Tampereen seutu. Isoja järviä ja vesistöyhteyksiä satojen kilometrien edestä, muttei ainoatakaan pajaa tai seppää, joka hallitsee dieselit, akseliston ja potkuripuolen.
Tuli taas todistettua, että työ ei maistu suomalaisille eikä raha kelpaa. Muutettava rannikolle ja alettava maksamaan veroeuronsa sinne.
veneilyn takapajula
8
113
Vastaukset
- 7ja4
Oliskohan kyse siitä bisnes ei ole oikeasti mahdollista. Jos työstä pitää maksaa alv:t niin ei kukaan viitsi hommaan ryhtyä kuitin kanssa. Liity pakalliseen pursiseuraaan niin pääset muutamassa vuodessa sisäpiiriin ja hommat hoituu ilman kuittia.
- verot
Ei ALV taida olla mikään ongelma, mutta muut palkan sivukulut (eläkemaksu suurin, myös YEL) tekevät tietenkin osansa. Palkollisen osalta valtaosan niistä maksaa työnantaja. Sivutyötä tekevä huomaa mitä on progressiivisen verotuksen vaikutus kun lisätulon ennakonpidätys on neljäkymmentä prosenttia.
Montaa muuta yrittäjää kyllä löytyy joka saralle mutta veneiden laittajat on vähissä. Meidän seurassa kädentaitoa omaavat rassaavat paattinsa itse ja vaikka isolla rahalla yrität korjaajaksi saada, keksitään ties mitä verukkeita.... joka ei osaa asennushommia ilmeisesti luopuu veneilystä.
Sen näköisiä tee-se-itse kapistuksia täällä veneet ovatkin. Taitaa harvojen "jahtien" huoltomiehet tulla rannikolta käymään?
Veneiden lisäksi korjaamon täytyy toki tehdä muutakin hommaa, että pysyy elannon syrjässä kiinni.
Monelle ammattimiehelle, joka osaisi, maksetaan yhteisestä kassasta mieluummin kotiin ilman vastiketta kuin työstä palkkaa. - korjaus
"Jos työstä pitää maksaa alv:t niin ei kukaan viitsi hommaan ryhtyä kuitin kanssa"
Alvi on kulutusvero, jonka kustannus kohdistuu puhtaasti kuluttajalle. Alv velvollinen sitävastoin saa vähentää sisältyvän veron hankinnoista jotka liittyvät toimintaan.
Jos huoltotyöstä veloittaa 60eur tunti tekee se verollisena 74,40.
Mutta ap on oikeilla jäljillä, onhan noita muitakin keinoja kuin veneiden rassailu nyrkit savessa....
- MustaTulevaisuus
"Ilman kuittia"
Siis harmaa talous vallitsee?? Proletariaatin tunkkaisena etäpesäkkeenä Tampere edustaa takapajuisuutta kaikessa muussakin kuin vain veneilyssä. Hyi helvetti!
- NäinOnNäkyleipä
Niin, siellä vielä 2000-luvulla aiotaan rakentaa 1800-luvun keksintö, ratikka!
- MustaTulevaisuus
No aika heikosti saatavilla tuota ammattitaitoista työväestöä täällä on... työttömyysprosentti onkin sitten valtakunnan kärkikastia suurista kaupungeista.
- Runkolinja
NäinOnNäkyleipä kirjoitti:
Niin, siellä vielä 2000-luvulla aiotaan rakentaa 1800-luvun keksintö, ratikka!
Eihän nyt stadilaisille voi sellaista yksinoikeutta antaa. Neljäkymmentä vuotta sitten rollikkajohdot revittiin alas. Neuvostoliitosta tuotiin halpaa naftaa ja kelpasi busseilla ajella. Naftan hinta on muuttunut kun venäläiset ei sitä enää ilman anna. Sähkö kiinnostaa taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816