista
        spkoo kirjoitti:

Pohjaläpiviennissä on sulkuventtiili. Imutyhjennyksesä tyhjenee tankki koska sulku on tietysti kiinni. Haara olkoon T tai Y ihan miten vaan.

Mitä sitten tapahtuu, kun pohjaventtiili on auki?
        Jos tankki on pilssissä vedenpinnan alapuolella, niin merivesi virtaa tankkiin. Jos siinä on joutsenkaula, niin mikään ei virtaa minnekään.

Älä jätä päivätyötäsi.

• koopsista kirjoitti:

Mitä sitten tapahtuu, kun pohjaventtiili on auki?
        Jos tankki on pilssissä vedenpinnan alapuolella, niin merivesi virtaa tankkiin. Jos siinä on joutsenkaula, niin mikään ei virtaa minnekään.

Älä jätä päivätyötäsi.

Kyseessä on järjestelmä, jossa tankki on vedenpinnan yläpuolella, muuten aloittaja olisi kertonut että välissä on tyhjennyspumppu. En missään nimessä aio jättää päivätyötäni, mutta kolmitieventtiili on täysin turha osa.

• Koopsi
        spkoo kirjoitti:

Kyseessä on järjestelmä, jossa tankki on vedenpinnan yläpuolella, muuten aloittaja olisi kertonut että välissä on tyhjennyspumppu. En missään nimessä aio jättää päivätyötäni, mutta kolmitieventtiili on täysin turha osa.

Mistä tiedät että "aloittaja" olisi kertonut siinä olevan pumpun välissä. Olihan ja onhen koko asia hiukan aloittajalla hakusessa. Kuten sinullakin.

• Koopsi kirjoitti:

Mistä tiedät että "aloittaja" olisi kertonut siinä olevan pumpun välissä. Olihan ja onhen koko asia hiukan aloittajalla hakusessa. Kuten sinullakin.

Aloittaja kertoo: "letku alaspäin laskee skeidan mereen". Luetko tämän siten että tankki on vedenpinnan yläpuolella ja siinä on pumppu? Tankki on vedenpinnan yläpuolella ja kolmitieventtiilillä ei ole mitään virkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe