Jollakin naapurillani on koira, joka haukkuu jatkuvasti. Jokaiseen vuorokaudenaikaan. Tälläkin hetkellä. Välillä ääni vaimenee hiukan, koira kai viedään/menee toiseen huoneeseen. Kenen koira, en tiedä. Kantava ääni sillä ainakin on. Pidän koirista ja muistakin eläimistä, mutta tuohon jatkuvaan haukkumiseen menee oikeasti hermo!
Jos nyt joku jatkuvasti haukkuvan koiran kerrostalossa asuva omistaja lukee tätä, niin: hanki apua koirasi kanssa tai etsi sille uusi koti maalta, jostain missä haukkuminen ei haittaa naapureita! Pelkkä "ei" tai "lopeta" huuto ei riitä kaikille koirille! (tiedoksi, omistajan ääni kuuluu myös välillä... haukuntaa kuuluu kuitenkin taas esim. viiden minuutin kuluttua tai aiemmin.)
Naapurin koira haukkuu.
26
269
Vastaukset
- meluseis
perinteiset vastaukset näihin keskusteluihin koirien haukkumisista on "osta korvatulpat" tai "onko hermoissa vikaa".
Ongelma on kuitenkin valitettavasti todellinen. Oma kokemus on tuolla tien päässä olevan maatalon eläintenpito. Koirat haukkuu kesät talvet pakkasista huolimatta ja mm. kesähelteillä ikkunaa en viitsi/voi pitää yöllä auki kun koirat metelöi. Mietityttää eivätkö omistajat todellakaan kuule itse meteliä vai mikä on ?. Muutamat koirien omistajat pilaa koiranomistajien mainetta piittaamatta mistään muusta kuin itsestään. Jokin julkinen "toimisto" voisi olla paikallaan minne voisi tehdä ilmoituksen ko. asiasta ja sitten tuo "toimisto" hoitaisi asian virallisesti ja asiallisesti koiranomistajan kanssa. Se on siten että itse ei voi mennä sanomaan kun muutoin on "tiukkapipo k-pää". valitettavasti. Tai olisihan vaihtoehto sekin jos hankkisi itselle suomen pystykorvan vastaamaan huutoon....- koira5896
pitää koirienkin jutella..ja jos niikseen tulee kyl se ihminen pitää ääntä enempi......ja jos niin häiritsee mee sanoon siitä sille koiranomistajalle rakentavassa mielessä että se häiritsee sinua..niin sopu pysyy...kun on parempi puhuu kasvotusten kun täällä kimittää...
- hau....hau
ilmoita eläinsuojeluun käyvät tarkastamassa tilanteen
- pitäkää_koiranne_kurissa
En tiedä edes, mistä asunnosta kuuluu. Ei paljon auta........
- Sikojamonenlaisia
Ja vievät pois kun on teljetty wc.hen.Tämmöiset eivät koiria tarvitse.Eivät ole koiran omistajia.
Eläinsuojelu puuttuu mielellään asiaan kun ilmoittaa.Naapurissa on just näin tapahtunut.
- ihminenvain
Missähän taloyhtiössä tuollaista on? Tai missä päin riihimäkeä?
Eikö kannattaisi viedä koiran omistajalle postiluukusta vaikka lappu? Voihan olla ettei omistaja tiedä koiransa metelöinnistä esim työpäivän aikana?- pitäkää_koiranne_kurissa
Sen verran sanon, että Peltosaaressa, ei kuitenkaan "pahimmalla" alueella.
Niin, jos tietäisi mistä asunnosta kuuluu, antaisin suoraan palautetta. En muuten täällä avautuisi...
Työpäivä on sitten kyseisellä henkilöllä melko pitkä... haukkua kuuluu kaikkina vuorokauden aikoina... Tänä aamuna heräsin n. 05:15, sinäkin aikana kuului "hau, hau!". Ei jatkunut, nähtävästi omistaja saa pidettyä koiransa hiljaa, mutta myöhemmin aamulla, päivällä ja illalla ei viitsi? Yksittäisiä haukahteluja kuuluu välillä juurikin yöllä ja aamuyöstä. Mutta kun en tiedä, mistä asunnosta tämä kuuluu, mitä voin tehdä? Tätä on jatkunut jo pitkään, monta kuukautta. - Tahtootietää
Mikä on Peltosaaren "pahin" alue?
- Ällötys
Niin hänkin tekee.Lappuja vaan luukusta.
- Anonyymi
pitäkää_koiranne_kurissa kirjoitti:
Sen verran sanon, että Peltosaaressa, ei kuitenkaan "pahimmalla" alueella.
Niin, jos tietäisi mistä asunnosta kuuluu, antaisin suoraan palautetta. En muuten täällä avautuisi...
Työpäivä on sitten kyseisellä henkilöllä melko pitkä... haukkua kuuluu kaikkina vuorokauden aikoina... Tänä aamuna heräsin n. 05:15, sinäkin aikana kuului "hau, hau!". Ei jatkunut, nähtävästi omistaja saa pidettyä koiransa hiljaa, mutta myöhemmin aamulla, päivällä ja illalla ei viitsi? Yksittäisiä haukahteluja kuuluu välillä juurikin yöllä ja aamuyöstä. Mutta kun en tiedä, mistä asunnosta tämä kuuluu, mitä voin tehdä? Tätä on jatkunut jo pitkään, monta kuukautta.
- miumiumaumiu
kaikki ihmiset voisi noin yleisellä tasolla ottaa puheeksi aina haukkumis-ongelman tuttaviensa kanssa joilla on koiria. kehoittaa huomioimaan asiaa koska on olemassa ihmisiä joita haukku haittaa. vuorotyöläisenä normaalit kaupungin äänet tuskin häiritsee mutta ison koiran huhvuh kyllä ottaa päähän-
- jalinnutkinlaulavat
Useinmiten koirat haukkuvat.
Minä ainakin olen sen tiennyt melkein koko ikäni. Hyvä se tietysti on kertoa, jos joku ei tiedä.
Tuntuisi huvittavalta, jos postiluukusta tippuisi joskus lappu missä kerrottaisiin hevoset hirnuvat.- Iiihahaaa
On tapauksia,hevonen kolmannessa kerroksessa,en pidä minään ihmeenä.
Öiseen aikaan on hyvä kuljettaa,vaahtomuovit hepan jalkaan ja rappusia ylös jos ei ole hissiä.Riippuu tietenkin hissin koosta.
Tosin alas tulo voi olla hieman hankalampaa.Riippuu pollesta mihin opetettu !!!!!Poni menee ketterästi molempiin suuntiin.
- Miesvm86--
Kaikki muu paitsi vauvan huuto häirintää kerrostalossa. Eli jos koira haukkuu niin jatkuvasti ilmoo isännöitsijälle ja hallitukselle. Sama vaikka olisi päiväsaika koska vuorotyö on lisääntynyt ja yhä useammin nukutaan päivällä. Olen sitä mieltä että normaalit elämän äänet kuuluvat kerrostaloelään mutta jos kyllä kerrostalossa se puheen korkeusvoluumi pitää olla ennemmin kuiskaava kuin huutava. Samoin jos rempataan niin se pitää kestää koska se ajoittuu kestoltaan yleensä kohtuulliseksi. Jos joku huutaa tai koira haukkuu 24/7 niin sitä eipidä kestää.
- Miesvm86--k
Ja olen ehdottomasti sitä mieltä että ilmoitusta isännöitsijälle eikä edes yritä mennä mitään itse ensin sanomaan naapurille. Ei sitä tiedä kuka hullu sieltä tulee puukko ojossa vastaan. Ja vaikka kävisikin itse sanomassa niin ehdottomasti myös ilmoitusta isännöitsälle jos häirintä jatkuvaa. Kerää vaikla kuulauden ajalta ylös milloin meteliä kuuluu jne.
- kokoomusko
Ja olen ehdottomasti sitä mieltä että ensin rauhallinen keskustelu omistajan kanssa.
On turhaa puhetta ettei tiedä mistä asunnosta kuuluu, jos häirintä on noin mittavaa kiertäisin joka rapun ja kuulostelisin mikä asunto, sitten vaan sormi ovikellolle. Ei kaikki ole puukkojunkkareita. Ehkä koiran omistaja ei ole tietoinen mitä se puuhastaa yksin ollessaan. Nykyään on kaikenlaisia vempaimia, mistä koiransa tekemisiä voi seurata kun itse on pois.
Lappu postiluukusta on vastuuntunnottoman alaarvoinen teko ja näyttö kyvyttömyydestä keskustella, asia voi selvitä pienelläkin tiedon jakamisella omistajalle.
Vähän jäin ihmettelemään että oletko ainoa talossa jota ääni häiritsee, silloin olet heikoilla isännöitsijänkin kautta. Tehkää yhdessä valitus, omilla nimillä varustatte. - eläinsuojeluun
HUOM. Ei sillä koirallakaan kivaa ole. Voisi sitäkin joku auttaa.
- kokoomusko
eläinsuojeluun kirjoitti:
HUOM. Ei sillä koirallakaan kivaa ole. Voisi sitäkin joku auttaa.
Jospa kärsii eroahdistuksesta, sen vois viedä poissaolonsa ajaksi hoitopaikkaan. Vaatii pitkän koulutuksen korjata tilanne muuten.
- taasniitäpäiviÄ
"vajaa sekunnis rapus naapurilta ilmeen saa, tekis mieli mestaa sen puudelit kirveen kaa"
- hienoja.ihmisiä
Älkää ottako eläimiä.
- Anonyymi
Eihän eläimissä mitään ongelmaa ole...odotas kun somput muuttaa naapuriin tai joku juoppo...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän eläimissä mitään ongelmaa ole...odotas kun somput muuttaa naapuriin tai joku juoppo...
"Parhaissa" vuokrataloissa on tietysti nämä kaikki: somput, narkkeja, juoppoja, mt-potilaita ns. avohoidossa, elämänkoululaisten äänekkäitä ja aggressiivisia koiria. Asuin aikoinaan Itä-Helsingissä, kattaus oli kyllä hieno.
- Anonyymi
Kaksi viikkoa vanhat lihapullat on oiva apu tähän tilanteeseen.
- Anonyymi
että tarjoatko sompuille vai koirille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
että tarjoatko sompuille vai koirille
Kumpi ne nyt ensin kerkii apajalle.
- Anonyymi
Naapureilla on muutama kakara, jotka kiljuvat rappukäytävällä ja paiskovat ovia. Sen lisäksi ne vielä sotkevat taloa töherryksillään ja heittelevät karkkipapereitaan ympäri pihoja ja ja taloyhtiön sisätiloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764