https://www.mustasaari.fi/ajankohtaista/tarjouspyynto-vaihtolava-auto/
Suomeksi ei voi laittaa kun halutaan ruotsinkielisille bisnestä.
Kaksikielinen Mustasaari
10
241
Vastaukset
- Kaksikielilisät---
Kaksikielilisät kumminkin kelpaa valtiolta aivan sutjakasti
- 666665544
hurrit osaa kyllä suomea muttei puhu suomalaisilta vaatii täyden ruotsin osaamisen
- Fatikooli
Yksikielisyys on rikkaus..?
- Lautasellinen
Niin on, mutta vain ruotsinkielisille.
- Oolannissa---
Yllättäen Ahvenanmaalla kaksikielisyys ei olekaan rikkaus
Onko meitä huijattu kaikki nämä vuodet
- 00728
onneks ne ei oo kaikki sellasia...mut oon kyllä huomannu että vaikka hurri puhuis sulle suomea ans olla kun tulee heimoveli paikalle ei sua enää edes huomata vaan väännetään sitä silliruottia mitä ei takuulla oikee svenski ymmärrä
- jannu67
Mikään ei yllätä täällä mini-ruotsissa..asunut mustasaaressa vuodesta 1973= liiankauan.Juttuja kyllä riittää siitä,miten nämä swenskatalandet hoitaa homman kotiin/omaksi eduksi tai sukulaistensa. Suomen kieliset olleet aina 2 luokkaa.
- miten.mahdollista
33 vuotta olet katsellut kähmintää. Ansaitsisit taiteilijaeläkkeen tms. tuollaisesta rupeamasta. Vaan tokkopa saat, joudut vain makselemaan entisten hallitsijoiden elämisestä. Missä muussa asiassa häviäjä korjaa potin?!?!??!?!
- jooseppi-
Meitin muija on aina ollut kakskielinen ja olen tarkastanut sen, kun meidät vihittiin.
Se alapään kieli on mun mielestä parempi vaikka ite se pitää yläpään kieltä määräävänä.- ihmeköstuo
Sellaisia ne siivoojat ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881409Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 50938
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102774
- 64731
- 33712