UHKAILU

APUA VAILLA

Olemme naimisissa, lapset ovat aikuisia. Parisuhteemme on pelkästään muodollinen ja haluaisin erota. Mieheni on erimieltä ja uhkailee tappaa itsensä jos ero tulee. Mitä tehdä? Olenko murhaaja, jos näin käy??

21

2675

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanitar

sinussa puhuu eron puolesta.. Miksi olisit murhaaja? Kahden kauppahan se liittokin on. Lapsellista puhetta mieheltä tappaa itsensä.. Tämä on vain minun mielipiteeni.

• yopollo

siitä mitä itselleen tekee, jos kerran kulkee täysijärkisen papereilla. Tosin kuulostaa siltä, että olisi aika päivittää nekin paperit.

Kiristys ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.

• Oho

Pönttö kuka kirjoitaa täys järkisille papereita?
        Hölmöjä kojotat höntti.

• yopollo
        Oho kirjoitti:

Pönttö kuka kirjoitaa täys järkisille papereita?
        Hölmöjä kojotat höntti.

niin arvaa mistä se johtuu?

• T.R.maalari.N

...eikä itsemurhalla uhkaileva tapa?

Luulen, että ihminen ei kovin helposti tappa itseään suutuspäissään. Itsemuran on todettu ennemminkin liittyvän tilanteisiin, joissa kuolema mystifioidaan rauhaksi ja turvaksi, tilanteessa josta ei muuten nähdä ulospääsyä.

Enemmän minua pelottaisi se, jos miehesi vaikuttaisi täysin tyyneltä ja rauhalliselta, tilanteessa jossa eron asiana otat esiin.

Tuollaisen reagoinni pohjalla on ahdistusta enemmän agressiota ja se riski, että miehesi muuttuu eron jälkeen häiriköijäksi on huomattavasti suurempi, kuin se, että ampuisi kuulan kalloonsa tai vetäisi itsensä kiikkuun.

ps. en kirjoittaisi näin suoraan tulkiten, ilman jonkinsortin kokemusta. Vaikka, turvallisinta toki on kirjata tämäkin kommentti, keittiöpsykologisoinnin
      piikkiin.

• ellumari

piikkiin tämäkin, mutta kyllä itsemurhalla uhkailijat toteuttavat usein uhkauksensa.
        Uhkaus on hätähuuto.
        Suljemme usein korvamme siltä, kuitaten, että sitähän se aina puhuu ja sillä uhkailee.
        Mielestäni kannattaisi kuitenkin aina ottaa vakavasti lähimmäisemme toistuvat uhkailut päiviensä päättämisestä oman käden kautta.
        Kirjaan minäkin kommenttini, vaikka jonkinlaista kokemusta onkin.

• morgan

Tee niin kuin sydämesi sanoo. Et ole vastuussa miehesi teoista, hän on jo iso poika. Luulisin että sellainen joka pitää ääntä tuollaisesta..siis uhkailee itsemurhalla..ei todennäköisesti tee niin.

• pårvers

heipä hei.
      otsikko kertoo jo kaiken.
      ei tuollaisessa suhteessa kannata olla.
      sehän on jokaisen oma asia mitä itelleen tekee,tosi mies ei syyllistä vaimoaan tämmösillä asioilla.
      taitaa ukollas olla korvienvälissä tyhjää.

• Neuvot

ovat tarpeen, mutta eivät nämä neuvojat ole vastuussa ja tukenasi, jos miehesi tappaa itsensä. Et myöskään sinä, mutta valitettavasti olet pakotettu murheesi kantamaan. Valitan, ei ole oikeaa vastausta.

• Pirre*

miehesi taholta henkistä väkivaltaa ja hän yrittää manipuloida sinua uhkailuillaan.
      Mielestäni hän on avun tarpeessa ja sitten äkkiä pois suhteesta - lehissä luulisi olleen tarpeeksi kertomuksia mustasukkaisen puolison käyttäytymisistä pahimmillaan.

• anniina

Et ole. Ulos pois muodollisesta avioliitosta. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi epäonnistuneeseen suhteeseen. Kehoita kuitenkin miestäsi menemään jonkun terapeutin luo. Jos miehesi rakastaa vielä sinua, on se hänelle rankka paikka. Asiaa tuntematta en voi neuvoa enempää. Jos mahdollista, vaihda paikkakuntaa.

• KALE53

Heippa ja onnea toivon et otat yhteyttä...

• n52

Uhkaus ei aina ole vain uhkaus,mutta et sinä ole vastuunkantaja!Hae nyt itsellesi apua,niin sitä löytyy myös miehellesi.VOIMIA!sinulle.

• ehdotan, että hakisitte asiantuntija-apua, jotta voisitte keskustella asiasta ja saisitte molemmat apua.

Itsekin olen aikoinani joutunut kohtaamaan itsemurhalla uhkailevia ja kiristäviä ihmisiä lähipiirissäni.

Onneksi sain tilaisuuden keskustella asiantuntijoiden kanssa, jotka auttoivat minua tajuamaan,
      - että minulla on oikeus myös omaan elämään ja velvollisuus pitää itsestänikin huolta ja
      - ettei avioliitto voi olla terapiasuhde, vaikka olin huomaamattani sitäkin yrittänyt sekä
      - etten voi kantaa vastuuta toisen aikuisen ihmisen elämästä, jos joku tosissaan päättää tappaa itsensä, kukaan ei voi sitä estää.

Kun oikeasti tajusin sen, opin uudella tavalla rauhallisesti keskustelemaan asiasta ja lähestymään kysymystä ihan eri tavalla.
      En ole antanut enää kenenkään kiristää itseäni asialla ja olen sanonut ystävällisesti, ettei se enää onnistu. Sen jälkeen en ole enää suostunut valvomaan öitä (edes puhelimessa) keskustellen itsemurhalla uhkailevan ihmisen kanssa. Olen tyynesti todennut, etten jaksa tästä aiheesta enää keskustalla ja toivon hänelle kaikkea hyvää sekä kehotan hakemaan asiantuntija-apua.

Esim. ex-aviomieheni alkoi ilmeisesti itsekin ajatella asiaa uudella tavalla, kun huomasi ettei voi enää minun kanssani leikitellä ajatuksella ja saada minua ahdistuneeksi. Hän kertoikin sitten jonkin ajan päästä, ettei aioa toteuttaa ajatustaan ja tunnusti sitten joskus myöhemmin alkaneensa itseasiassa pelätä kuolemaa.

En kuitenkaan koskaan kehottaisi ketään tekemään itsemurhaa, koska tiedän joitain ihmisiä, jotka ovat joutuneet katumaan sanojaan.

Kamalaa on mielestäni se, että kuka tahansa voi vaikka ihan kevytmielisesti heittää ilmaan ajatuksen omasta itsemurhastaan ja alkaa piinata sillä lähimmäisiään, jos huomaa sen onnistuvan.

Kukaanhan ei voi lopulta tietää, mitä toisen päässä liikkuu.

Toivottavasti sinä löydät apua ja saat rohkeutta jatkaa omaa elämääsi.

• japanitar

optimisti-orvokki..kiitos

• liinu

Ja shokkihoito tässä tapauksessa on, että teet selväksi miehellesi, että sinä et siitä hernettä nenääsi vedä etkä vastuuta ota kantaaksesi, jos niin tyhmästi menee tekemään. Useimmiten tämäntapainen käytös on vain yritys pitää toinen vallassaan. Itse suhtautuisin siihen vähätellen ja tehden selväksi, että ongelma on vain hänen, ei minun, mutta että viisaamminkin tietysti voisi loppuelämänsä käyttää.

• tee päätöksesi

Jokainen vastaa itsestään. Toista ei voi omalla itsetuhollaan syyllistää.
      Alistumalla uhkailujen alle, toinen saattaa kyllä tuhota sinun itsekunnioituksesi ja itsenäisyytesi.
      Älä enna sen tapahtua. Hae apua. Kysy vaikka työpaikkasi lääkäriltä, mistä voit saada apua.

• kummastuttaa

Ei kenenkään pidä suostua sen takia vain olemaan jonkun kanssa yhdessä että riippuuu väkisin ja vetoaa lapsellisella käytöksellä ,ei sellainen suhde jatku hyvin mitenkään vaan silloin on molemmilla tosihuono olla.
      Jokainen aikuinen ihminen vastaa aivan itse omaasta elämstä ja tekemisistään .
      Voit hyvin sanoa että se on hänen ratkaisunsa ei sinun ja että on olemassa paljon muita ratkaisuja joita voi valita ja ehdottomasti ehdota vain hänelle lääkärille menoa psykiatrin puoleen vain käännyttävä .
      Jokaisella on yksi elämä kukaan ei voi sitä muu elää joten oikeus on myös tehdä elämästä mahdollisimman hyvä ja päättää itse mikä on parasta milloinkin ja vastata omista päätöksistä .
      Toisen tekeminen ja elämänjärjestely ei ole sinun tehtäväsi .
      Puhu asiat selväksi älä ota sellaista vetoamista itseesi vaan puhukaa aikuisen tasolla aikuinen aikuiselle mikä on tilanne ja miksi ja jos on ongelmaa niin voi menä hakemaan vain apua sitten itselleen .

• APUA VAILLA

Lämmin kiitos kaikille vastanneille, sain paljon hyviä neuvoja ja uutta ajattelemisen aihetta.KIITOS.

• pelkuri

Minua uhkailtiin yli 15 vuotta niin," että mieheni TAPPAA MINUT, ja aivan varmasti, jos vaan uskallan jättää hänet."

Olisikin uhannut vain itsensä tappaa, niin olisin päässyt eroon hänestä. Minä olin ja olen pelkuri, ja uskon mitä ihminen sanoo. Tiesin elämäni tulevan todella hirveäksi, jos uskaltaisin erota.

33 vuotta olimme avioliitossa. Uhkaillen hän minut sai kihloihin ja naimisiin. Sellainen pelkuri minä olen!

Pääsin vihdoin eroon hänestä, nuorimman poikani ja poliisin avulla. Siitä se pelkäämäni hirveys alkoi. Sanonta: pidä vihollinen aina lähelläsi, pitää kyllä todella paikkansa! Oli todella peloittavaa, kun ei tiennyt hänen liikkeistään ja väijymisistä yhtään mitään. Ikkunat iski säpäleiksi ja yritti tulla sisään, mutta naapurin huuto hänelle, säikytti pakoon.

En jaksa muistella sitä piinaa. Yli vuoden kesti. Onneksi hänet huoli sitten, häntä itseään 14 vuotta vanhempi nainen. Ovat naimisissa, ja exä on sellaisessa kurissa nyt!!! :-)

Ihanaa, kun ei enää tarvitse kuulla haukkumisia ja pelätä lyöntejä!! Olen arka vieläkin, koska 33 vuotta teki tehtävänsä, eli hän aivopesi minut liian tottelevaiseksi.

Tsemppiä KAIKILLE saman kokeneille!!

• Tina
        pelkuri kirjoitti:

Minua uhkailtiin yli 15 vuotta niin," että mieheni TAPPAA MINUT, ja aivan varmasti, jos vaan uskallan jättää hänet."

Olisikin uhannut vain itsensä tappaa, niin olisin päässyt eroon hänestä. Minä olin ja olen pelkuri, ja uskon mitä ihminen sanoo. Tiesin elämäni tulevan todella hirveäksi, jos uskaltaisin erota.

33 vuotta olimme avioliitossa. Uhkaillen hän minut sai kihloihin ja naimisiin. Sellainen pelkuri minä olen!

Pääsin vihdoin eroon hänestä, nuorimman poikani ja poliisin avulla. Siitä se pelkäämäni hirveys alkoi. Sanonta: pidä vihollinen aina lähelläsi, pitää kyllä todella paikkansa! Oli todella peloittavaa, kun ei tiennyt hänen liikkeistään ja väijymisistä yhtään mitään. Ikkunat iski säpäleiksi ja yritti tulla sisään, mutta naapurin huuto hänelle, säikytti pakoon.

En jaksa muistella sitä piinaa. Yli vuoden kesti. Onneksi hänet huoli sitten, häntä itseään 14 vuotta vanhempi nainen. Ovat naimisissa, ja exä on sellaisessa kurissa nyt!!! :-)

Ihanaa, kun ei enää tarvitse kuulla haukkumisia ja pelätä lyöntejä!! Olen arka vieläkin, koska 33 vuotta teki tehtävänsä, eli hän aivopesi minut liian tottelevaiseksi.

Tsemppiä KAIKILLE saman kokeneille!!

Onneksi pääsit eroon ja parempaa jatkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7237
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3401
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      155
      1693
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      305
      1631
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      248
      1195
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe