Tämä n hallituksen yksi merkittävimmistä pyrkimyksistä. Asumistuet nostaa asuntojen (vuokrien) hintaa jonka seurauksena veronmaksajien (tavallisten duunarien) rahat siirtyvät asuntokeplottelijoiden ja AY liikkeiden tileille.
Asuntotuen poistamisesta hyötyy eniten keski ja pienituloiset perheet (yksinasuvat) jotka valitsevat asumismuotonsa varojensa mukaan. Ylisuurista tai kalliista asumisesta maksakoon jokainen omasta kukkarostaan.
Asumistuen asteittainen poisto tuo miljardisäästöt
13
<50
Vastaukset
- Yksinhuoltaja
Kun kohtuuttoman vuokratason oloissa leikataan pienituloisilta minkä keritään, käy asumistukimenojen taivastelu harvinaisen turhanpäiväiseksi. Valtiovarainministeri Petteri Orpon (kok) budjettiesityksellä otetaan jo ensi vuonna 195 miljoonaa euroa kaikkein köyhimmiltä, kun lähes kaikkia Kelan maksamia etuuksia leikataan. Myös asumistukea.
- Vuosiatiedostettu
Näinköhän Kokoomus kannattaa tätä? Aloittaja kirjoittaa täyttä asiaa.
- EKtukena
Kokoomus tätä ajaa.
- Hallittutäyskäännös
Asumistuen lakkautuksen puolesta puhuu monet asiantuntijalausunnot.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/asumistuki-paisuu---tuet-valuvat-vuokranantajien-taskuihin/833FefCw - rahaapaalaa
Jos vaikka puolet ajattaisiin alas muutaman vuoden ajalla, mitä maksetaa tukia. SE jo alentaisi etelän isoissa kaupungeissa vuokria. On täysin hullua myöskin kun omiastusasuntoihin annetaan asumistukia, kun jo lainakorot ovat vielä vähennyskelpoisia. Tämä jos mika ajanut armottoman oravanpyörään.
Todennäköisesti, kuten aina porvarihallituksilla, se leikkaus tapahtuu sieltä, missä se tuki on tarpeellisin. Siis asiantuntemattomasti suritettuna, kustannukset nousevat mutta tietysti kohdistuvat asuntojen omistajille korotetusti.
- Santaorino
Lisäys ay-demarit vaan tarvitsevat miljöönsä. Sitä on turha kiistää.
Santaorino kirjoitti:
Lisäys ay-demarit vaan tarvitsevat miljöönsä. Sitä on turha kiistää.
Olet muuten noiden nikkien suhteen, tavattoman heikkolla tasolla, et tunnu oikein ymmärtävän nettikettiä niiden käytössä. Mutta niinhän se on, kun on riittävän matalaotsainen, ei oikein mikään kulje.
- Eituloja
Miten opiskelijat pärjää ilman asumistukea?
- Jotainvialla
Miksi oikeasti työssäkäyvän on maksettava verojen kautta sohvaperunoiden asuminen?
- Vuokratnousee
Koska sijoittajat hyötyvät siitä.
- sdgdsgsd
Veroja menee aina vaikka miten tehtäis sille ette voi mitään. Ottakaa vähemmän pikavippejä älkääkä valittako ;D
- Kunnatvastuuseen
Ei ota tämäkään hallitus vastuuta asumiskustannusten noususta.
http://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/23/154694/b6439ec103
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989