Vakuutukset pelkästään rahastamista

Rahastamista

Minkä takia sähköpyörään pitäisi olla erillinen vakuutus, kun kerran on jo autovakuutus.
On ylipäätään aivan hyllua, että eri ajoneuvoille täytyy olla erillinen vakuutus, vaikka sama ihminen niillä ajaa.
Esim. jos on kaksi autoa, niin kummallekin täytyy olla vakutuus, vaikka sama ihminenhän niillä ajaa, eikä auto itsekseen.
Samalla tavalla se ihminen ajaa eri autoilla.

Vaikuttaa pelkästään rahastus touhulta, jos kerran on vakuutus paljon vaativamman kulkuneuvon kuljettamiseen, niin mitä varten pitäisi vakuuttaa paljon yksinkertasempi ja lapsellisen helposti ajettava sähköpyörä, kun tavallisellakin pyörällä on ajokokemusta yli 40 vuotta, eikä pyörällä ole koskaan ajettu kenekään päälle, eikä autollakaan.

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysynVaan-76

Sinulta on tainnut jäädä huomaamatta että autovakuutuskin on autokohtainen, ei kuljettajakohtainen. Jos sama ihminen omistaa kaksi autoa, hänellä pitää olla oma vakuutus kummallekin. Aivan samoin jos ostaa lisäksi moottoripyörän, mopon, traktorin tms. niin niille pitää ottaa oma vakuutus. Miksi siis ei sähköpyörällekin?

• Rahastamista

Selitys on varmaankin se, että jokaisessa autossa täytyy olla oma vakuutus, koska jokainen auto on erilainen ajaa, vaikka kuski on sama.
        Vanhassa autossa on edullisempi vakuutus, koska vanha auto on helpompi ajaa, eikä ole turhaa elektroniikkaa.
        Lisäksi vanha auto on halvempi.
        Uusi auto sitävastoin on kalliimpi, joten vakuutuskin on kalliimpi.
        Myös uudemmat autot ovat vaikeampia ajettavia, koska elektoniikkaa on paljon ja erilasia kytkimiä ja vipuja suuri määrä, joiden kanssa onkin tekemistä, että ne kaikki muistaa.

Vanhassa autossa on kaikki yksinkertaisempaa, ei ole mitään turhia vipuja ja nappuloita.
        Valot päälle yhdestä vivusta. Vilkku yhdestä vivusta, pitkät valot yhdestä ja tuulilasin pyyhkijät yhdestä eli vain 4 hallittavaa vipua.
        Uudessa autossa on ties kuinka monta erilaista vipua, eivät takavalotkaan mene päälle automaattisesti ja hämärässä liikkuu paljon uusia autoja, joissa ei takavalot pala ollenkaan, vaikka lain mukaa pitäisi palaa.

• Vakuutuksitta

Sähköpyörät joissa teho jää 250w, ei tarvitse vakuuttaa.

• RahatPoisMasokisteilta

Kun se pakkovakuutusten lobbaaminen ja vuosittainen nollien lisääminen toimii niin hyvin suomalaisten kanssa!

• Tavalliselle sähköavusteiselle pyörälle ei tavitse olla liikennevakuutusta. Ne on 250-1000W pelit erikseen. Uusimmalla videollani valotan aihetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe