Taatusti ostajat etukäteen, sopineet milliasen auton kunnostavat ja sitten saavat halvalla. Ei kukaan näkisi noin paljon vaivaa ja sitten myyvät pienellä voitolla, edellisessä osassakin Land Roverin muutaman satasenvoitolla. Harva edes haluaisi katolle sellaista hirveää telinettä, mutta matkailuyrittäjä tarvitsi juuri tuollaisen. Hyvä ohjelma muuten, mielenkiintoista nähdä vanhojen autojen tekniikkaa ja miten korjaavat. Olisipa tuollainen tyyppi kaverina.
Wheeler Dealers
56
3046
Vastaukset
- pajakunkku
Ihan huuhaa jätkiä. Vähänkin autohommia tehnyt huomaa sen kun ei edes paita likaannu kun ukko tekee koneremontin, eikä varaosatkaan maksa mitään. Classic Minin takatukivarsi 20 puntaa. Et tuollaista saa alle 150:n. Eikä tukivarren akselia edes tullut mukana. Sehän juuri pitikin vain vaihtaa.
- sdkjfdsklfjklsdjl
Käsineitä ja muita suojaimia on kyllä olemassa, ei ole pakko likaantua yltäpäältä paskaan autoremonteissakaan.
- jotain-tolkkua
Suomalainen varaosien maahantuonti on täysin kieroontunutta. Jokaisessa portaassa koetetaan hinta kaksinkertaistaa tai jopa kolminkertaistaa. Tolkutonta ahneutta.
Esim. pienkoneeseen orig. puola 160 € , jenkeistä tilaten 29€ ja kiinasta postissa kotiin toimitettuna 10 € . Kuka siis vetää sikamaisen ahneesti välistä ? - Maukkamekaanikko
Edd China on kuitenkin elävä legenda, entisaikojen F1 varikon kiistaton huippumekaanikko. Kipeen kokoinen kaveri, varmaan n 2m10cm. Näin aikanaan miehen Santa Podissa kisoissa.
- monessamukana
https://en.wikipedia.org/wiki/Edd_China
Tuossa ei mainita mitään F1:stä, ei ainakaan mahtuisi ohjaamoon. Näyttää olevan vajaa 201cm, pitkä joka tapauksessa. Alkuun vaikutti vähän tylsältä, mutta varmasti mukava tyyppi, varsinkin jos tekee palkatta.
Tuossa ajaa tekemällään sohvalla.
https://www.youtube.com/watch?v=aWfCczHfYSQ - KenTyrreli
monessamukana kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Edd_China
Tuossa ei mainita mitään F1:stä, ei ainakaan mahtuisi ohjaamoon. Näyttää olevan vajaa 201cm, pitkä joka tapauksessa. Alkuun vaikutti vähän tylsältä, mutta varmasti mukava tyyppi, varsinkin jos tekee palkatta.
Tuossa ajaa tekemällään sohvalla.
https://www.youtube.com/watch?v=aWfCczHfYSQTyrrell, Ferrari, Footwork, McLaren 1982-1995.
"One of the most innovative mechanic ever; we tried him to become part of our development department. However, his interest for wrenches, bolts, grease and action was his true passion and he remained in pits" - yllättävää
KenTyrreli kirjoitti:
Tyrrell, Ferrari, Footwork, McLaren 1982-1995.
"One of the most innovative mechanic ever; we tried him to become part of our development department. However, his interest for wrenches, bolts, grease and action was his true passion and he remained in pits"Ihme kun jätetty wikipediasta pois. Juuri silloin McLaren alkanut menestyä muutaman vuoden tauon jälkeen.
- nonythän
Renault Alpineen käyttivät paljon aikaa, hakivat Ranskasta, korjasivat monta vikaa ja vaihtoivat tehokkaamman kaasuttimen eivätkä saaneet yhtään voittoa. Työlle ei jäänyt mitään. Jos ammatikseen tekisi tuollaista niin ei tietysti korjaamojen tuntipalkkoja kannattaisi yrittääkään saada, mutta kohtuullinen voitto edes.
Englannissa saa brittiautojen osia varmasti paljon halvemmalla kuin muualla Euroopassa, saati Suomessa, jotain osia vaan ei saa enää mistään uusina. Minin jaksossa ihmettelen kun osti paljon huonomman, sisältä hieno ja muutenkin paremman näköinen ei kelvannut kun oli öljyvuoto, tuskin iso vika.- Kokonaismenot
Matka- ja kuljetuskuluista eivät paljon kehuskele, vaikka osa on haettu jenkeistä saakka.
- hyvä-ohjelma
He voisivat vaikka antaa autot ilmaiseksi pois mainostuloilla noita ohjelmia rahoitetaan.
- viheltäjiä
Yksinkertaistettuna kamerat ja niistä saatavat rahat ovat sokeuttaneet heidän todellisen reaalitajunsa- ja arviointikykynsä remonttien normaalihinnoittelusta.
- HyväOhjelmaKyllä
Aatelkaapa mitä itse ohjelman teko tulee maksamaan, siinä ei auton hinta tunnu missään, etenkin kun vielä huomioi mitä ne saa tv-yhtiöiltä ohjelman näyttöoikeuksista. Varmaan mainostuloakin tulee esim. tuotesijoittelusta, yrittäjiltä, valmistajilta. Ohjelman mainostaukojen mainostulot yleensä kerää tv-yhtiöt.
- 45634634
Se voiton tekeminenhän on sillä pelkästään katsojien mielenkiinnon vuoksi. Katsoja näkee että itse tekemällä voi jopa saada voittoa. Sehän on ohjelman suurimpia mielenkiinnon aiheta jäävätkö plussan puolelle. Itse saavat palkkansa TV-tuloista joten ei sillä ole heille itselle väliä jääkö 100 vai 5000 puntaa voittoa.
Ja autot ja varaosat ovat briteissä halvempia koska siellä asuu pikkusen enemmän ihmisiä ja verot on "pikkusen" alhaisempia. Paljon enemmän valinnanvaraa niin autoissa kuin varaosissa.
Aloittajalta jotenkin jäänyt ymärtämättä että se on TV ohjelma joka on tehty katsojia varten, ei ne itse saa elantoaan noista korjauksista vaan tv-tuloista.- huvia.kansalle
Pieniä ja helppoja ovat olleet remontit vanhoihin romuihin. Onkos yhtään konetta tai laatikkoa edes purettu ja rempattu isolla rahalla?
- kus-kus-tusta
Ei ihan huono ohjelma nykytarjonnassa. Monipuolista kalustoa, näytetään ja kerrotaan kuitenkin jotain korjaamisesta ja jonkinlainen kuva syntyy eri työvaiheiden haastavuudesta. Ärsyttäväkin jollakin tavalla, kuten J. Saariluoma eli ei kestä mutta on sillä hyviä juttuja.
- fkfjhfhfdhd
huvia.kansalle kirjoitti:
Pieniä ja helppoja ovat olleet remontit vanhoihin romuihin. Onkos yhtään konetta tai laatikkoa edes purettu ja rempattu isolla rahalla?
Arkisiin nostalgia autoihin kyllä koneremontteja mutta kummasti vain nuo muutaman tonnin urheilullisiin autoihin riittää muka muutama anturi ja pienet säädöt vaikka tuntuu siltä ovat poljettu loppuun?
- Lysmyinen
Edd oikaisee jossain melkein aina. Esim. ruosteisia kohtia jää alustaan. Kätevä hujoppi sinänsä.
- olihantaas
Miten ihmeessä jotkut maksaa kuppaisesta 1.6 litraisesta escort mk1 12 500€, yhtä paljon kuin paljon uudemmasta Aston Martinista 3.6 litran koneella ja kaikilla herkuilla. Korjauskulut tietysti italialaisessa paljon kalliimmat jos joutuu tekemään remonttia, mutta escortissa ei ole mitään arvokasta. Ruma malli kaiken lisäksi.
- HyväKikuliOletNero
Enpä tiennytkään, että Aston Martin on Italialainen!!!
- klssdfkjlfjskld
Escortilla on Briteissä ihan eri maine kuin täällä Suomessa. Aston-Martin on Brittimerkki eikä italiaano.
Muista että Wheeler Dealer on Brittiläistä tuotantoa eikä Suomessa tehty. Suomi on varsin outo maa verrattuna sivistysmaihin... - uskomatontaa
HyväKikuliOletNero kirjoitti:
Enpä tiennytkään, että Aston Martin on Italialainen!!!
Eikö britit ole vielä myyneetkään Aston Martinia ulkomaille kun melkein kaikki muut myyty. Ei edes korin suunnittelu näytä olleen italiasta vaikka samaa tyyliä. Joskus katsonut dokumentinkin AM valmistuksesta, mutta niin vaan lipsahti italialaiseksi, mutta et sinäkään erota kikulia ja kyrpää.
- sivistäpäsitten
klssdfkjlfjskld kirjoitti:
Escortilla on Briteissä ihan eri maine kuin täällä Suomessa. Aston-Martin on Brittimerkki eikä italiaano.
Muista että Wheeler Dealer on Brittiläistä tuotantoa eikä Suomessa tehty. Suomi on varsin outo maa verrattuna sivistysmaihin...Miksi vanhaa massatuotanto escortin romua pitäisi arvostaa lähellekään Aston Martinia?
- vääräkuva
Ihan kiva sarja, joskin antaa maallikoille täysin väärän kuvan autokauppabisneksestä. "Voitot" usein alle 1000(joka sinänsä on aika normaalia) puntaa, mutta laskennassa ei ole otettu huomioon sitä, ettei oikeassa maailmassa kellään kauppiaalla ole ilmaiseksi työskentelevää "ediä" saati pyhällä hengellä asioita toimittavaa "mikeä".
Eihän ohjelman tekijät elä autokaupalla, vaan ohjelmasta tv-yhtiöiltä saamallaan voitolla, eli heidän työ on tehdä tv-viihdettä, ei myydä autoja, taasen oikeassa elämässä autokauppias elättää perheensä, työntekijänsä ja suomessa tietenkin leijonanosalla valtiota, autojen myynnistä saamillaan tuloilla.- antaaideoita
Ehkäpä tuon ohjelman tarkoitus onkin saada ihmiset kiinnostumaan vanhojen autojen korjaamisesta ja myymisestä omaan laskuun. Ihan hyville kuukausipalkoille siinä pääsee, vaikka verottaja viekin osan jos ammatikseen tekee. Harva vaan tekee noin hyvää jälkeä, enneminkin pakkelia ruosteen päälle tyyliin.
- kannattaakoehkäei
Kun WD:n kustannuslistaa katsoo, niin on tosiaan "pientarvikelisä" jäänyt veloittamatta.
Kaikki pultit, mutterit, alustasuojamömmöt, pikkunippelit, hiomapaperit, mig-kaasut,nippusiteet, sisäpuhditukset, vahaukset, hanskat yms yms yms jutut, niitä ei koskaan näy siinä ohjelman lopussa olevassa kululistassa ja on sieltä puuttunut jopa itse korjauksen aikana vaihdettujen varaosien hintoja.
Niistä tulee vaan melkoinen kuluerä, jos tehdään muutakin kuin vaihdetaan ajovalopolttimo.
Sen verran, että jos joku miettii WD:ssä myytävien autojen hintoja, niin vertaileva apu löytyy internetistä.
http://www.exchangeandmart.co.uk/used-cars-for-sale/ford/escort/ford-escort-mk1-0-18799983- käsittämätöntäon
Toisaalta, maksaahan ne kuplavolkkareistakin hulluja hintoja, ei missään suhteessa auton todelliseen arvoon. Maksaahan ne Amerikan kovimmat keräilijät -sarjassa vanhoista öljypurkeista, mainoksista ja mistä tahansa rojusta älyttömiä summia.
Hyvä tietysti, että säilyy vanhoja autoja, mutta hinnat pitäisi pysyä kohtuudessa. Muutakin rojua museoissa, mutta mitä yksityiset niillä tekee. - entisöintipaja
WD on viihdeohjelma, jolla nyt ei ole oikeastaan mitään yhteistä verrattuna oikeaan autokorjaamotoimintaan. Rahoitus tulee pääosin tv-yhtiöltä.
Ehkä Weedeetä voisi verrata johonki entisöintipajaan.
Ihan ok vinkkejä ohjelmasta saa kuitenkin tee-se-itse mies. Muutaman korjauksen olen omaan kärryynkin tehny ohjelmasta saadun vinkin perusteella.
- Tasonkorkea
Aika monelle tästäkin porukasta riittää "Suomen surkein nikkari"- ohjelma.
- MOT-fail
Eikös Mike ja Edd ole kuitenkin ihan tosielämässäkin autoalalla, Mike on toiminut automyyjänä ja Edd Chinalla kai vieläkin on ihan oikeasti katsastusoikeuksin (MOT = Ministry of Transportation) varustettu autokorjaamo.
Ohjelmassakin korjaukset tehdään virallisesti hyväksytyin menetelmin siten että auto läpäisee katsastuksen. Edd myös on joskus autoa tutkiessaan maininnut että kyseinen vika ei aiheuta katsastuksessa hylkäystä mutta muista syistä vika korjataan. - AutoPelle
Hieno ohjelma ja mukavan leppoisa meininki.
Siitä vaan kuka tahansa tekemään samanlista Suomen telkkariin, jos sitä osaamista riittää. Kysehän ei ole pelkästä korjaamisesta vaan viihteestä.
Jos joku elämäänsä kyrpiintynyt kaiken osaaja itkee ruudussa kuinka #aska auto tämäkin on, ei sitä kukaan viitsi katsoa. Ja kun ei katsota ei ohjelman mainoskatkot saa mainostajia ja niinpä ei ohjelman tekijätkään palkkaa.
No niin kukas nyt olikaan vapaaehtoinen joka osaa tuonkin homman paremmin?- matkiavoi
Paras auto-ohjelma vaikka joitain asioita vähän ihmettelisikin, esim Mike hylkää auton pienen öljyvuodon takia ja ostaa toisen missä kaikki rempallaan. Eipähän siitä saisi ohjelmaa jos olisi pelkkä tiivisteen vaihto.
Tuskinpa tuota kukaan Suomessa tai muuallakaan sen paremmin tekisi, mutta jotkut voisi kokeilla mitä syntyisi, kuka omistanee ohjelman oikeudet. Ei edes paljon eroa jaksoissa, merkit vaihtuu ja hiukan viat, mutta silti jaksaa katsoa jokaisen.
- kjfkjfklskldlk
Onhan se varmaan tavallisenkin autokorjaamon arki tavallaan mielenkiintoista, ei varmaan montaa samanlaista päivää ole, koskaan ei tiedä minkälainen tapaus päivän aikana tulee sisään, tosin samanmerkkisissä ja mallisissa autoissa voi olla joitain tyyppivikoja mitä joutuu usein tekemään.
Pienemmissä korjaamoissa joskus käyttänyt autoa niin asentaja on sivulauseessa joskus maininnut sillä hetkellä korjaamossa olleista muistakin autoista mitä laittoa niissä on ja aikaisin aamulla korjaamon sisällä yön yli säilytyksessä olleet autot peruutettava pihalle sieltä, jotkut kotterot ei vaan tahdo helpolla käynnistyä (no tietysti voi olla juuri sen takia korjaamolla se auto!) niin tällaisia vilauksia olen sattunut asiakkaana näkemään korjaamoiden arjesta :)- Anonyymi
Omana hommana ok kunhan on aina joku auto käyttökunnossa, mutta ei toisen töissä kun aina kiire eikä virheitä saisi tulla. Vaikka olisi oma korjaamo niin asiakkaat voi olla hankalia kun korjaukset ei sujukaan kuten pitäisi.
- Anonyymi
Mike Brewerin seuraava projekti tulisi olla hän itse. Teitä on myös monia muita. Polkupyörän selkään ja laittakaa terveiset Mikelle.
- Anonyymi
Se on myös erittäin hyvä huvittavaa kuinka etenkin Mike kehuu joka ainoassa jaksossa joka autoa aina maailman parhaaksi tyyliin: "tämän parempaa muskeliautoa ei ole", ja sama lause kaikkien erilaisten autojen kohdalla vaikka ne olisivat suorastaan olleet oikeastaan paskoja jo uutena mutta silti Mike kehuu ne taivaisiin. Toinen huvittava asia on että Mike myy autot aikamoiseen alihintaan käytännössä aina: asetetaan valmiiksi idioottimaisen alhainen pyyntihinta ja varmuudeksi vielä lasketaan sitä tonnilla tunnin päästä kun ostajia "ei löydy". Sitten vielä tästä tunti myöhemmin lasketusta hinnasta AINA ostaja tinkii vielä parisataa, useimmiten pari tonnia pois ja Mike aina hyväksyy tarjouksen vaikka nurkan takana olisi aina toinen, joka taatusti maksaisi pyyntihinnan mukisematta. Kolmas huvittava on se että Mike aina ostaa autot aikamoisella hyväksikäyttöstrategialla. Moni olisi varmasti kaivannut viisitoista tonnia eikä viittä tonnia mutta Mike ei piittaa yksityisistä yhtään.
- Anonyymi
Et taida ymmärttä tuon formaatin ideaa.
Se on viihdettä ja samalla siitä saa ihan käypäisiä vinkkejä. Ei ole pakko katsoa ja aina voi aloittaa oman paremman ohjelman jos osaa. Ei taida paljon olla tunkua niistä osaajista.
- Anonyymi
Vai että "voitolla"! Ihan sama systeemi kuin suomalaisella "huutokauppakersantilla". Mitään kuluja ei ole eikä palkkaa saa, myyntihinnan ja ostohinnan ero on "VOITTOA". Sairasta huumoria.
- Anonyymi
Noissa molemmissa ohjelmissa suuri osa tuloista tulee TV-ohjelmasta, etenkin wd:ssä, mutta Aki ottaa myös melkoisia voittoja suhteessa tavaroiden arvoon ja työmäärään, %-myynti olisi huutokaupassa paljon reilumpaa. Jokainen tietysti itse päättää millä hinnalla myy, hölmöimpiä ne kahvipannun ostajat. Mielenkiintoinen ohjelma sekin ja ehkäpä moni haluaa vaan tavaroista eroon ja samalla päästä televisioon tai esittää rikasta.
- Anonyymi
Kiinan Edi on yhtä kiinnostava kuin valkoinen tapetti. Se oli hyvä se bootsimies.
Mutta paska ohjelma.- Anonyymi
Minua taas kiinnostaa enemmän autot ja korjaukset kuin henkilöt.
- Anonyymi
Edd China on entinen erikoistehosteknikko, aivan kuten Dj Nite ja itseoppinut mekaanikko, toki inssiopintoja voi olla takana. Ant Anstead on entinen poliisi, jalkapalloilija ja itseoppinut mekaanikko. Marc Priestley oli Kimi Räikkösenkin "F1 Mechanic" ja oikeasti ,näyttää osaa´van moottorikoneistushommia.
- Anonyymi
W-Dealers onkin viihdeohjelma joka saa suuren osan tuloista Tv-yhtiöltä. Tuollasilla voitoilla normaali yritys menisi konkkaan alta aikayksikön.
Mutta onhan tuo muuten ihan mielenkiintonen tv-sarja jossa näkee autojen tekniikkaa "suurennuslasilla tarkasteltuna". kun purkavat autoja ja moottoreita atomeiksi. Eipä ole montaa sarjaa jossa kerrotaan selkokielellä autoista mistä mikäkin vika johtuu, ja miten ne korjataan.
Suomen vastaavassa (latela) ohjelmassa lähinnä ryypätään, kiroillaan ja puretaan passkoja romuja ja sitten yritetään saadaa niitä epätoivoisesti kasaan.- Anonyymi
Latela vastaa enemmän niitä missä korjaavat amerikkalaisia romusta, mutta Latelassa eivät tee yleensä edes myyntiin, pelkkää harrastelua ja tulot TV-ohjelmasta.
- Anonyymi
Ohjelman alussa pitäisi lukea "Tämä ei ole dokumentti"
vaan se on lievästi ohjailtu viihdesarja - Anonyymi
On kiva pohtia käsikirjoitetun ohjelman asioita.
Vähän sama kuin pohtisi miksi Simpsoneiden hahmot ei vanhene...- Anonyymi
Mikelle ainakin tullut vuosikertoja vyötärölle.
- Anonyymi
Hmm... nyt kun mietin asiaa, niin näinhän se on... on ollut jo 20 vuotta.
- Anonyymi
Ydinsäteily estää vanhenemisen.
- Anonyymi
Kaikki osat on niin halpoja ja kummasti monissa romuautoissa on hyvät renkaat, uudennäköiset iskarit ja kelvolliset jarrulevyt yms. Moottorit ei savuta, ei kolise.
- Anonyymi
Eihän ne halua ostaakaan rikkinäisellä moottorilla olevia tai jos paljon muuta korjattavaa. Renkaat vaihtavat joskus vaikka olisi ajokuntoiset, mutta jos korjaa tai vaihtaa vanteet niin kannattaa laittaa samalla hyvät renkaatkin.
Jay Lenolla on hienoja autoja, taitaa lähes kaikki rahat mennäkin autoihin. Mitähän tapahtuu autoille kun kuolee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne halua ostaakaan rikkinäisellä moottorilla olevia tai jos paljon muuta korjattavaa. Renkaat vaihtavat joskus vaikka olisi ajokuntoiset, mutta jos korjaa tai vaihtaa vanteet niin kannattaa laittaa samalla hyvät renkaatkin.
Jay Lenolla on hienoja autoja, taitaa lähes kaikki rahat mennäkin autoihin. Mitähän tapahtuu autoille kun kuolee.Jälkipolvet myy autorämät max halvalla
- Anonyymi
Saksassa voisi tehdöä ohjelmaa Wheeler die Lers.
- Anonyymi
Sarjassa on myös hienoa nähdä miten auton eri osia teetetään tai korjautetaan pikku pajoissa. Suomessa vastaavat pikkupuljut ja ammattitaito häviää pikkuhiljaa verottajan toimesta, tai koska nykynuoriso ei halua tehdä oikeata työtä.
- Anonyymi
Voihan se olla, että suomessa asiaan vaikuttaa enemmän harrastajien määrä kuin verottaja.
Ei mahda asiakkaita riittää koko vuodeksi, jos osaa korjata Maseratin kaasuläppäkotelon, vaikka se tehtäisiin jokaiseen suomen Maseratiin.
- Anonyymi
Mutta miksi joka ainoa auto AINA kehutaan taivaisiin? Vosivat edes joskus myöntää että tämä auto on vain kolmanneksi paras tai suorastaan paska.
- Anonyymi
Myyjät kehuu kaikkia autoja mitä myyvät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951476Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231248- 50978
- 70930
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52833Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53830- 56812
- 102804
- 82800
- 32745