onko skodaan jotain olemassa "parempia", jotain omia ehkä, vetoniveliä kuin varaosaliikkeessä myytävät? Olen saanut jo kaksi täysin sutta, jotka on eivät kestä montaa kuukautta... Ja autossa alunperin olleet kestivät kuitenkin huomattavasti pidemmälle.
vetonivelet
14
1830
Vastaukset
- ...tämä on?
Parempia vetoniveliä?
Onko tämä joku onneton pila vai puhutko jostakin neuvostoaikaisesta Skodasta? Jälkimäisessä tapauksessa käänny luottamuksella "Itäautot"-osion puoleen, muussa tapauksessa suksi kuuseen!- oikealla palstalla
Kaveri kysyy neuvoja skodasta, niin suuta soitetaan.... vai eikö oma kantti kestä sitä että 120 LS on saman tehtaan tuotoksia kuin oktaavi? Samalla periaatteella saat kysellä siihen *****N ohjeita siellä missä mosset ja ladatkin keskustelevat. MURR!
- kirjoitustaito
oikealla palstalla kirjoitti:
Kaveri kysyy neuvoja skodasta, niin suuta soitetaan.... vai eikö oma kantti kestä sitä että 120 LS on saman tehtaan tuotoksia kuin oktaavi? Samalla periaatteella saat kysellä siihen *****N ohjeita siellä missä mosset ja ladatkin keskustelevat. MURR!
Jospa "kaveri" sitten kirjoittaisi mistä automallista on kyse, helpottaisi varmaan täällä liikkuvien asiasta tietävien hommaa heidän vastatessaan? Skodalla on tälläkin hetkellä ainakin 4 mallia tuotannossa, joten jos kyselee vaikka mitä öljyä koneessa kannattaa käyttää, olisi melko oleellista laittaa kysymyksen yhteyteen tieto mistä koneesta on kyse. Tietysti jos on taas provoilu mielessä liikkeellä niin otsikostahan voi tehdä "lööpin" vailla perusteluja tekstissä.
- pex
hei niihin niveliin pitää laittaa rasvaa(vaseliinia) eihän ne kuivana kestä.
- --------
Kyse on ihan todellisesta ongelmasta ja eiköhän asentajat oo tiennyt kuinka vetonivelet paikoilleen laitetaan. Kysymys on siitä, että varaosaliikkeestä ostettu nivel kestää vain noin 10000 kilometriä. Haluaisin tietää onko olemassa jotain tiettyä merkkiä, mitä merkkihuollot suosii, joka kestäisi kauemmin? Kun muutamaa erimerkkistä tarvikeosaa on kokeiltu ja sama tulos aina.
- oiskohan sitten
-------- kirjoitti:
Kyse on ihan todellisesta ongelmasta ja eiköhän asentajat oo tiennyt kuinka vetonivelet paikoilleen laitetaan. Kysymys on siitä, että varaosaliikkeestä ostettu nivel kestää vain noin 10000 kilometriä. Haluaisin tietää onko olemassa jotain tiettyä merkkiä, mitä merkkihuollot suosii, joka kestäisi kauemmin? Kun muutamaa erimerkkistä tarvikeosaa on kokeiltu ja sama tulos aina.
Jos vetareita hajoaa 10000km välein, syy löytynee jostain muualta kun itse vetonivelistä?! Jos auto ei käynnisty niin harvoin vika on virta-avaimessa. Eli kannattanee kääntyä huollon puoleen, onko vika laatikon/renkaan päässä..
- Repe
-------- kirjoitti:
mitään vinkkiä auton tyypistä ja mallista. Ei voi ottaa kantaa.
- koko auto
Terve! Ehdotan, että vaihda samantien koko auto vaikkapa johonkin kaukoidän tuotteeseen niin voit todennäköisesti ajella ainakin ensimmäiset 300.000km ilman, että vetoniveliin tarvii koskea.
Ihan hyvin voi mennä 400.000km:kin kuten minulla. Sitten voi jo vaihtaa vaihtelun vuoksi.
Samoin näissä tuntuu kestävän tällainen 1,6L kone, vaihteisto ja kytkin yhtälailla nuo mainitut kilometrit. "Ei muuta kuin liekkiä männän päälle ja menoksi", kuten eräs katsastusmies osuvasti laukaisi leimattuaan autoni 389.000km:n kohdalla.- sulla?
Malli, merkki ja vuosimalli?
- koko auto
sulla? kirjoitti:
Malli, merkki ja vuosimalli?
Mazda 626 vm.89 ja sama tekninen kertomus sopii täydellisesti myös Toyota Carina II:een vm.91.
Näiden huoltohistoriaa seurasimme tarkasti.
Tästä aiheesta oli myös tuolloin TM:ssa artikkeli, jossa kartoitettiin Suomen katsastusmiesten kokemuksia autoista. Eivät ne poikenneet omista kokemuksistamme mitenkään.
Katsastajat lohduttautuivat sillä, että onneksi kaikki autot eivät ole yhtä hyviä. - Repe
koko auto kirjoitti:
Mazda 626 vm.89 ja sama tekninen kertomus sopii täydellisesti myös Toyota Carina II:een vm.91.
Näiden huoltohistoriaa seurasimme tarkasti.
Tästä aiheesta oli myös tuolloin TM:ssa artikkeli, jossa kartoitettiin Suomen katsastusmiesten kokemuksia autoista. Eivät ne poikenneet omista kokemuksistamme mitenkään.
Katsastajat lohduttautuivat sillä, että onneksi kaikki autot eivät ole yhtä hyviä.Voikohan tämän päivän autoa kehua samalla tavalla. Eppäilen, että laatu on huonontunut.
- toisella palstalla
Repe kirjoitti:
Voikohan tämän päivän autoa kehua samalla tavalla. Eppäilen, että laatu on huonontunut.
Näkyyvät muutkin kirjoittelevan samasta aiheesta
tuolla Toyotan palstalla Carina-otsakkeen alla.
Tuskinpa nykyinen Avensis ihan noin hyvä on, siinähän on jo eurooppalaisia osia vaikka kuinka.
Pitääkös sitä sitten käydä tarvikeliikkeestä ostamassa Italiassa peruskunnostattuja muka uusia niveliä.Paas mennen merkkiliikkeestä hakeen uudet, tulee halvemmaksi.
- niskis
Pakko laittaa eräs lukemani sitaatti: "Jos yrittää säästää rahaa ostamalla halpaa, voi samalla yrittää säästää aikaa pysäyttämällä kellon."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806