Suuri ihme Pariisissa

aitoruu

Islanti voitti Englannin 2-1 !

Tuo tapahtui siis jalkapallon EM-ottelussa eilen. Miten pieni maa, jossa on vähemmän asukkaita kuin Helsingissä voi voittaa jalkapaalllon suurmaan, Englannin, jossa on asukkaita yli 50 miljoonaa. Kun Islannin joukkue on käytännössä pääkaupunki Reykjavikin joukkue, jossa on n. 121. 000 asukasta, Lontoon 8,3 miljoonaa vastaan, on ihme vielä suuri.

Alkuhetket näytivät vahvistavan sen, että ottelu on pelkkä läpihuutojuttu. Englanti teki maalin ja ottelu tuntui ratkaistulta. Vielä mitä? Islanti taisteli ja tasoiti. Tekipä vielä suuremman ihmeen, voittomaalin.

Voiton takana oli tarkka tutkimus ja suunnittelu. Kun pallo saatiin se pidettiin itsellä ja kuljetettiin taidolla maalin. Toinen maali oli malliesimerkki islantilaisesta osaamisesta. Pallo heitettiin kaukaa sivurajalta, jossa oli kolme Islanin palloilijaa. Noin pitkää rajaheittoa en ole nähnytkään. Pallo saatiin maalialueen reunalle, yhden islantilaispelaajan päähän, tämä pukkasi sen toiselle, joka lirutti pallon jalalla maaliin. Kertokaa nuoret tarkemmin.

Englannilla menee vielä huonommin kuin ruunella. Ensin brexit, sitten häviö yks kaks 2-1, Roy Hogsonin ero ,pääministerin perään.

Minäkin häviän täällä kun teitä on niin monta. Taidan ruveta kirjoittamaan nimimerkillä islanti, englannit jääköön teille!

4

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Islanti sai ruotsalaisen valmentajan, Lars Lagerbäckin, 2011.
      Hän tiesi, että Islanti ei IKINÄ ole päässyt missään arvokisoissa
      loppupeleihin, mutta hän sanoi että hitaasti tyvestä latvaan noustaan
      ja että taso paranee vuosien ja työn myötä.
      Niin on käynytkin. Lopputuloksesta ei vielä tiedetä, mutta
      se tiedetään että Lagerbäck on Islannissa yhtä suosittu kuin oli
      Curt Lindström aikoinaan Suomessa jääkiekkojoukkueen
      valmentajana ollessaan.

• jakolasku

Katselin viime minuutit pelistä ja kyllä tulikin hienot fiilikset Islannin voitosta. Koko Islanti juhli kotisaarellaan sekä katsomossa. Ranskalaisia tuskin voittavat mutta historiaa Islantilaiset teki jo eilen.

• ronjatytär

Ei ollut Pariisissa vaan Nizzassa.

• eräs.katsojamies

Onhan tämä hyvin erikoista; sekä Espanja että Englanti on ulkona jatkopeleistä, käsitän että pois kahdeksan joukosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe