turhautumisenhallintakeinoja?

T.R.maalari.N

Lihapiirakka tuolla aiemmin avaamassaan keskustelussa kyseli, hyviä painonpudotus/-hallintakonsteja.
Toinen kovin inhimillinen arjen rutiineita haittaava ilmiö on turhautuminen. Tiedättehän sen tunteen, kun tekisi mieli potkia seiniä... ja työnteko on näennäistä puuhastelua, eikä oikein tunne saavansa mitään järjellistä aikaan.

Kaikilla on varmaan omat selviytymismekanisiminsa moisista moodeista selvitäkseen. Minulla on tänään keinot hakusissa, joten kiitollisena vastaanottaisin hyviä neuvoja.

13

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanas

että turhautumisen tunne pukkaa päälle, kun olisi jotain "mukavampaa" puuhastelua, eikä sitä jostain syystä pääsekkään toteuttamaan. Ja energiahan on jonnekin purettava, mieluummin sieniin, kuin pomon sääriluuhun. :)

• T.R.maalari.N

pomoa jota potkia ...
        Voi potkia kuin itseeni vauhtia, työasioissakaan :))

• Vanas
        T.R.maalari.N kirjoitti:

pomoa jota potkia ...

Sehän on ihannetila! Ei kun lyöt savokat santaan ja kulunpäälle, kohti sitä kaihoa, joka saamattomuuden sai aikaan. Kyllähän se itsellisenkin immeisen talous yhden rokulipäivän kuussa kestää, vai jokos niitä olet pitänyt mittarin täyteen?. :))

• jokinen
        T.R.maalari.N kirjoitti:

pomoa jota potkia ...

Tuo Vanaksen ajatus on oikea. Ajatusten, mielihalujen sekä arjen toiminnan ristiriita sen aiheuttaa. Mutta onko turhautuminen turha tunne? Voisiko se olla tuumaustauko, sellainen hetkellinen typerä pysähdys jolloin hengitetään syvään ja kerätään voimia seinän läpi menemiseen?

Turhautumiseen liittyy aina odotus. *Odottaa*

ystävällisin terveisin
        (allekirjoitus)
        (nimen selvennys)
        jokinen
        pomo

• Mies 50+
        T.R.maalari.N kirjoitti:

pomoa jota potkia ...

Meinasin jotain mainita mut on kyllä neuvot vähissä,mut jos kauhee innoituksen tarve on niin voisit tulla putsaamaan mun möksän,ei tarviis ku kahdesta paikasta vähän putsata,nimittäin sisältä ja päältä

• n52

tyhjentämisessä otan videot avukseni.Kelaan jotain ohjelmaa vaikka edestakaisin keskittääkseni ajatukseni muuhun.Kirjaan en uskalla koskea,sillä kun se vie mukanaan en saa edes yksinkertaisia arkihommiakaan suoritetuksi.Minä myös nyt turhautuneena täällä.Laitoin edes soimaan Eino Leinoa taustalle.Taidan turhautua vain lisää.Enhän minä enää ymmärrä edes omaa tekstiä.TURHAUTTAA tämä pirskatin konekin,toimii ja ei toimi.Plääähh!

• Rudi

Käy pitkällesi vaikkapa lämpimälle lattialle, laita vesihana tippumaan tasaiseen harvaan tahtiin, keskity oleelliseen ja anna ajatuksen liitää. Muutamassa minuutissa saattaa saada tehtyä viikonkin rästityöt, uskotko? Ja jos et kuitenkaan saa, delegoi ne, ja toista alkuperäinen tehtävä...
      You got it Honey? =)

• Hei, kylläpä on tuttu tunne, jonka aiheuttajat ainakin minun kohdallani vaihtelevat.

Jos turhautuminen johtuu lähinnä itsestäni, jätän kaikki sujumattomat työt sikseen ja heittäydyn sohvalle ryhtyen lukemaan jotain "ei kovin kiinnostavaa". Yleensä huomaan nukahtaneeni ja herättyäni otan itseäni niskasta kiinni ja ryhdyn puuhiin uudella tarmolla.

Jos en tunne itseäni kovin väsyneeksi, lähden liikkeelle, mieluiten ulos. Lenkin tms. aikana ajattelen asiat valmiiksi ja voin punaposkisena ryhtyä taas toimeen - tai mennä nukkumaan ja jatkaa seuraavana päivänä. Useimmiten huomaan lenkillä, että harminaiheet kutistuvat oikeisiin mittasuhteisiinsa ja väsymyskin katoaa taivaan tuuliin.

Jos turhautumisen aiheuttaa esim. joku todella tylsä tyyppi, jonka kanssa on pakko hoitaa yhteisiä projekteja vaikkei yhteistä kieltä tahtoisi löytyä. - Tiedäthän tyypin, joka ymmärtää lähes kaiken väärin ja loukkaannuttuaan kantaa kaunaa pistäen kaiken yhteistyön vastahankaan? Tällaisen tyypin aiheuttaman turhautumisen purkamiseen minä tarvitsen apua. Käytän häikäilemättä jotakuta ystävääni hyväksi ja kerron hänelle vuolaan kuvauksen tapahtuneesta säästämättä sanojani ja negatiivisiä arvioita ko. henkilöstä ja hänen kyvystään ymmärtää asioita. - Yleensä huomaan jo kertoessani, että olen hieman kohtuuton ja alan kohta itsekin nähdä asian hieman objektiivisemmin. Joskus huomaan suorastaan alkavani itse puolustella ko. henkilön käyttäytymistä.

Eli lyhyesti: Kun saan puhkuttua harmini ymmärtävälle läheiselle, ne haihtuvat ja saavat oikeat mittasuhteet. Energiakin alkaa taas virrata.

Jos huomaan, että minulla alkaa olla niin kiire, etten ehdi saada mitään aikaan, lopetan hetkeksi kaiken tekemisen ja mietin asiat valmiiksi. Laitan tekemiset järjestykseen ja päätän keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan. Onhan "hyvin ajateltu jo puoleksi tehtykin".

Nyrkkeilysäkkiä en ole vielä kokeillut, mutta se voisi olla hyvä kumppani, jos turhautuminen alkaisi useammin raivostuttaa.

• T.R.maalari.N

... on teitä jotka lohduttavin sanoin ja hyvin neuvoin tuette onnetonta pulassa.
      Ei tarvitse turvautua ammattiapuun ainakaan ensitöiksi...
      Tulisi niin kalliiksikin, varmaan mikään kriisiterapiakaan riittäisi, pitäisi olla sellaista syvemmältä luotaavaa... -psykoanalyysin paikka;)))

Väliaikatiedoksi kuitenkin: *Ketään en ole vielä kuristanut, enkä muutenkaan kohdellut kaltoin, meditaatiotehtäviä olen suorittanut ja nokkaunetkin ottanut. Siivousta on omissakin nurkissa, mutta ei pysy sormissa rätti eikä liitu. Sanojen ratamonlehdet ovat vähissä... joten eipä sitä auta kuin uikuttaa.... kummasti uikutuksestakin on apua;)) muuten. Suosittelen lämpimästi kaikille... *

• muoriska

koko homma sinuun päiväksi pariksi. Joskus itsekin huomaan, että siirtelen paperikasoja pöydällä kymmenen senttiä tuohon suuntaan, sitten arvelen että parempi paikka olisi seitsemän senttiä tuonnempana.... Ajatus ei kulje yhtään, ei siis kertakaikkiaan pysty saamaan kiinni yhdestäkään järjellisestä threadista. Silloin on viisainta jättää koko homma sikseen ja mennä tuulettamaan mielensä. Sitten kun mieli on tarpeeksi hyvin tuulettunut, alkavat työt taas luistaa kuin itsekseen. Onnea ja parempaa loppuviikkoa!

• yopollo

neuvo myös omaan tämänhetkiseen turhautumiseni aiheeseen. Kun ei voi vielä tehdä mitään, mihin olisi jo kova paine, pitää yrittää ajatella jotakin muuta ja jopa rentoutua.

Mutta aikanaan ovat kaikki esteet poistuneet, niin tekee tämäkin, tarkkaan ottaen viikossa.

• Werneri

Joku harrastus, siis oikea harrastus, ei mielijohde, pitää turhautumisen loitolla. Mä harrastan kuntourheilua ja siinä saa ainakin pään tyhjäksi (kuten kirjoituksistani huomaa ja vaimokin sanoo samaa). Siinä sivussa pysyy terveenä ja paino kurissa, puhumattakaan ystävistä joita löytää. Väkisin harrastaminen kyllä turhauttaa, eikä sitä kauan jaksa.

• ellumari

edellisen.
        Joku...monikin voi nauraa, mutta minulla on nyrkkeilysäkki. Aivan oikeasti.
        Silloin kun tahtoisin sanoa pahasti ja en voi sitä tehdä, nielen kiukkuni ja taon lahjaksi saamaani nyrkkeilysäkkiä, niin että hiki sokaisee näön ja suihkussa käytyäni koen "leppyneeni."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe