Mitä hyötyä on ollut sinulla eurosta --esm. minulle ei ainakaan mitään -- Ja jos olisin asunut Suomessa ei senkäänvertaa.
Siittä piti olla niin monenlaista hyötyä --olihan saatu valvonta joka asiaan . Perinne ruuatkin on pammaanasetettu - Kas nyt kai saa jo omiakin valmistettuja eineksiä myydä ettei se Eu ihankaikkeen ole kerinnyt . Hyötyykö se järjestö Eu--meinaan näistä kin.
Onhansielä aikalailla virkailioita jos jonkinmoisia -- Mutta tavallinen kansa on aina maksaja -- Lisää ainavaan sinne -- Ja omat kansalaiset saa vähemmä Nyt vaikka pakolaiset saa paremmin kun Opiskeliat joilta kai .taaskin vähennettiin - Ulos eu:sta Ja oma valuutta niinkun on monella pohjoismaassa jo -
No ,nyt on sitten muiden vuoro joita on höntitetty
11
163
Vastaukset
- Sakke.Jo.jonossa
Aivan niin Ulla-Mirjami. Onneksi meistä useimmat ikäihmiset pääsevät Pilvenpäällä-unioniin. Siellä meittiä ei uskottavasti höntitetä.
- flegmaatti
EMU vai EU? Ainakin joillakin menevät nuo käsitteet sekaisin.
EMU:sta ei minulle ole ollut hitonkaan hyötyä. Rahaliikenteen joustavuus on ollut pieni hyöty, lähinnä mukavuuskysymys.
EU:sta on ollut yksilötasolla hyötyä mutta laajemmisa puitteissa mielestäni se on aiheuttanut enemmän ongelmia kuin ratkaissut niitä. - näin.olln
Britit alkoivat googlaa eroäännestyksen jälkeen mikä on euu, äänestivät eron puolesta tietämättä hölynpöläystä hahhaa naurattaa nyt on alettu katua, yks hailee ihan oikee heille. Kansa on ymmällään kuinka tässä näin kävi meidät puhuttiin ympäri väärillä tiedoilla, luoja paratkoon ettei meille kävisi samoin.
EU on eliitin salaseura, jonka merkitystä ei tavallinen kansalainen
ymmärrä, koska heille ei salaseuraan kuulumisella olekaan mitään
merkitystä. Ei siis ihme, jos tällainen kysymys "mitä EU oikeastaan on"
herää brittien keskuudessa. Ollaan oltu EU:ssa iät ja ja ajat, mutta
miksi sinne menee suuret rahat ja kenen etuja siellä ajetaan? Hyvä
ja mielenkiintoista olisi tietenkin tietää mitä E edustaa.
Ei ainakaan tavallisten ihmisten etuja.
Yhteistyötä kaupan käynnissä voi tehdä muutenkin ja sopia maitten
välillä.
Nyt ollaan riidelty kurkkujen suoruudesta, mansikoitten koosta,
nuuskasta, perinneruoista, sikalan karsinoista, lehmien parsista ym. "tärkeistä kysymyksistä". Aikaa on mennyt ja rahaa palanut.
Mikä on tämän päivän hyöty esim. suomalaisille maanviljelijöille?
EU-avustuksia maksetaan milloin sattuu, Venäjän kauppa on tukossa...
Britit ovat tottuneet määräämään itse asioistaan (ja aikoinaan
melkein toisen maailman puoliskon asioista) eikä kitkuttelemaan EU:n liekassa.
Itselleni ei ole ollut eurosta pienintäkään hyötyä. Tarkkana saa olla
kun vieläkin mielessäni ostoksilla vertaan euroa kruunun arvoon, että
pysyn hintaverailussa ajan tasalla.- poisäkkiä
EU on jenkkien luoma kusetus ja rahastusautomaatti. Eroon!
- mitenkä.muuten
Jenkkien luoma kusetus hö ? Tiedätte minkä takia alunperin luotiin, pikkuhiljaa kauppa alue ja myöhemmin oma raha. Meiltä ja muualta on edustajat joiden tehtävä valvoa etujaan ja päätöksiä, euun on jatkuvasti uudistuttava en hyväksy pikkunäpertelyä. Euusta pääsee pois ei se ole vankila, siitä vaan ero niin meistä tulee maailman rikkain valtio :)
mitenkä.muuten
Mitäpä tiedät esim. TTIP:stä (Transatlantic Trade and Investment Partnership), joka on niin tarkkaan varjeltu salaisuus EU:n ja USA:n
välillä että siitä ei tavallisille tallaajille kerrota, koska sillä saattaa
olla suuri negatiivinen merkitys monelle työntekijälle?
TTIP:stä saattaa tulla troijalainen hevonen, jos siitä tulee totta.
Se on kauppasopimus USA:n ja EU:n välillä, jonka mukaan sopimus
helpottaisi yrityksiä tulemaan uusille markkinoille ja lisäämään
työpaikkoja merkittävästi. Kuullostaa hyvältä ollakseen totta ja
niinhän se onkin.
Vaarana on että yritykset eivät ota vastuuta laadusta, palkoista, ympäristösuojelusta tms.
Jos TTIP menee läpi EU:ssa saattavat yritykset, jotka näkevät voittojaan uhattavan erilaisilla säännöstelyilla, kuten jälleeninvestoinneilla, kovemmilla ympäristövaatimuksilla ja kunnollisilla työehtosopimuksilla, haastaa vaikka Suomen valtion
maksamaan suuria summia sakkoina.
Viheliäisintä tässä olisi se että mitkään EU- tai valtiokohtaiset lait
eivät purisi näihin multikansallisiin yrityksiin.
Atlantin takana on mahdottomasti yrityksia joitten näpit syyhyävät tulemaan tänne vanhusten hoitoalalle. Kuka meistä haluaa suursikalaan, vai viihdymmekö paremmin näissä kotoisissa pikkupahnoissa?- mitenkä.muuten
Minä tavallinen kansalainen, en pysyty toteamaan ollakko euussa tai ei , sen jätän asiantuntioiden arviointivaksi joilla on kyky puntaroida joka kantilta.
- flegmaatti
mitenkä.muuten kirjoitti:
Jenkkien luoma kusetus hö ? Tiedätte minkä takia alunperin luotiin, pikkuhiljaa kauppa alue ja myöhemmin oma raha. Meiltä ja muualta on edustajat joiden tehtävä valvoa etujaan ja päätöksiä, euun on jatkuvasti uudistuttava en hyväksy pikkunäpertelyä. Euusta pääsee pois ei se ole vankila, siitä vaan ero niin meistä tulee maailman rikkain valtio :)
EU:n alkuperä? Euroopan hiili- ja teräsunioni.
50-luvulla perustettu yhteisö kontrolloimaan hiilen ja teräksen tuotantoa jonka tarkoituksena oli estää huomaamaton asevarustelu.
Silloisen näkemyksen ja kahden sodan kokemusten perusteella teräksen tuotanto oli avainasemassa.
- demokratia_pelaamaan
Euroopan unionin kannattaisi liittyä Pohjois-Amerikan Yhdysvaltoihin. Lopettais Venäjäkin ohjeistamasta miten naapurimaassa pitää venäjänkielisiä kohdella. Samalla ottais kaltoinkohdellut Venäjälle, jos he sitä haluavat.
- äänestin.eu.n.puolesta
Tästä kesästä 2016 alkaen Euroopan yhtenäisyys on enemmän hajalla kuin kertaakaan ll sodan loppumisen jälkeen.
Yleensä pienet valtiot häviävät eniten näissä myllerryksissä kuin mitä tämäkin EU:n alkava hajaannus ehkä tuo tullessaan.
Kuka valtio seuraavaksi järjestää kansanäänestyksen erotakseen unionista?
Isot maat kävelevät pienen suomen tullimaksuineen, yli vaikka eroaisimmekin EU:sta. En omista mitään, eikä hävittävää ole.
Ei hyvältä tunnu lähteä kulkemaan kohti eduskunnan työn aloittamista syyskuun alkupuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009