Hyvät käytöstavat keskusteluissa

Täällä on monesti turhauttavaa sanoa mitään koska saa pelkästään epäkohteliasta ja syyttävää vastausta ja kun teen tämän aloituksenki, niin siihen vastaan että aloita itsestäsi jne. eikä kukaan suostu aloittamaan mitään itsestään, vaan toisesta.
Aina jonkun pitää olla syyllinen muttei itse ikinä!
Minulla on ollut tapana toimia näin, jos katsotte historiaani. Ensinnäkin katson millä tyylillä joku puhuu, joten lähestyn puhujaa sen omalla tavallaan.
Sitten jos kristisoin, aloitan usein lauseen sanoilla "mielestäni" tai "saaanen huomauttaa" tms. jotain jolla koitan välttää loukkaavaa tai hyökkäävää asennetta.
Mutta sitten kun itse saan lokaa niskaan, niin usein inhimillyyttäni asetun sille omalle tutulle portsariasenteelle joka ei välitä mitään mitä sille sanoo ja sitten tulee sanottua ehkä ikävästikin.
Mutta se mikä minua on häirinnyt ennen kaikkea on tämä yleinne asenne täällä. SE ON VIHAMIELINEN ja syyttävä, epäkunnioitava ja kaikkea sitä mitä lukee 2. Timoteuksen 3. luvussa jakeissa 1-5.
Voisiko sekin ihminen joka minua käy yöt ja päivät syyttämässä, osaisi yhden hetken verran vaihtaa kohteliaaseen ja lähimmäistä kunnioittavaan sävyyn kommenttinsa?
Jopa monet ateistitkin osaa paremmin nämä käyttäytymiskoodit kuin moni uskova.

2

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttakoon-herra

Hui, käykö sinua joku yöt ja päivät syyttämässä? Ihanko ihminen vai demoni?
      No, sti ymmärtää sun kirjoitukses...

• Niin, tätä asennettahan minä juuri tarkoitin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      66
      2379
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1755
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1604
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe