Uudet SUV:t: Peugeot 3008 ja Volvo XC40

Uusi_3008_ja_XC40

Peugeotin ensivaikutelmaltaan ihan onnistunut kokonaisuus visuaalisesti (toki makuasioita), mutta kilpailu tuossa (-kin) autosegmentissä on kova ja Volvokin juuri julkisti uudet tulevat ensivisiot tuohon kategoriaan joissa XC40 on onnistuneen näköinen.

"Enemmän katumaasturi: uusi Peugeot 3008 on tässä"

"Keulan ilmeessä voi nähdä jotakin taannoisesta Peugeot 5008 -maasturista, mutta tosiasiassa tämä on täysin uusi auto. Uusi 3008 on rakennettu Peugeotin uudelle modulaariselle rakenteelle, jonka päälle on helppo rakentaa muitakin koriversioita."

"Edeltäjäänsä verrattuna 3008 on kahdeksan senttiä pidempi. Erityisesti sisätilat ja tavaratila ovat kasvaneet."

- http://www.iltalehti.fi/autot/2016052321608075_au.shtml

***

"Ensimmäiset kuvat: Volvon uusi pikkumaasturi XC40 ja S40"

"Volvo on esitellyt ensihahmotelmia uudesta 40-sarjastaan, johon kuuluvat S/V 40 ja myös uusi pieni katumaasturi XC40."

"Volvon uusi pieni katumaasturi XC40 (konseptinimi 40.1) kilpailee tuotantoon päästessään muun muassa BMW X1:n, Audi Q2:sen ja Q3:sen kanssa."

- http://www.iltalehti.fi/autot/2016052321607577_au.shtml

11

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • New3008
    • turhakkeita

      Pösö noista kauniimpi ja menevälinjaisempi ja isomman näköinen -uppoaa varmaan suomalaisiin mökkiporukoihin jne. XC taas jotenkin lyhyt pelkistetty tötterö. Molemmat sinänsä turhakkeita, samat ajot ajaa halvemmilla matalilla farmareilla.

      • Uusi_3008_ja_XC40

        "Molemmat sinänsä turhakkeita, samat ajot ajaa halvemmilla matalilla farmareilla. "

        Päinvastoin. Hieman enempi maavaraa on talvien parkkipaikkojenkin penkoissa edukseen, korkeampi ohjaamo antaa paremman näkyvyyden ja selkä - ja / tai nivelvaivaisetkin, tai iäkkäämmät, sekä ei sellaiset pääsevät mukavemmin autoon ja sieltä pois.

        Mutta maku- ja tarveasioitahan nämä vain ovat ja eikös ole vain hyvä, että on valinnavraa vastaamassa kunkin tarpeisiin ja mieltymyksiin. Nauttikoon jokainen siitä mikä itseä mielyttää, vaikka siitä framarista.

        Todellista turhaketta jo muutoinkin niin lyhyessä elämässä on negatiivinen energia ja suvaitsemattomuus ;-)


      • cittariturhake

        Korkea cittari on todellakin turhake. Huonompi aina ajaa kuin vastaava matala henkilöautomalli. Arka sivutuulelle. Ilmanvastus kovempi joten suorituskyky heikompi ja kuluttaa enemmän. Rumiakin ovat. Maavaraa ei nykytalvissa paljoa tarvitse -kuka hullu nyt talvella muutenkaan minnekään lumipenkkaan ajaa ja ajotiet on suolattu. Kyllä selkävikaisetkin matalaan autoon pääsee, jos on niin kipiä niin parasta sitten vaan maata sängyssä tai mennä sairaalaan.


      • Erimielt
        cittariturhake kirjoitti:

        Korkea cittari on todellakin turhake. Huonompi aina ajaa kuin vastaava matala henkilöautomalli. Arka sivutuulelle. Ilmanvastus kovempi joten suorituskyky heikompi ja kuluttaa enemmän. Rumiakin ovat. Maavaraa ei nykytalvissa paljoa tarvitse -kuka hullu nyt talvella muutenkaan minnekään lumipenkkaan ajaa ja ajotiet on suolattu. Kyllä selkävikaisetkin matalaan autoon pääsee, jos on niin kipiä niin parasta sitten vaan maata sängyssä tai mennä sairaalaan.

        Olen jokseenkin kaikesta yllämainitusta eri mieltä.
        Aivan yhtä hyvä ajaa.
        Ei arka sivutuulelle enepää kuin muutkaan autot.
        Ilmanvastus parempi kuin monessa -90 luvun henkilöautossa.
        Kuluttaa korkeintaan hyppysellisen enemmän, mutta tarjoaakin sitten paljon enemmän. Minulla se ajaminen ei ole jostain desistä kiinni. Samat koneet niissä on kuin merkin muissakin malleissa.
        Rumia? Kaikki? Merkistä riippumatta! Just joo
        Kunnon maavarasta on todellakin hyötyä. Lumi ja huonot mökkitiet ei haittaa.
        Korkeampaan autoon ei tarvitse laskeutua eikä kiivetä. Siis parempi.
        Näkyvyys korkeammalta muuhun liikenteeseen parempi. Siis turvallisempi.
        Neliveto on yliveto. Venee nostot rampilta onnistuu liukkaallakin. Trailerin/perävaunun/kärryn hinaaminen on vakaampaa. Talvella varsinkin aivan ehdoton tuo neliveto.
        Jne...


      • totuus_löytyy

        Maavara on lapsellista pullistelua aivan kuten se että paljonko nostat penkistä salilla. Joku perusvarustettu farkku Octavia Golf ja Focus pikku bensakoneella ajaa samat asiat ja hinta vaan halvempi. Ajettavuus eri planeetalta verrattuna mihin tahansa korkeaan kikottimeen. Nuo cittarit on rumia siitä ei pääse mihinkään ja kova sivutuuli vie ne ojaan ellet purista rattia naama punaisena ja hampaat irvessä. Etuveto riittää ja on halvempi korjata, eikä neli vetosta osta käytettynä kukaan kun pelkäävät vetopyörästövikoja.


      • Omaanarvoonsa
        totuus_löytyy kirjoitti:

        Maavara on lapsellista pullistelua aivan kuten se että paljonko nostat penkistä salilla. Joku perusvarustettu farkku Octavia Golf ja Focus pikku bensakoneella ajaa samat asiat ja hinta vaan halvempi. Ajettavuus eri planeetalta verrattuna mihin tahansa korkeaan kikottimeen. Nuo cittarit on rumia siitä ei pääse mihinkään ja kova sivutuuli vie ne ojaan ellet purista rattia naama punaisena ja hampaat irvessä. Etuveto riittää ja on halvempi korjata, eikä neli vetosta osta käytettynä kukaan kun pelkäävät vetopyörästövikoja.

        Sinulla on oikeus mielipiteesesi. En kuitenkaan ole samaa mieltä. Ei välttämättä moni mukaan.
        Tuollaiselle on turha alkaa perustelemaan. Ole onnellinen uskossasi.
        Jokatapauksessa noista väitteistä paistaa hyvin läpi se, ettei kaverilla ole mitään kokemusta asiasta josta puhuu.


      • turhakkeidenturhake
        Omaanarvoonsa kirjoitti:

        Sinulla on oikeus mielipiteesesi. En kuitenkaan ole samaa mieltä. Ei välttämättä moni mukaan.
        Tuollaiselle on turha alkaa perustelemaan. Ole onnellinen uskossasi.
        Jokatapauksessa noista väitteistä paistaa hyvin läpi se, ettei kaverilla ole mitään kokemusta asiasta josta puhuu.

        Koeajettu on cittareita ja on ne vaan paskoja ajaa. Ja kulku maantiellä hyytyy ja pensa koneisena juo tautisesti


    • Uusi_3008_ja_XC40

      "ENSIKOEAJO Peugeotin uusi 3008 yllättää olemuksellaan edeltäjämallia ajaneet. Nyt nähdään täysimittainen ja lähes premiumtason katumaasturi: Nissan Qashqain hintaluokassa."

      * Uusi Peugeot 3008 on muuntunut etuvetoiseksi katumaasturiksi, vuonna 2019 kuluttua nähdään myös hybridineliveto.

      * Peugeotin iCockpit -kojelauta on yksi markkinoiden hienoimmista.

      * Uutuus-Peugeotin hinnat alkavat noin 24 000 eurosta.

      - http://www.iltalehti.fi/autot/2016101922483457_au.shtml


      Here it is ;-)

    • Uusi_3008_ja_XC40

      Tänään ohimennessä poikeksin peugeotilla katsomassa uutta 3008:a. Esillä ollut malli oli GT Line.

      Kokonaiskuva ja muotokieli sisältä ulkoa oli mielyttävä ja etuistuimet olivat hyvin muotoillut ja hyvän sivutuen tarjoavat. Laatuvaikutelma ok. Takaistuimilla ei liene kuitenkaan aikuisen kovin mukavaa useampaa sataa kilometriä matkustaa.

      Auto on melko kompakti ja tavaratila ei niin suuren suuri, riippuu mihin on tottunut. No, 5008 sitten saa enempi tilaa jos tarvitsee.

      Automaattiversiot ovat Aisinin perinteisellä laatikolla, jolla on nähdäksnei lähinnä hyvä maine.

      En ole nyt rinnastellut hintoja, mutta äkikseltään vaikuttaisi olevan saman luokan vastaaviin melko hinnakkaasti hinnoiteltu.

    • Uusi_3008_ja_XC40

      Nykyautojen hinnat kipuavat melkoisen suolaisiksi, merkistä riippumatta ellei sitten Daciaan kallistu.

      .

      "Makoisa ajettavuus ja sopivasti särmää: Onko tässä Peugeotissa voittajan ainekset?"

      "Peugeot 3008 uudistui crossover-tyyliseksi ja sai vallankumouksellisen uuden i-Cockpit -ohjaamon. Onko nyt Peugeotin aika nousta parrasvaloihin?"

      *Otimme kotimaan koeajoon Peugeot 3008-mallin 180-hevosvoimaisella dieselillä varustetun automaatin.

      *GT-versio on tehokas, mutta tässä autossa GT tarkoitti ensisijaisesti erittäin runsasta varustelua.

      *Koeajossa auton vahvuudeksi paljastui kuitenkin ominaisuus, jonka saa ilman lisävarusteita: loistava ajettavuus.

      koko artikkeli:

      - http://www.iltalehti.fi/autotestit/201612222200044066_at.shtml

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1476
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      978
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      833
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      812
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32
      745
    Aihe