Takajarru toimi pyörässä huonosti, joten aloin säätämään sitä. Levyjarrun liikkuva puoli oli lähempänä jarrulevyä, joten siirsin hieman kiekkoa parempaan asentoon ja jarrun säätö onnistui. Nyt kuitenkin vaihteiden isot takarattaat pomputtelevat ketjuja rattaalta toiselle.
Kuinka säädöt tehdään? Pyörä Kona Rove al.
Shimano Claris vaihteiden säätäminen
4
1298
Vastaukset
- Pomppukeppi
Säätö tehdään kiristämällä tai löysäämällä vaihdevaijeria sen mukaan onko vaihtaja kumpaan suuntaan sivussa oikean rattaan kohdalta. Jos ketju pyrkii hyppimään aina isomman rattaan puolelle, löystytä vaijeria (vähän kerrallaan, max. puolikierrosta), jos taas se pyrkii putoamaan pienemmälle rattaalle, kiristä vaijeria.
- aelle
Ei,ei,ei.
Kiekko takaisin sinne missä olikin ja säätämään jarrusatulaa sivusuunnassa.
- PilipaliShimanot
On Shimanoa ja on Shimanoa. Kun ostaa pyörän alapäänosasarjalla, voi olla varma, että säätöjä pääsee tekemään. Kesken lenkkiä pitää pysähtyä tien sivuun ja kaivaa työkalut esiin. Niin se oli ennen vanhaan itäautojenkin kanssa, että yhtäkkiä jokin prakas ja sitten oltiin tiensivussa ja kateltiin.
Kunnon Shimanot, niin ei tartte olla liikoja säätelemässä. Pyörä on ajamista eikä korjaamista varten. Älä missään nimessä säädä jarrua kiekon asennolla! Kiekko haarukkaan kute kuuluu ja jos on mekaaninen yksipuolinen jarru niin sitä sisempää jarrupalaa voi säätää suoraan jarrusatulasta. Vaihteetkin pelaa taas kun kiekko on suorassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889