Diesel kone

Sumiainen

Olen hankkimassa lasikuitu fiskaria missä olisi Bukv Dv36 merivesijäähdytteinen 1230 tuntia ajettu vm -86 diesel kone. Moottori päälleppäin kuin uusi. Sinkkitapit vaihdettu säännöllisin ajoin ja glykolit ajettu koneeseen talviksi. Itsellä vene tulisi sisävesikäyttöön (Keitele). Mitä kannattaa tutkia koneessa jos käy nätisti ja vesi kiertää. Onko miten riskiostos. T. Eero F

4

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitaanTietamaton

Olisit varmaan huomannut, jos pakoputkesta tulee mustaa, sinistä tai harmaata savua. Kylmällä ja kostealla kelillä putkesta tuleva vesihöyry tiivistyy ja näyttää aavistuksen savuttavalta, mutta on ihan normaalia. Kone varmaan käynnistyy hyvin.

Itse en pidä tuota riskiostoksena. Paitsi, että riski on aina olemassa uudemmissakin pannuissa. Bukh on ihan luotettavan koneen maineessa. Koneen myyntiarvo ei tietenkään ole järin suuri, mutta käyttöarvo voi olla hyvä.

Tämä tuntematta Bukhia lainkaan, mutta kun kukaan muu ei ole vielä kommentoinut. Meillä oli vm. 1979 raakavesiyanmar, joka vaihtui joku vuosi sitten uuteen pikkudieseliin. Yanmar toimi ihan hyvin 2000h kellossa ja varmaan olisi toiminut vielä vuosia.

• sumiainen

Ok. Eli ei kannata esim kantta avata. Vesipumpun siipipyörä ja termostaatti varmaan syytä vaihtaa

• MitaanTietamaton

Normaaleja huoltotoimia ja kuluvia osia. Kun vaihtaa, niin tietää, että on vaihdettu.

Vielä tuosta omasta Yanmarista, joka tuli meille 1999 eli parikymppisenä. Myyjä ilmoitti, että koneen arvo on lähes 0 eikä tiedä, koska on sen viimeinen päivä. Meillä se meni vaihtoon 2014, muistaakseni. Puksutteli samalla tavalla viimeisenä kuin ensimmäisenä käyttökertanamme.

• Vanhan merivesijäähdytteisen koneen ostaminen on AINA riskiostos. Ei ole olemassa mitään helppoa tapaa tietää kuinka syöpynyt kone on sisältä. Sinkkien säännöllinen vaihtaminen ei ole tae syöpymättömyydestä. Itse ainakin huomioisin tämän koneen hinnassa.

Muutoinhan kyse on vanhasta diesel-moottorista, jossa sininen savu indikoi öljyn pääsyä palotilaan ja musta kertoo, että ruiskutuspumpun säädöt ovat pielessä. Puristuspaineet mittaamalla saa jonkinlaista osviittaa kuluneisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe