Seisontatuen ruostunut pultti löysällä

InnokasPyöräilijä

Pyörän seisontatuen pultti on sen verran löysällä, että seisontatuki ajaaessa aina välillä koskee pinnoihin, eli on mielestäni suorastaan vaarallinen. Pultti on ruostunut, eikä sitä kotikonstein voi kiristää. Ainakaan minun apurini eivät ole onnistuneet, vaikka muutoin ihan taitavia ovatkin. Kysyisinkin asiantuntevia neuvoja, onko tilanteelle mitään tehtävissä kotikonstein ja jos ei, löytyisikö pääkaupunkiseudulta luotettava paikka, jossa kyseinen pultti voitaisiin kohtuuhintaan poistaa.

9

455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaatoKuikka69

Vie liikkeeseen huoltoon
      puhelin luettelo keltaiset sivut

• tunkeutumisöljyä

En tiedä mitä on jo yritetty, mutta täytyy yrittää suihkuttaa kierteisiin jotain irrotusöljyä (CRC Rost Flash?). Jos pultti ei senkään avulla ala pyöriä, niin pultin kanta täytyy varmaan hioa pois Dremelillä tai vastaavalla ja laittaa uusi seisontatuki.

• Pultitrules

Miimikko asialla...:)

• Jos ei mikään edellä listattu konsti auta niin rautasahalla pultti poikki. On tosiaankin jopa hengenvaarallinen jos pääsee osavassa tilanteessa pinnoihin.

• joseivieläoo

Ensiavuksi voi sitoa jalan kiinni, ettei pääse pinnojen väliin.

• InnokasPyöräilijäAp

Kiitokset kaikille vastaajille neuvoista. Kaikkea on kokeiltu, paitsi huoltoa. Yritän löytää sellaisen paikan, jossa toimenpide voitaisiin tehdä odottaessa, sillä tarvitsen pyörää päivittäin.

Yllättävän tiukassa tuo ruuvi (kuusiokokoruuvi lienee oikea termi) on. Seisontatukea pystyy hieman liikuttamaan, mutta kiristäminen tai ruuvin poistaminen ei ota onnistuakseen.

Väliaikaisena ratkaisuna on rautalangasta (siis ihan kirjaimellisesti) väännetty "pidike", jonka päällä seisontatuki lepää ajomatkan ajan. Jos tuki on tarpeen saada käyttöön, se onnistuu rautalankaa kääntämällä.

Jos vielä tulee mieleen hyviä huoltopaikkoja tai ideoita, niin kaikki otetaan ilolla vastaan.

• joskushankalia

"Yllättävän tiukassa tuo ruuvi (kuusiokokoruuvi lienee oikea termi) on."

Olet varmaan jo kokeillut, mutta kysyn kuitenkin.
        Oletko käyttänyt vasaraa apuna? Muutama napakka isku kuusiokoloavaimeen voisi auttaa.
        Toinen keino on käyttää jonkinlaista vipuvartta apuna, jolla saa enemmän vääntövoimaa.

• InnokasPyöräilijäAp

Kiitokset neuvosta. Vasaraa on kokeiltu ja vipuvarttakin. Välillä ruuvi on tosi vähän liikkunut, mutta sitten jäänyt jumiin, eikä sen kummemmin kiristäminen kuin löysääminenkään ole valitettavasti onnistunut : (

• narskis

Onko siellä päin kyläseppää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe