Otsikko kertoo kaiken. Mulla on tulossa syksyllä cooperin testi. Mulla on p*ska kunto. Olen jaksanut juosta 12 minuutin aikana semmoset 1900 metriä joka vuosi ;.; Tarkotuksena olisi parantaa juoksukestävyyttäni jotta saisin juostua ainakin yli 2000m
Auttaako jos aloitan pyöräilemisen ja pyöräilen vaikkapa 20km joka päivä? Tiedän että hölkkääminen kehittää juoksukestävyyttä mutta mä suoraan sanottuna inhoan sitä yli kaiken, tykkään kyllä pyöräillä mutta en ole varma kehittääkö se samoja lihaksia kun hölkkääminen.
Parantaako pyöräily juoksukestävyyttä?
3
740
Vastaukset
- Alkup_maantiepyöräi
Parantaa paljonkin, eikä tuolta tasolta aloittaessa tarvitse edes välittää pyöräilyn vaikutuksista kimmoisuuteen, mikä on kilpajuoksijoiden huolena käytettäessä fillaria oheistreeninä.
- Pomppukeppi
Pyöräily ja juoksu käyttävät yllättävän eri lihaksia joten täysimääräistä hyötyä juoksun lihaskuntoon et pyöräilystä saa. Kaikella muulla tavalla pyöräily kuitenkin kuntoa parantaa (hapenottokyky, sydämen toiminta) joten saat kyllä hyötyä Cooper-tulokseen pyöräilemälläkin. Et tosin yhtä paljon kuin suoraan juoksemalla. Mutta kannattaa siis kuitenkin tehdä jotain.
Kyllähän pyöräily peruskuntoa nostaa. Mutta älä aja joka päivä, vaan mielummin väliin jokin pidempikin matalan sykkeen lenkki. Juoksuun niin kuin muihinkin lajeihin tarvitaan kuitenkin peruskunnon lisäksi lajinomaista harjoittela, eli kyllä sen pyöräilyn lisäksi olisi hyvä vähän juostakin kun kerran juosten testataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889