Apua tarvitaan!

Överkomisarie

Satuin sattumalta selaamaan vanhan kotikuntani palstaa. Huolestuin ensin perin pakkomielteisistä kirjoituksista. Luettuani tarkemmin minulle selvisi, ettei kirjoittaja asu enää Lapinlahdella. Uskallan täten toivottaa hyvää jatkoa kaikille Lapinlahdella vakinaisesti asuville!

45

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansavaatii

Murhat pitää tutkia ja viisikivinen rajapyykki pitää saada paikalleen!

• asennevammavaivaako

Tätä kansalaiset vaativat...mitä poliisi meinaa, kun ei tutki rikoksia? Saatteko rahaa pelkästä istuskelusta ja nenän kaivamisesta? Lapinlahdella oli nimimerkillä "oikienisojoukko" jotaka kärsivät poliisin välinpitämättömästä asenteesta!

• kunnanihmettelijä

voi miten huono yritys mitätöidä vahva teksti

överpaskaaja olet kyllä

• marjaliisakaarina

Jos olet kunnanihmettelijä niin kenties olet muös kunnan työntekijä!?
        Toimiiko kunnan "maanmittausosasto" HYVIN, kun rajanaapureiden on sovittava OSASTA rajaa "keskenään" naporin kanssa, joka käyttää rajanaapuristaan nimityksiä;sekopää, horatsu, pöljä, alzheimerinen,hullu,jne,ja mainituista syistä johtuen ei puhu hänen kansaan,ja lisäksi sanoo tekevänsä S....aniemessä MITÄ TAHTOO,vaikka toisen puolen nimi on ihan toinen!
        Överkomissarie on hyvä ja kommentoi!
        Tack så mycket!

• jaskelainen

On Aivan käsittämätöntä kuinka nyt viedään suurta yleisöä, kuin pässiä narussa. Ei se että joku juttu julkaistaa lehdessä tee siitä totuuden torvea. On käsittämätöntä, kuinka joku latvasta laho aikuinen saa sympatiat puolelleen tekemällä nuorista syyllisiä omien sairaiden kuvitelmien pohjalta. Ehkä olisi aiheellista hiukan tutkia ko. aikuisen tekemisä Lapinlahdella.
        Pikku hiljaa alkaa tuo kunnianloukkaus raja lähestyä, kun kotiin kannetaan postilaatikon kautta täysin perättömiä syytteitä lapsemme rasistisesta käyttäytymisestä. Kuka täysjärkinen jakelee kiinalaislapsen kuvia ja syyttää toisten lapsia rasistisista teoista. Kyllä minä ainakin toivoisin, että jos on noin "vahvaa" näyttöä syytöksiin, niin tulisi rohkeasti juttelemaan. Mistä ihmeestä tämä ihminen saa näitä tietojaa?

• tyhmyystiivistyy

Kyllä tarvitaan ulkopuolista apua. Palstan perusteella siellä on sellainen joukkopsykoosi, että psyykelääkettä pitää antaa lentolevityksenä.

• eenevälitämistää

teetä on varotettu jo vuonna 1999-2003 oekeen korkeemman taholta...eekö männy jakeluun

• voemitäaatteloo

Ei sinne voi hyvää kuulua jos viäryyttä tekkeevät!

• todellavahvaavääryyttä

Sina satunnainen selailija olitko kiinnsotunut kotipuolesi asioista 1999-2003 välillä, vai asuitko kenties silloin paikakkunnallla? Oikeusministeri JOhannes Koskinen oli hämmentynyr Ityä-Suomem käräjä-ja hovioikuspäätösten eroavuudesta kontra muu Suomi ja halusi panna päätökset syyniin!
      Ole aivan oikeassa apua teillä tavitaan, kun seuraa nkyisiäkin oikeuspäätöksiä! Selväkin selvempi murha kuitataan tutkimusta rajoittamalla tapoksi! Vaimon osuus murhaan ja murhanyritykseen jätetään tukimuksen ulkopuolelle, vaikka on vahvaa näyttöä hänen olleen murhan tapahtuahetkellä hyvinkin lähellä miestään, kenties nurkan takana!
      Lisäksi miehen murhattuaan, murhaaj alähtee ajama atalkaa murhatun vaimoa! Ehtii amoua naista selkään 7,5 metristä jonka jälkeen oman kertomansa mukaan lähtee juoksemaan naisen perässä saadakseen hänetkin murhattua!
      Tämä saatiin viännettyä tapon yritykseksi Iisalmen käräjäoikeudessa, syyttäjä Tiina Karppisen olessa vähemmän skarppina!

• mauno-ylimainio

On kyllä hyvät jutut ja satusedät Lapinlahti osiolla,onkohan kyseessä edes slaavilainen kallonmuoto ?

• sukujuurettiedossa

Satunsa kullakin,ja tietonsa/tietämättömyytensä myös. Suomalaiset kuuluvat suomalais -ugrilaisiin kansoihin. Emme ole slaaveja,heissäkään ei tosin ole mitään vikaa! Mikä on sinun kallonmuotosi? Takaa vähän litistynyt,ehkä?

• flygarenspojke

Tuo oli hyvä: vastamyrkkyjä Lentolevityksenä :-D

• jonkinasteistasokutta

Höpö höpö....ette puhukaa asiaa.....ei vääryyteen auta muu kuin totuussa!
        Miksei kukaan puuttunut LUONNEVIKAISET mökkiläiset(v. 2014) kirjoitukseen, jossa vakivaimo haukkui naapuriaan....eikö sen olisi pitänyt paremminkin olla näiden "lääkemääräysten" antajien mielenkiinnon kohteena!?

• ihanreseptitön
        jonkinasteistasokutta kirjoitti:

Miksei kukaan puuttunut LUONNEVIKAISET mökkiläiset(v. 2014) kirjoitukseen, jossa vakivaimo haukkui naapuriaan....eikö sen olisi pitänyt paremminkin olla näiden "lääkemääräysten" antajien mielenkiinnon kohteena!?

Niinhän sitä luulisi, mutta kun siellä on reseptit sekaisin!

• marjaliisakaarina

Asiasta puhumattomuus onkin juuri vakipuolen ja huutosakkinsa vahvuus, toinen on uusien haukkumasanojen keksimisen lahja!
        Tuttavat ovat reseptien kirjoittelijoita ja "puhelinavaintodistajia"!
        Jotta asiat eivät unohtuisi;vakirouva ja tyttäresi,mitä teitte mökkiläisten saunaklapipinolla? Olen nähnyt NE kuvat, ja tiedän!
        Kuinka näet kukkienkastelijat ja halkojen tekijän (jos et kerran pidä silmällä mökkiläisten puoleta)ulkorakennustesi seinän ja mökkiläisten 3metrisen pensasaidan läpi, mutta et näe koivujenkatkojaa keittiönikkunastasi. Joskus olisi luullut silmiisi "sattuvan"!
        Kukahan mahtoi tuhota pensaaitaa rantasaunanne nurkalta ja edestä,tietämättänne,valvontakamerajärjestelmästä huolimatta??!!

• hädässäystävätuta

LUONNEVIKAISET MÖKKILÄISET....näin tappajan vaimo raportoi Savon Sanomille..miksei samalla ilmoittanut lehdessä miehensä saamaa tuomiota pahoinpitelystä v. 2007?

Häpesikö sitä, että miehensä tulot ovat niin olemattomat, että hän sai sakkoja ainostaan 280,00 eur!?
        Millähän ne elää...bensakin maksaa ja omakotitalon lämmitys ja ylläpitokin maksaa...entä n elääkkeet.....kaikki maksaa myös kylällä oleva kerrostalo asunnon vastike on maksattaava....kerätkää heille avustusta......ei alle 100 eur kenltäkään! Hopi hopi nyt!

• poistuviapensaitaym

Sinulla on kovin "vakiporukkalainen"mielenlaatu,vaikka oletkin muuttanut muualle!
      Kesälomalaiset tulivat sinne vain kuukaudeksi,vakinaapurilainen mielenlaatu ei sitä sietänyt!
      Suurin osa lapinlahtelaisista on kuitenkin ymmärtäväistä väkeä;kesälomalaiset tuovat kuntaan rahhoo,ja paljon. Puutarhan perustaminen ja KUNNOSSAPITO ainakin SILLÄ niemellä on KALLISTA!( Otapas selvää, MIKSI? Jos et vielä oo älynynnä!)

• SiskoTerttuHelena

Molemmat olisi saatava oikeuspsykiatrin puheille! Ei ole normaalia, että kuultuaan kolme laukausta, mieheni kovan huudon ja sitten vaimo kyselee mieheltään "Mitäs se He...i-poika täällä touhuilee?"Ääni ei ollut kauhistunut vaan rauhallinen...täysin epänormaalia !
        Vastasin hänen kyselyynsä pakoon juostessani, että "tappoi Reijon ja nyt ampui minua!"
        SEn jälkeen hän ei ole sanonut minulle mitään selitystä miksi oli tontillani miehensä lähellä laukausten aikana?
        Tämä kaikkion siis tutkimatta! Poliisi ei tutkinut naisen osuutta murhaan ja murhanyritykseen...tämä on laittomuutta! Itä-Suomen oikeuslaitos on mädänneessä tilassa!

• marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

Molemmat olisi saatava oikeuspsykiatrin puheille! Ei ole normaalia, että kuultuaan kolme laukausta, mieheni kovan huudon ja sitten vaimo kyselee mieheltään "Mitäs se He...i-poika täällä touhuilee?"Ääni ei ollut kauhistunut vaan rauhallinen...täysin epänormaalia !
        Vastasin hänen kyselyynsä pakoon juostessani, että "tappoi Reijon ja nyt ampui minua!"
        SEn jälkeen hän ei ole sanonut minulle mitään selitystä miksi oli tontillani miehensä lähellä laukausten aikana?
        Tämä kaikkion siis tutkimatta! Poliisi ei tutkinut naisen osuutta murhaan ja murhanyritykseen...tämä on laittomuutta! Itä-Suomen oikeuslaitos on mädänneessä tilassa!

Lisätään tähän vielä kerran,eritoten poismuuttaneelle lapinlahtelaiselle tiedoksi: Mökkiläismies oli tullut mökilleen myöhään perjantai-iltana tuomaan tikkua riistakamerakuvista,jotka Juha Makkonen oli poistanut lesken läppäriltä,jossa hänellä itseasiassa oli koko todistusaineisto! Mutta hän tahtoi tikunkin,hävittämistarkoituksessako?! (turha yritys muuten,tikkuja on PALJON!) Niisä kuvissa oli vakinaapurinrouva tyttärensä kanssa (minun mielestäni) nakkelemassa klapeja koriinsa mökkiläisten pinolla! (Olen nähnyt kuvat!)
        Makkonen oli luvannut aloittaa asian tutkimisen parinvuoden vetkuttelun jälkeen!
        Tutkinta piti aloittaa seuraavana maanantaina,kun nykyinen leski olisi toimittanut tikun Makkoselle.
        Mökkiläismiehen ampui vakinaapurin mies kuoliaaksi 13.8 2013 ja yritti ampua vaimonkin ! Eipähän olisi ollut ketää polttopuiden perään kyselemässä!
        Asia NÄYTTÄÄ vähäiseltä murhan ja murhayrityksen syyksi ja rahallisesti se ei olekaan iso, mutta on olemassa muukin syy, HÄPEÄ! Koko kylä tuntee ja puhuu varkaasta!
        ASIA ON YHÄ TUTKIMATTA ja murhan ja murhayrityksen syy selvittämättä!
        ETTEI TOTUUS UNOHTUISI!!

• minunmielestäni
        marjaliisakaarina kirjoitti:

Lisätään tähän vielä kerran,eritoten poismuuttaneelle lapinlahtelaiselle tiedoksi: Mökkiläismies oli tullut mökilleen myöhään perjantai-iltana tuomaan tikkua riistakamerakuvista,jotka Juha Makkonen oli poistanut lesken läppäriltä,jossa hänellä itseasiassa oli koko todistusaineisto! Mutta hän tahtoi tikunkin,hävittämistarkoituksessako?! (turha yritys muuten,tikkuja on PALJON!) Niisä kuvissa oli vakinaapurinrouva tyttärensä kanssa (minun mielestäni) nakkelemassa klapeja koriinsa mökkiläisten pinolla! (Olen nähnyt kuvat!)
        Makkonen oli luvannut aloittaa asian tutkimisen parinvuoden vetkuttelun jälkeen!
        Tutkinta piti aloittaa seuraavana maanantaina,kun nykyinen leski olisi toimittanut tikun Makkoselle.
        Mökkiläismiehen ampui vakinaapurin mies kuoliaaksi 13.8 2013 ja yritti ampua vaimonkin ! Eipähän olisi ollut ketää polttopuiden perään kyselemässä!
        Asia NÄYTTÄÄ vähäiseltä murhan ja murhayrityksen syyksi ja rahallisesti se ei olekaan iso, mutta on olemassa muukin syy, HÄPEÄ! Koko kylä tuntee ja puhuu varkaasta!
        ASIA ON YHÄ TUTKIMATTA ja murhan ja murhayrityksen syy selvittämättä!
        ETTEI TOTUUS UNOHTUISI!!

Pidäpä nyt puheesi ja anna olla viimeinen kerta kun kopioit tuon tuhannesti kuullun litanian.

• pöytäkirjatlukenutystävä
        minunmielestäni kirjoitti:

Pidäpä nyt puheesi ja anna olla viimeinen kerta kun kopioit tuon tuhannesti kuullun litanian.

Monesti sen on tuotu esiin mutta ei ole tultu kuulluksi oikeudessakaan! Vanhempi konstaapeli Ville Mykkäsen hyvin, asiallisesti, avoimesti ja läpinäkyvästi=rehellisesti tehty tukimus mitätöitiin! Kysymys kuuluu MIKSI NIIN TOIMITTIIN? Vastaus kuuluu koska asiassa haluttiin edetä murhaajan toivomaan suuntaan!
        Koko oikeudenistunto päätöksineen loukkaa ihmisoikeuksia ja osoittaa suurta halveksuntaa murhattua ja hänen perhettään kohtaan!

• marjaliisakaarina

Mitäs tekemistä vakivaimolla on mökkiläisten saunaklapipinolla,mitä tekemistä yleensäkään sillä puolen rajaa?
        Tulen muistuttamaan häntä ja sinua asiasta VÄHÄN VÄLIÄ! Tai vastatkaa sitten joku teistä,kun TIEDÄTTE,niin pääsen lopettamaan!
        Mitens on RAJAN kanssa? Onko tietoooo?
        Muuten, MINUA ET KOMENTELE!!

• marjaliisakaarina

Saatte kuulla sen vielä toiset tuhat kertaa ja vielä tuhat kertaa tuhat! Opitteko vastaamaan?

• katkasuhoitoon
        marjaliisakaarina kirjoitti:

Saatte kuulla sen vielä toiset tuhat kertaa ja vielä tuhat kertaa tuhat! Opitteko vastaamaan?

Avausotsikko "Apua tarvitaan" sopii hyvin sinun mielenterveyteen.

• SiskoTerttuHelena
        katkasuhoitoon kirjoitti:

Aina ja aina te palaatte tuohon mielenterveysasiaan! Kun muuta ette osaa sanoa vedätte tämä "mielenterveyskortinne" esiin! Itseasiassa sinut pitäisi paikallistaa ja syyttää kunnianloukkauksesta! Tällainen "huutelu" on valehtelemista!
        Millä oikeudealla sinä käytät tätä "mielneterveyskorttiasi"...mietippä sitä?

• onkodosettivarastettu
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

Aina ja aina te palaatte tuohon mielenterveysasiaan! Kun muuta ette osaa sanoa vedätte tämä "mielenterveyskortinne" esiin! Itseasiassa sinut pitäisi paikallistaa ja syyttää kunnianloukkauksesta! Tällainen "huutelu" on valehtelemista!
        Millä oikeudealla sinä käytät tätä "mielneterveyskorttiasi"...mietippä sitä?

Sinusta ihan tervettä kopioida sama oikeuslaitoksen haukkumaviesti vielä miljoonaan kertaan Lapinlahti - palstalle, niinkuin uskonsisaresi tuossa uhosi.

• marjaliisakaarina

TOTUUTTA ON PIDETTÄVÄ ESILLÄ NIIN KAUAN KUNNES SE TOTUUDEKSI TAJUTAAN= MYÖSKIN VAKINAAPURIT!
        MINUA ET KOMENTELE!!

• marjaliisakaarina

POLTTAAKO?

• marjaliisakaarina

Millainen avausotsikko sopisi vakinaapureiden mielenterveyteen,kun he 20 vuotta kiusasivat ja häiritsivät mökkiläisten kesälomia ihan uskomattomalla kekseliäisyydellä ja samalla tulivat juoksuttaneeksi KAIKKIA kunnan virkamiehiä ja -palveluita IHAN syyttä ja TURHAAN? Siellä sitä apua vieläkin tarvitaan!

• SiskoTerttuHelena
        onkodosettivarastettu kirjoitti:

Sinusta ihan tervettä kopioida sama oikeuslaitoksen haukkumaviesti vielä miljoonaan kertaan Lapinlahti - palstalle, niinkuin uskonsisaresi tuossa uhosi.

Hän on minun sisareni. Hän tietää mitä peliä siellä niemessä on pelattu vuosikausia, koska on ollut kuulemassa ja näkemässä kaiken sen mistä olen kirjoittanut!! Se on vaan merkillisitä että ei tutkiva poliisi eikä veli tutkinnan johtajakaan tiedä vieläkään mihin ovat nokkansa pistäneet!?
        Tietääkö kukaan miltä raha haesoo?

• marjaliisakaarina
        onkodosettivarastettu kirjoitti:

Mikä "oikeuslaitoksen haukkumaviesti"?
        Miksi Juha Makkonen haetutti lesken läppärin ja poisti 2kuvaa vakirouvasta tyttärineen? Asia edelleen tutkimatta,lupauksesta huolimatta!
        Mikasi leskeä syytetään salakatselusta, vaikka HÄNEN MIEHENSÄ oli ne paikoilleen asettanut ja lisäksi taatusti oikein? Vastaavasrti;syytettäköön murhaajan vaimoakin murhasta!
        Kenen asettamia olivat ne muut kamerat? Miksi ne SIVUUTETTIIN???
        Miksi leskeä sakotetiin ja rutkasti, kun koskaan ei ketään muuta ole sakotettu? Ja juuri siksi,että on maailman yhksinkertaisin asia kiertää niiden taakse ja nykäistä ihan toinen suunta.
        Kuolluttahan on tosin vaikea syyttää,siis etsitään "sijaiskärsijä" ihan vain murhaajalle mieliksi,se kun on se "ressukka parka"!!
        YÄK!!!

• marjaliisakaarina

Minä olen täysin terve ,ruumiin, sielun ja hengen puolesta.
        Olen ollut sillä mökillä lomillani vuosikaudet ja nähnyt kaiken. Tämä kaikki on vakinaapureiden kiusantekoa ja valehtelua!
        Mökkiläiset ovat (oli) ihan tavallisia mökkiläisiä. He eivät ole koskaan mitään pahaa naapureilleen tehneet,koskaan!

• maarittt

Vain apina jankuttaa samasta asiasta siis APINA

• marjaliisakaarina

Vain APINAT kiusaavat naapureitaan 20 vuotta! Samalla ne tulevat KIUSANNEEKSI myös kaikkia kunnanpalveluita TYHMILLÄ JA TÄYSIN KATTEETTOMILLA VALITUKSILLAAN!

• marjaliisakaarina

Vakipariskunta kiusasi ja häritsi mökkiläisten kesälomia parhaansa mukaan yli20 vuotta,ja se jatkuu vakirouvan valituksena "tuulen kaatamista" kukka-aidoita,joka oli vale!
        Olisko tälläinen apinamaista?

• Kyllä JokinenKokko asiat ratkoo koska on niin suosiossa että yrittäää ressukka vieä kunnanjohtajaksikin. Tölvällä olis kunnanjohtajan paikka haussa. Kriteeri että ei saa olla yli 170 cm. Siinäpä se...
      Lähtis jo!

• SiskoTerttuHelena

Täätä minä olen pelännytkin, että Savossa pestataan töihin pituuden mukaan.....mitenkäs pitkiä ne poliisisedät olivatkaan Rytkönen...Pallonen...Makkonen...entä Elomaa?
        Rytkönen oli liian pitkä katsoi asioiden yli! Ville Mykkänen oli oikein sopiva poliisimies käytti jopa järkeään ja hoksottimet eivät olleet hakusessa!
        Olen aikaisemminkin ehdottanut poliiseille annettavaski KULTAISET HOKSOTTIMET-pystiä...monikohan se Iisalmessa saisi!? Tietysti yxi...Ville Mykkänen!

• marjaliisakaarina

Jäikö tittelistä yksi osatekijä pois! Kuuluisiko titteli ehkä oikeammin ÖVERKRIMINALKOMISSARIE!?
      Tehtävä:Todistusaineiston poisto!
      Minäkin olen huolissani entisen kotikuntani asiainhoidosta/-hoitamattomuudesta!

• marjaliisakaarina

Jäikö tittelistä yksi osatekijä pois! Olisiko titteli ehkä paremminkin överkriminalkomissarie?
      Tehtävä:Todistusaineiston poisto ja asioiden tutkimisen viivyttely!
      Minäkin olen huolissani entisen kotikuntani asioiden hoidosta / - hoitamattomuudesta (pikemminkin)

• etelänhedelmä9

Syytkin on huolestua... Iisalmen poliisin toiminta on ala-arvoista ja iljettävää !

• Huoltopalvelua

On kyllä katkeria juntteja Lapinlahdella Suomi24 perusteella

• etelänhedelmä9

Murhaaja kävi murhaamassa helsinkiläisen itseään seitsemän vuotta nuoremman täysin terveen miehen....lisäksi komeamman! Hartioita oli vaikka muille jakaa!

• erghhh

elä. voe mahoton.iha ku elokuvissa

• SiskoTerttuHelena
        erghhh kirjoitti:

elä. voe mahoton.iha ku elokuvissa

Vanha ja viisas ei sekään aina pidä paikkaansa! Kuten ei sekää, että niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan......tämä metsä oli sekametsä ja vastasi sen mukaisesti! On merkillistä, että ihmisellä on (perintönä saanut, ei ole tarvinnut vaivaa itse nähdä) omakotitalo järvenrannalla...osake kylällä moottorivene(hieno) autoja, mutta ei osaa elää!
        Oma elämä oli jäänyt eleämättä. Itse hän sanoikin mulle kerran, "että, kun minä en ole koskaan saanut itse tehdä mitään alusta alkaen!"
        Olimme silloin mieheni kanssa tekemässä isoa kukkapenkkiä verandan edessä olevaan kivikasaan! Kivi toisensa jälkeen"neuvoteltiin" irti ja multaa tilalle! Uin kauaksi järvenselkää ja sinne asti näkyvät komeat punaiset liljat korkeus 150 cm...passaa siinä venelijöiden ihastella eikä kaislikko estä näkymää!

• marjaliisakaarina

Niinpä, ne "katkerat juntit" kiusasivat ja häiritsivät mökkiläisiä uskomattomalla kekseliäsyydellä 25 vuotta, Lopulta "oikeuslaitoksen" mukaan "pimahti" (= käänsi riistakamerat,ja heitteli kiviä omallepuolelleen ja todisti omalla ottamallaan valokuvalla, että leski on kaiken takana!) ,tuli mökkiläisten tontille LADATUN aseen kanssa ja "tappoi" mökkiläismiehen ampumalla varmuuden vuoksi 2 kertaa! (Ensin suoraan sydämeen ja sitten varmuudenvuoksi vielä kylkeen, Molemmat olivat tappavia!) Ja juoksi vielä yhtä "pimahtaneena" omien sanojensa mukaan n. 30 m pakoonjuoksevan (nykyisen )lesken perässä ja ampui selkään.
        Pimahtanutko? Vielä mitä! Vakain aikein ja harkiten tehty murha ja murhayritys.
        SYY: TUTKIMATTA JÄTETTY KLAPIVARKAUS (minun mielestäni!), sillä siitä kaikki alkoi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe