Mitä tehdä?

pelokas88

Naapuriin muutti vuosi sitten eläkeläispariskunta, jolla on kaksi koiraa. Toinen koira on siitä asti minua ja perhettäni, ehkä myös muuta naapurustoa, haitannut. Koira on ilmeisesti aika vanha. Kuitenkin siis ongelmana on se, että koira on hyvin agressiivinen. Se on useita kertoja yrittänyt käydä minun, tai perheenjäseneni kimppuun (haukkunut ja murissut, mutta kaukaa olen kiertänyt). Tulen yleensä koirien kanssa hyvin toimeen, ja en tosiaan meinaa tuolla murisemisella sellaista perus koirien ääntelyä vaan ihan kunnon pelottavaa ärinää. Noin kaksi kuukautta sitten koira pääsi omistajiltaan irti ja puri isot jäljet perheenjäseneeni. Joskus pelottaa ihan liikkua ulkona. Lisäksi koira vielä haukkuu ihan kellon ympäri.

Voiko asialle tehdä jotain ja miten??

4

95

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höc

Koira on muutosta tressaantunut, tuntee olonsa turvattomaksi. Omistajien pitäisi enemmän ulkoilla sen kanssa ja tutustuttaa ympäristöön sekä tarkastuttaa lääkärillä terveyden. Puhukaa naapurinne kanssa ongelmasta.

• RikosOnrikos

Ihmisiä purevien koirien omistajat ovat yleensä itse vielä enemmän luonnevikaisia kuin rakkinsa. Oman turvallisuuden takia: POLIISILLE HETI!

"Jutteleminen" ja "sopiminen" kannattaa unohtaa alkuunsa. 100% varmuudella sama koira puree uudestaan ja purema saattaa koitua jonkun hengenmenoksi.

0-toleranssi tähänkin asiaan. Älä jätä rikosta ilmoittamatta.

• 2010å

Poliisille ilmoitus puremista. Aina.

• Tuttua mulle..........vain mulle monet koirat, jotka ei ole käyneet koiran käy -töskoulua, tekee juuri noin. Vain 3 niistä on yrittänyt tai hyökännyt mi- nun kimppuuni, syyttä suotta. Ei siis kunnolla, vaan juosseet muhun päin täysin vapaana ja sen ulkoiluttajan ilmeisesti käskemänä, se taitaa tosin kuiskata sen sille, etten mä kuulisi sitä......yks espanjalainen rakki tässä kun olin jotakin 13-v, (nyt 40-v), melkein puras mua takapuolesta kerran, ei onneksi niin tehnyt, mutta se hyökkäsi mun takamusta päin, syytä en tiedä.........en ees muista, missä päin toi tapahtu, siitä on niin kauan......... Sit tos vanhempien lähellä oli yks iso koira, joka oli onneksi aidatulla pie- nellä alueella, mutta sillä oli tapana räksyttää kuin mielipuoli vuosia...... Nyt sitä ei oo näkynyt eikä kuulunut ainakaan 10:neen vuoteen.........se räk -sytti myös äidilleni, kun se meni siitä ohi......omistajankuvatus tosin mak -soi äidille, muttei mulle mitään, vaikka sen olisi kuulunut maksaa............. Vaikkei siitä mitään hyötyä ollutkaan ennen, kuin se koira hävis..............sit vielä yks iso koira juoksi viime kesänä muistaakseni yhen talon takaa, sii- nä on osaksi aitaus, niin se juoksi sen takaa mun luo, en tiiä, oliks se viha- nen vai ei, mutta mä pelkään liian isoja, kouluttamattomia koiria, koska ne ei osaa käyttäytyä. Sit kans viime kesänä, kun olin menossa kauppaan yhen metsän läpi, niin eiköhän sielläkin ollut joku akka penskoineen ja koi -rneen, ja eiköhän se sitten juossut mun luo, en ees kutsunut noita kahta luokseni, ne vaan juoksi.............ja mitkään käskyt ei niihin tehoa, ellei niitä ole koulutettu kunnolla ja oikein.
      Ota siis yhteys viranomaisiin, kuvaa sen koiran käytöstä vaikka salaa, että sinulla on todistusaineistoa omistajia vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe